Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Zwarte piet heeft niets met het koloniale verleden te maken hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Ze hebben wel de macht om alleen de pro-Pieten een platform te geven, wat dus ook herhaaldelijk gebeurd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is opgeblazen door zijn reacties. Waarom nu de schuld bij de media leggen? Of hebben die ook de macht over wat quinsy post op twitter of letterlijk zegt op openbare plekken?
Ik zie op dit schilderij geen Zwarte Piet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_I_of_Russia#Assessment
Het is een schilderij van een Russische keizerin. Rusland had helemaal geen kolonies in Afrika.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dit soort schilderijen zijn in verschillende musea te vinden die een terugkijk geven hoe er werd omgegaan met de zwarte mens.
De knecht van de Nederlander.
Ik ben zelf een pure Nederlander, maar schaam me voor het idee dat dit 1 van mijn voorouders had kunnen zijn.
De afbeelding die je gebruikte was uit Frankrijk?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dit soort schilderijen zijn in verschillende musea te vinden die een terugkijk geven hoe er werd omgegaan met de zwarte mens.
Ik ben zelf een pure Nederlander, maar schaam me voor het idee dat dit 1 van mijn voorouders had kunnen zijn.
Nog zo'n kneus, net als die andere gestoorde anti-ZP figuren waar duidelijk iets mis mee is maar denken dat de verbanning van ZP hun problemen zal oplossen.quote:donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:[/b]
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_I_of_Russia#Assessment
Man man, jij leeft ook in het verleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.
De geschiedenisboeken en schilderijen staan er vol mee.
Hier een Nederlands schilderij wat er op de straten van Nederland gebeurde
[ afbeelding ]
Ahhhh nu komen de feiten aan het licht en leef ik in het verleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Man man, jij leeft ook in het verleden.
Ik ben inderdaad niet verantwoordelijk voor de acties van anderen. En daar zou ik dus ook nooit excuses voor maken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan verschillen wij duidelijk van mening.
[..]
Natuurlijk zijn wij daar wel verantwoordelijk voor. Tenminste, voor zover onze voorouders niet zelf al excuses hebben aangeboden. Het kan niet zo zijn dat je als land eerst overal op de wereld rotzooi schopt, nooit excuses aanbiedt en dan later gewoon zegt van "ja dat waren mijn pa en ma, hun fout, maar die zijn nu dood, lekker pech gehad voor jullie".
Jij komt toch met plaatjes uit de middeleeuwenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Ahhhh nu komen de feiten aan het licht en leef ik in het verleden.
sterk argument man
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.
[ afbeelding ]
Dank u!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!
Dat is dus een Moor. Geen zwarte uit Afrika-ten-zuiden-van-de-Sahara, geen slaaf die naar de Antillen of naar Suriname werd versleept.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de 18/19e eeuw de middeleeuwen noemenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jij komt toch met plaatjes uit de middeleeuwen
bron...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus een Moor. Geen zwarte uit Afrika-ten-zuiden-van-de-Sahara, geen slaaf die naar de Antillen of naar Suriname werd versleept.
Het is niet alsof dat allemaal één pot nat is omdat de huidskleur in beide gevallen min of meer hetzelfde was.
Heb je nog plaatjes van Russen met negertjes, dombo?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
de 18/19e eeuw de middeleeuwen noemen![]()
En ook al zou het zo zijn is het niet iets om trots op te zijn
http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/quote:
Absoluut!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!
Niet op de inhoud kunnen reagerenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je nog plaatjes van Russen met negertjes, dombo?
Weet je hoe er om gegaan werd met blanke mensen? Ken jij de term horige en lijfeigene? Dat kinderen tot in de 19e eeuw zes dagen per week 14 uur per dag in de fabriek moesten werken? Dat fabriekseigenaren hun cijfers vervalsten in Engeland waaruit bleek dat kinderen wel nodig waren omdat ze anders failliet gingen? Waarom denk je dat er zoveel Zweden en Duitsers zijn geëmigreerd naar Amerika? Straatarme, feodale landen tot diep in de 19e eeuw.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Eh nee, edele dames zaten niet naakt op straat in Nederland. Dat is een allegorische voorstelling.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit bevestigd precies wat ik aangeef. Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het een Surinamer of afrikaan wasquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:30 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop