Vandaag gezien, de laatste van Polanski. En wat kan ik zeggen? Een meesterwerk? Ja! Aangrijpender dan Schindler's List? Ik vind van wel.
Het verhaal van de Pools-joodse pianist Szpilman, die uit het getto van Warschau weet te ontsnappen vlak voordat de Duitsers dit met de grond gelijkmaken, en daarna ook de opstand van Warschau weet te overleven.
terechte winnaar van de Palme d'Or, imho. En een goede kandidaat voor een Oscar voor de beste film.
Ik ben iig wel erg benieuwd ernaar. 28 November komt ie uit in Nederland volgens IMDb.
quote:Geen idee, heeft vast iets te maken met joden, holocaust en nazi's.
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:04 schreef Theeboon het volgende:
Waarom wordt 't altijd vergeleken met Schindler's List?
quote:Waar heb jij dit meesterwerk dan gezien?
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:41 schreef sabyne het volgende:
Hele goeie film,erg indrukwekkend....Paar weken geleden gezien en met momenten denk ik er soms nog aan!
quote:Antwerpen.....leuk als je daar niet zo ver vandaan woont,komen veel films veel eerder uit dan in NL
Op woensdag 30 oktober 2002 17:54 schreef Ulx het volgende:[..]
Waar heb jij dit meesterwerk dan gezien?
[Dit bericht is gewijzigd door CloudBox op 25-11-2002 14:46]
quote:ik begreep dat ze alleen niet de muziek van de echte pianist in de filom hebben gebruikt?
Op zondag 1 december 2002 00:31 schreef Zander het volgende:
Ik heb 'm vanavond gezien. Ik vond het een mooie film die me wist te raken zonder dat er al te veel goedkoop sentimenteel effectbejag aan te pas kwam.
quote:Nouja, die Oscar voor beste regisseur wordt toch niet opgehaald, dus laat maar zitten
Op maandag 2 december 2002 20:25 schreef Arcee het volgende:
Gaat vast nog hoge ogen gooien bij de Oscars in maart.
quote:Waarom niet? Heb ik iets gemist?
Op maandag 2 december 2002 23:38 schreef CloudBox het volgende:
Nouja, die Oscar voor beste regisseur wordt toch niet opgehaald, dus laat maar zitten
Oh, en ga 'm nou eerst maar 'es kijken, meneer downloader.
quote:Ja, sjonge jonge. Ik ga jou dat echt niet uitleggen hoor, als JIJ dat al niet snapt, laat dan maar
Op dinsdag 3 december 2002 00:05 schreef Arcee het volgende:
Waarom niet? Heb ik iets gemist?
quote:Ik voel me vereerd, maar leg toch maar even uit, als je wil?
Op dinsdag 3 december 2002 00:06 schreef CloudBox het volgende:
Ja, sjonge jonge. Ik ga jou dat echt niet uitleggen hoor, als JIJ dat al niet snapt, laat dan maar
quote:serieus?
Op dinsdag 3 december 2002 00:14 schreef Arcee het volgende:[..]
Ik voel me vereerd, maar leg toch maar even uit, als je wil?
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:14 schreef CloudBox het volgende:
serieus?
quote:Roman P. is niet bepaald welkom in de VS, toch...weet je nog?
Op dinsdag 3 december 2002 00:17 schreef Arcee het volgende:[..]
Hij werd vrijgelaten op borg van 2500 dollar. Om celstraf te ontlopen vluchtte hij naar Europa. Sindsdien is hijn niet teruggeweest naar America, waar nog steeds een bevel tot arrestatie loopt tegen Polanski.
quote:Wat een verhaal.
Op dinsdag 3 december 2002 00:20 schreef CloudBox het volgende:
Roman Polanski heeft in 1977...
Anyway, ik kende 't niet. Van voor mijn tijd, zullen we maar zeggen.
Fantastisch zeg!
Schitterende film, kheb echt geboeid zitten kijken.
quote:* Jed1Gam eveneens
Op dinsdag 7 januari 2003 23:30 schreef mitt het volgende:
*kick*Fantastisch zeg!
Schitterende film, kheb echt geboeid zitten kijken.
quote:Ben ik het helemaal mee eens, ook ik vond deze film beter/indrukwekkender dan Schindler's List.
Op vrijdag 10 januari 2003 17:55 schreef Pacino het volgende:
Zeker het eerste uur, maar ook als het verhaal later persoonlijker wordt overtreft de film Schindlers List bij het oproepen van ultieme afkeer van oorlog en fascisme. Polanski laat alle cinematografische trucs die Spielberg wel inzette achterwege en toont op confronterende wijze het gebeurde. Zonder commentaar, bijna zonder emotie. De gelatenheid van veel slachtoffers komt zo des te ingrijpender naar voren. Zeker bij enkele onvergetelijke scènes die nog lang door je hoofd zullen spoken. Van de authentieke openingsbeelden tot het eind van de aftiteling onvergetelijk, verbijsterend, indrukwekkend, een meesterwerk.
Als het zo blijft wordt deze film dus uitgeschakeld door een standaard blockbuster als Ocean's Eleven in het Fok! Movie Tournament 2002
quote:idd.. een schande
Op vrijdag 10 januari 2003 17:59 schreef Gorro het volgende:[..]
Ben ik het helemaal mee eens, ook ik vond deze film beter/indrukwekkender dan Schindler's List.
Als het zo blijft wordt deze film dus uitgeschakeld door een standaard blockbuster als Ocean's Eleven in het Fok! Movie Tournament 2002
![]()
quote:Toen ik die film bekeek bleef bij de aftiteling de hele zaal zitten tot dat de laatste letter van het scherm verdwenen was. Dat zegt toch heel erg veel over de film. Nogmaal weet men niet hoe snel ze weg moeten komen als er letters in het beeld verschijnen. (en dan heb ik het niet over de ondertiteling
Op donderdag 23 januari 2003 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Heb 'em ook gezien... Prachtig zeg... En ook eindelijk een echt goede reden om te blijven zitten bij de aftiteling... WAUW...
quote:precies hetzelfde bij mij (The Movies Amsterdam) maar dat komt denkik omdat niemand wegloopt totdat ''the pianist''(voor de mensen die hem hebben gezien) klaar is met spelen..(tijdens de aftiteling is de hoofdpersoon van de film, de pianist, een stuk aan het spelen dat pas klaar is als de aftiteling klaar is..)
Op donderdag 23 januari 2003 08:56 schreef -B- het volgende:[..]
Toen ik die film bekeek bleef bij de aftiteling de hele zaal zitten tot dat de laatste letter van het scherm verdwenen was. Dat zegt toch heel erg veel over de film. Nogmaal weet men niet hoe snel ze weg moeten komen als er letters in het beeld verschijnen. (en dan heb ik het niet over de ondertiteling
)
Film die de harde werkelijkheid laat zien van de holocaust, de grove scenes zijn allemaal perfect in beeld gebracht door Polanski
quote:Ik ben ook niet een Spielberg fan of zo, maar bijv. dat rode jasje in een zwart-witte film vond ik erg origineel en niet een 'truc' of zo
Op vrijdag 10 januari 2003 17:55 schreef Pacino het volgende:
alle cinematografische trucs die Spielberg wel inzette
Het kwam bij mij een beetje over als "als we nou een aantal keer laten zien dat joden gruwelijk worden vermoord, dan is het vanzelf een emotionele film"
Maar eerlijk gezegd deden de gruwelijke moorden me weinig, het enige waarvan ik echt onder de indruk was, was de man die van 't balkon werd afgegooid.
Verder kon ik me ook niet echt inleven in de hoofdrolspeler (ondanks dat ik ook pianist ben ) en ik vond dat hij heel erg nep nep-huilde.
Ik geef 'm een 7,5.
(of zeg ik nu iets heel doms, het origineel was toch de piano of niet dan...?)
quote:Aiiii......
Op zondag 23 maart 2003 00:01 schreef dj-ango het volgende:
Ik moet het origineel nog zien(of zeg ik nu iets heel doms, het origineel was toch de piano of niet dan...?)
The Pianist is de mooiste film die ik gezien heb.
Het was zo misselijkmakend en naar dat ik bang was dat ik halverwege de film weg wou lopen. En dat zegt behoorlijk veel.
Het meest indrukwekkende vind ik het beeld van een verwoest Polen als Wladek over de muren van het ziekenhuis klimt en door de ruines van de stad dwaalt.
Teveel ellende, dat ben je na een tijdje wel zat. Er zijn veel betere oorlogsfilms.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 23-03-2003 03:08]
quote:Er zijn oorlogsfilms en oorlogsfilms SunChaser......
Op zondag 23 maart 2003 01:36 schreef SunChaser het volgende:Er zijn veel betere oorlogsfilms.
quote:Ja, en de Pianist is niet zo'n heel erg goeie als iedereen zegt.
Op zondag 23 maart 2003 11:18 schreef thecrook het volgende:[..]
Er zijn oorlogsfilms en oorlogsfilms SunChaser......
Het probleem met De Pianist vond ik de overkill aan beelden. Na 20 minuten The Getho met dode kinderen op de stoep en Jodinnen die door het hoofd geschoten worden weet ik het wel.
Bij SL zie je dat ook, maar gedoseerd. Dat komt veel harder aan. Bovendien vind ik het verhaal van SL beter omdat je daar een slechte man goed ziet worden en honderden Joden redt.
In De Pianist zie je 1 man die gered wordt van de trein omdat hij Pianist is en vervolgens 2,5 jaar op de vlucht slaat. En dat schuilgedeelte geloof ik op den duur ook wel, je weet toch dat hij het overleeft.
Hoe dan ook, de film krijgt een zes.
quote:Hm, aparte visie..
Op zondag 23 maart 2003 11:31 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, en de Pianist is niet zo'n heel erg goeie als iedereen zegt.
Het probleem met De Pianist vond ik de overkill aan beelden. Na 20 minuten The Getho met dode kinderen op de stoep en Jodinnen die door het hoofd geschoten worden weet ik het wel.
Bij SL zie je dat ook, maar gedoseerd. Dat komt veel harder aan. Bovendien vind ik het verhaal van SL beter omdat je daar een slechte man goed ziet worden en honderden Joden redt.
In De Pianist zie je 1 man die gered wordt van de trein omdat hij Pianist is en vervolgens 2,5 jaar op de vlucht slaat. En dat schuilgedeelte geloof ik op den duur ook wel, je weet toch dat hij het overleeft.
Hoe dan ook, de film krijgt een zes.
Ik deel hem niet, zelfs met die 'tekortkomingen' zijn het acteerwerk, de muziek en de beelden nog zeker genoeg om een cijfer hoger dan een 7 te krijgen.
Ik vond hem beter dan Schindler's List.. (al is het inderdaad een nogal kromme vergelijking).
O ja, je argument dat je Schindler's List o.a. beter vind omdat daar 'een slechte man goed wordt' vind ik sowieso onzin.
quote:Ben ik het mee eens.
Op zondag 23 maart 2003 13:42 schreef Spina1 het volgende:[..]
Hm, aparte visie..
Ik deel hem niet, zelfs met die 'tekortkomingen' zijn het acteerwerk, de muziek en de beelden nog zeker genoeg om een cijfer hoger dan een 7 te krijgen.
Ik vond hem beter dan Schindler's List.. (al is het inderdaad een nogal kromme vergelijking).
O ja, je argument dat je Schindler's List o.a. beter vind omdat daar 'een slechte man goed wordt' vind ik sowieso onzin.
quote:Het komt wel de spanningsboog ten goede. Nu zie je alleen een man die zich de hele tijd verstopt.
Op zondag 23 maart 2003 13:42 schreef Spina1 het volgende:
quote:Hier worden op een makkelijke manier emoties opgewekt door onschuldige mensen op een gruwelijke manier dood te maken.
Op zondag 23 maart 2003 17:16 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ben ik het mee eens.
Ik vind the Pianist alleen al een stuk beter omdat hij niet zoals Schindlers List (en Spielberg in het algemeen) op een "makkelijke" manier emoties probeert op te roepen met de bekende trucjes (bv. door de sentimentele muziek), maar gewoon een (zover ik kan oordelen) objectiever en realistischer beeld geeft.
quote:Gebeurt ook in Schindlers List.
Op zondag 23 maart 2003 19:34 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Hier worden op een makkelijke manier emoties opgewekt door onschuldige mensen op een gruwelijke manier dood te maken.
The Pianist maakte op mij door het ontbreken van oa. dat soort muziek juist meer indruk, geeft mij meer de indruk van een objectief verslag.
En die Spilzman kwam absoluut niet symphatiek op me over. Het was meer een watje.
quote:Hm.. misschien heeft hij een wat menselijker karakter dan in de meeste Hollywood films..
Op zondag 23 maart 2003 23:35 schreef SunChaser het volgende:
En die Spilzman kwam absoluut niet symphatiek op me over. Het was meer een watje.
V.
Ik had niet verwacht dat de film Beste mannelijke hoofdrol en Beste regisseur zou winnen (wel gehoopt natuurlijk).
Maar idd Brody heeft het heel goed gedaan daar op dat podium. Beter dan Michael Moore vind ik.
Wanneer is ie uit op dvd???
quote:Jaaa, mooi was dat,
Op maandag 24 maart 2003 06:12 schreef Verbal het volgende:
Film nog niet gezien, maar ik vond Adrien Brody de waardigste winnaar van de avond...V.
Trots op Brody
Hij speelde het ook zo fantastisch, maar om dan ook nog te winnen op zo'n podium.. Hulde
quote:en toch keek iedereen om zich heen toen Roman Polanski omgeroepen werd..."issie er of issie er nie?"
Op maandag 24 maart 2003 10:24 schreef mitt het volgende:Trots op Brody
Hij speelde het ook zo fantastisch, maar om dan ook nog te winnen op zo'n podium.. Hulde
quote:was Brody er wel? kheb het niet kunnen zien namelijk.
Op maandag 24 maart 2003 10:31 schreef Patch het volgende:[..]
en toch keek iedereen om zich heen toen Roman Polanski omgeroepen werd..."issie er of issie er nie?"
quote:ja, was een errug leuke speech, maar die zul je nog wel voorbij zien komen vandaag op tv....
Op maandag 24 maart 2003 10:32 schreef mitt het volgende:[..]
was Brody er wel? kheb het niet kunnen zien namelijk.
quote:In SL gebeurt het ook, maar dan gebeuren er nog veel meer andere dingen.
Op zondag 23 maart 2003 22:23 schreef StrayDog het volgende:[..]
Gebeurt ook in Schindlers List.
Tja, en dat gebeurt nou eenmaal tijdens een oorlog in werkelijkheid, dus zul je ook in een realistische film moeten verwerken.
In werkelijkheid heb ik echter nog nooit tijdens een vreselijke gebeurtenis van die dramatische muziek horen spelen, dus om dat in een film nou de hele tijd te gaan doen vind ik niet nodig.The Pianist maakte op mij door het ontbreken van oa. dat soort muziek juist meer indruk, geeft mij meer de indruk van een objectief verslag.
Ik heb trouwens liever een mooie film dan een objectief verslag.
ACCEPTANCE SPEECH
I bet they didn't tell you that was in the gift bag. Oh my god. Thank you. Thank you, really. Oh my goodness. It doesn't come out in slow motion, but it doesn't really ring a bell. The name I didn't know my name. This Adrien? Okay. I haven't really written a speech because every time I wrote a speech for the past one of these things I didn't win. But, you know, there comes a time in life when everything seems to make sense and this is not one of those times. What I do know though is that I've never felt this much love and encouragement from my peers and from people I admire and from complete strangers. And it means a great deal to me. And if it weren't for the insomnia and the sudden panic attacks, this has been an amazing, amazing journey. I have to thank they're already flashing time's up. I have to thank my mother and father, most importantly, for all the creativity and encouragement and they've been just real strength. They've given me a great deal of strength. What can I say? This film would not be possible without the blue print provided by Wladyslaw Szpilman. This is a tribute to his survival. I'd like to thank Roman Polanski for the role of a lifetime. And for those of you who have seen the film and have sat through the credits, you know there are too many people to thank individually. I would not be there without all their efforts. And I thank them. And everyone worked extremely hard to make this film. And I have to thank Focus Features for getting us out there. To my longtime friend, manager, agent, consigliare Joanne Colonna everybody at the firm, PMK/HBH. And you know, wait one second. One second, please one second. Cut it out, cut it out. I get one shot at this. I'm sorry. I didn't say more than five names, I don't think, but. This is, you know, it fills me with great joy, but I am also filled with a lot of sadness tonight because I am accepting an award at such a strange time. And you know my experiences of making this film made me very aware of the sadness and the dehumanization of people at times of war. And the repercussions of war. And whatever you believe in, if it's God or Allah, may he watch over you and let's pray for a peaceful and swift resolution. Thank you. And I have a friend from Queens who's a soldier in Kuwait right now, Tommy Zarabinski, and I hope you and your boys make it back real soon. God bless you guys. I love you. Thank you very much.
Op de oscar-site staat alleen het interview na afloop.
quote:Nou vooruit dan...
Op maandag 24 maart 2003 12:08 schreef mitt het volgende:
Iemand misschien een link naar de speech van Brody?Op de oscar-site staat alleen het interview na afloop.
(dit is een link naar een paar posts hierboven )
quote:op
Op maandag 24 maart 2003 12:38 schreef Gorro het volgende:[..]
Nou vooruit dan...
(dit is een link naar een paar posts hierboven
)
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:34 schreef SunChaser het volgende:
Adrien Brody
THE PIANISTACCEPTANCE SPEECH
[...]
And you know, wait one second. One second, please one second. Cut it out, cut it out. I get one shot at this. I'm sorry. I didn't say more than five names, I don't think, but.
quote:Inderdaad... Respect.
Op maandag 24 maart 2003 06:12 schreef Verbal het volgende:
Film nog niet gezien, maar ik vond Adrien Brody de waardigste winnaar van de avond...V.
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:01 schreef Ulx het volgende:
[Vandaag gezien, de laatste van Polanski. En wat kan ik zeggen? Een meesterwerk? Ja! Aangrijpender dan Schindler's List? Ik vind van wel.
quote:15 april op regio 1 als ik het me goed herinner
Op maandag 24 maart 2003 06:22 schreef wyccie het volgende:Wanneer is ie uit op dvd???
Wel al the huur een tijdje.
[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 24-03-2003 15:04]
quote:Daar heeft een mens niet genoeg aan he.... HEBBEN dat ding
[b]Op maandag 24 maart 2003 14:15 schreef StrayDog het volgende:
Wel al the huur een tijdje.
Trouwens, dat laatste stukje van de speech, over zijn vriend die in Koeweit zit, dat had ik op tv helemaal niet gehoord.... ???
ik was erg ontroerd bij het stukje dat die nazi de pianist eten gaf, en zn jas op het eind
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:08 schreef mitt het volgende:
Iemand misschien een link naar de speech van Brody?Op de oscar-site staat alleen het interview na afloop.
quote:En je zag van tevoren aankomen dat er dan op hem geschoten zou worden.
Op maandag 24 maart 2003 22:08 schreef Flaman het volgende:ik was erg ontroerd bij het stukje dat die nazi de pianist eten gaf, en zn jas op het eind
quote:Hm, dat wel ja..
Op maandag 24 maart 2003 23:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
En je zag van tevoren aankomen dat er dan op hem geschoten zou worden.
quote:Wil je dat filmpie echt hebben??
Op maandag 24 maart 2003 22:10 schreef mitt het volgende:[..]
Ik kan em wel ff cappen
Die Brody kan wel goed pianospelen hè?
quote:
Op maandag 7 april 2003 02:18 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik vond het een erg saaie film, heb hem ook niet afgekeken. Is gewoon de zoveelste film die teert op het "leed" van de Joden ruim 60 jaar geleden. Zwakke film dus.
quote:Hij heeft wel een beetje gelijk hoor.
Op maandag 7 april 2003 17:35 schreef Theeboon het volgende:
quote:Wat een wereldreplie!
Op maandag 7 april 2003 17:35 schreef Theeboon het volgende:[..]
quote:Meen je dit serieus? Mag je natuurlijk vinden, maar daarmee geef je wel aan geen sodemieter te begrijpen van het waarom van deze films. Schindler's List, The Pianist en The Grey Zone werden gemaakt om de komende generaties te laten beseffen waar haat en afgunst toe kunnen leiden. Om ons te laten leren van de geschiedenis, om de geschiedenis te herkennen in het heden. Een films als The Pianist gaat daarin zoveel verder dan de schoolboekjes over WOII in het overbrengen van het leed en de frustratie. Maar dat zul je dan ook wel enorm saai gevonden hebben....
Ik vond het een erg saaie film, heb hem ook niet afgekeken. Is gewoon de zoveelste film die teert op het "leed" van de Joden ruim 60 jaar geleden. Zwakke film dus.
quote:Ja, en Jakob The Liar ook
Op maandag 7 april 2003 21:32 schreef Pacino het volgende:
Schindler's List, The Pianist en The Grey Zone werden gemaakt om de komende generaties te laten beseffen waar haat en afgunst toe kunnen leiden.
quote:Eikel!
quote:Een wereldreply op een wereldpost!
Op maandag 7 april 2003 17:38 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Wat een wereldreplie!
De film was voor mij meer dan indrukwekkend. Het is een meesterwerk, het magnum opus van een (los van zijn (mis)daad) genie.
quote:Check het topic over de soundtrack in Muziek!
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand trouwens welk pianoconcert wordt uitgevoerd tijdens de aftiteling?
Ik heb trouwens meegedaan met de prijsvraag over de pianist bij cinema.nl
Ik hoop dat ik hem win! Anders koop ik hem toch op dvd
quote:Ik meen een nocturne posthume in C#minor van Chopin.
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand trouwens welk pianoconcert wordt uitgevoerd tijdens de aftiteling?
quote:Of was het Nocturne No. 20 in C#minor?
Op vrijdag 23 mei 2003 22:03 schreef Achiel het volgende:
Ik meen een nocturne posthume in C#minor van Chopin.
quote:Ah ik dacht dat hij mischien meerder nocturnes in C# minor had geschreven ofzo
Op zaterdag 24 mei 2003 23:14 schreef Achiel het volgende:
Das hetzelfde Pietjuh. Alleen vermeld jij het nummer erbij.
quote:Ik snap de logica van die opmerking niet echt
Op zaterdag 24 mei 2003 23:44 schreef Disorder het volgende:
Best een goeie film voor een kinderneuker zo te lezen.
quote:Omdat polanski beschuldigd was in amerika voor sex te hebben met een 13 jarig meisje
Op zondag 25 mei 2003 02:20 schreef StrayDog het volgende:
Ik snap de logica van die opmerking niet echt
quote:Dat weet ik ook wel, maar wat heeft dat feit te maken met zijn werk als regisseur?
Op zondag 25 mei 2003 10:06 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Omdat polanski beschuldigd was in amerika voor sex te hebben met een 13 jarig meisje
quote:inderdaad slaat nergens op
Op zondag 25 mei 2003 15:44 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dat weet ik ook wel, maar wat heeft dat feit te maken met zijn werk als regisseur?
quote:Dat hij een meisje heeft verkracht is natuurlijk niet goed te praten. Alleen heeft het verder niks met dit topic te maken.
Op zaterdag 24 mei 2003 23:44 schreef Disorder het volgende:
Best een goeie film voor een kinderneuker zo te lezen.
Ik vond deze film heel erg mooi. Stukken beter als Schindlers List, waar ik toch altijd een beetje het idee krijg, een Amerikaanse propaganda/Amerika heeft in zijn eentje WO2 gewonnen, houding bespeur.
The Pianist geeft WO2 gewoon weer zoals hij was. Bitter en hard. Niks romantisch aan. Als wo2 geinteresseerde vond ik het genieten (als ik het zo mag uitdrukken)
The Pianist ziet er prima uit...het lijkt me een enorme opdracht geweest om de hele sfeer van de jaren 40 te reconstrueren. Via de hoofdpersoon zien we regelmatig wat voor wreedheden de Duitseres uithaalden en voel je de angst die de Joden moeten hebben gehad ook goed.
Adrian Brody zet een moeilijke rol neer en z'n Oscarnominatie lijkt me terecht...of 'ie 'm ook had moeten winnen, is een andere vraag. Ik had liever Jack Nicholson zien winnen.
Maar vond het een hele mooie film! Aangrijpend verhaal.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:23 schreef RijstNatie het volgende:
heb de film nu op dvd en zal hem dus maar is gaan kijken
hij scoort een 8.6 op imdb wat dus erg hoog is
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 7 november 2003 14:42 schreef thetruth het volgende:
Goede film.
Het rare was dat ik bij als die heftige beelden niet eens meer erg schrok.quote:Op zondag 17 april 2005 01:17 schreef NanKing het volgende:
Ik heb ook net op tv gezien.
Heb wel een paar keer een traantje weg moeten pinken hoor...
jeuzus wat een gruwlijke film.![]()
Lolboek.quote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
had hem net ook gezien, ze hadden veel meer moeten schieten, en die gozer met die grote neus hadden ze moeten vervangen door sylvester stalone! 8)
Grapjurkquote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
had hem net ook gezien, ze hadden veel meer moeten schieten, en die gozer met die grote neus hadden ze moeten vervangen door sylvester stalone! 8)
Ben ik het wel mee eens, ik vind dit een lichtelijk overschatte film.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:45 schreef kenz het volgende:
Kortom, mooi en goed gefilmd, maar weinig diepgang.
Kneusquote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
Het gaat dan ook meer om het acteerwerk van Adrien Brody dan de tekst.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:37 schreef Maeghan het volgende:
Dat vond ik juist superslecht. Op het moment dat ie die jas krijgt zie je het al aankomen... =S
Mja, deze film heeft me wel geraakt. Hotel Rwanda vond ik nog schokkender.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:20 schreef falloutboy het volgende:
Net met wat vrienden 'the Pianist' van Roman Polanski gezien.
Jeujtje wat een indrukwekkende film. Is dit nu echt gebeurd?
Meer FOK!kers die een beetje flabergasted waren na het zien van deze film..?
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal ja...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:20 schreef falloutboy het volgende:
Jeujtje wat een indrukwekkende film. Is dit nu echt gebeurd?
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:41 schreef AryaMehr het volgende:
Vanavond voor het eerst gezien. Prachtige film!
Lijkt me voor 99,9% zeker dat ze zijn omgekomen als je zo vroeg in de oorlog wordt afgevoerd naar een concentratiekampquote:Op maandag 21 januari 2008 04:45 schreef HPayne het volgende:
Alleen jammer dat op gegeven moment niks meer wordt verteld over de familieleden van de Pianist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |