abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145582758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Zwartrijders, zwartwerken, zwart geld, de zwarte dood, ...
Prima termen. :)
Ik probeerde duidelijk te maken dat ik begrijp waarom dat zwarte traditie is bij Sinterklaas. ;)
pi_145582761
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dovemansoren. Vingertjes in de oren en janken maar. Fuck de inheemse Nederlander, het draait enkel om de onjuiste interpretaties van de 'vreemdelingen'. :D
Overigens betekent het ergens wonen of staatsburger van zijn nog niet meteen dat je evenveel te zeggen hebt over de inheemse gebruiken als de inheemse bewoners. Integendeel zelfs.
Anna Steijn is zo Nederlands als iemand maar zijn kan hoor, lijkt ze zelf alleen heel erg graag te willen vergeten.
Je suis Charlie Sheen
pi_145582797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is eerder vandaag al gepost, maar hier het nieuwsbericht:

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-zwart-11786353.html
Ah mooi :D Dit geeft mij toch weer een sprankeltje hoop. Hopelijk volgen er meer.
pi_145582929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik (nog?) niet.
Maar ik weet wel dat als ik wel kinderen zou hebben, dat ik daar dan gewoon leuke dingen mee wil doen.
Zonder dat bij elk pleziertje in het leven een links figuur met kritische kanttekeningen over de zondigheid van de mens aan komt zetten, of het nou om racisme bij Sinterklaas, luchtvervuiling bij oud en nieuw of habitat-aantasting bij de dieren in de dierentuin gaat.
De CO2 footprint van kinderen is astronomisch, dus je verpest gelijk het klimaat en de toekomst voor je kinderen (aldus de PC redenatie) :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_145583030
Triest hoor, mensen als Tanja Jess en Peter R. De Vries :r :') :r
pi_145583072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

Als de discussie nou gewoon geopend was met een aanmoediging van "Zullen we Zwarte Piet eens aanpassen aan de 21e eeuw?" ipv. erin te gaan met "Gouden oorbellen zijn racisme! Rode lippestift is racisme! Een pofbroek is racisme! Een jute zak is racisme! Krulhaar is racisme! Zwarte schmink is racisme!" , dan had er ook best wat aangepast kunnen worden, maar zonder dat er zo'n opgefokte haatstemming was ontstaan.
Die gast heeft het totaal verkeerd aangepakt. 'Tact' is dan ook ver te zoeken bij Gario&co.
pi_145583271
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Die gast heeft het totaal verkeerd aangepakt. 'Tact' is dan ook ver te zoeken bij Gario&co.
Ik dacht dat het anti-ZP gedoe van Gario een kunstproject was.
In de huidige opvatting van kunst, moet kunst emotie teweeg brengen.
Dat lijkt mij goed gelukt.
Op naar het volgende project: "Suikerfeest is discriminerend voor diabetici"
(en natuurlijk weer subsidie aanvragen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:31:12 #258
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145583774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Net zoals in Canada gewoon verbieden.
Alleen zijn er een hoop conservatievelingen hier die het proces wat vertragen, maar dat ZP tzt verdwijnt is onomkeerbaar.
http://www.isgeschiedenis(...)in_canada/#more-5262
Het is in Canada niet verboden. De organisatie trok zich in 2011 vrijwillig terug na klachten vanuit de zwarte gemeenschap. Ze vieren het nog steeds, in traditionele stijl, maar op een andere locatie (meer privé, wellicht) (http://www.dutchnetwork.ca/StNicLangley2013%20-%20P2.htm).
pi_145583811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien Gario ff facebooken. ;)
pi_145585217
Die tokkie in het filmpje van pow ned :')
pi_145585379
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Koewinsie is een aandachtshoer pur sang en zijn "zwarte piet is racisme" is een regelrechte marketingtruc. Treurig dat men zich in Nederland zo makkelijk voor zijn karretje heeft laten spannen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145586835
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Koewinsie is een aandachtshoer pur sang en zijn "zwarte piet is racisme" is een regelrechte marketingtruc. Treurig dat men zich in Nederland zo makkelijk voor zijn karretje heeft laten spannen...
Eén ding moet ik 'm geven. ZP is niet zwart van de roet. :D
pi_145587215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die zal je wel nodig hebben ja. Neem alleen al de beveiligingskosten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145587260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, ga maar gewoon consequent aan het punt voorbij dat de kleur zwart in wezen niets met negroide te maken heeft. Je weet nu zelfs dat de kleur zwart een andere oorsprong heeft en als je niets met die informatie doet, tsja, hoef je van ons helemaal niets te verwachten.
En sowieso de hele mythe dat met Zwarte Piet de slavernij wordt verheerlijkt. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145588918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En sowieso de hele mythe dat met Zwarte Piet de slavernij wordt verheerlijkt. :')
Het gejank over de "pijn" van de slavernij slaat überhaupt nergens op; de huidige generatie "kleurlingen" is immers net zo voldaan en volgevreten en heeft dezelfde kansen om iets van zijn of haar leven te maken als hun roomblanke buurman of buurvrouw wiens verre voorouders waarschijnlijk ook maar gewoon als horige of lijfeigene gediend hebben.

Waaruit bestaat overigens die "pijn", die zogenaamde afstammelingen van slaven voelen? Hoe uit zich dat slavernijverleden van hun voorouders dan anno 2014?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145589275
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gejank over de "pijn" van de slavernij slaat überhaupt nergens op; de huidige generatie "kleurlingen" is immers net zo voldaan en volgevreten en heeft dezelfde kansen om iets van zijn of haar leven te maken als hun roomblanke buurman of buurvrouw wiens verre voorouders waarschijnlijk ook maar gewoon als horige of lijfeigene gediend hebben.
Waaruit bestaat overigens die "pijn", die zogenaamde afstammelingen van slaven voelen? Hoe uit zich dat slavernijverleden van hun voorouders dan anno 2014?
_O_ _O_

Het is gewoon een manier van zielig doen zodat ze hun gelijk kunnen krijgen.

Verder vind ik het altijd stom om te zeggen dat "alle donkere" mensen last hebben van zwarte piet want ik heb daar totaal geen last van.
Waz met jou!
pi_145589439
Het is ook maar een klein groepje dat daarover is begonnen te zeiken. Nu zijn er wat BN-ers met een tekort aan aandacht op ingesprongen.
pi_145589738
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is ook te radicaal.Niet mijn stijl zo. Maar hij heeft niet heel Nederland racisten genoemd.
Een verbod van Sint heeft ie zeker nooit genoemd. Wel een verbod op de intocht te Amsterdam en ik heb hem niet gehoord over een wettelijk verbod van het ZP-theater voor heel Nederland.
Zeker is daar te heftig op gereageerd. Nederland kan maar niet accepteren dat er ook Nederlanders zijn die het niet leuk vinden hoe zij geimiteerd worden door ZP.
Anderszijds kwam verborgen vreemdelingenhaat inclusief racisme als een neurose naar boven.
Waarom voel ik mij dan niet geimiteerd?, waarom zijn er dan nog andere mensen die zich niet geimiteerd voelen die ook donker zijn?.

Kan het niet gewoon zijn dat die mensen heel veel issues met zichzelf hebben en het op andere dingen afschuiven?.

Ik ben meerdere discussies aangegaan met anti zwarte pieten volk en ben als verrader uitgemaakt en dat ik nog een slaaf ben van de "blanke overheerser".

Ben zelfs bedreigd omdat ik zwarte piet niet racistisch vind :'), in al die discussies vallen ze altijd terug op hoeveel "pijn" zij hebben voor hun voorouders (die zij immers nooit gekend hebben) en dat zij nooit gelijke kansen hebben in de maatschappij (wat echt de grootste bullshit is die ik ooit heb gehoord).

ach tjah..
Waz met jou!
pi_145589863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:51 schreef Halcon het volgende:
Het is ook maar een klein groepje dat daarover is begonnen te zeiken. Nu zijn er wat BN-ers met een tekort aan aandacht op ingesprongen.
Het valt mij vaak op dat veel Nederlanders die tegen zwarte piet zijn vaak zouden willen dat ze zelf donker waren _O-

Ben meerdere discussies met mensen aangegaan op facebook, altijd als er een Nederlander de anti zwarte pieten beweging kwam verdedigen keek ik even op zijn/haar facebook profiel, vaak zag je dan ook dat ze alleen maar omringd waren door Jamaicanen/Surinamers/Antilianen en helemaal verliefd waren op de cultuur en hoe de mensen waren.
Waz met jou!
pi_145589963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Het valt mij vaak op dat veel Nederlanders die tegen zwarte piet zijn vaak zouden willen dat ze zelf donker waren _O-

Ben meerdere discussies met mensen aangegaan op facebook, altijd als er een Nederlander de anti zwarte pieten beweging kwam verdedigen keek ik even op zijn/haar facebook profiel, vaak zag je dan ook dat ze alleen maar omringd waren door Jamaicanen/Surinamers/Antilianen en helemaal verliefd waren op de cultuur en hoe de mensen waren.
De Vries is een wiggah?
pi_145590038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:46 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
_O_ _O_
Het is gewoon een manier van zielig doen zodat ze hun gelijk kunnen krijgen.
Verder vind ik het altijd stom om te zeggen dat "alle donkere" mensen last hebben van zwarte piet want ik heb daar totaal geen last van.
De meerderheid van de donkere mensen geniet ook gewoon van het sinterklaasfeest inclusief zwarte piet. Dat is geen gedurfde stelling, maar gewoon common sense.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145590104
Zwarte Piet is here too stay ole ole ole!!!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:09:55 #273
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145590122
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De Vries is een wiggah?
Die heeft een grote negerlul nodig om al die wijven uit zijn open huwelijk tevreden te houden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145590198
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De Vries is een wiggah?
Hij zal een van weinige zijn die dat niet zijn maar wel politiek correct denk ik.. met hem heb ik niet zo veel issues.

Maar anouk met haar 4 kinderen van 4 verschillende negerts :')...

Edit: ik heb er eigenlijk alleen problemen mee als het duidelijk is dat die mensen helemaal niks tegen zwarte piet zouden hebben als ze niet zoveel met donkere mensen omgingen..

kijk maar eens op facebook, veel van de Nederlanders die anti zwarte piet zijn staan op hun foto's alleen omringd door donkeren mensen (niks mis mee overigens) maar ik weet bijna zeker dat als dat niet zo was ze ook niet zo pro actief mee zouden doen..
Waz met jou!
pi_145590207
Peter R de Vries neem ik niet meer serieus sinds die uitzending over de moord op JFK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')