SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien oude stempel dingetje?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Serieus? Eigenlijk hoefde 't alleen op dag 3 en de laatste dag van mijn vk (als er na het afvallen alweer een stijging te zien is uiteraard) maar voor de 'leuk'.heeft de kraam.nog 1x extra gewogen. Heeft elke dag wegen echt zin vraag ik me af. Verschilt bljjkbaar ook weer per vk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier werd in de kraamweek ook elke dag gewogen![]()
Wat fijn dat de dag die zo chaotisch leek te worden, toch zo gezellig was!quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:37 schreef Dot. het volgende:
DyreEn ook Fazz naar nieuws
Sterkte!
Hier ook elke dag gewogen en bij mij werd bijvoeden niet als mijn beslissing voorgeschoteld, dus wij zaten op dag 1 al met zo'n spuit. Volgende keer kijk ik het wat langer aan, want hij had een dag niet gedronken omdat hij misselijk was van meconiumhoudend vruchtwater. Sja, dan zou ik ook afvallen
Mijn ouders wonen ruim een uur rijden en dat heb ik in mn kraamtijd wel een paar keer gedaan met Stip, ging prima! Voeden kan ook een parkeerplaats bijvoorbeeld, maar als hij sliep reed ik gewoon door. We hebben al snel een spiegel gekocht waarmee je via je achteruitkijkspiegel in de Maxi kunt kijken, want bij ons kan de airbag voor niet uit en moet Stip dus achterin.
Wanneer zijn jullie kleinen in een grotere autostoel gegaan? Stip schopt zo met zn voeten tegen de achterbank, maar hij mag toch nog in de Maxi tot hij met zn hoofd erbovenuit komt? Ik vraag me al helemaal af hoe dat in hemelsnaam moet gaan passen als je straks ook de grotere stoel achterstevoren moet zetten. Waar blijven die benen dan?
Het was gisteren nog best leuk! Een voordeel van laat komen was dat ik geen spelletjes hoefde te doen a la gesmolten chocola in luiers raden en dat de vervelende familieleden al weg warenDus gewoon heel fijn zitten kletsen met mn schoonzus en daarna nog gegeten bij mn ouders en mn nichtje van 2 nog even gezien
Mn eerste santastalk!quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:40 schreef non_conSTIPated_santa het volgende:
[..]
Wat fijn dat de dag die zo chaotisch leek te worden, toch zo gezellig was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kreeg van een vriendin de tip om B 's nachts eerst een speentje te geven voordat ie geflest zou worden. Vannacht voor het eerst geprobeerd om 2.45 uur. Slaapt ie gewoon door tot 7.30 uur dus nu officieel weer het klokje rond.. Als ie echt honger zou hebben gehad was ie wel eerder gekomen lijkt me toch?
Fazz veel sterkte hoorDat nieuws kun je toch ook best gewoon even hier melden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: je bent immers niet aan t wachten op streepjes. Of was überhaupt niet bezig met proberen. En hier zat mensen die naar een test kunnen kijken om te zien of er twee streepjes op staan of toch maar eentje.
Los daarvan, als je t zeker wilt weten, even naar de ha?
Mja omdat de situatie behoorlijk *ahum* ongebruikelijk is wist ik het ook even nietquote:Op zondag 12 oktober 2014 12:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat nieuws kun je toch ook best gewoon even hier melden?
Edit: je bent immers niet aan t wachten op streepjes. Of was überhaupt niet bezig met proberen. En hier zat mensen die naar een test kunnen kijken om te zien of er twee streepjes op staan of toch maar eentje.
Los daarvan, als je t zeker wilt weten, even naar de ha?
Dit. En de HA kan verder ook weinig betekenen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vals positief bestaat trouwens niet is mij ooit verteld
nee hoor dit is die van onze voogdvriendenquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit. En de HA kan verder ook weinig betekenen.
GM jij hebt een babyboom in je omgeving of niet?!hopelijk gaat het goed met de kleine.
