Ik heb er gemiddeld net zo veel issues als bij Chinese webshops, dus voor mij is het niet beter of slechter eigenlijk. De belangrijke zaken (fake of niet aangekomen) zijn prima opgelost via een dispute en andere zaken (traag versturen, rare tracking, vage communicatie) heb ik net zo goed met de shops.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:26 schreef funky_fart het volgende:
[..]
60+ orders hier, nog geen enkele slechte ervaring. Nou zegt dat ook weinig, maar je zou het misschien ook bij jezelf kunnen zoeken?
De aller-, allerlaagste prijs vermijden bijvoorbeeld
Geen bestellingen met haast doen, althans iig zéker niet vertrouwen op toezeggingen over spoed.
Het blijft China hè...
Via eBay heb ik veel minder gezeik tot nu toe. Zoals 'extension of buyer protection' wat alleen maar betekent dat ik een maand langer op mijn geld terug kan gaan zitten wachten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:34 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik heb er gemiddeld net zo veel issues als bij Chinese webshops, dus voor mij is het niet beter of slechter eigenlijk. De belangrijke zaken (fake of niet aangekomen) zijn prima opgelost via een dispute en andere zaken (traag versturen, rare tracking, vage communicatie) heb ik net zo goed met de shops.
Ook gezien, PIPO W2 was iets minder duur (voor mij) en heeft een grotere batterijquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:55 schreef shiznuts het volgende:
Keek laatst ff bij Ainol. Zag dat ze nu ook zoiets hadden.
[ afbeelding ]
http://www.ainol.com/plug(...)on=info&productid=95
Wel benieuwd of dat een beetje wil, zo'n kleine budget Windows tablet.
Als het goed is krijgen we binnenkort op het werk Windows Surface 3 Pro's.
`transmission distance without block 100m'quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:01 schreef davedavy het volgende:
Iemand een idee hoe ver zo'n ding bereik heeft?
http://www.aliexpress.com(...)tive/1590630455.html
Hmm, moet genoeg zijn voor 2 meter afstandquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:11 schreef Downstar het volgende:
[..]
`transmission distance without block 100m'
is wat geadverteerd wordt, maar ik zal ruim de helft (dus +- 50 meter) nemen als normaal bereik ofzo zonder echt veel opstakels
Vreemd genoeg gaat tot nu toe bij AE alles goed, bij de webshops nu een paar moeilijkheden gehad. Zo zie je maar dat je ook gewoon domme mazzel respectievelijk pech kan hebben.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:34 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik heb er gemiddeld net zo veel issues als bij Chinese webshops, dus voor mij is het niet beter of slechter eigenlijk. De belangrijke zaken (fake of niet aangekomen) zijn prima opgelost via een dispute en andere zaken (traag versturen, rare tracking, vage communicatie) heb ik net zo goed met de shops.
Ik lees daar een enkele keer vaker over, dat is ook rete irritant. Ik fiets er kennelijk makkelijk doorheen met m'n bestellingen *afklopklopklop*quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja het blijft China, maar ik kom net iets te vaak tegen dat dingen 'met airmail' uit China vertrokken zijn en dan 4 weken later nog steeds niet zijn aangekomen. Om er dan achter te komen dat er 'iets mis was gegaan en dat ze het nu zogenaamd weer gaan verzenden'.
Ben best wel onder de indruk van dat ding, ik kijk uit naar de reviewquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:39 schreef RobertNL het volgende:
Preview PIPO W2
Normaal niet zo van de previews maar deze wil ik jullie niet onthouden (tot ik de review heb).
Gisteren binnen gekregen van BIC 17 dagen na de bestelling (incl vakantie).
Na even opladen, updaten in het Nederlands zetten etc, etc. zit de accu nu nog op 22%. Geen echt batterijmonster dus. Maar goed hoe hij het in de praktijk doet gaan we binnenkort zien.
Wat foto's om jullie lekker te maken:
[ afbeelding ]
Voorkant, met een 1280x800 8'' schermpje. Op het eerste gezicht ziet het IPS paneel er wel aardig uit.
Specs:
[ afbeelding ]
Atom quadcore, 2GB RAM, moet voldoende zijn voor licht gebruik
[ afbeelding ]
Alles in het doosje...
- Tablet
- Lader
- OTG kabel
- Garantiekaart
- Office 365 licentie
Stickers haal ik er zeker nog even af (voorzichtig) dat is namelijk foei lelijk. Maar goed verder ziet hij er wel prima uit. Heb heel wat ervaring met Chinese (Android) tablets van 100-125 euro en deze heeft een zeer goede bouwkwaliteit! Voelt ook heel solide en goed aan. Ben echt onder de indruk.
Daarnaast natuurlijk ook nog eens een jaar lang office 365 voor 1 PC en 1 tablet/telefoon (W2 is een PC natuurlijk gezien de chip). Maar goed daar kan je dus helemaal niets over zeggen gezien een licentie los rond de 55 euro kost!
Tablet kwam netjes geleverd in het Engels en in in te stellen in o.a Nederlands.
Bij het updaten kwam zijn origine weer naar boven ondanks dat de tablet netjes in het Engels stond.
[ afbeelding ]
Op de plek waar je je wachtwoord moet invullen bij het opstarten (in het invoerveld) staan ook nog 2 Chinese tekens ipv het woord wachtwoord. De apps uit de appstore even herinstalleren en je hebt zover ik zie alles verder netjes in het Nederlands
Performance lijkt verder ook wel prima al is het natuurlijk geen snelheidsmonster!
Ik heb zelf de 'tegenhanger' gekocht, de Voyo A1 Mini. Helaas zit die al 2 week vast in Urumqi, maar mocht die ooit binnenkomen dan ga ik daar een review van schrijven! Hij is het goedkoopst op BangGood, voor een bedrag van $163 geloof ik!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:13 schreef l0lownkill het volgende:
[..]
Ben best wel onder de indruk van dat ding, ik kijk uit naar de review
Zou eerst de pipo p4 nemen, maar windows is toch wel erg handig. Een android tablet zou toch voor mij niet zoveel toevoegen maar ik zou deze tab wel goed kunnen gebruiken voor bijv. school (Office)
Top, ik zie nu dat de w2 op heel veel shops out of stocks is. Ik geloof dat als ik die neem het een jiayu-avontuurtje wordt.. (Voor wie het niet weet, ik heb de hele zomervakantie op dat ding gewacht, na hem op antelife besteld te hebben; die paar dagen waren ze nog overal in stock. Ik had hem zelfs eerder als downstar besteld, die hem dus zo'n 2 maand eerder heeft gekregenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:16 schreef igi0n het volgende:
[..]
Ik heb zelf de 'tegenhanger' gekocht, de Voyo A1 Mini. Helaas zit die al 2 week vast in Urumqi, maar mocht die ooit binnenkomen dan ga ik daar een review van schrijven! Hij is het goedkoopst op BangGood, voor een bedrag van $163 geloof ik!
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:19 schreef l0lownkill het volgende:
[..]
Top, ik zie nu dat de w2 op heel veel shops out of stocks is. Ik geloof dat als ik die neem het een jiayu-avontuurtje wordt.. (Voor wie het niet weet, ik heb de hele zomervakantie op dat ding gewacht, na hem op antelife besteld te hebben; die paar dagen waren ze nog overal in stock. Ik had hem zelfs eerder als downstar besteld, die hem dus zo'n 2 maand eerder heeft gekregenSlechte antelife service dus, ze hebben op skype nooit gereageerd totdat ik gister zag dat hun skypeaccount jarig was, ik feliciteerde ze en ja hoor; ik kreeg een 'Thanks.'
)
Toppie, wat was dat zeeeeeer positiee foutje?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:21 schreef RobertNL het volgende:
[..]. Antelife is een wat vage shop inderdaad. Hebben bij mij ook 2x een foutje gemaakt (1x zeeeeeeer positief, maar goed
).
De W2 lijkt door PIPO vervangen door de W2F hoe en wat weet ik verder niet (de F lijkt alleen maar 1GB ram te hebben). De versie met 1GB RAM is de W4.
Je hebt de W2: 32/2GB 5.000mah batterij
En ook de W2F 32/2GB 4.500mah batterij en een iets kleinere behuizing.
En de nieuwe W4: 16/1GB 4.500mah heeft een andere layout.
W2 is wat mij betreft dus de beste keuze. Op Tmall nu weer in stock dus binnenkort wellicht ook weer bij de webshops.
Ze hadden hem jouw Jiayu gestuurd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:31 schreef l0lownkill het volgende:
[..]
Toppie, wat was dat zeeeeeer positiee foutje?
heb die ervaring niet. Altijd nog geleverd als belooft en vrij snel ook. Kijk altijd wel naar beoordeling ja.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:06 schreef P4tje het volgende:
De Aliexpress problemen komen mij bekend voor... Na jarenlang een trouwe Ebay klant te zijn geweest, afgelopen maanden voor het eerst bij Aliexpress besteld. Als je niet oplet wordt je bedrogen waar je bij staat, lange verwerkingstijden.
Bij een probleem ben je afhankelijk van de verkoper. In drie gevallen (van de 8 bestellingen) een product ontvangen dat geheel afwijkt van de beschrijving. Één verkoper had niet gereageerd op de dispute, waardoor ik mijn geld terug kreeg, een andere gaf direct mijn geld terug. Heb nu nog steeds een escalated dispute lopen bij een verkoper die telkens 4 dagen wachtte met het geven van een nutteloze reactie, waardoor het dispute maar bleef doorlopen. Ik verwacht niet dat er ooit nog een reactie van Aliexpress gaat komen.
In vergelijking hiermee is de klantenbescherming van Ebay top! Bij Aliexpress moet je niet kijken naar de prijs, maar het aantal goede beoordelingen. Mijn ervaring is dat een advertentie met veel goede beoordelingen redelijk betrouwbaar is en de kans op oplichting bij een advertentie zonder beoordeling een stuk groter is.
Wel logisch natuurlijk, maar als Ebay ganger hou je daar weinig rekening mee.
Het verschil met ebay is echt astronomisch groot.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:25 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb die ervaring niet. Altijd nog geleverd als belooft en vrij snel ook. Kijk altijd wel naar beoordeling ja.
Het verschil in assortiment en prijs is soms ook grootquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het verschil met ebay is echt astronomisch groot.
Dat is dus het essentiële verschil; ebay heeft een echte toegevoegde waarde voor de koper, Aliexpress vooral voor de verkoper. Als die geld tot 3 maanden vast kan houden hebben ze daar altijd voordeel van. Nog afgezien van de mensen die het maar opgeven omdat het om een 'paar dollars' ging.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:01 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Het verschil in assortiment en prijs is soms ook groot.
Het zijn dan ook twee andere platformen. Als je bij Aliexpress op let en niet bij sellers met weinig feedaback koopt dan kan er weinig fout gaan.
Cases worden wel opgelost bij Aliexpress, kan alleen wat lang duren. Daar in tegen is er bij een case wel meer overleg mogelijk met de seller. Het heeft beiden voors en tegens.
dat dusquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:06 schreef P4tje het volgende:
In vergelijking hiermee is de klantenbescherming van Ebay top! Bij Aliexpress moet je niet kijken naar de prijs, maar het aantal goede beoordelingen. Mijn ervaring is dat een advertentie met veel goede beoordelingen redelijk betrouwbaar is en de kans op oplichting bij een advertentie zonder beoordeling een stuk groter is.
Wel logisch natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |