Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het enige dat me op de zenuwen werkt hier is dat mensen niet kunnen fietsen, als ze langzaam fietsen fietsen ze het liefst midden op de weg, en mensen die snel fietsen halen de langzaamfietsende mensen het liefst links en rechts in. En mensen die langzaam fietsen gaan het liefst stilstaand een bocht door. En, als mensen proberen te anticperen doen ze dat het liefste door zich dan niet aan de verkeersregels te houden. Goh, er komt een tegenligger aan. Zal ik dan maar aan de linkerkant van de weg gaan fietsen, ipv gewoon rechts? DAt maakt het veel makkelijker!
HIer hebben we ook fietspaden. Op zich wel goed, maar elk fietspad is voor voetgangers en fietsers, met een streep in het midden als afscheiding. Op zich ook wel goed, maar hoe vaak voetgangers wel niet op het fietspad lopen, en vice versa... En, fietspaden helpen niet als iemand die met een slakkengang fietst in het midden van het pad gaat fietsen, zodat je er niet voorbij kunt...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.
We hebben het in Nederland met onze fietspaden wel getroffen.
Sws kleine steden zodat een expat ook een baan kan vinden in pak hem beet Groningen, Eindhoven, Zwolle of Wageningenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Fietsen kunnen ze idd vaak niet, in het buitenland. Wat je hierboven beschrijft is voor Japanners zeer herkenbaar, maar ook Amerikanen kunnen niet fietsen.
We hebben het in Nederland met onze fietspaden wel getroffen.
Ik ben zeker niet blind. Ik vraag mij af of jij het nog wel snapt. Zal je leeftijd wel zijn. gezien je commentaar op Lyrebird.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja godverdomme zeg Hoe blind ben jij in godsnaam? Heb je überhaupt wel de moeite genomen om ook maar een zin uit het artikel te lezen of heb je gewoon direct je domme boze stierenkop opgezet omdat... om wat eigenlijk?
Vergeet Nijmegen en Arnhem niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sws kleine steden zodat een expat ook een baan kan vinden in pak hem beet Groningen, Eindhoven, Zwolle of Wageningen
Amsterdam is ook al extreem klein en goed betaalbaar voor expats
Ik vermoed dat Nederland zo laag staat omdat men de gedachtegang hanteerd: "Doe maar normaal dan doe je gek genoeg".quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blindelings wat voorbeelden gegeven maar er zijn wel 20 steden die in aanmerking komen. Nederland is redelijk uniek wat dat betreft
Ten eerste gemaild naar nfo@tipica-reizen.nl ipv info@tipica-reizen.nl, daarnaast ook gewoon de FW: laten staan in het onderwerp. En dan vervolgens dit braaksel sturen en verwachten dat ik daar ook nog serieus op ga reageren?quote:Ik ben <knip> uit <knip>. Ik woon voor 2 jaar in Colombia. Samen met me colombiaanse vrouw hebben wij vanaf volgend jaar januari een reisbureau hier in Colombia. Wij willen graag reizen op maat,groeps en motor reizen aanbieden. Ik wil dit graag doen met een partner in Nederland. Ik kwam u website tegen op internet en vraag me eigen af of u interesse heeft in een partnership.
Als je slim bent biedt je gewoon die editor aan op je website maar reken je wel 200 euro/u aan support en trainingquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:04 schreef Igen het volgende:
Ach, je moet daar niet te moeilijk over doen, denk ik. Ik heb laatst bij een vooraanstaand ingenieursbureau gesolliciteerd en daar kreeg ik een reactie terug met de zin "We zullen uw sollicitatie in de komende dagen geëvalueerd." erin.
Als de inhoud maar goed is. Ik heb zelf een website met een simulatiespel, en ik heb daar duidelijk aangegeven dat de editor niet zo-even te downloaden is omdat het maken van simulaties nogal wat gegevens en kennis vereist. Hoeveel mailtjes ik desondanks wel niet krijg van "Hoi mag ik de editor?" zonder enige verdere uitleg...
OT: Vanaf december ga ik ook weer echt KAA'er zijn.
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:04 schreef Igen het volgende:
Ach, je moet daar niet te moeilijk over doen, denk ik. Ik heb laatst bij een vooraanstaand ingenieursbureau gesolliciteerd en daar kreeg ik een reactie terug met de zin "We zullen uw sollicitatie in de komende dagen geëvalueerd." erin.
Als de inhoud maar goed is. Ik heb zelf een website met een simulatiespel, en ik heb daar duidelijk aangegeven dat de editor niet zo-even te downloaden is omdat het maken van simulaties nogal wat gegevens en kennis vereist. Hoeveel mailtjes ik desondanks wel niet krijg van "Hoi mag ik de editor?" zonder enige verdere uitleg...
OT: Vanaf december ga ik ook weer echt KAA'er zijn.
Ha, je hebt m'n mailtje ontvangen zie ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different:
[..]
Ten eerste gemaild naar nfo@tipica-reizen.nl ipv info@tipica-reizen.nl, daarnaast ook gewoon de FW: laten staan in het onderwerp. En dan vervolgens dit braaksel sturen en verwachten dat ik daar ook nog serieus op ga reageren?Het zal best zijn dat niet sommige mensen wat meer moeite hebben dan anderen als het om taal gaat, maar por Dios, hier lusten de honden toch geen brood van
On the positive side: hij schreef wel Colombiaanse en niet Columbiaanse
Ik denk niet dat iemand dat gaat betalen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:02 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Als je slim bent biedt je gewoon die editor aan op je website maar reken je wel 200 euro/u aan support en training
Die aanhef boeit me niet zo veel. "Geachte heer Igen, mag ik de editor? Hoogachtend, Pietje" krijg ik ook wel eens. Maar ik wil gewoon weten wie iemand is, wat 'ie ermee wil, of 'ie de benodigde technische kennis heeft etc. Een prachtige aanhef erboven hoeft van mij echt niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...
Nee, een prachtige aanhef hoeft voor mij ook niet. Maar, hoi JT, beste JT, hoi, oid wel graag. Mijn studenten zijn erg informeel met me, en dat heb ik graag. Maar, als ze wat van me willen dan zijn de normale beleefdheidsnormen wel relevant vind ik. Moeten ze later in de echte wereld ook..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand dat gaat betalen.Al zou ik heus wel willen dat een toonaangevend bedrijf mijn software professioneel wil gebruiken en daar geld voor wil betalen, maar dat zie ik niet gebeuren
[..]
Die aanhef boeit me niet zo veel. "Geachte heer Igen, mag ik de editor? Hoogachtend, Pietje" krijg ik ook wel eens. Maar ik wil gewoon weten wie iemand is, wat 'ie ermee wil, of 'ie de benodigde technische kennis heeft etc. Een prachtige aanhef erboven hoeft van mij echt niet.
Zijn vrouw was waarschijnlijk niet zijn vrouw alstie dat deed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef flipsen het volgende:
On the positive side: hij schreef wel Colombiaanse en niet Columbiaanse
Iedereen zou eigenlijk eens een cursus moet krijgen met het optimaal versturen van mails en het beantwoorden ervan. Minstens 20-30% van de werktijd wordt hieraan verspild+ het lezen van mails doorlopend gedurende de dag kost iedere keer 5-10min. aan verloren concentratie. Binnen een werkomgeving/bedrijf (dus de unief) zou het mogelijk moeten zijn om beknopt kort en duidelijk e-mails naar elkaar te versturen met een goede titel. Die laatste student heeft dat iig al begrepenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:28 schreef Jag�rtrut het volgende:
Nee, een prachtige aanhef hoeft voor mij ook niet. Maar, hoi JT, beste JT, hoi, oid wel graag. Mijn studenten zijn erg informeel met me, en dat heb ik graag. Maar, als ze wat van me willen dan zijn de normale beleefdheidsnormen wel relevant vind ik. Moeten ze later in de echte wereld ook..
Vorig jaar had ik één student die me letterlijk het volgende mailde: "Ik kan dan en dan niet naar het college komen. Kunnen we het college ook verplaatsen?". Let wel, dat vak geef ik aan 100 studenten...
Een paar jaar geleden vroeg ik op een Zwitsers forum of je de brief nog begint met "Mijne Herrschaften". Ze kregen een rolberoerte. Je zet er allerlei informele aanheffen boven, zoals hallo en goeiedag, hoewel er ook wel nettere te bedenken zijn. Hoogachtend lijkt niemand meer te zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef flipsen het volgende:
De aanhef van het betreffende mailtje aan mij was overigens: "Hallo". Niets meer (nog geen komma), niets minder![]()
Gewoon terugmailen dat ze niet op een kleuterschool zitten en dat ze zelf dingen uit moeten zoeken werkt voortreffelijk. Ze zitten daar omdat ze willen, niet omdat ze moeten, simpel zat. Kan je niet volwassen doen en zelf dingen opzoeken dan flikker maar een eind op naar iets wat wel op je eigen niveau is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen mijn studenten ook. Dit jaar heb ik zo voor het eerst verteld hoe ze me een mailtje moeten sturen. Dus "best Jagärtrut, kun je me helpen met XXX. Alvast bedankt, met vriendelijke groet, student". Dat heeft echt geholpen, want waar ik voorheen mailtjes krijg met 1 zin erin "waar staat dat", was nu elke mail iig met aanhef en afsluiting. Maar, eerst de course guide doorlezen waar alle info instaat is teveel gevraagd. Hoeveel maitljes ik wel niet krijg waarin gevraagd wordt naar info die op de 1ste pagina van de course guide staat is ongeloofelijk...
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ha, je hebt m'n mailtje ontvangen zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |