Dat is wel een experimentje waard.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:58 schreef Peunage het volgende:
Maak gewoon 1 megabastognekoekje. Dat is meteen je bodem.
Klinkt wel lekker ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:15 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik vind zelf de lekkerste bodem van die countrycookies, overal wel te koop. Verkruimelen, roomboter erbij, platdrukken, even in de oven en dan de rest van je cheesecake erop en afbakken.
Wat bedoel je precies? Mijn plannetje van één grote koek bakken (is al moeilijk genoeg an sich, ik weet), beslag erop en in de oven is geen goed idee omdat ...?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:55 schreef SiennaForrest het volgende:
De suggestie die je zelf geeft is denk ik toch het beste als je de typische bodem wil krijgen. Gewoon zelf maken dus die koekjes en later verkruimelen voor de bodem. Als je dat niet zo doet wordt het lastig om in 1 keer een bodem te bakken voor de hele taart met dezelfde structuur / consistentie, gezien de kruimels, brokjes en het later toevoegen van boter. Daarna wordt het alleen nog maar gekoeld en niet gebakken namelijk... maar dat wist je al.
Tsja, wil je het nu zelf maken of niet? Bak gewoon een plaat van bastognekoekendeeg (onzinnig om er nog koekjes van de vormen eerst) en verpulver dat met gesmolten boter. Klaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:13 schreef Lidsinds2006 het volgende:
Sinds vijf jaar maak ik elk jaar met mijn verjaardag de cranberrycheesecake uit de Allerhande: http://www.ah.nl/allerhan(...)-cranberrycheesecake maar dan met een bodem van bastognekoeken.
Het is de meest goddelijke taart die er maar bestaat![]()
Er is echter één maar... sinds Heel Holland Bakt (met die ene huisarts die bastognekoekjes als bodem gebruikte wat dus eeeecht niet kon in een bakwedstrijd) ben ik ervan overtuigd geraakt dat een zelfgemaakte bodem beter/lekkerder is. Ik wil ook beter leren bakken dus ja met die koekjes kunnen we niet meer komen aanzetten.
![]()
In de zoektocht naar een recept voor een lekkere bastogne-achtige bodem vond ik op de website van Herman den Blijker (hierrr: http://www.hermandenblijk(...)er_over_citroentaart) wel het recept om zelf die koekjes te maken, en ze vervolgens te verpulveren en als bodem te gebruiken maar dat is natuurlijk dubbel werk en derhalve onzinnig. Ik wil in één keer die bodem maken! Wie o wie heeft een goed recept?
[ afbeelding ]
Samenvatting: post hier je recepten voor cheesecakebodems, al dan niet inclusief de taart die er bovenop gaat
Ik had gehoopt dat iemand misschien een leuk deegje wist met bastogne-achtige specerijen erin. Ofzo.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja, wil je het nu zelf maken of niet? Bak gewoon een plaat van bastognekoekendeeg (onzinnig om er nog koekjes van de vormen eerst) en verpulver dat met gesmolten boter. Klaar.
Weer wat geleerdquote:Op zondag 19 oktober 2014 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt de cheesecake bodem niet als één geheel bakken. Dan krijg je een veel te harde koekplaat. Je wil jusit een kruimelige, zanderige structuur, die wordt bereikt door eerst te bakken en dan te vermalen en mengen met boter.
Ik legde het misschien wat onduidelijk voor je uit, maar ik bedoelde dit, zie hieronder.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:41 schreef Lidsinds2006 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Mijn plannetje van één grote koek bakken (is al moeilijk genoeg an sich, ik weet), beslag erop en in de oven is geen goed idee omdat ...?
quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt de cheesecake bodem niet als één geheel bakken. Dan krijg je een veel te harde koekplaat. Je wil jusit een kruimelige, zanderige structuur, die wordt bereikt door eerst te bakken en dan te vermalen en mengen met boter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |