Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat willen de kinderen ook, maar de kinderen willen ook gewoon Zwarte Piet zoals in de traditionele, nostalgische oud Hollandsche liedjes en geen regenboog, zuurstok, stroopwafel, kaaspieten etc!
Alsof die onderbuik bij de Quinsy's en de blanke Quinsy's zoals jijzelf niet aanwezig is. Hypocriete grappenmaker.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie kinderen zich anders niet druk maken hierom, die willen gewoon cadeautjes en snoepgoed.
Het zijn zure volwassenen waarvan de onderbuik bijkans explodeert bij het idee aan verandering.
waarom wil je ze bang maken met lsd-pieten? Zwarte Piet was vroeger mijn held, die kon daken beklimmen en gooide cadeautjes door het raam.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijkquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof die onderbuik bij de Quinsy's en de blanke Quinsy's zoals jijzelf niet aanwezig is. Hypocriete grappenmaker.
Volgens mij beweert NotYou dat ook niet. Ik geloof dat hij meer stelt dat figuren zoals jij geen "nee" durven te zeggen als een allochtoon de discriminatiekaart trekt. Waarmee hij volgens mij wel een punt heeft.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg niet dat de pro-ZP'ers racistisch zijn
Dus kunnen we stellen dat de stelling dat kinderen zo racisme aangeleerd krijgen feitelijk onjuist is. Daar gaat 50% van je argumentatie, zo hop de deur uit. De andere 50%, namelijk dat volwassenen er aanstoot aan nemen kunnen we met jouw eigen redenatie om zeep helpen, namelijk dat het een kinderfeest is en ze gewoonweg hun domme onwetende bakkes dicht moeten houden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.
Je bent 60?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ben zeker weten ouders als jou dus een beetje respect graag.
Dus je bent het met me eens dat de heisa die Quinsy maakt ontzettend overdreven en misplaatst is. Genoteerd. ZP blijft dus gewoon ZP.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijk
Klopt, en dat leren wij ouders ons kinderen net zoals mijn ouders dat bij mij hebben gedaan, zo werkt dat, gebeurt ook in andere culturen daar bemoeien wij ons ook niet mee toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
In mijn tijd was zwarte piet nog een boeman. Vreemd dat niemand zich over die verandering druk maakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
waarom wil je ze bang maken met lsd-pieten? Zwarte Piet was vroeger mijn held, die kon daken beklimmen en gooide cadeautjes door het raam.
De opwinding komt doordat dit een veel diepere issue raakt: betekent tolerantie dat alle bevolkingsgroepen dezelfde rechten moeten hebben, of betekent tolerantie dat minderheden altijd gelijk moeten krijgen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijk
hoezo is dat vreemd? het is juist goed dat zwarte piet geen boeman isquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In mijn tijd was zwarte piet nog een boeman. Vreemd dat niemand zich over die verandering druk maakt.
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
hoezo is dat vreemd? het is juist goed dat zwarte piet geen boeman is
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.
Maar je wil toch vasthouden aan tradities?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengen
Ze hebben zwarte piet helemaal verpest door 'm boeman af te maken!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengen
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je wil toch vasthouden aan tradities?
Is hij dat ooit geweest dan?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.
Ja, maar dat was de traditie! En die is dus nu veranderd!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.
En eigenlijk is dat hardstikke fout want we weten allemaal dat negers dat helemaal niet doen. Want zwarte piet is een karikatuur van een neger, toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.
en wat ben jij voor kinderhater dat jij kinderen de stuipen op het lijf wil jagen met paarse mensen? wtf heequote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.
Moet jij zeggen met je zwarte kat als UI, Racist!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |