abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_420212
Ik vind het TRIEST, dat ze zo reageren. Ik had het echt super gevonden als mijn medebewoner zo deed (ik heb het dus over Ed, voor de duidelijkheid).

De groep doet net of ze hem er nu wel persoonlijk uit willen duwen. Ed was een toffe gast, een wereldgozer, maar neeeee....we nomineren hem allemaal en als hij dan zoiets gaafs doet dan maken we wel HEEL duidelijk dat we hem er iid graag uit willen hebben. Oprotten Ed.

Pfffff...stelletje eikels. Als Ed er straks echt uit is, heb ik niets leuks meer om naar te kijken. Stelletje hypocrieten. Dag BB.

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 26-10-2000 23:25]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator donderdag 26 oktober 2000 @ 23:27:34 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_420228
Helemaal mee eens Isabeau!! Wat een fout stelletje zeg! Het is toch juist helemaal te gek als iemand zoiets doet!
Helaas had Ed het mis toen hij zei (kan zijn dat dit niet live was): "ik zag in ieder van jullie blik iets van trotsheid dat ik dit doe." Nu zie je alleen maar angst dat hun spelletje verstoord wordt. NSB-ers.

Positieve uitzondering: Robin. Hij vindt het stoer van Ed. Ferdi een beetje. Georgie valt heeeeel erg tegen. Matennaaier.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_420229
Volgens mij hebben de bewoners ook niet door dat Ed acteur is. Hun reactie is laf.
"Voer voor psychologen" zal wel weer stijgen.
pi_420237
Ze willen hem allemaal graag kwijt.
Heb je die snoet van Desiree gezien ??
pi_420253
quote:
Op 26 oktober 2000 23:24 schreef Isabeau het volgende:
Stelletje hypocrieten. Dag BB.
Het is misschien niet zo aardig, maar het is niet hypocriet. Ze zijn juist eerlijk: hij moet oprotten. Regels zijn regels, befehl ist befehl.

(typo)

[Dit bericht is gewijzigd door Zap op 26-10-2000 23:41]

darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:35:02 #6
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420269
Ik postte net dit:

Wat lopen de bewoners toch te zeuren. Ze hebben er toch geen last van. BB zit met het probleem zij niet.

Blah blah, zo werkt het spel niet. Ze willen voor politieagentje van BB spelen. En ze lopen door te zeuren over zijn motieven.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_420278
quote:
Op 26 oktober 2000 23:32 schreef Zap het volgende:
Regels zijn regels, befehlt ist befehl.
QED
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:40:26 #8
5955 Miracle
Been there, done that
pi_420295
Gadverdamme!!!

Hieke heeft definitief afgedaan, voor altijd.
Ferdi valt ook schandalig door de mand, mister hang loose Australia die niet van regeltjes houdt. Blijkt 't toch een ambtenaar van de bovenste plank zou zijn.

Psychologisch ontzettend verwonderlijk dat een groep zo KAN reageren.

Hoe kunnen mensen zeggen, je punt is duidelijk, en hem toch meteen weg willen hebben.

Frank gaat nu praten met 'm, slechte vriend als 'ie 'm gaat overhalen.

Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
pi_420364
Ik had als bewoner al lang een stoel gepakt en die ed daar een hengst mee verkocht. Bah wat een zeikerd wat een nepacteur. Dat "huilen" toen hij zijn "vrouw+vriend" hoorden. Tjonge, Tjonge.

Dacht ik dat Goede Tijden, slechte tijden slecht geacteerd was

pi_420381
ED ROELEEERD ENORM!!! DE GROEP SUCKS!!!!!!!! HIEKE VALT OP DAT ZE ED WEL HEEEEEEEEEEEEEEEL SNEL WEG WIL HEBBEN!!
Begin bij het begin en eindig nooit!
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:58:13 #11
5845 marqiemarq
Uit pure interesse
pi_420388
De reactie van de groep is prachtig en erg voorspelbaar (daarom zou het wederom een script kunnen zijn)

Groeppsychologie ten top.

Overige bewoners voelen deze actie als een bedreiging. Het is een spelletje en iemand gaat nu vals spelen.

Het wereldje dat Big Brother heet kent zijn eigen balans en wetmatigheden en deze zijn nu in een keer anders geworden.

Hiermee kunnen ze blijkbaar niet mee omgaan. Ze zien de actie van Ed als een aanval op de overige groepsleden.

Prachtig!

Je moet altijd maar denken, het wordt (nog) beter ;)
  donderdag 26 oktober 2000 @ 23:58:58 #12
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420397
Het probleem is dat de bewoners het probleem van BB zelf aantrekken. Bianca en Dees zeggen dat ze nu een paar sterke ventjes naar binnen hadden gestuurd om hem eruit te halen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_420415
Wat een gezeik zeg, droevig gewoon hoe Hieke zich laat kennen. Afdwingen dat -de held- opstapt door zelf op te zouten. De hele groep reageert schaapachtig en is het wel met haar eens. Behalve Robin die heeft karakter! Die laat zich niet intimideren!

--- Jilles

pi_420433
Wij zitten niet in dat huis opgesloten dus houden we onze kop en genieten in ademloze bewondering van het spektakel.

Overigens heb ik gruwelijke hekel aan matennaaiers en valsspelers.

[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 27-10-2000 00:07]

pi_420436
Ik werd net een beetje moe van Robin, maar wat vind ik hem ineens weer tof worden. Ach, zal er bij de volgende nominatie wel uitvliegen en houden we gewoon de saaiste bewonders over.
pi_420440
Van mij mag robin nu winnen,ik ben ontzettend op de rest afgeknapt.
Je zou minstens waardering moeten hebben voor iemand die zo voor zijn overtuiging op durft te komen.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:06:17 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_420452
Wanstaltig gedrag van Hieke. Mijn god als iedereen altijd de regeltjes zou volgen verandert er nóóit iets
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:08:33 #18
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_420468
Robin is nu idd intelligenter bezig, hem maakt het niet uit of Ed blijft.
pi_420519
Ja, lekker...de streams op de tuin nadat Koos hem een ongeleid projectiel noemt en de vrouwen naar de dagboekkamer moesten komen.

Maar goed, idd....als iedereen zich altijd aan regels houdt krijg je soms ook heel erg trieste situaties (zie de vechthond wetgeving). En ja, dit is maar een spelletje en VOO moet in d'r handjes knijpen want dit is super goede reclame.

Robin mag inmiddels ook wel winnen en Hieke is haar #1 positie op mijn favorieten lijstje helemaal kwijt.

Maar ja, wie ben ik die toch niet belt. Ik wilde Ed er dolgraag inhouden en had gedacht dat Ed toch geen competitie was met Annet. Fout gedacht. Wij maar denken dat Ed cool is, ondertussen wil misschien de rest van Nederland hem eruit hebben.

Face the truth Fok: we zijn niet de rest van Nederland

vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:17:58 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_420531
Ze vonden hem klaarblijkelijk geen toffe gast.

De alg. reaktie is : eruit !

Regels zijn regels, en gelijk hebben ze !!

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_420539
quote:
Op 27 oktober 2000 00:15 schreef Isabeau het volgende:

Maar goed, idd....als iedereen zich altijd aan regels houdt krijg je soms ook heel erg trieste situaties (zie de vechthond wetgeving). En ja, dit is maar een spelletje en VOO moet in d'r handjes knijpen want dit is super goede reclame.

Isabeau ik geloof niet dat de vechthondenkwestie te vergelijken is met een spelletje.
pi_420557
Hoe je het ook wend of keerd, Veronica is de winnaar. Morgenochtend is de hele situatie voorpaginanieuws op de Telegraaf. Met als gevolg, een behoorlijke verhoging van de kijkcijfers. Bij de productie zijn ze meer dan tevreden met de actie van Ed.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:22:31 #23
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_420563
quote:
Op 26 oktober 2000 23:27 schreef Gert het volgende:

Helaas had Ed het mis toen hij zei (kan zijn dat dit niet live was): "ik zag in ieder van jullie blik iets van trotsheid dat ik dit doe." Nu zie je alleen maar angst dat hun spelletje verstoord wordt. NSB-ers.
Dat laatste woord is niet tof Gert !!
Ben ik niet van je gewend...
pi_420565
Ik kijk niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:24:47 #25
862 Arcee
Look closer
pi_420581
quote:
Op 26 oktober 2000 23:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het TRIEST, dat ze zo reageren. Ik had het echt super gevonden als mijn medebewoner zo deed (ik heb het dus over Ed, voor de duidelijkheid).

De groep doet net of ze hem er nu wel persoonlijk uit willen duwen. Ed was een toffe gast, een wereldgozer, maar neeeee....we nomineren hem allemaal en als hij dan zoiets gaafs doet dan maken we wel HEEL duidelijk dat we hem er iid graag uit willen hebben. Oprotten Ed.

Pfffff...stelletje eikels. Als Ed er straks echt uit is, heb ik niets leuks meer om naar te kijken. Stelletje hypocrieten. Dag BB.

He-le-maal mee eens. Ik vind het ongelofelijk zwak van de groep. Wat een suf stelletje zeg (zeg ik de hele tijd al). Hieke laat zich weer van de typische Hieke-kant zien. Ik mag d'r dus niet zo. Robin is weer flink in aanzien gestegen. Hoewel-ie niet ver weggezakt was. Mooi dat hij 'm toch steunde.

Wat hebben de bewoners er nou voor last van? BB heeft een probleem, niet de bewoners. Allemaal gelijk op de regeltjes en procedures wijzen. Blèh

Ed roelt ontzettend.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:27:32 #26
862 Arcee
Look closer
pi_420597
quote:
Op 27 oktober 2000 00:15 schreef Isabeau het volgende:
Robin mag inmiddels ook wel winnen en Hieke is haar #1 positie op mijn favorieten lijstje helemaal kwijt.
Ik heb altijd al gezegd dat ik de populariteit van Hieke niet begrijp. Bij mij staat ze al een hele tijd op de 1-na onderste plaats (vlak boven Vewdy).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_420612
Wat zitten jullie nou allemaal op de groep te zeiken !
Het is maar een spelletje. En als iemand verzaakt bij het kaarten wordt je toch ook kwaad omdat je wilt winnen.
Verliezen ? --> niet zeiken maar opzouten !
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:31:57 #28
272 R@b
No-nonsens
pi_420622
quote:
Op 27 oktober 2000 00:17 schreef Harry het volgende:

Regels zijn regels, en gelijk hebben ze !!

Regels zijn er om gebroken te worden.

Fok!

vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:33:36 #29
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_420628
quote:
Op 27 oktober 2000 00:31 schreef R@b het volgende:

Fok!

Mee eens R@b. Laten we vooral niet te braaf worden bij Fok!
pi_420629
quote:
Op 27 oktober 2000 00:31 schreef R@b het volgende:

Fok!

Ik sluit me bij R@b aan
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_420635
Indeed.

Uitzonderingen bevestigen de regels.

Why is it people don't realize what they have until it's gone ?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:35:53 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_420642
quote:
Op 27 oktober 2000 00:30 schreef rolf_wouters het volgende:
Het is maar een spelletje. En als iemand verzaakt bij het kaarten wordt je toch ook kwaad omdat je wilt winnen.
Bij een spelletje kaarten wel. Maar ze bergrijpen niet dat dit een uniek stukje tv oplevert. Als ik in die groep zou zitten zou ik zeggen: Laat Big-Brother het maar oplossen.

Ze kunnen bijvoorbeeld het weekbudget inhouden zodat Ed niet te eten heeft, zo stapt hij vanzelf wel op....Dat is het reality spel, niet als deelnemers gaan zeiken over regels. De enige die ervoor moet zorgen dat de regels nageleefd worden is Big-Brother. Niet de bewoners.

pi_420666
quote:
Maar Ed kan helemaal niet meer winnen, dus hij is absoluut geen concurrent van de overige bewoners. Wat een stelletje flauwe zeikerds! Zoiets doorbreekt toch de dagelijkse saaie sleur daar in huis...eindelijk actie!
pi_420670
Dit is geen groep mariniers die gedrild wordt om als team samen te overleven... Natuurlijk hoeven ze de regels niet te volgen...

Het zijn gewoon makke schapen die zich met zijn allen als oude garde sterk voelen staan. Zwaaien met het regelboek en denken dat heel Nederland Ed veroordeelt omdat hij het spelletje niet goed speelt.

In het BBhandboek staat echter dat de regels ten allen tijde kunnen worden aangepast...

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 00:43:13 #35
862 Arcee
Look closer
pi_420687
quote:
Zij zitten zelf te zeiken. Het is gewoon een stelletje suffe zeikerds.
pi_420702
quote:
Op 27 oktober 2000 00:27 schreef Arcee het volgende:
Ik heb altijd al gezegd dat ik de populariteit van Hieke niet begrijp. Bij mij staat ze al een hele tijd op de 1-na onderste plaats (vlak boven Vewdy).
Ik heb je (weer eens) onderschat Arcee. Hieke gaat dus duidelijk voor de overwinning. Zag je ook het bekkie van Kim? Die is echter nog niet zo ver als Hieke in d'r leven. Maar d'r bekrompen reaktie zorgt er wel voor dat ook zij een aantal plaatsen zakt op m'n lijstje (ondanks de lollie-actie).

Dit hele voorval is trouwens DE standaard manier om een groep op scherp te zetten. Beetje oud truukje, en gelukkig reageert de groep errug primitief: excuses zoeken die het rechtvaardigen dat Ed alsnog het huis verlaat. Hoever moet de druk worden opgevoerd voordat Ed het huis verlaat? Hij weet zeluf ook wel dat z'n positie onhoudbaar is geworden.

ex-Graz stalker
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:17:44 #37
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420842
Stel mutsen!

Hoe zouden jullie het vinden als we een spelletje mens-erger-je-niet spelen en ik verkondig dat ik als enige geen 6 hoef te gooien om op het bord te komen, terwijl vlak voor je Triena en Aleida afschuwelijk van het bord zijn genomineer- eh- gespeeld?! Me dunkt dat je dan steigert! Want JIJ zou namelijk wel opgestapt zijn als je weggestemd was (om de metafoor maar weer even te laten vallen.) en nu ben je met vooruitwerkende kracht (tegenovergestelde van... dus) boos en kwaad en naar op Ed omdat hij doet wat je zelf NOOIT gedaan zou hebben want: regels zijn regels! En zo is het natuurlijk ook. En dat Ed die uit eigen vrije wil met voeten treedt is ook zijn eigen wil, maar daarom hoef je het als gezapig BBBewoner nog niet toe te juichen! Volledig begrip voor de reacties van de bewoners vanuit deze kant van het lijntje dus.

Ben te zaai voor een signature
pi_420847
Ik ben het met Roache eens. De bewoners zitten er hoe dan ook om te winnen en dan komt ene Ed ineens de boel verstieren. Hartstikke leuk, daar niet van, maar een reactie als die van Hieke is volstrekt begrijpelijk.
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
pi_420874
quote:
Op 27 oktober 2000 01:17 schreef Roache_ het volgende:
Stel mutsen!

Hoe zouden jullie het vinden als we een spelletje mens-erger-je-niet spelen en ik verkondig dat ik als enige geen 6 hoef te gooien om op het bord te komen, terwijl vlak voor je Triena en Aleida afschuwelijk van het bord zijn genomineer- eh- gespeeld?! Me dunkt dat je dan steigert! (..)

Net als BB is Mens Erger Je Niet (de naam zegt het al) geen spel van leven of dood. In principe is Ed de enige die het spelletje goed speelt in de ogen van VOO. Hij zorgt namelijk voor de kijkcijfers

De bewoners denken dat ze er zitten voor de hoofdprijs. FOUT! Ze zitten er ter vermaak van de kijker zodat VOO veel centjes verdiend.

Ik zou zeggen relax, schelden op je medeFokkers is nergens voor nodig. Wees blij dat er weer eens iets gebeurd en hou je vooral altijd aan alle regeltjes. Dan komt het met jou vast wel goed

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 01:31]

vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:32:04 #40
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420879
quote:
Op 27 oktober 2000 01:19 schreef VictorVictor het volgende:
Ik ben het met Roache eens. De bewoners zitten er hoe dan ook om te winnen en dan komt ene Ed ineens de boel verstieren. Hartstikke leuk, daar niet van, maar een reactie als die van Hieke is volstrekt begrijpelijk.
Oh maar het gaat me nog niet eens om dat geld, al zou het om een beschimmelde boterham gaan, of desnoods voor de eer: een spelletje moet fair blijven. Je kan niet zomaar je eigen regels maken. Dat ziet er wel heel leuk en gelikt uit, maar verwacht niet dat je gelauwerd wordt door de spelers die hun poppetje zojuist radicaal weggevaagd hebben zien worden.

(Ja, dat zei jij eigenlijk ook al, dus waarom ik dit schrijf....)

vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:33:37 #41
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420881
quote:
Op 27 oktober 2000 01:28 schreef Qt het volgende:
Ik zou zeggen relax, schelden op je medeFokkers is nergens voor nodig. Wees blij dat er weer eens iets gebeurd en hou je vooral altijd aan alle regeltjes. Dan komt het met jou vast wel goed
Huh? Mis ik iets?
pi_420883
Is _muts_ voor jou misschien een koosnaampje?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:37:08 #43
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420889
quote:
Op 27 oktober 2000 01:34 schreef Qt het volgende:
Is _muts_ voor jou misschien een koosnaampje?
Nee, maar mierenneuker vinnik bijvoorbeeld weer wel een prachtige koosnaam. Speciaal voor jou....
pi_420890
quote:
Op 27 oktober 2000 01:37 schreef Roache_ het volgende:
Nee, maar mierenneuker vinnik bijvoorbeeld weer wel een prachtige koosnaam. Speciaal voor jou....
Thnx!
pi_420892
Ik had het leuker gevonden als de medebewoners Ed eruit hadden getrapt!
pi_420900
"Wij nomineren wel maar geven 'niemand' de bons".
pi_420901
Niet om het een of het ander, maar ik ga toch ff ontopic nu.

Ik vind namelijk dat de bewoners zich wel erg snel neerleggen bij het besluit van Ed, Hummie en de rest van BB. Waarom geen heftige tegenactie? Waarom geen gifspuwende Hieke of een op Ed inpratende Koos? Ze zijn inderdaad behoorlijk gezapig.

Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
pi_420902
Ik hoor net dat G morgen met E ei gaat zitten ? Dus Ed doet nog steeds mee
Ik snap het ff niet meer nadat de heren in de dagb kamer zijn geweest Mag E nu weer gewoon mee doen met de groep??
Try anything once, twice to be sure
pi_420907
quote:
Op 27 oktober 2000 01:41 schreef VictorVictor het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik ga toch ff ontopic nu.

Ik vind namelijk dat de bewoners zich wel erg snel neerleggen bij het besluit van Ed, Hummie en de rest van BB. Waarom geen heftige tegenactie? Waarom geen gifspuwende Hieke of een op Ed inpratende Koos? Ze zijn inderdaad behoorlijk gezapig.

ik had het inderdaad leuk gevonden als er een groot gevecht zou zijn gekomen!!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:43:23 #50
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420909
quote:
Op 27 oktober 2000 01:38 schreef meneer draak het volgende:
Ik had het leuker gevonden als de medebewoners Ed eruit hadden getrapt!
Maar dat doen ze niet, want ze roepen om het hardst dat Ed zo leuk, aardig en geweldig is, maar dat het nu eenmaal de regels zijn! Daar zijn ze pissed over. Maar als ze morgen wakker worden bedenken ze tevens dat Ed er hoe dan ook uitgaat en dat sust hun woede vast wel.
Bart daarintegen gaat waarschijnlijk aankondigen dat hij ook blijft. Probleem 2.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 01:49:04 #51
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_420918
quote:
Op 27 oktober 2000 01:41 schreef BB2-Jolanda het volgende:
"Wij nomineren wel maar geven 'niemand' de bons".
Licht je dat vraagteken even toe?
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 02:02:49 #52
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_420934
.
Eigenlijk vind ik de reactie van de groep errug eng.

Wij zaten thuis met z'n allen breed te smilen om wat Ed teweeg bracht en dachten gezamelijk, hoe gaan ze dat bij VOO oplossen.
Mijn dochter belt mijn oudste zoon met het nieuws en zijn reactie was,.... COOL, STRAK!
( dus die ene heeft Ed al)

Waarom hebben ze niet gewoon LOL in dat huis om hetgeen Ed gedaan heeft en verzinnen ze nog meer plannetjes, tegen de regels in?
Kunnen ze niet zien hoeveel macht ze eigenlijk hebben, stelletje makke schapen.
Ik vind het angstig om te zien dat een hele groep zich ineens tegen jou keert, terwijl het niet eens hun probleem is. Oh, oh, oh, wat zijn we het fijn eens met elkaar, dus zullen we wel gelijk hebben

Zoals Moor al zei: " ORDNUNG MUSS SEIN"........jak

Lekkere eye-opener die Ed, wij hebben van hem genoten,.......en volgens mij roelt ie inderdaad!

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 03:08:03 #53
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_421019
quote:
Stel mutsen!

Hoe zouden jullie het vinden als we een spelletje mens-erger-je-niet spelen en ik verkondig dat ik als enige geen 6 hoef te gooien om op het bord te komen, terwijl vlak voor je Triena en Aleida afschuwelijk van het bord zijn genomineer- eh- gespeeld?! Me dunkt dat je dan steigert! Want JIJ zou namelijk wel opgestapt zijn als je weggestemd was (om de metafoor maar weer even te laten vallen.) en nu ben je met vooruitwerkende kracht (tegenovergestelde van... dus) boos en kwaad en naar op Ed omdat hij doet wat je zelf NOOIT gedaan zou hebben want: regels zijn regels! En zo is het natuurlijk ook. En dat Ed die uit eigen vrije wil met voeten treedt is ook zijn eigen wil, maar daarom hoef je het als gezapig BBBewoner nog niet toe te juichen! Volledig begrip voor de reacties van de bewoners vanuit deze kant van het lijntje dus.

Jawel Roache, wij gaan met z'n allen lekker een spelletje mens-erger-je-nieten, wij zijn fair, eerlijk en spelen het spel volgens de regels, alleen............zijn wij vergeten erbij te zeggen, dat jij voor spek en bonen mee doet, omdat wij daarover nou eenmaal een stilzwijgende afspraak hebben.
Die luidt als volgt, alle nieuwkomers spelen voor spek en bonen mee, jeweetwel, niet voor het echie.
En dan gaat me zo'n nieuwkomer ineens zeggen dat ie een 6 heeft gegooid,of misschien wel een 7 en dat is heel moeilijk, zoniet onmogelijk met 1 dobbelsteen.Niet waar, jij speelt vals, daar heb je niet voor getekend en dat is tegen de regels en wij zijn eerlijk en spelen fair ..........en JIJ niet!

Ik begrijp het.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_421036
Wat een zeikerds zeg, die overige bewoners. Ed lokt Big Brother nu uit z'n veilige schulp, Big Brother moet nu open en bloot zichzelf laten zien en ingrijpen, of Big Brother is niet zo groot en machtig als ze het maar doen voorkomen. Een of ander huisvadertje tart ze, jent ze, jokt Big Brother op heerlijke wijze uit de tent.

Niks te 100 dagen ja en amen en met gemopper toch alles maar hersenloos doen wat er van je gevraagd wordt. Nee, gewoon lekekr voor jezelf opkomen, jezelf blijven en laat maar eens zien wat VOO nu doet.

En o wat jammer dat de groep in haar slappe suffe rol blijft. Ja het is een spelletje, ja volgens de regels van het speleltje heeft Ed verloren, maar waarom zou Ed dan niet zelf een spelletje gaan spelen, zelf een spel bedenken. Dat is toch heerlijk?

Maar nee, de groep kiest gde gemakkelijke, de veilige kant, zal niks tegen Big Brother durven doen en zegt maar heel voorzichtigjes dat Ed moet gaan. Bah wat een slappe hap zeg.

Maar Ed, Ed Roels!

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_421058
Citaat Roache:
quote:
Stel mutsen!
Dank voor deze perfekte formulering, Roache, omdat het zo precies aantoont, op welke pijnlijke plek Ed hier bij de overige bewoners drukt. Ze hadden nèt allemaal zo braaf vrede gevonden met hun willoos opvolgen van de regels, omdat de hele kudde om hen heen dat ook deed! en nu plotseling loopt er 1 schaap de andere kant heen, in weerwil van de blaffende hond !

Sterker nog, als er op zijn emotie gewerkt wordt door zijn vrouw erbij te halen, laat hij die emotie ff vrijelijk vloeien, (in plaats van op z'n tanden te gaan zitten bijten om stoer te lijken) en binnen 1 minuut is hij die emotie weer kwijt en weer klaar voor zijn houding. Prachtig toch ?
"Ik doe het op m'n gevoel, Beau!"
Wat een prachtige uitspraak, want door geen rationeel argument meer bestrijdbaar !

quote:
Want JIJ zou namelijk wel opgestapt zijn als je weggestemd was "
Ja precies, Robin, Fewwdie, marinier-Bianca en stugge friezin Hieke, jullie zouden willoos zijn afgevoerd, kijk maar eens goed, hoe hier een 'slachtoffer' van jullie hebzuchtig en afgunstige nieuwkomers-uitstotings-strategie dreigt, zijn 'gerechte straf te ontlopen' en huiver...!

En VOO, laat je nu maar eens goed kennen in je gewetenloze regie van dit 'zogenaamde spelletje' : ook stennis en desnoods bloed levert kijkvoer op, en jouw beslissing VOO, zal aan de dag brengen dat DAT jouw enige criterium is !

Prachtig, toch ? 2 vliegen in 1 klap voor
onze rebel Ed !

pi_421065
Moor,

Misschien niet helemaal op zijn plaats hier, maar wat opvallend blijft, en mij een verdacht gevoel geeft is dat Veronica gedurende de hele periode niet 1 keer de streams of het geluid daarvan onderbroken heeft. Ze zijn dus tevreden met het vertoonde. Hebben ze wat gebeurd is soms aangespoord?? Ik heb geen idee, maar verdacht is het wel.

pi_421088
Tanjalies, mijn verwachting :

http://www.fokforum.nl/showtopic/21596/3

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 10:46:41 #58
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421365
Regeltjes volgen: Niet denken maar volgen.
Vooralsnog veranderde BB naar believen de regels; nu een bewoner, om te laten zien dat niet alleen BB/'het aparaat' macht heeft maar ook 'het individu'. Als tegen zo'n actie van Ed bent, bent dan ben je geschikt voor het leven in een fascistische maatschappij. De vergelijking met WWII is daarom zo slecht nog niet: het gaat om het principe van het individu dat zich verzet tegen de 'onaantastbare macht'.

Het enige zwakke punt is dat Ed zelf gekozen heeft deel te nemen aan een 'maatschappij' met een dergelijke 'machtsverhouding', maar als hij dat uiteindelijk alleen gedaan heeft om te laten zien dat geen enkele macht 'onaantastbaar is', is daar juist veel voor te zeggen, en is dit GEEN zwak punt meer.

Wonderlijk dat de bewoners (op Robin na) niet door hebben dat die actie hun eigenlijk niets aangaat en dat het GEEN valsspelen is want NIET tot doel heeft het spel alsnog te winnen.

Netzoals het 'regeltje' dat Fewdi zich zelf had toebedeeld: ik stem op de nieuwkomer, in plaats van dit persoon eerst persoonlijk te bekijken. Zo ongeveer zoals neo-nazi's naar nieuwkomers in hun land kijken.

Zie voor mijn overig commentaar de link van Moor.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_421382
quote:
Op 27 oktober 2000 03:08 schreef Dark het volgende:
Jawel Roache, wij gaan met z'n allen lekker een spelletje mens-erger-je-nieten, wij zijn fair, eerlijk en spelen het spel volgens de regels, alleen............zijn wij vergeten erbij te zeggen, dat jij voor spek en bonen mee doet, omdat wij daarover nou eenmaal een stilzwijgende afspraak hebben.
Die luidt als volgt, alle nieuwkomers spelen voor spek en bonen mee, jeweetwel, niet voor het echie.
En dan gaat me zo'n nieuwkomer ineens zeggen dat ie een 6 heeft gegooid,of misschien wel een 7 en dat is heel moeilijk, zoniet onmogelijk met 1 dobbelsteen.Niet waar, jij speelt vals, daar heb je niet voor getekend en dat is tegen de regels en wij zijn eerlijk en spelen fair ..........en JIJ niet!

Ik begrijp het.

.

Wat een onzin om te veronderstellen dat elke nieuweling per definitie voor spek en bonen meedoet. Ik kan me niet herinneren dat de "originele" bewoners hebben afgesproken om elke nieuweling te nomineren. Dit is een beslissing die elke bewoner voor zichzelf heeft gemaakt. Hoewel ik hun motivatie niet juist vind, begrijp ik hem wel. Ten slotte doe je mee aan een spelletje om te winnen. En vals spelen, wat Ed hier in feite doet, is iets voor kleine kinderen die niet tegen hun verlies kunnen. Ik begrijp het ongenoegen van de bewoners prima.

Ed was van te voren op de hoogte van de regels rond het nomineren. Hij heeft er bewust voor gekozen ondanks die regels mee te doen. Als hij deze situatie had willen voorkomen had hij er voor de nominatieronde met de anderen over moeten praten. We hebben vorig jaar kunnen zien dat de bewoners destijds gevoelig waren voor het argument van Mona dat nieuw zijn geen reden moest zijn voor een nominatie.

De manier waarop Ed zich nu manifesteert geeft mij het gevoel dat hij wanhopig op zoek is naar zijn minutes of fame.

Een trieste vertoning...

[Dit bericht is gewijzigd door Big Mama op 27-10-2000 10:55]

pi_421383
Nou, het zal wel niet zo goed vallen in dit topic maar ik vind de reactie van de groep logisch en redelijk. Op een uitspatting na van echte boosheid, zeggen ze voornamelijk dat ze het er niet mee eens zijn and that's it. Het is maar een spelletje hoor, we hebben het hier niet over een echte dictatuur. Wie er uit wil kan er altijd uit, en wie wil blijven zal het spelletje mee moeten spelen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is leuk, als je daadwerkelijk een zaak van belang op het oog hebt, maar dit gaat potverdorie om een suf televisie-spelletje. Nee, ik vind dat de groep best goed reageert. Ze hadden het iets laconieker op kunnen vatten (het is tenslotte hun probleem niet, waar maken ze zich druk om) maar ze maken 'm ook niet met zijn allen af ofzo. Ze zeggen gewoon wat hun mening is, en dat lijkt goed.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_421449
quote:
Op 27 oktober 2000 10:54 schreef MiepMiep het volgende:
Nou, het zal wel niet zo goed vallen in dit topic maar ik vind de reactie van de groep logisch en redelijk. Op een uitspatting na van echte boosheid, zeggen ze voornamelijk dat ze het er niet mee eens zijn and that's it. Het is maar een spelletje hoor, we hebben het hier niet over een echte dictatuur. Wie er uit wil kan er altijd uit, en wie wil blijven zal het spelletje mee moeten spelen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is leuk, als je daadwerkelijk een zaak van belang op het oog hebt, maar dit gaat potverdorie om een suf televisie-spelletje. Nee, ik vind dat de groep best goed reageert. Ze hadden het iets laconieker op kunnen vatten (het is tenslotte hun probleem niet, waar maken ze zich druk om) maar ze maken 'm ook niet met zijn allen af ofzo. Ze zeggen gewoon wat hun mening is, en dat lijkt goed.
Volgens mij zie je de metafoor niet, MiepMiep, die dit 'spelletje' in het klein geeft over menselijk gedrag, waar we allemaal dagelijks mee te maken hebben.
Ieder individu die op kantoor of werk ooit heeft geprobeerd misstanden aan te kaarten,
en daarbij zijn zogenaamde collega's tegen zich kreeg,
kent het gevoel wat Ed gisteravond had.
Want vergeet niet: je kijkt wel naar mensen!

We zijn met TV zó gewend, het als een poppenkast met poppen te gaan zien, dat we de vergelijking niet meer kunnen trekken.
En dat kunnen we ook maar beter niet doen, het zou ons wel eens onze nachtrust kunnen gaan kosten....

Straks bekijken we het Nieuws ook maar als een spelletje (tussen Amerika en Rusland) en distanciëren ons verder : ze hebben er toch voor gekozen, die politici, beroeps-militairen, rebellen-legers, verzets-strijders, NEE-zeggers ?
Laat ze hun verdiende loon maar krijgen, en slaap zacht allemaal.... maar kijk vooral morgen weer !

pi_421462
quote:
Op 27 oktober 2000 11:21 schreef Moor het volgende:
Volgens mij zie je de metafoor niet, MiepMiep, die dit 'spelletje' in het klein geeft over menselijk gedrag, waar we allemaal dagelijks mee te maken hebben.
LOL. Dat is juist het leuke van BB, dat het voortdurend menselijk gedrag laat zien in groepen. En daarom vind ik het ook zo leuk om te zien (ik heb niet voor niets sociale psychologie gestudeerd, dit is LEUK!) En inderdaad is dit gedrag van de bewoners behoorlijk NORMAAL. En in dit geval vond ik het ook niet zo onterecht. Maar misschien ben ik ook wel zo iemand die helemaal over de rooien gaat als iemand op mijn werk iets wil veranderen: ook ik ben tenslotte maar een mens (maar mijn opa zat wel in het verzet hé! (en hij deed ook dingen die helemaal niet kunnen....dus dat zegt ook niks, maar dat terzijde))
Maar het BLIJFT hier om een spelletje gaan, en daarom vind ik het wat overdreven om ze meteen als halve NSB-ers af te schilderen.
Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 11:35:53 #63
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421479
Waarom zijn de bewoners het er niet mee eens?Het gaat ze toch maar weinig aan? Op zelf hadden ze niets tegen Ed; hij als persoon verandert niet, en de meeste personen konden goed met hem opschieten (toffe peer en zo). Waarom zouden ze het niet gewoon LEUK kunnen vinden dat hij blijft, als ze hem zo'n toffe peer vinden? Omdat het niet volgens de regels is? Maar regels kan je toch veranderen? Of mag dat als individu niet? Waarom het wel pikken van BB maar niet van een individu?

En zoals ik al eerder zei: het is geen valsspelen, aangezien Ed niet meer KAN winnen, en dat weet hij ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 27-10-2000 11:36]

pi_421504
quote:
Op 27 oktober 2000 02:02 schreef Dark het volgende:
Mijn dochter belt mijn oudste zoon met het nieuws en zijn reactie was,.... COOL, STRAK!
( dus die ene heeft Ed al)

.

Hij heeft al minstens twee laten inzien dat je ten alle tijde zelf moet nadenken en nooit klakkeloos 'regeltjes' moet volgen. Mijn zoon stond springend op de bank te roepen COOL, STRAKKE AKTIE, VET etc.etc.

De reactie van de overige bewoners: diep diep triest. Sluit me volledig aan bij de postings van een aantal andere FOKkers, waar onder Moor. Je hebt helemaal gelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door tiki op 27-10-2000 11:52]

Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 11:52:20 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_421526
quote:
Op 27 oktober 2000 10:54 schreef MiepMiep het volgende:
Een suf televisie-spelletje? Ongeacht jouw persoonlijke mening omtrent BB, gaat het hier wel om een televisiefenomeen dat in zijn beste tijden minstens 1 miljoen tot misschien wel het dubbele aan kijkers aan zich weet te binden. Bepaalde internet-sites met toch ook niet weinig bezoekers staan (in verwarrende tijden) volledig op hun kop vanwege BB. Adverteerders staan in de rij om tijdens BB-uitzendingen grof geld voor reclametijd neer te leggen. Een groot gedeelte van onze samenleving slorpt alles wat er omtrent en in BB gebeurt, hongerig naar binnen.

Wat dat betreft is de vergelijking met een spelletje Mens-erger-je-niet dus heel wat krommer dan die met een massa-fenomeen als WO II. Drop-out Ed maakt WELZEKER een statement naar EN over de maatschappij met zijn opzienbarende actie. Hij legt de plannen van een machtige media-industrie en hun volgende pionnetjes in elk geval voor een moment volledig plat.
Dat dit incident verpakt zit in een 'suf televisiespelletje' geeft misschien goed aan in wat voor staat onze samenleving zich bevindt, wat voor een decadente, ingekakte en ziekelijk verwende individuen wij zijn (dit soort dingen lijken immers de enige dingen te zijn waar wij Nederlanders nog overstuur van kunnen raken) maar de ESSENTIE van Mr. Ed's actie blijft onveranderd.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_421551
Het is nog wel niet direct aan de orde, maar wat te denken van de eerst volgende nominatieronde die er over 6 dagen zit aan te komen. Ten eerste is de later bijgekomen bewoner weg en zijn ze weer onder elkaar. Ten tweede is het ondertussen wel erg lang geleden dat de oorspronkelijke iemand uit hun midden moet wegstemmen. Ten derde denk ik dat Ed een na zijn vertrek vandaag of morgen, binnen de groep redelijk wat heeft losgemaakt. Hoeveel groepsgevoel heeft het opgeleverd. Het wordt dus spannend volgende week donder dag.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:03:56 #67
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_421765
De reaktie van Ferdi "wat ben jij een ongloofelijke klootzak" is de enige juiste reaktie. Beter dan Robin die probeert makkelijk puntjes te scoren wat een gluipert. "Ja eigenlijk moet hij weg maar van mij mag hij blijven" een echte ik durf geen beslissing te nemen reaktie.

Ed is een enorme klootzak ik zou het nu ook niet meer uithouden met hem in het huis. Beeld het je eens in dat je drie maanden met zo'n figuur opgesloten zit in dat huis. Ik zou er ook gek van worden.

Er is maar een ding wat me tegenvalt van Ferdi en Georgie en dat is dat ze hem niet zelf hardhandig hebben verwijdert.

Eruit met die klootzak.

vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:20:03 #68
571 Toxygen
Niet zo heel giftig...
pi_421816
Nog even een klein stapje terug, want wat mij opviel was meteen al de reactie van de groep, toen Eds naam werd genoemd als degene die het huis zou moeten verlaten die avond...: dit was de 1e keer dat er niemand, maar dan ook werkelijk niemand, op dat moment even naar de "uitverkorene" toe kwam voor een knuffel, een klopje op de schouder, een goed woordje, wat dan ook. Dát viel me al meteen erg tegen van de hele groep! Ondanx het feit dat ze hem zelf genomineerd hebben, want daar gaat het niet om: die persoon gaat weg en dat is blijkbaar precies wat ze willen, want is hij niet degene die er het laatst is bijgekomen en dus geen rechten heeft? Maar oh nee, het is vooral niets persoonlijx. Yeah right! Als het niet naar Ed persoonlijk toe bedoeld is, vandaar die hartverwarmende reacties toen hij wegmoest. En nou ja, voor de rest is het hierboven al genoeg gezegd: de reacties op zijn "ik blijf" waren ook te triest voor woorden. Stelletje makke kuddedieren, ga bij Cindy in dat hok zitten!
Lang leve de anarchie!
Begrijp me goed, ik vond Ed echt een eikel, maar hij wist wel de nodige reacties te ontfutselen bij het stelletje saaierds, maar door deze actie van gisteravond krijgt hij echt 10 pluspunten van me!
Ok, here goes nothing!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:30:09 #69
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421842
quote:
Op 27 oktober 2000 13:03 schreef marky het volgende:
Er is maar een ding wat me tegenvalt van Ferdi en Georgie en dat is dat ze hem niet zelf hardhandig hebben verwijdert.
Georgie en Fewdi hadden een redelijk vriendschappelijke band met Ed. Dat zou een reden kunnen zijn.

Of ben jij iemand die zijn vrienden verraad omdat ze 'de regels' breken?

vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:34:57 #70
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_421859
[quote]Op 27 oktober 2000 03:08 schreef Dark het volgende:

Ik begrijp het.

Ik geloof inderdaad dat je het begrijpt. Want ook jij zou roepen dat ik valsspeel. En dat ik best een toffe peer ben wil je niet uit het oog verliezen, maar ik speel wel vals. En dat vinden je medespelers ook. Als jij nu eerder dan ik op dat idee was gekomen had jij de eerste twee potjes namelijk gewonnen. Maar nee, je hebt die verloren. Omdat je eerlijk speelde. En dat steekt best, als je ziet dat als je valsgespeeld had je wel had gewonnen. En daarom ben je nu boos, omdat je dat besef hebt gekregen pas toen het te laat was.

Ik geef geen pleidooi voor anarchie, noch voor slaafse regeltjesvolging. Ik stel alleen dat de groep volkomen terecht (lees: menselijk) reageerde en haalde hierbij een onschuldig gezelschapsspelletje aan als metafoor. Doordat Ed zijn eigen regels maakt worden de anderen geconfronteerd met het feit dat ze inderdaad makke lammeren zijn. Want nogmaals, Georgie en Annet, of wie er anderszins genomineerd zouden zijn of zijn geweest hadden binnen een kwartier op de rode loper gestaan om daarna huilend in de armen van hun geliefden te vallen. (Doei geld!) Ed niet. Ed zit er nog steeds.
Steekt!!!!

edit: spelvouten.

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 27-10-2000 13:36]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:39:03 #71
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421869
Hij zit er nog steeds, maar zonder kans om te winnen. En daarom geen valsspeler.

Als normaliter de verliezers van het spelletje mens erger je niet van de tafel op moeten staan als ze verloren hebben, zegt Ed nu, ik ga niet opstaan want ik vind dat ik niet eerlijk verloren heb. Dat hij niet meer voor de overwinning meespeelt is voor iedereen duidelijk. Ik denk dat die vergelijking beter op gaat.

vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:44:44 #72
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_421881
quote:
Op 27 oktober 2000 13:39 schreef Doc het volgende:
Hij zit er nog steeds, maar zonder kans om te winnen. En daarom geen valsspeler.

Als normaliter de verliezers van het spelletje mens erger je niet van de tafel op moeten staan als ze verloren hebben, zegt Ed nu, ik ga niet opstaan want ik vind dat ik niet eerlijk verloren heb. Dat hij niet meer voor de overwinning meespeelt is voor iedereen duidelijk. Ik denk dat die vergelijking beter op gaat.

Ja maar dat komt omdat ik alleen maar in eerste instantie reageerde op de topictitel: Wat vinden jullie van de reactie van de groep.
En die vind ik begrijpelijk. De uitleg waarom ik die begrijpelijk vind heb ik aan de hand van een vergelijking met een spelletje geformuleerd.
Maar je kan ook gewoon de uitzending van gisteren nogeens voor de geest halen. Dan begrijp je het ook.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:48:43 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_421892
quote:
Op 27 oktober 2000 13:34 schreef Roache_ het volgende:

Ik geef geen pleidooi voor anarchie, noch voor slaafse regeltjesvolging. Ik stel alleen dat de groep volkomen terecht (lees: menselijk) reageerde en haalde hierbij een onschuldig gezelschapsspelletje aan als metafoor.

Verschil is wel dat voor valsspelen bij Mens Erger Je Niet geen lef nodig is. Wat Ed gisteren deed, live in de uitzending terwijl de zenuwen door zijn lijf gierden, daar is wél lef voor nodig.
En dat viel me zo tegen van de meeste andere bewoners: dat ze die oorspronkelijke geest en die individuele kracht niet wisten te waarderen, maar dat ze meteen aan hun eigen hachje dachten (als kleine kinderen: 'dit is niet eeeeerlijk.').

Ze hadden, kortom, wel wat grootser mogen reageren.

Nu reageerden ze benepen. Kijk eens hoe ze ook de hele tijd steun zochten bij elkaar als ze op Ed's gevoel inspeelden.... Zenuwachtig de blikken van de anderen zoeken als ze wat tegen Ed zeiden...

Ja, valt me tegen. Ook al is het nog zo 'menselijk'.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 27-10-2000 13:50]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 13:55:40 #74
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_421903
quote:
Op 27 oktober 2000 13:44 schreef Roache_ het volgende:
Ja maar dat komt omdat ik alleen maar in eerste instantie reageerde op de topictitel: Wat vinden jullie van de reactie van de groep.
En die vind ik begrijpelijk. De uitleg waarom ik die begrijpelijk vind heb ik aan de hand van een vergelijking met een spelletje geformuleerd.
Maar je kan ook gewoon de uitzending van gisteren nogeens voor de geest halen. Dan begrijp je het ook.
Als ze zich zouden realiseren dat de aanwezigheid van Ed aan die tafel voor het spel van geen-en-enerlei belang was, dan is hun reactie niet begrijpelijk. Het is wel begrijpelijk dat ze schrikken van iets wat ze niet verwachten. Maar over die 'begrijpelijkheid ben ik het met woorden van Gert hierboven eens.
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:07:09 #75
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_421922
quote:
Op 27 oktober 2000 13:30 schreef Doc het volgende:
Georgie en Fewdi hadden een redelijk vriendschappelijke band met Ed. Dat zou een reden kunnen zijn.

Of ben jij iemand die zijn vrienden verraad omdat ze 'de regels' breken?

Wat een K opmerking.

BB is oorlog en volgens Ed is dan alles georloofd. Iedereen gaat voor de hoofdprijs dus je moet over lijken gaan.

Het psychologisch evenwicht waarin de groep verkeerd wordt meteen verstoord door zo'n aktie. Het gevoel van de schijnveiligheid zijn ze kwijt. Hun reaktie is dus wel begrijpelijk. Er is nu iemand die na zijn wegstemmen inbreekt in hun terratorium.

Natuurlijk gaat dit programma helemaal niet over back to basics. Het is een psychologisch spel (oorlog) waarbij het sterkste karakter wint. Maar dit moet dan wel volgens spelregels gespeeld worden anders klopt er straks helemaal niks meer van. Ook zal dit het voortijdig einde betekenen van het programma. De bewoners zullen niet meer willen nomineren want gaan dan ook de regels aan hun laars lappen. En doordat er dan geen structuur meer zit in dit opzich aardig spel. Zullen wij als kijker ook afhaken. De aktie opzich was aardig maar iedere week zo'n soort aktie gaat ook vervelen.

En dan nog is dit natuurlijk niet de echte wereld maar een show. Dus alles wat Ed ook probeert is het een zwaar overtrokken aktie/reaktie.

vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:25:25 #76
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_421976
Het was toch zeker wel te verwachten dat ze zo zouden reageren:

Als een stel bijna in winterslaap gevallen knaagdiertjes die hun oortjes angstig spitsen zodra er een ander geluidje in het grote enge bos klinkt.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_421989
berichtje van de Veronica site : Die Ed. Gisteren (27 oktober) wist hij het hele programma te ontregelen. Nederland in rep en roer. Maar leuker nog, hij heeft er voor gezorgd dat Big Bart gisteren niet het huis is ingekomen. Omdat er zoveel ophef was rond Ed schijnt Hummie het Bart idee stilzwijgend te hebben afgeblazen.

Dus Ed weet heel wat teweeg te brengen. Zo dreigde Hieke op te stappen als Ed niet NU zou vertrekken. Maar Ed bleef. Het waren drukke tijden voor Hummie. Zij heeft de vrouwen apart toegesproken in de dagboekkamer en er voor gezorgd dat de Ed-stress wat minder werd. Maar Ed: blijf zitten waar je zit, want de ware aard van de andere bewoners komt nu wel erg goed naar boven. Georgie en Ferdi schelden Ed al uit voor oetlul. Maar wat je zegt ben je zelf...

vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:30:02 #78
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_421992
De reactie van de groep had ik niet zo negatief verwacht. Ik had gehoopt dat er minstens een bij had gezeten die het met Ed eens was geweest. Naar mijn idee hebben ze niet in degaten dat ze maar gewoon met een spelletje bezig zijn. Ze vinden wat ze aan het doen zijn (in een huis zitten) reuze belangrijk.
Als ik nu op de streams luister, hoor ik Annet en Desiree niets anders zeggen dan;
"Ik heb hem niet genomineerd omdat hij nieuw was maar om andere redenen".
Ik krijg de indruk dat ze dit zo vaak herhalen, zodat ze daar zelf in gaan geloven. Want nu weten ze nog dat ze hem wel om die reden genomineerd hebben.
eurobilltracker.com
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 14:40:32 #79
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_422017
quote:
Op 27 oktober 2000 14:07 schreef marky het volgende:
BB is oorlog en volgens Ed is dan alles georloofd. Iedereen gaat voor de hoofdprijs dus je moet over lijken gaan.
Ik had het niet over oorlog, ik had het over verraden van vrienden. En dat kan ook in vredestijd. Als een vriend van jou sjoemelt met de belasting, bel je dan anoniem de belastingdienst omdat-ie regels breekt?

En Ed gaat niet voor de hoofdprijs en gaat ook niet over lijken...

vrijdag 27 oktober 2000 @ 19:27:50 #80
2705 cynix
is verdwaald
pi_422821
Fewrdi is dé ikoon van de generatie nix!
Ik hoop dat niemand hier zich persoonlijk aangesproken voelt, maar het blijft opvallend dat 2/3 van Nederland Ed zo snel mogelijk naar huis wilde hebben. Die andere 1/3 zit kennelijk hier bij fok!
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 20:25:38 #81
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_422959
quote:
Op 27 oktober 2000 14:40 schreef Doc het volgende:
Ik had het niet over oorlog, ik had het over verraden van vrienden. En dat kan ook in vredestijd. Als een vriend van jou sjoemelt met de belasting, bel je dan anoniem de belastingdienst omdat-ie regels breekt?

En Ed gaat niet voor de hoofdprijs en gaat ook niet over lijken...

Hallooooo dit is een spelletje.

Een psychologisch spelletje, maar gewoon een spelletje.

Ed haalt er nu van alles bij wat er totaal niet mee te maken heeft. Hij haalt alle onderdrukte in de wereld erbij terwijl dit een amusements programma is. Wat een onzin. Er is maar een reden waarom hij dit doet en dat is zijn enorme EGO. Hij kan het niet verkroppe dat andere mensen hebben gewonnen terwijl hij zelf gedacht had dat hij het wel zou redden. Het is gewoon een OETLUL.

Iedere reaktie van de groep is geoorloofd in dit geval. Zeker de reakties van Hieke, Ferdi en Bianca. De reakties zijn hard en duidelijk beter dan andere in de groep die zich zelf maar een beetje op de achtergrond houden en zich vooral niet op de voorgrond stellen want... Pas Op, je mocht eens opvallen. Domme reaktie als 'lekker belangrijk'(Robin de Gluup) zijn natuurlijk helemaal uit den boze. Het is
natuurlijk belangrijk. Je doet zelfs ED daarmee te kort. Ook sullen die denken dat ze het wisten hebben ook hun bek gehouden. Goh wat stoer zeg. Het is gewoon een zwak clubje bijelkaar.

Ferdi, Hieke, Bianca BRAVO.

vrijdag 27 oktober 2000 @ 20:37:18 #82
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_422995
quote:
Op 27 oktober 2000 19:27 schreef cynix het volgende:
Fewrdi is dé ikoon van de generatie nix!
Ik dacht toch echt dat de generatie NIKS de generatie was die overal op zei dat het "lekker belangrijk" is. (Robin)

Ferdi vond het een oetlul, een paardelul en een klootzak. had wel waardering voor zijn aktie maar daar blijft het dan ook bij. Hij moet eruit.

Dat is een duidelijke mening, dat is een standpunt. En dat is iets dat bijvoorbeeld de generatie niks niet heeft.

Ik heb meer het idee dat FOK vol zit met de generatie niks.

vrijdag 27 oktober 2000 @ 20:37:59 #83
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_422998

???? een dubbelpost.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 27-10-2000 20:39]

vrijdag 27 oktober 2000 @ 21:16:21 #84
2180 Avia
FOK-Member
pi_423118
Heeft iemand wel door hoe ED zich afgelopen weken gedragen heeft in het huis??

Ed gedroeg zich ronduit onbeschoft, asociaal en egoistisch.

Ed zal nooit een BBBart kunnen evenaren, en wel om de reden dat BBBart eigenwijs, maar zich altijd beschaafd bleef gedragen, en om het feit dat half Nederland zich met Bart kon identificeren ( als buitenstaander van de groep)

Maar daar gaat het allemaal niet om.
En het gaat ook niet om het spelletje en de regels, want dat heeft ED gisteren, toen hij zo kwaad was , pas verzonnen.

Waar het om gaat is dat Ed zich afgewezen voelt, en daar tegen in gaat d.m.v. deze uit boosheid opgezette aktie.

En wat doet de groep?

Die haten Ed.( en dat deden ze al de hele week).

Natuurlijk willen ze hem er dan uit.
Niks hypocriet, iedereen heeft zijn zegje gedaan. En Ed voelt dat als grote psychishe en sociale druk, en daarom gaat hij er morgen uit, want hij weet heeeeeel goed dat hij dit absoluuut niet vol kan houden.

Jammer alleen dat er straks een volkje grafjournalisten klaar staan om zijn ego op te peppen, door te zeggen dat het een strakke aktie is.

Mag ik ff

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  Admin vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:30:28 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_423565
Het is ook een strakke actie. De daad bij het woord voegen. Hoe de groep reageert vind ik ronduit kinderachtig. 'mammaaaaaaaa, Ed speelt vaaaaaaaals, wheeeeeeeeeeeeeee '
Eigenlijk te sneu voor woorden. So what dat Ed weigert te vertrekken. Hieke komt meteen met wazige argumenten als 'als we allemaal blijven zitten blablabla'.
Onzin, Ed zit daar met een reden. Misschien een reden die niet voor iedereen even duidelijk is, maar hij heeft een reden en wel 'OF zorg dat nieuwe bewoners een eerlijke kans krijgen (dus vrijstellen van de eerstvolgende nominatieronde), OF zet er geen nieuwe bewoners meer in.
Kan me wel een beetje vinden in die redenatie moet ik bekennen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:35:10 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_423579
quote:
Op 27 oktober 2000 23:30 schreef Danny het volgende:
Het is ook een strakke actie. De daad bij het woord voegen. Hoe de groep reageert vind ik ronduit kinderachtig. 'mammaaaaaaaa, Ed speelt vaaaaaaaals, wheeeeeeeeeeeeeee '
Eigenlijk te sneu voor woorden. So what dat Ed weigert te vertrekken. Hieke komt meteen met wazige argumenten als 'als we allemaal blijven zitten blablabla'.
Onzin, Ed zit daar met een reden. Misschien een reden die niet voor iedereen even duidelijk is, maar hij heeft een reden en wel 'OF zorg dat nieuwe bewoners een eerlijke kans krijgen (dus vrijstellen van de eerstvolgende nominatieronde), OF zet er geen nieuwe bewoners meer in.
Kan me wel een beetje vinden in die redenatie moet ik bekennen.
Het hele punt wat hij maken wil slaat nergens op. En er vertrekken deze serie geen mensen meer vrijwillig.
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 01:38:43 #87
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_423817
BIG-BROTHER: ED draait door! [27/10/2000 | Bart-zelf | nieuw!]

Met verbijstering heb ik gisteravond zitten kijken naar Big-Brother.
De genomineerden waren Annet, Georgie en Ed, en die laatste, Ed dus, werd door het 'publiek' uiteindelijk gekozen om het huis te moeten verlaten.
En wat deed Ed?
Hij ging niet........hij gaat het huis niet verlaten omdat hij het niet eens is met de spelregels.

Het gaat dan vooral over het feit dat hij vindt dat nieuwkomers geen eerlijke kans krijgen om in het huis te blijven!
Dat wist Ed natuurlijk ook al lang vantevoren, kijk naar vorig seizoen, en kijk naar Miranda.
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je je niet op de reservelijst laten zetten, en als je dan daadwerkelijk het huis in gaat, als reserve, dan weet je dus eigenlijk al dat je het niet gaat redden!
Je weet het van tevoren, en dan moet je niet achteraf gaan piepen!

De spelregels die iedereen ruim vantevoren door moet lezen, en waar je je natuurlijk aan moet houden.
Ed is natuurlijk erg egoistisch bezig, hij denkt alleen maar aan zichzelf, en houdt totaal geen rekening met de anderen.
Hij is nog niet klaar in het huis, hij vindt dat hij nog veel te bieden heeft.
Maar had Darius (Mohammed Ali) dat dan ook niet?
Had ik dat in de Bus dan ook niet?

Stel je voor dat niemand het huis wil verlaten, waar is je spel dan?
Dan blijven ze gezellig met z'n allen tot oud en nieuw in het huis zitten!

Dit is natuurlijk één grote publiciteits-stunt, en Ed heeft zich erg duidelijk geprofileerd!

Ed, doe jezelf een groot plezier, denk ook aan de andere bewoners en aan het thuisfront, en vertrek!
Iedereen in het huis, behalve Robin, wil dat je toch vertrekt, het is natuurlijk ook niet eerlijk tegenover de andere bewoners.

Groetjes, Bart.

--------------------------------------------------------------------------------

bron: www.clubs.nl/community/default.asp?club=Fanclub+Bart

zaterdag 28 oktober 2000 @ 01:54:12 #88
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_423829
[knip]
[/knip]

Welke Bart schreef dit nu
BB1-Bart of de Bus1-Bart???

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:02:30 #89
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_423843
quote:
Op 28 oktober 2000 01:54 schreef Niques het volgende:
[knip]
[/knip]

Welke Bart schreef dit nu
BB1-Bart of de Bus1-Bart???

Bus1-Bart Niques !
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:25:36 #90
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_423887
Hoe reageerd Ed nu zelf ?

Op de late vrijdagavond had Ed 2 geprekken met eerst Robin en later Desiree.
Hij klaagde keer op keer dat de anderen hem in de steek lieten, ondanks de belofte in de DK om er een gezellige avond van te maken.
Hij vermoed dat de bewoners nog in de DK ter verantwoording worden geroepen voor bovenstaande, en denkt aan een complot tegen hem van de bewoners.
Zegt dat de camera's alles geregistreerd hebben.

Robin vindt hij nu tof en ook Desiree kreeg een pluim van hem.

Toen de party begon ging Ed demonstratief naar bed.
Alleen.

Gezien de herrie later heeft hij vast niet geslapen...

Heb de indruk dat zijn aktie hem in de praktijk tegenvalt, en is daar zichtbaar somber over.

zaterdag 28 oktober 2000 @ 03:05:11 #91
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_423931
quote:
Op 27 oktober 2000 03:48 schreef Moor het volgende:
"Ik doe het op m'n gevoel, Beau!"
Wat een prachtige uitspraak, want door geen rationeel argument meer bestrijdbaar !
Dit is inderdaad iets waardoor ik denk dat Ed het weigeren weg te gaan heel goed heeft voorbereid. Hij heeft waarschijnlijk weloverwogen voor het argument van het zijn gevoel volgen gekozen.
En ook andere details als gewoon zijn tas inpakken sterken mij in die overtuiging.

Ed is een intelligente knakker! Jammer dat hij eruit gaat.

zaterdag 28 oktober 2000 @ 10:59:10 #92
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_424149
27-10-2000 || 21:55 uur

Bianca is het zat

Terwijl Georgie Kim een lekkere massage geeft, gaat Bianca boos op de bank zitten. Ze heeft net een pittige discussie met Ed achter de rug en moet even stoom afblazen. "Pff, ik zou bijna een vrijwillige exit doen om zoiets", zegt ze tegen niemand in het bijzonder. Kim kijkt op vanaf de massagebank. "Nou, Bianca!", zegt ze geschokt. Bianca schudt haar hoofd. "Nee, dat meen ik serieus. Bah, wat een sukkel", zegt ze boos.

Niemand zegt wat hier!

Kim wil weten wat er aan de hand is. Bianca: "Oh, het gaat prima hoor. Ik moet gewoon nog één avond mijn mond dicht houden en dan gaat het weer prima." Kim knikt. "Precies. En dit vindt 'ie alleen maar leuk natuurlijk." Bianca kan er niet over uit. "Weet je, het is gewoon te zot. Ik doe net alsof het allemaal heel normaal is", zegt ze geïrriteerd. Kim: "Ja, maar jij reageert ook het felst." Bianca snuift verontwaardigd: "Ja zeg! Ben ik nou gek?". Kim sust haar: "Jij hebt de grootste mond hierin." Bianca antwoordt fel: "Maar niemand zegt wat! Hij zei dat 'ie trotse mensen zag hier. Nou, ik was niet trots hoor. Ik begrijp het gewoon totaal niet en nu zegt 'ie dingen over mij, maar dat is gewoon niet waar. Dat ik met Robin de enige ben die hem begrijpt. Dat zegt hij omdat hij wil blijven natuurlijk. Maar het doet me niks, het staat ver van me af. Hij liegt gewoon."

Meneer heeft een mythe om zich heen

Kim oppert dat Bianca het tegen Ed moet zeggen. "Maar op het moment dat het gebeurt, liegt 'ie gewoon. En hij wil er niets over horen, want hij voelt zich aangevallen." Kim denkt Ed wel een beetje te begrijpen: "Hij beschermt zichzelf, omdat hij het alleen in de dagboekkamer wil zeggen. Hij heeft het al gezegd tegen ons en dit is ook heel veilig voor hem, want dan blijft het gezellig vanavond." Bianca blijft boos: "Maar hij doet net alsof wij niks willen horen en dat zegt hij recht in de camera. En als ik daar wat van zeg, zet hij mij neer als de boef. Prima hoor, maar ik mag er niet op reageren. We willen allemaal dat hij weggaat en dan denk ik: Bianca, trek je terug." Kim vindt dat wel een juiste houding. Bianca vervolgt: "Ik mag niks zeggen, meneer schijnt een mythe om zich heen te hebben waar ik niet op mag reageren. Misschien gaat hij morgen dan ook wel niet weg! Man, man, man..." Kim staat op en zegt: "Ik ga even horen wat hij te vertellen heeft." Bianca: "Misschien moet ik hem gewoon negeren, da's beter." Ze pakt haar boek op en probeert te lezen.

J.O.

Van de BB-site

Licht Ontvlambaar zaterdag 28 oktober 2000 @ 12:41:09 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_424308
Wat een groep, stelletje schijnheilige eikels. Eerst met z'n allen liggen te zeiken dat Ed weg moet en als het dan zover is hem wel gaan aflebberen en succes wensen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_424325
HIEKE en BIANCA kots ik hierbij 'spontaan' uit....
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:13:11 #95
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_424372
quote:
Op 28 oktober 2000 12:41 schreef Sjeen het volgende:
Wat een groep, stelletje schijnheilige eikels. Eerst met z'n allen liggen te zeiken dat Ed weg moet en als het dan zover is hem wel gaan aflebberen en succes wensen
Dat is BB. Gebeurde vorig jaar precies het zelfde.
pi_424431
Ik ben letterlijk kots misselijk van deze groep. Wat zijn ze bang voor hun eigen hachje en wat zijn ze schijnheilig.
Wat wilden ze graag dat ed op zou rotten en wat zijn ze nu blij.
En ze voelen zich zo goed en ze zijn zo eerlijk.
En ze houden zich zo goed aan de regels en ze hebben het zo moeilijk in het BB huis .
En het is zo zwaar voor hun.
EEn woord voor deze bewoners...
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:39:21 #97
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_424446
28-10-2000 || 12:15 uur

Back to reality

Het Big Brother-lied is voor hem gezongen. Ed is over het pad naar buiten gelopen. "Snel de deur dicht, straks komt 'ie terug", merkt een van de dames op. Ed is definief weg, de deur is weer dicht. De groep beweegt zich naar de woonkamer en de tuin. De reacties op het daadwerkelijke vertrek van Ed zijn wisselend.

Ferdi begint luidkeels te zingen: "Back to Life, back to reality" om even later te vragen: "Zo, wat doen we normaal eigenlijk op zaterdag?"

Bianca kauwt na op Ed's laatste punt: "Ik ben blij dat 'ie weg is, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hij heeft me wel geraakt met zijn opmerkingen. Daar heeft 'ie echt gelijk in."

Georgie vindt dat het ook echt tijd werd: "Hij kon nu ook echt maar beter naar huis gaan."

"Toch ben ik wel jaloers dat hij naar huis kan gaan. Godverdorie hij is wel een mazzelkont.", zegt Hieke nog.

Hieke is voornamelijk ook wel onder de indruk dat ze de vrouw en kinderen van Ed heeft gezien. Een kleine tien minuten later is Kim bezig het geitenhok uit te mesten. Robin is touwtje aan het springen. Desiree is met Cindy in de weer. Georgie en Ferdi liggen op de bank en zingen: "Waar, waar waar is hier de nooduitgang, ik kan niet langer blijven, ik ben hier al te lang." De bedden worden afgehaald.

'Back to reality', lijkt voor de meeste bewoners de beste manier om om te gaan met het vertrek van Ed.

Y.P.

Van de BB-site

zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:41:16 #98
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_424451
quote:
Op 28 oktober 2000 13:35 schreef itsme het volgende:
Ik ben letterlijk kots misselijk van deze groep. Wat zijn ze bang voor hun eigen hachje en wat zijn ze schijnheilig.
Wat wilden ze graag dat ed op zou rotten en wat zijn ze nu blij.
En ze voelen zich zo goed en ze zijn zo eerlijk.
En ze houden zich zo goed aan de regels en ze hebben het zo moeilijk in het BB huis .
En het is zo zwaar voor hun.
EEn woord voor deze bewoners...
Dan kijk je toch gewoon niet meer.
pi_424459
"Toch ben ik wel jaloers dat hij naar huis kan gaan. Godverdorie hij is wel een mazzelkont.", zegt Hieke nog.

wie Hieke is ?
de grootste huichelaar van het hele stel..en dat meen ik hooooor !!!

zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:44:24 #100
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_424464
quote:
Op 28 oktober 2000 13:39 schreef Harry het volgende:
28-10-2000 || 12:15 uur

Back to reality

Het Big Brother-lied is voor hem gezongen. Ed is over het pad naar buiten gelopen. "Snel de deur dicht, straks komt 'ie terug", merkt een van de dames op. Ed is definief weg, de deur is weer dicht. De groep beweegt zich naar de woonkamer en de tuin. De reacties op het daadwerkelijke vertrek van Ed zijn wisselend.

Ferdi begint luidkeels te zingen: "Back to Life, back to reality" om even later te vragen: "Zo, wat doen we normaal eigenlijk op zaterdag?"

Bianca kauwt na op Ed's laatste punt: "Ik ben blij dat 'ie weg is, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hij heeft me wel geraakt met zijn opmerkingen. Daar heeft 'ie echt gelijk in."

Georgie vindt dat het ook echt tijd werd: "Hij kon nu ook echt maar beter naar huis gaan."

Hieke is voornamelijk ook wel onder de indruk dat ze de vrouw en kinderen van Ed heeft gezien. Een kleine tien minuten later is Kim bezig het geitenhok uit te mesten. Robin is touwtje aan het springen. Desiree is met Cindy in de weer. Georgie en Ferdi liggen op de bank en zingen: "Waar, waar waar is hier de nooduitgang, ik kan niet langer blijven, ik ben hier al te lang." De bedden worden afgehaald.

'Back to reality', lijkt voor de meeste bewoners de beste manier om om te gaan met het vertrek van Ed.

Y.P.

Van de BB-site

Impact Ed....NUL
  Moderator zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:45:58 #101
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_424469
Bianca is weer een beetje in mijn achting gestegen. Ze nam het vol op voor Ed vanochtend, terwijl de groep schaapachtig zat te kijken.

Ed vertelde dat ze meer van zichzelf moesten laten zien: "Bijvoorbeeld: zeg het als je kwaad bent. Ook al heb je daar eigenlijk geen trek in. Als je alleen maar een raar gezicht trekt als je het ergens niet mee eens bent, kan Big Brother dat uit z'n verband rukken, er van alles van maken. En ze doen het hoor! Ik heb jullie gezien op TV voordat ik hierin kwam, dat weten jullie."

Bianca: "Ja maar dan moeten we dus toch een beetje toneelspelen, volgens jou."

Ed: "Nee! Gewoon zeggen wat je vindt en waar je voor staat. Niet denken: lekker belangrijk, ik bewaar de lieve vrede wel. Als je je duidelijk uitspreekt wordt het al een stuk moeilijker voor BB om het beeld te vertekenen."
"En.. anders snappen de mensen het niet buiten! Gisteren bleek het hout twee keer zo duur gemaakt te zijn door de redactie. Iedereen, op Robin na, had zoiets van Lekker Belangrijk. Nou, denken de mensen thuis dan, dat valt allemaal wel mee. Terwijl het afzien is hier. Laat dat zien. Word kwaad als de regie bepaalt dat de brandstofprijs 100% stijgt!"

Bianca: "Ed ik ben het niet gauw met je eens. Maar het kwartje valt hier. Dat zou je in het normale leven toch ook niet pikken, dat de benzine in een klap 100 procent duurder wordt? Waarom doen we dat nu dan wel?? Ik was gisteren ook kwaad, maar heb er niets mee gedaan. Robin wel."

Ed: "Je kunt hier nog twee maanden lang gaan zitten 'lekker-belangrijken', maar je kunt ook het heft in eigen handen nemen."

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-10-2000 13:57]

zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:50:43 #102
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_424486
zaterdag 13.48......

Ed is koud 2 uur het huis uit.... en de groep verhaalt over hem als nooit over een andere huis-verlater is gesproken.

GEWELIDIG hoe de groepspsychologie werkt: zich toch schuldig voelen over het feit dat ze eigenlijk allemaal gezegd en gevoeld hebben dat ed fout is en weg moet, maar ze hebben dan weer geen standpunt gemaakt naar bb OF naar ed toe... Tja wat kan je dan meer doen dan elkaar bevestigen. Dat had ik op zich wel verwacht, maar het had alle kanten op kunnen gaan. Maar dat dat naar het ophemelen van Ed zou leiden.. (zojuist is zijn entree in het huis tijdens het katapuleren besproken).

Toch nog verrassing in het huis! Gelukkig maar!

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_424500
Ik heb er niet veel van gezien, maar hij is wel een beetje opstandig hoor. Maar goed hij is nu weg dus laat het leuke leventje weer beginnen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')