abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145570222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
King: 'Vooral de schaal van de protesten verbaast me. Het debat is grimmig geworden. Witte mensen vinden dat Zwarte Piet geen racisme is, zwarte mensen vinden van wel. Ze begrijpen elkaar niet.'
Nog zo'n smerige racist. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_145570225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ho ho, :{w

Zwarte Piet hé, heeft niks met negers te maken!

Ik ga deze reactie negeren.
Dan zet ik ook maar de negeermodus aan. ;)
pi_145570284
quote:
Nu er dan een beetje naar hem wordt geluisterd, kan Gario zijn teleurstelling toch moeilijk verbergen. 'Tja, twee of drie gekleurde pieten... Ik zie het als een halfslachtige poging om de discussie uit de weg te gaan. Het toont de onwil om er volledig voor te gaan.'
:r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145570315
Je suis Charlie Sheen
pi_145570442
Ik ken een neger, die is echt soewart jonge, en hij is niet tegen Zwarte Piet.

Dus het is niet een racistisch.
pi_145570475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:59 schreef De_Guidance het volgende:
Bedankt voor je bijdrage!
pi_145570531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage!
Pro-Pietria _O_
pi_145570568
pi_145570606
quote:
Goeie
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_145570649
quote:
Want de afschaffing van Zwarte Piet zal het monument zijn waardoor we de slavernij nooit meer zullen vergeten? :?
pi_145570666
quote:
Goeie zeg ^O^ Slavernij wordt inderdaad vergeten en tegelijkertijd in stand gehouden door de Pro Patria racisten in dit vuile kutland :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145570738
quote:
Ja die ramp met de titanic die houden we wel echt in leven, super belangrijk. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_145570789
quote:
Hypocriet inderdaad. Titanic past er niet echt in, maar verder wel stuitend.
pi_145570978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wie denkt dat Quinsy Gario tevreden is nu er tijdens de landelijke intocht ook gekleurde pieten meelopen, heeft het mis. De jonge kunstenaar is een van de aanvoerders van de strijd tegen Zwarte Piet en maakte bezwaar tegen de aanwezigheid van Zwarte Piet bij de intocht van Amsterdam. Het oordeel van de rechter: Zwarte Piet is kwetsend voor donkere Amsterdammers en de gemeente moet de vergunning voor de intocht opnieuw onder de loep nemen.
Het mondde uit in een nationale discussie en een aanpassing van Zwarte Piet bij de nationale intocht. Nu er dan een beetje naar hem wordt geluisterd, kan Gario zijn teleurstelling toch moeilijk verbergen. 'Tja, twee of drie gekleurde pieten... Ik zie het als een halfslachtige poging om de discussie uit de weg te gaan. Het toont de onwil om er volledig voor te gaan.'
Frank King, de jurist die Gario bijstond in zijn rechtszaak tegen Zwarte Piet, is wel blij met de verandering. 'Het is een begin. Je kunt niet abrupt verandering verwachten, dat is heel ingrijpend. De heftige gevoelens hebben tijd nodig om te slijten.'
Behalve in Gouda zullen ook in de hoofdstad andere Zwarte Pieten te zien zijn. Amsterdamse pieten krijgen voortaan alleen nog roetvegen op hun gezicht. Maar behalve triomf over de rechtszaak er is er onder de liefhebbers van kleurrijke pieten ook schrik om wat hun oproer teweeg heeft gebracht. Zo werd misdaadverslaggever Peter R. de Vries dinsdag met de dood bedreigd nadat hij zich had uitgesproken tegen Zwarte Piet.
Grimmig
Dat Albert Heijn afwachtend is, kan ik begrijpen. Maar dat basisscholen wachten op het Sinterklaasjournaal is onzin, want de NTR kijkt juist naar wat scholen doen. Iedereen wacht constant op elkaar en niemand zet een stap.'
Quinsy Gario
'Het pietendebat neemt vreemde vormen aan', verzucht King. Gario: 'Ik had niet zulke heftige en racistische reacties verwacht. Schokkend.' King: 'Vooral de schaal van de protesten verbaast me. Het debat is grimmig geworden. Witte mensen vinden dat Zwarte Piet geen racisme is, zwarte mensen vinden van wel. Ze begrijpen elkaar niet.'
Overal in het land is het verzet tegen een make-over van Zwarte Piet groot. De stichting Pietitie heeft ruim 2 miljoen likes op Facebook en Sinterklaascentrales peinzen er niet over hun pieten aan te passen. Basisscholen wachten vooralsnog op waar het Sinterklaasjournaal mee komt.
Het is de afwachtende houding die Gario stoort. 'Kijk, dat Albert Heijn afwachtend is, kan ik begrijpen. Maar dat basisscholen wachten op het Sinterklaasjournaal is onzin, want de NTR kijkt juist naar wat scholen doen. Iedereen wacht constant op elkaar en niemand zet een stap.'
http://www.volkskrant.nl/(...)t-opgelost~a3769055/
Wat een stumper is het ook :'). Die denkt echt dat hij alles even kan gaan veranderen hier. Mooi man dat ie zo veel verzet krijgt :)
Zonder wrijving geen glans
pi_145570986
quote:
^O^
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:15:10 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145571014
quote:
Waar te beginnen. Zo veel mis met dit plaatje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:15:41 #117
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145571028
quote:
ik hoop niet dat je serieus bent want anders
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145571064
Alle mensen die ook maar ooit iets met slavernij (van zwarte mensen) te maken hadden zijn dood. Laat het rusten. :r
pi_145571236
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:17 schreef FL_Freak het volgende:
Alle mensen die ook maar ooit iets met slavernij (van zwarte mensen) te maken hadden zijn dood. Laat het rusten. :r
Juistem!
pi_145571348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:59 schreef De_Guidance het volgende:

Ik ken wel meer negers die niets tegen zp hebben. Ik ken ook blanken die vinden dat zp uit de tijd is. Moeten we daarom ruzie maken?

2 hele goede vrinden van mij willen zp zo houden. Moeten we daarom ruzie maken?

Mijn vriendin is ook niet tegen zp. Uitmaken maar?

Ik heb een beetje wat notyou heeft maar dan precies omgekeerd.
Gario&co hebben het voor mij verpest. :(

[ Bericht 3% gewijzigd door anonymoussie op 15-10-2014 16:31:29 ]
pi_145571521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heel erg serieus
pi_145571544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Anders wat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_145571572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:02 schreef JanCees het volgende:

Hier klopt niets van Jan, het gaat hier namelijk om mensen die zelf nooit een slaaf zijn geweest en wiens opa en oma of hun ouders zelfs geen slaaf zijn geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-10-2014 16:57:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:31:03 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145571588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:29 schreef JanCees het volgende:
[..]
Heel erg serieus
Dus jij trapt in dit soort intern inconsistente emotionele onzin?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:34:58 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145571742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier klopt geen ballen van Jan, het gaat hier namelijk om mensen die zelf nooit een slaaf zijn geweest en wiens opa en oma of hun ouders zelfs geen slaaf zijn geweest.
Voornamelijk dit inderdaad.

Daarnaast. Stel je eens de vraag. Forget.. what? The pain or the lesson?
Get over what? The pain or the lesson?

Wat een treurigheid dat zo veel mensen zich ophangen aan zo'n slecht bedacht argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')