Blackie toont zich weer wat meer thuis, ze is deze week tweemaal met prooi binnengekomen.
Op woensdag-ochtend lagen al toen ik beneden kwam twee muizen op het tapijt in de huiskamer. Toen ik ontbijt ging maken hoorde ik het karakteristieke geluid van Blackie die niet blij is met de nabijheid van een van de heren, maar wat benauwd. Dat benauwde kwam door de dode, vette muis in haar kleine bekje. Makkelijk, kon ik na het ontbijt in een keer alledrie opruimen.
En zaterdag-ochtend kwam zij, ook toen ik ontbijt stond te maken, met een koolmeesje binnen, waarvan ze de ingewanden al had weggevreten. Ze liet haar prooi vallen, at wat droogvoer, en na nog wat vleeswaar tijdens mijn ontbijt vertrok ze weer, zonder de restanten verder een blik waard te gunnen. Pepe vond het wel leuk, speelde er nog even mee, en at daarna de rest op, zodat ik alleen wat veertjes hoefde op te ruimen.
Zaterdag-avond liep ik, met het hele vijftal op sleeptouw, richting singel, toen we een oude bekende tegenkwamen, een over-enthousiaste staalgrijze bearded collie (netjes aangelijnd door de eigenaresse). De drie jongeheren trokken zich redelijk ontpannen terug in de struiken, maar Cayok en Blackie draafden snel terug naar onze voortuin. Nadat het gevaar voorbijgetrokken was, liep ik met het drietal door, verwachtende dat ik het daarmee zou moeten doen. Tot mijn verbazing zat ik nog maar net op het grasveldje, toen de beide zwart-witte beestjes aangedribbeld kwamen, ze waren duidelijk samen opgetrokken. Niet dat Cayok nou echt Blackie helemaal vertrouwt, maar hij hoeft ook niet meer per se aan de andere kant van de struiken met ons op te lopen, dus hij begint het ook wat meer te accepteren; Blackie behandelt hem allang niet meer als een extra bedreiging (maar hij krijgt net zo goed een tik als hij wat onverwacht te dicht in de buurt is).
En Diesel heeft mij ook nog een groot compliment gemaakt. Vrijdag-avond kwam ik pas rond 8 uur thuis, en toen waren alleen Blackie, Cayok en Chester rond het huis. Toen ik hun eten had klaargezet kwam Pepe al binnen. Ik had in de auto al een telefoontje gekregen dat er op mijn werk iets nog niet goed ging, dus voordat ik voor mezelf kon gaan zorgen moest ik toch eerst even op zolder achter de computer om te kijken of ik een rol speelde in de oplossing van het probleem. Ik zat nog niet zolang, toen Diesel op mijn bureau plofte, een minuutje kroelde, en weer naar beneden vertrok. Hij was duidelijk binnengekomen, merkte dat ik ook thuis was en moest eerst mij begroeten voordat hij ging eten. Het echte respect van mijn "2nd in command" naar de leider van de groep (ikke dus).
Mijn vorige Burmees Julius had ook die gewoonte : eerst baas begroeten, dan eten, zelfs als hij daarvoor 2 trappen op en af moest sjokken. De enige keer dat hij eerst ging eten, en pas toen naar mij toe kwam (en toen zat ik in de huiskamer), wat toen hij een uur of 8 kwijt was geweest. Lang van huis zijn was voor hem echt ongewoon, en hij was ook duidelijk heel hongerig, dus ik denk dat hij ergens naar binnen was gelopen (elke open deur was voor hem een evidente uitnodiging om binnen te komen) en opgesloten had gezeten.
Plaatjes van standaard slaap-plaatsjes :
![Diesel bed.jpg]()
Diesel wil blijkbaar alle ruimte hebben om zich uit te strekken, tussen ergens 7 uur 's ochtends en tenminste 1 uur 's middags ligt hij hier. Chester ligt dan in de mand onder het bed, maar dat is niet te fotograferen.
Cayok heeft deze mand geannexeerd vanaf het moment dat ik deze van mijn voordeur naar mijn huiskamer verplaatste :
![Cayok mand-1.jpg]()
![Cayok mand-2.jpg]()
Chester heeft er een keertje ingelegen, en ook de beide broertjes moesten dat een keer uitproberen, helaas alle 14+ kg tegelijk, zodat het mandje permanent enigzins vervormd is geraakt :
[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:51:51 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.