abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145587372
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

Sarcasme. Herken het.
pi_145588371
Volgens mij ben ik net een beetje verliefd geworden op het zoontje van GotC. Wat een knapperd! O+
Is hij ook nog een beetje lief? :P
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:37:03 #3
381212 Gulara
From the future
pi_145590833
OMG GotC die slaapfoto! O+ O+ O+
Kunnen jullie me horen rammelen? :P
Gefeliciteerd! *O*

Hier valt ie ook vaak op schoot in slaap. Vindt ie soms fijn. Maar knuffelend met z'n knuffelpossie is ook leuk.
Wel roept ie ons vaak bij het slapen gaan. Moeten we nog even een kusje brengen O+ of wil ie nog even m'n hand likken om een pluisje van z'n tong te halen. :')

En hij is de ideale samenslaper. Ik noem hem 's nachts mijn kleine theelepeltje. O+
pi_145593221
Haat aan doorkomende hoektanden en kiezen.
pi_145593270
Samen koken. Wat klinkt dat toch gezellig LB. O+
Mooie stats. Leuk dat jullie er lopend heen zijn gegaan O+

Gotc, wat een schatje is het toch O+
Die slaapfoto O+. En die foto in Ballorig O+
En die spam O+. Hij is echt een mooi jochie

Liefde voor eendjes, kippen, geitjes en paarden O+
Hier een liefde voor geitjes en voor hondjes O+

AM ik duim voor een goede nacht

Shandaly leuke plannen O+

LB, wat lief. O+
Dat kan bij Riley dus ook niet. Die valt echt niet in slaap op mij. Laatste keer is meer dan een jaar geleden -O-
Bij ons is er wel een verandering gaande. Riley wil niet meer gelijk naar bed. Dus ik trek dan de slaapzak aan (soms wordt ze boos) en dan mag ze bij me blijven en kijken we samen filmpjes en knuffelen we even. Als ik haar dan naar bed breng lukt het wel. Ik heb het idee dat die verandering komt, omdat ze me echt mist overdag doordeweek.

Trap op kan Riley goed. Alleen wil ze nu telkens de acrobaat uithangen op de trap. :D Trap af doet ze nog niet

Olivia O+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:14:57 #6
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145593888
Hahahaha! Gulara, daar moest ik hardop om lachen, dat doet Isabel ook altijd :D dat ze dan de kip net iets te heet vind qua smaak en dat we dat dan merken omdat ze als een gek mijn arm gaat zitten aflikken :')

Gotc, wat een schatje O+ O+ leuke foto's!

XM, hier heb ik ook twee kinders die bij ons in bed alleen maar heel hard gaan rollen, gillen, op je hoofd springen, je dekens gebruiken als kruiptunnel enz enz. Stef komt nu heeeeeeel soms midden in de nacht bij ons liggen na een nachtmerrie (twee keer per jaar ofzo), maar over het algemeen is het alleen do-able als we ze ieder een tablet toeschuiven. Het heeft ook voordelen hoor, mijn vriendin worstelt nog steeds om haar nu vijfjarige in zijn eigen bed te laten slapen ;)

Qua slapen probeert Isabel altijd weg te rennen zodra 1 van ons haar probeert op te tillen om naar bed te gaan (en ze gaat huilen), maar als je haar eenmaal te pakken hebt gaat ze mak mee en doet eigenlijk nooit moeilijk, haar horen we nooit meer. Stef was en is daar heel anders in, die spookt al vanaf kleins af aan.

Naar beneden op de trap kan ze wel, maar durft ze niet zo goed. Vaak vraagt ze dan halverwege toch om opgetild te worden.

Spirit, als je er goed bij blijft is dat op zich ook wel ok toch, denk ik? Achterstevoren eraf bedoel ik? Voorstevoren vind ik daarentegen wel weer doodeng, tenzij op de billen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 16-10-2014 13:52:00 ]
3!
pi_145594197
Nog van harte gefeliciteerd met je dreumes, GotC! *O* En welkom hier!
Ik had al een tijdje geen foto meer van hem gezien, maar hij is alleen maar knapper geworden O+

Slapen gaat hier net als bij de meiden van Kyara. Nora slaapt wel af en toe periodes door, maar als er iets is heeft het gelijk effect op het slapen (tandjes/kiesjes, verkoudheid, stand v/d maan, nieuwe skills). Momenteel is ze ook weer 3x per nacht wakker.

Bij ons in bed slapen lukt hier ook niet. Behalve toen Nora en ik laatst bij mijn ouders logeerden. Ik had geprobeerd of het lukte op een eigen kamer (heeft ze thuis immers ook), maar om 2 uur 's nachts werd ze hevig overstuur wakker. Toen heb ik haar meegenomen naar mijn bed. Voor haar was dat prima, voor mij iets minder want ze is nogal een onrustige slaper. Nu snap ik wel waarom ik haar altijd in de meest vreemde posities in haar bedje vind.
Ze liet me wel een uurtje langer liggen toen. Ze was wakker om 06.30u, maar toen trok ik haar tegen me aan en hebben we zo nog heerlijk even kunnen doezelen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_145595157
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:37 schreef Gulara het volgende:
OMG GotC die slaapfoto! O+ O+ O+
Kunnen jullie me horen rammelen? :P
Oh, was jij dat die mij vannacht uit mijn slaap hield :(

Samen slapen... Na een voeding kunnen ze wel in slaap vallen bij me (vooral D). Maar niet samen, want zodra ze doorhebben dat zus er ook is dan is het partytime. Vanochtend hebben ze nog wel bij mij op bed naar "buuma" en "sjiep" gekeken O+ Kon ik even rustig wakker worden en aankleden enzo.

D is nogal plakkerig de laatste tijd. Bij alles is het "mama toe" en huilen als ik de kamer uit ga. Voed het voede wil ze me niet loslaten dus drinkt ze door tot ik er zelf genoeg van hem. En vanochtend vroeg hoorde ik een heel zielig "mama toe" uit hun kamertje komen. Dus toen ben ik haar ook maar even gaan halen.
pi_145595251
Sylver en Gulara dat klinkt echt zo schattig! O+ En Omen, heerlijk toch? Lekker in pyama op de bank even knuffelen met mama *;

E slaapt ook niet bij ons in bed hoor. Op vakantie hadden we tijdens de tussenstop in het hotel een bed van 2 bij 2, toen ging het wel :D maar hier thuis is het 1.40 en dan kan ze absoluut niet fijn liggen, word je de hele tijd aan de kant geduwd :') 's Ochtends ligt ze naast me te drinken, en zodra ze daar klaar mee is gaat ze op je hoofdkussen zitten en glijbaantje spelen :D
Ohja en samen in het logeerbed gaat ook goed, want voldoende ruimte.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:47:18 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145595264
Ohja en Olivia, sterkte! :X Ik ben nu al een beetje bang voor de ellende met de laatste kiezen.....!
pi_145600278
Leuk om te lezen hoe de dreumesjes slapen O+
Voor de mama’s met dreumesjes die niet altijd doorslapen :*

Vanmorgen een dreumesje dat zingend wakker werd O+
Hebben we samen even filmpjes gekeken. Toen stond ze op en gaf aan ‘poepen’ en poepte vervolgens haar luier vol. Nu heb ik al een potje, maar daar wil ze dus niet op :D
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:30:32 #12
381212 Gulara
From the future
pi_145601556
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, was jij dat die mij vannacht uit mijn slaap hield :(

Samen slapen... Na een voeding kunnen ze wel in slaap vallen bij me (vooral D). Maar niet samen, want zodra ze doorhebben dat zus er ook is dan is het partytime. Vanochtend hebben ze nog wel bij mij op bed naar "buuma" en "sjiep" gekeken O+ Kon ik even rustig wakker worden en aankleden enzo.

