abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145576449
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:40 schreef Mani89 het volgende:
Pro zwarte piet man gaat matten, meer van deze schokkende beelden vanavond straks zo meteen bij het Pownews.
Hihi, wat een kneus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_145576457
pi_145576462
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:39 schreef anonymoussie het volgende:
Als we het dan toch over traditie hebben

Waarschijnlijk was zp daarom in de eerste instantie ook een boeman. Een soort Krampus.

[..]

Toch lijken de anderen boemannen meer op 'duivels' dan onze zp. Hoe is dat zo ontwikkeld? Stukje dat lijkt te ontbreken?
Verschillende streken waar ze los van elkaar verder ontwikkeld zijn. Krampus is door christelijke invloeden meer een duivel geworden gezien ZP een soort personificatie van de dood is en waar staat de 'Dood' gelijk aan? Den Duvel ;)
pi_145576545
quote:
Erg veel uitleg zit er niet in. Maar TGM heeft een aantal jaren terug 2 omroepen gedropt bij de PO. Dus

quote:
De NPO is van ons allemaal,
Klopt in dit geval zeker, waarom zendt een van de omroepen uit hun bloedgroep dat niet gewoon uit?

Of hebben ze dan niet zoveel te zeuren meer?
pi_145576586

Net op Twitter dit
pi_145576613
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:43 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Verschillende streken waar ze los van elkaar verder ontwikkeld zijn. Krampus is door christelijke invloeden meer een duivel geworden gezien ZP een soort personificatie van de dood is en waar staat de 'Dood' gelijk aan? Den Duvel ;)
Dat was wel helder. Maar hoe is dat toen naar zp ontwikkeld? Hoe precies is mij niet echt duidelijk.
pi_145576624
quote:
Pro zwarte piet man gaat matten, meer van deze schokkende beelden vanavond straks zo meteen bij het Pownews.

Zie je wel! Het zijn allemaal racisten! :'(
pi_145576634
quote:
Dat draait wel normaal. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145576646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Net op Twitter dit
Wat een volslagen achterlijk medium is dat ook.
pi_145576670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Net op Twitter dit
Lynching nog wel :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145576694
ik fietste vanmorgen langs zo'n popje en moest gelijk glimlachen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145576742
Wel jammer dat ze bij Leefbaar niet zo snugger zijn om te verzinnen dat Zwarte Piet nog helemaal niet in het land is en elk jaar hoort te vertrekken. Maak je het echt leuker mee voor de kinderen zo.
pi_145576801
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat was wel helder. Maar hoe is dat toen naar zp ontwikkeld? Hoe precies is mij niet echt duidelijk.
Tijdsgeest. De aanpassingen van Schenkman waren bijvoorbeeld ook niet slecht bedoeld maar waarschijnlijk om het figuur wat aantrekkelijker en menselijker te maken. Schenkman was zelfs tegen slavernij nota bene.
pi_145576901
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:49 schreef 99.999 het volgende:
Wel jammer dat ze bij Leefbaar niet zo snugger zijn om te verzinnen dat Zwarte Piet nog helemaal niet in het land is en elk jaar hoort te vertrekken. Maak je het echt leuker mee voor de kinderen zo.
Watt verwacht je dan ook van zo'n club?
pi_145576910
quote:
Baas _O_
pi_145576927
quote:
Op de Facebook pagina Nederland mijn Vaderland werd op 4 oktober een bericht gepost uit het AD: ‘Intocht Sinterklaas in gevaar door aanwezigheid Zwarte Piet’. Nederland mijn Vaderland en haar volgers zijn, blijkt ook uit andere posts, nogal voorstanders van het in stand houden van Zwarte Piet. Op die post van 4 oktober zijn meer dan 1.200 reacties gekomen, die allemaal neerkomen op ‘Als je niet van Zwarte Piet houdt, pleur je toch op naar je eigen land’.
Na het optreden gisteren in Pauw & Witteman van Quinsy Gario stroomde het opnieuw vol met reacties.
Hoe meer je er leest, des te pijnlijker en treuriger het wordt. De één is nog racistischer van aard dan de ander. Niet zelden stikken ze van de spelfouten, maar dan nog.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)fan-jij-ben-jij-nog/
pi_145577021
pi_145577107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:54 schreef 16meter het volgende:

[..]

Baas _O_
Meen je dit?
pi_145577125
quote:
9s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Watt verwacht je dan ook van zo'n club?
Kijk wel uit met je shirt
pi_145577278
Goh... Stop de persen, er bevinden zich blijkbaar ook domme en onopgevoede klootzakken in dit land!

Dit is een discussie die vrijwel idereen in dit land aangaat en dan vinden we het anno 2014 nog vreemd dat van al die vele miljoenen mensen er ook debielen in dit land wonen. En die reacties tonen dan weer het racistische karakter aan van het volksfeest... Ofzoiets. :S

In 2011 had 94% van de Nederlandse bevolking toegang tot het internet, just sayin'.

Het is echt ongelooflijk dat zoiets nieuws is bij een brede maatschappelijke discussie. Het is alsof iedere partij de ander wil aftroeven in achterlijkheid.
pi_145577301
quote:
Dat is Ben van der Kooi. rechtsextremist, met nazi-sympathietjes
In 2006 veroordeeld voor een moskee in de fik steken,
http://kafka.antenna.nl/tag/ben-van-der-kooi/page/2/
pi_145577307
quote:
9s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kijk wel uit met je shirt
:'(
Helaas, helaas.
pi_145577459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is Ben van der Kooi. rechtsextremist, met nazi-sympathietjes
In 2006 veroordeeld voor een moskee in de fik steken,
http://kafka.antenna.nl/tag/ben-van-der-kooi/page/2/
Ja, dat figuur heeft mij eens laten weten dat ik moest hopen dat ik hem niet in een donker steegje zou moeten tegenkomen :')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:09:45 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145577527
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat figuur heeft mij eens laten weten dat ik moest hopen dat ik hem niet in een donker steegje zou moeten tegenkomen :')
Zou hij stiekeme homoseksuele gevoelens koesteren?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145577652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik dit verhaal ook weleens op een andere site heb gelezen :p Wat was de aanleiding?
pi_145577707
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:12 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Om de een of andere reden heb ik het idee dat ik dit verhaal ook weleens op een andere site hebt gelezen :p Wat was de aanleiding?
Het ging over de komst van een asielzoekerscentrum hier in de stad(een heeeeul andere stad dan waar onze Benno woont overigens) en hij reageerde op een lokale site.
pi_145577734
quote:
Slecht artikel.
quote:
Als je nu denkt: het is alleen maar folklore, dan zeg ik: was het maar alleen folklore. Dan zou het ook niet zoveel onderbuikgevoelens oproepen. Over geen enkele andere ‘folklore’ of Hollandse traditie (klompen, kroketten, Mens Erger Je Niet, Pasen, Kerst, Koninginnedag, de VOC, fierljeppen, de Elfstedentocht, et cetera) worden mensen zo boos als over dit. Piet trapt bijzonder hard op de pik van de Nederlandse man en vrouw. Waarom eigenlijk?
Omdat er natuurlijk nog geen allochtoon met lange tenen is geweest die probeert kroketten of koningsdag kapot te maken door te zeggen dat iedereen die daarvan geniet een vuile racist is.

Maar als je wel zoiets zou proberen, als je bijv. op TV zou zeggen dat rookworsten racistisch zijn en dat iedereen die graag wel eens een keertje stamppot met rookworst eet een vieze vuile racistische neonazi is, dan denk ik dat dat net zo goed een flinke discussie oplevert.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 19:18:55 ]
pi_145577746
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:51 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Tijdsgeest. De aanpassingen van Schenkman waren bijvoorbeeld ook niet slecht bedoeld maar waarschijnlijk om het figuur wat aantrekkelijker en menselijker te maken. Schenkman was zelfs tegen slavernij nota bene.
Er wordt beweerd dat zp voor Schenkman al bestond, maar dat is moeilijk aan te tonen. Dat is nou net dat stukje waar ik nieuwsgierig naar ben.

Maar even gesteld dat Schenkman zp heeft bedacht, hoe zag het er daarvoor dan uit in NL? Wat was er voor zp?
Hoezo moest het 'aantrekkelijk' en 'menselijk' gemaakt worden? Was zp vroeger ook niet juist een soort boeman? En zp als 'de dood'?? :o

Verder heb ik begrepen dat Sinterklaas in NL ook een andere vorm heeft aangenomen omdat het aan Christelijke invloeden onderhevig was.
Dus niet alleen in Duitsland.

En tijdsgeest tja...
pi_145577954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het ging over de komst van een asielzoekerscentrum hier in de stad(een heeeeul andere stad dan waar onze Benno woont overigens) en hij reageerde op een lokale site.
Ah ok, wellicht dat je het dan gewoon een keer hier gepost hebt.

Ik lach me altijd kapot om dergelijke mensen. Ze staan en 'strijden' voor een ideaal maar ze hebben echt het totale onvermogen om dit te verspreiden :D Overal waar die gast met zijn lompe kop verschijnt komt 'ie slecht in het nieuws _O- Of als hij een camera ziet: "Laten we ze gaan aanvallen, die camera neemt toch geen beelden op maar is louter decoratie!"

Wat een volk :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')