D is nogal plakkerig de laatste tijd. Bij alles is het "mama toe" en huilen als ik de kamer uit ga. Voed het voede wil ze me niet loslaten dus drinkt ze door tot ik er zelf genoeg van hem. En vanochtend vroeg hoorde ik een heel zielig "mama toe" uit hun kamertje komen. Dus toen ben ik haar ook maar even gaan halen.
Sorry. :@

Mama toe, klinkt echt heul lief!

En wat leuk al die verschillende slapers. *O*
Voor alleenslapers valt ook wel wat te zeggen hoor. Inmiddels slaapt ie fijn, maar de periode dat ie bij voorkeur ín me sliep was wat minder. :X
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:58:09 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145602405
Dat maakt het ook meteen een heel bijzonder moment als het wél een keertje lukt he Sylver? :)

Omen, wat goed! *O* ook zonder potje al een stap de goede kant op he?

Isabel heeft net zelf een cd aangezet (er zat nog een punkje in) en loopt er vervolgens heel hard een frozen-liedje doorheen te zingen en te dansen :D O+
3!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:06:26 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145602639
:D! En wat goed dat ze dat zelf kan zeg! :o
E wijst nu af en toe naar de versterker en roept 'liedje?!' ook handig :D Of ze begint gewoon random te dansen O+ Of te headbangen als dr vader Metallica 'zingt' _O- :')
pi_145604229
GotC welkom met je knapperd O+

Wat leuk die zingende/ dansende kindjes. Incan zingt ze het zo goed dat jij het herkent? :o O+ hier blijft het bij 'la la la papa la la la mama la la la oma' etc

L is vandaag weer goedgekeurd op het cb. 12,5 kilo en 88 cm. Lange dunne O+
pi_145605930
Ow ja!! Weeguurtje straks, bedankt voor de reminder Fieder ;)
Nu nog hopen dat Femke over een uurtje wakker is, want ons Ikea-uitje vandaag was wel heel vermoeiend, en ze lag er pas laat in want we moesten natuurlijk ook nog eerst Lars ophalen van school.

Inca, wat gezellig O+ Samen zingen en dansen.
En Omen, zingend wakker worden, wat heerlijk! (hier waren we een beetje te laat wakker, dus moesten nogal haasten om Lars op tijd op school te krijgen... oeps)
pi_145608491
Gossie Shandaly, zo lekker in slaap na de ikea O+

Wauw fieder, hij is echt lang of niet? Ik weet nog dat ik hem op de meet toen ook al zo groot vond.

Wat schattig al die zingende en dansende kindjes O+ Het is echt bizar hoe goed ze dingen al kunnen aangeven en oppikken hoor!

Och kyara, heel herkenbaar. Het is aan de ene kant heel schattig en de andere kant ook heel vermoeiend.

Olivia, sterkte! Het zijn echt waardeloze dingen inderdaad..

Wow gotc! Wat een hunk :o

Eva wil ook niet bij ons in bed slapen en ook niet op ons. Alleen als ze ziek is en toen we op vakantie waren laatste keer. Maar dat was in een tent en het was echt verschrikkelijk koud, ze had het hartstikke koud in haar bedje ;(
En doorslapen wil ik niet over praten. Zegt dat voldoende? :')
E.
pi_145608656
Zo zeg... dat eten als een bootwerker is terug te zien:

10,55 kilo en 82,5 cm!
Mijn net onder gemiddeld kleine meisje is bovengemiddeld groot aan het worden :o
pi_145613315
Inca, wat knap van Isabel *O*

LB een headbangende E O+
Ik wil daar een filmpje van zien O+

Shandaly wat een leuke foto's. En ze groeit echt heel goed O+

Spark. Dat zegt voldoende :Y :*
pi_145613424
Wow Shandaly wat goed!!
Wat zeiden ze op het cb?
Wat een leuk Ikea avontuur! Die foto in het wagentje met pop O+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:07:40 #21
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145613966
Welkom Gotc en gefeliciteerd met je dreumes *O* !

Mooie stats Shandaly :D ! Echt een spurt.
Ben je goed geslaagd bij Ikea?

Het slapengaan-drama van de voorbije weken hebben achter de rug gelukkig. Het lijkt er net op of hij al zijn slaap aan het inhalen is. Afgelopen 2 nachten heeft hij geslapen van 20u tot half 10, 2 uur langer dan normaal. En dan ook nog een lange middagslaap.
Zodoende kunnen wij ook eens bijtanken met slapen :z
Maarrrrr ... D kan nu ook netjes met een lepel eten :Y) !

Alleen is melk nu iets wat hij weinig meer wil drinken, ook 's avonds haast niet meer. Dan maar meer water,sap, ... . En ook maar eens een rietjesbeker aangeschaft.

[ Bericht 9% gewijzigd door -mandy- op 16-10-2014 20:25:42 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_145615069
Mandy fijn dat het slapen gaan drama voorbij is.
En ik zag het fimpje op Facebook O+

Even off topic. Ik las op Facebook een dom kortzichtig stukje over wiegendood. Dat stukje maakte me al verdrietig. Maar de reacties van de mensen onderling maakte mij nog verdrietiger. Ik ben echt niet perfect, maar waarom kunnen mensen niet respecteren dat iemand anders andere ideeën heeft dan jij :'(
Sorry moest ik even kwijt :@

En on topic. Riley is zo'n heerlijk schatje. Op het kdv vertelde ze dat ze ondeugend is. Ze kan de riempjes van de kinderstoel los maken en gaat dan telkens op de tafel staan :X
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:48:38 #23
378192 -mandy-
I am who I am
pi_145615594
Riley, de lieve deugniet :D .
Gevaarlijk, maar ze is we ondernemend :p
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_145615867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 20:37 schreef Omentielvo het volgende:
Mandy fijn dat het slapen gaan drama voorbij is.
En ik zag het fimpje op Facebook O+

Even off topic. Ik las op Facebook een dom kortzichtig stukje over wiegendood. Dat stukje maakte me al verdrietig. Maar de reacties van de mensen onderling maakte mij nog verdrietiger. Ik ben echt niet perfect, maar waarom kunnen mensen niet respecteren dat iemand anders andere ideeën heeft dan jij :'(
Sorry moest ik even kwijt :@

En on topic. Riley is zo'n heerlijk schatje. Op het kdv vertelde ze dat ze ondeugend is. Ze kan de riempjes van de kinderstoel los maken en gaat dan telkens op de tafel staan :X
Ow dat stuk heb ik ook gelezen, en ik was begonnen aan de reacties, maar heb het na een stuk of 20 opgegeven. Dat was niet leuk meer. Heeft ook geen zin om je daar mee te bemoeien, sommige mensen willen toch niet verder kijken dan hun eigen korte neus...

Wat klink je heerlijk verliefd trouwens O+ Lekker ondeugend dreumesje heb je.

AM, bij het CB zeiden ze niets, was alleen weeguurtje en ze hebben het daar niet in een curve gezet. Ik had verder ook geen vragen, was alleen nieuwsgierig naar de stats. Lars mocht ook even wegen en meten, die's gewoon al 1m11 en ruim 20 kg...

Netjes van dat eten met een lepel, mandy. Misschien moeten we dat hier ook eens introduceren... dan eet ze vast wat minder ;) (Garpje he... ik ga haar echt niet op een dieet zetten)
pi_145615956
Shandaly woow das nog eens een groeispurt :o

Fieder hier ook een lange dunne! 92 cm en net wel net niet 12 kilo. Maar ze eet ook best slecht. Proberen er van alle kanten iets in te frotten :X

En samen slapen O+
het ligt een beetje aan het tijdstip. Meestal is Djen een uitslaper. 9 Uur wakker worden is eerder regel dan uitzondering. Maar als ze 's morgens na 7 uur wakker wordt door B (broertje .. zegt ze dan O+ ) dan slaapt ze niet meer. Van de week was ze om 5 uur wakker .. ze was niet echt lekker denk ik. Is ze lekker tussen ons in in slaap gevallen O+ . Ik moest om half 8 opstaan en toen lag ze helemaal warm opgekruld tegrn papa aan O+

Omen had jij niet vandaag dat gesprek? Of heb ik het helemaal verkeerd? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')