Ow, ik dacht dat het weer een andere baby wasquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nee hoor dit is die van onze voogdvrienden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Ja, ik vind van wel!quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
L
en kleine E.ze heeft een heel ander koppie dan dr zus of niet Tap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
En dan heb jij meisjes, daar verwacht je dat nog vanquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha leuk is dat gillen he! Maar HARD inderdaad! Maxi zit op die momenten met d'r vingers in d'r oren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
5 weken oud en het klokje rondquote:Op zondag 12 oktober 2014 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kreeg van een vriendin de tip om B 's nachts eerst een speentje te geven voordat ie geflest zou worden. Vannacht voor het eerst geprobeerd om 2.45 uur. Slaapt ie gewoon door tot 7.30 uur dus nu officieel weer het klokje rond .. Als ie echt honger zou hebben gehad was ie wel eerder gekomen lijkt me toch?
Wat een leuke foto, die harenquote:Op zondag 12 oktober 2014 15:10 schreef Chanty het volgende:
Spekjes
16 weken en mijn melk is nu al niet meer goed genoeg![]()
[ afbeelding ]
6 weken hier ookquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha! Nou toen E1 begon te gillen dacht ik al van, tjonge wat een volume! Maar E2's volume is nog gewoon x10
Zeg, dat hele verhaal van twinkle deed me iets afvragen, gewoon benieuwd.
Maar hoe lang heeft de kraamzuivering bij jullie geduurd? Dan bedoel ik ook de resterende bloederige afscheiding en niet die klonten uit de eerste week
Bij mij heeft het bijna 6 weken geduurd voordat ik zonder inlegkruisjes kon lopen namelijk! En daar zat geen menstruatie tussen want ben nu, bijna 21 weken na de bevalling, nog niet ongesteld geweest
Soms wel krampen in m'n buik alsof het zit te rommelen, maar doorzetten doet het niet.
Hier ook bijna zes weken en tot nu toe gelukkig nog niet ongesteld gewordenquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha! Nou toen E1 begon te gillen dacht ik al van, tjonge wat een volume! Maar E2's volume is nog gewoon x10
Zeg, dat hele verhaal van twinkle deed me iets afvragen, gewoon benieuwd.
Maar hoe lang heeft de kraamzuivering bij jullie geduurd? Dan bedoel ik ook de resterende bloederige afscheiding en niet die klonten uit de eerste week
Bij mij heeft het bijna 6 weken geduurd voordat ik zonder inlegkruisjes kon lopen namelijk! En daar zat geen menstruatie tussen want ben nu, bijna 21 weken na de bevalling, nog niet ongesteld geweest
Soms wel krampen in m'n buik alsof het zit te rommelen, maar doorzetten doet het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik heb twee keer in bed geplastmaar gelukkig ging dat snel over.
Overigens wilde ik nog even delen dat ik voor het eerst sinds lange tijd nauwelijks pijn meer heb (de fysiotherapeut heeft me vrijdag even goed onder handen genomen en kennelijk heeft dat gewerkt)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ruilen?!quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hier ook bijna zes weken en tot nu toe gelukkig nog niet ongesteld geworden
dat kloppen doe je om t kind te laten boeren, en dat doe je omdat je geen lucht in de darmpjes wil want dat geeft kramp.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:20 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Vraagje hier, als een baby melk drinkt, waarvoor is dat boeren en op rug klappen goed?
Bedankt, dat laatste wist ik niet, van lucht in darmpjes.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dat kloppen doe je om t kind te laten boeren, en dat doe je omdat je geen lucht in de darmpjes wil want dat geeft kramp.
Waar denk je dat zijn naam vandaan komtquote:Op zondag 12 oktober 2014 21:43 schreef Mabawa. het volgende:
Trouwens. F is een goede voorletter voor een DJ![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Waar denk je dat zijn naam vandaan komt
Tap was ook de eerste die na zijn geboorte de link legde
Wat leuk dat er een verhaal achter zit. Ik vind F echt een toffe naam!quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Waar denk je dat zijn naam vandaan komt
Tap was ook de eerste die na zijn geboorte de link legde
Fysio gaan, die heeft goede oefeningen. Bekkenfysio dan hè, geen gewone. Kan je ha toch niks mee (tenzij verzakking maar dat weet je fysio ook wrs - insert disclaimer enzo)quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mja BE, nu heb ik toch weer 'put your hands up for detroit' in m'n hoofd zitten he
En gm, over je spoiler, herkenbaar! De ene dag erger dan de andere. En soms helemaal niet. Vind het wel vervelend maar durf er nog niet voor naar de huisarts te gaan.
Kan ze ook niet "gewoon" ziek zijn toevallig? Onze T is ziek en ik denk dat hij ook keelpijn heeft want hij is steeds raar aan het slikken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:53 schreef Dyre het volgende:
Blue, die link had ik nog totaal niet gelegd, wat leuk!
We hebben L net uit bedje gehaald omdat ze zoveel aan het huilen was, en ook nu blijft ze huilen. Dit klinkt toch wel anders dan die krampjes... en ze blijft maar slikken de hele tijd. Slikken en bellen blazen, ook wat slijm. Google (want dat doe je natuurlijk meteen![]()
) heeft het alleen maar over verborgen reflux en geirriteerde slokdarm met deze symptomen, maar dat komt toch niet opeens opzetten? Dan hadden we dat toch al vanaf haar geboorte zo moeten merken?
Misschien even uit de ongeruste-moeder-stand en even aankijken of ze straks wat kalmeert.
Kuiken had dat ook toen hij griep had.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:04 schreef Dyre het volgende:
Ja, misschien is dat het wel... Ik had bij de eerste keer ziek zijn een verkoudheidje verwacht ofzo, maar snotteren doet ze niet. Misschien straks eens temperaturen
Het eerste was ik dacht was: heet die zanger van Pearl Jam (quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:42 schreef BlueEyes het volgende:
Grappig dat jullie die link nu pas leggen naar zijn naam
Ik reageer even heel snel en dan ga ik gauw slapen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:17 schreef Dyre het volgende:
Bedankt voor de lieve reactiesHet is echt een beetje stiller in huis zonder mijn beste maatje, maar gelukkig heb ik met L een hoop afleiding.
[..]
5 weken oud en het klokje rondBofferd
Wij geven L nog de laatste fles om 23 uur en dan (meestal) om 7 uur weer. Vaak moeten we dan wel al wat eerder het speentje geven, als ze rond 6 uur wakker wordt.
We hebben wel eens geprobeerd om na de fles van 19 uur af te wachten, maar dan inderdaad toch ook vroeg in de nacht weer wakker.
Hoeveel geven jullie hem nu in zijn laatste fles? En is dat evenveel als in de rest van de dag? En hoeveel weegt B? (hoop vragen, maar vind vergelijkingsmateriaal altijd wel fijn)
[..]
Oh, dat zal ik eerder verkeerd onthouden hebben danquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik reageer even heel snel en dan ga ik gauw slapen.
Boaz is nu 10 weekjes. Dus misschien heb ik dat onlangs ergens fout getypt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
+1quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:19 schreef Chanty het volgende:
Ik kan nu soms nog niet eens geloven dat ik een echte eigen baby heb
+1, precies dit!quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:33 schreef Limone het volgende:
[..]
+1
Gister keek ik nog naar haar en dacht: "ohja. Jij zat in mijn buik!"
Er is voor mijn gevoel ook een soort discrepantie tussen het kind dat ik in mijn buik voelde en de band die ik toen met haar had en de baby die ik nu voor me zie. Alsof het twee verschillende wezens zijn. Kan het moeilijk uitleggen en het is verder geen probleem of zo, maar ik heb echt dat als ik terug denk aan de zwangerschap dat dat een heel andere wereld + ander kind was.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:33 schreef Limone het volgende:
[..]
+1
Gister keek ik nog naar haar en dacht: "ohja. Jij zat in mijn buik!"
Ohja! Heel herkenbaar! Als mijn vriend van zijn werk komt en hij legt Noor na wat knuffelen in de box (ze gaat dan wel 9 van de 10 x rustig liggen), zegt ie weleens: 'Nou, ik weet niet waar je je druk om maakt, ze gaat gewoon lekker liggen. Zie!'quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:26 schreef Chanty het volgende:
Herkent iemand het dat je baby zich anders gedraagt bij jou dan bij je partner?
Doordeweeks als ik alleen met Lucas thuis ben dan wil hij gewoon niet slapen in bed, hooguit een kwartiertje na hevig protest. Slapen doet hij dus niet, of aan de borst, of in de draagdoek als ik de deur uit ga, terwijl hij wel degelijk moe is. Hij wil ook als hij wakker is dat ik continu in zijn zicht ben en met hem klets/ speel. Anders gaat hij ook morrelen en huilen. Op zich prima, als het niet anders kan dan ga ik daar wel in mee MAAR…
Als mijn man thuis is in het weekend geeft meneer ineens veel vaker aan dat hij moe is en laat hij zich zonder problemen in bed leggen en ook kan mijn man hem rustig in de box leggen waar hij zich prima een tijdje zelf vermaakt.
Ik voel me een klein beetje in de maling genomen
Dat jaquote:Op maandag 13 oktober 2014 15:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohja! Heel herkenbaar! Als mijn vriend van zijn werk komt en hij legt Noor na wat knuffelen in de box (ze gaat dan wel 9 van de 10 x rustig liggen), zegt ie weleens: 'Nou, ik weet niet waar je je druk om maakt, ze gaat gewoon lekker liggen. Zie!'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu heb ik ook wel een beetje het idee dat ze wat meer aan papa hangt als aan mama. Voor zover je dat al kan zeggen.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:19 schreef Chanty het volgende:
Lucas kijkt mijn man de eerste paar minuten als hij thuis komt aan van wtf wie ben jij?
Uiteraard, wij vieren allesquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]de man die zondags t vlees snijdt
hier is saar ook erg op mij gericht, mama moet in de buurt blijven en oh wee als je dat niet doet....
ff wat anders... vieren jullie 5 dec met je baby?
En ineens valt het kwartje. Tussen de 3 en 4 weken zitten regeldagen he...quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn meisje zit ineens niet lekker in haar velletje sinds gisteravond. Veel last van krampjes gok ik. Ze kan ook niet haar rust vinden op haar slaapplekjes, vanochtend heeft ze in de doek geslapen en nu ligt ze op mijn buik te slapen.
Lastig combineren met mn peutertje(die gelukkig heel erg lief is, veel helpt en nu ook ligt te slapen
).
Ik ben het eigenlijk met je eens hoorquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:44 schreef GotC het volgende:
Wij vieren nog geen Sinterklaas. Zien er allemaal het nut nog niet van in
Yep, hier ging het precies zo. En na zeven maanden lukte het mij uiteindelijk ook om I overdag in haar bedje te laten slapen. Maar het is nog steeds wel zo dat I met mij in de buurt veel meer 'drama queen' is, dan wanneer ik er niet ben. Op het kdv ook regelmatig: is ze daar de hele dag vrolijk en niks aan de hand, ziet ze mij, is het huilen geblazen. Achja, de dankbare taak als moeder, dat je de absolute steun en toeverlaat bent.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat jaen ik maar zeggen dat hij niet wil slapen overdag en als hij al gaat slapen dat het zo kort is dat ik nog niks kan doen in huis….
Ik heb trouwens juist het idee dat hij veel meer aan mij hangt en me daarom steeds in beeld wil hebben en niet wil dat ik ergens anders aandacht aan besteed. Op de een of andere manier kan papa dat soort dingen wel doen en heeft hij niet door dat ik alsnog gewoon thuis ben of zo
Dan is het logisch om te doenquote:Op maandag 13 oktober 2014 17:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk met je eens hoormaar als echte Sinterklaasfan mijn Sinterklaas begint meestal al in juni
vind ik het veel te leuk om over te slaan
Wij vierden het tot nog toe ook elk jaar gewoon minimaal met z'n tweetjes
![]()
.
Kuiken vindt het denk ik tzt wel leuk om cadeautjes open te scheuren.
+1!quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:21 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Er is voor mijn gevoel ook een soort discrepantie tussen het kind dat ik in mijn buik voelde en de band die ik toen met haar had en de baby die ik nu voor me zie. Alsof het twee verschillende wezens zijn. Kan het moeilijk uitleggen en het is verder geen probleem of zo, maar ik heb echt dat als ik terug denk aan de zwangerschap dat dat een heel andere wereld + ander kind was..
Zo ben ik 'bang' voor schoonzusje.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:55 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik wil eigenlijk geen Sinterklaas vieren, want N krijgt er niks van mee. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de familie per se cadeaus wil komen brengen. En de schoonfamilie is nogal van de plastic roze glittermeuk met geluid en licht, dus ik ben er bang voor.
Maar dat zeg je dan niet! Gewoon blijven lachenquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zo ben ik 'bang' voor schoonzusje.
Ze bedoelt het lief elke keer als ze iets koopt. Maar het is zo niet mijn smaak
Ooh wat ontzettend lief!quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:14 schreef GotC het volgende:
Vrijdag Het Cadeau besteld bij random webshop, ineens niet meer leverbaar. Paniek! Winkel in, winkel uit. Paniek!
En dat moment dat je om 17:00 een speelgoedwinkel belt, vraagt of ze Het Cadeau hebben ('ja!') en dat de beste man zegt: 'Ik wil 'm ook wel even brengen? Komt nu uit?'.
![]()
Dus, allemaal naar speelgoedwinkel Youpeedoo in Zoetermeer! Houten, verantwoord speelgoed
quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh wat ontzettend lief!
Zal het aan schoonzusje doorgeven
Die staan hier ook allebei op het lijstjequote:Op maandag 13 oktober 2014 21:13 schreef Limone het volgende:
Oh. We hebben wel een doel met dat geld, hoor! De wishbonebike.En een houten regenboog krijgt ze van haar tante.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:13 schreef Limone het volgende:
Oh. We hebben wel een doel met dat geld, hoor! De wishbonebike.En een houten regenboog krijgt ze van haar tante.
Haha. Ik merk ook dat als I iets echt heel leuk vindt, het mij niet meer kan schelen of het heel verantwoord is of niet. Als je kind gaat kraaien van plezier, ja, dan staat de wereld stil he.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:00 schreef Amsel het volgende:
Ik ben groot voorstander van verantwoord houten speelgoed, maar er ligt hier toch echt een baby te kraaien van plezier in haar felgekleurde Fisherprice wipstoel met hysterische muziek en bewegende figuurtjes en lichteffecten![]()
Noh, je bent geniaal! Op 4 mei vorig jaar stond er bij de herdenking op het Jannetjesdal een stel doedelzakspelers en een trommelaar en sindsdien heb ik tevergeefs geprobeerd te achterhalen hoe die muziek heet, en jij post het gewoon hier! Eeuwig dank, limoentjequote:
Dat vind ik met één al lastigquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:00 schreef Kursor het volgende:
Ik vind het moeilijk om mama van twee te zijn en ook nog weer mezelf te worden![]()
![]()
Aaaw! Komt dat eens uit onverwachte hoek!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Noh, je bent geniaal! Op 4 mei vorig jaar stond er bij de herdenking op het Jannetjesdal een stel doedelzakspelers en een trommelaar en sindsdien heb ik tevergeefs geprobeerd te achterhalen hoe die muziek heet, en jij post het gewoon hier! Eeuwig dank, limoentje.
Kringloop!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:18 schreef exode het volgende:
Ik ben op jacht naar de retro activity center van Fischer Price.Pfff genoeg op marktplaats maar die dingen vliegen de deur uit blijkbaar.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:00 schreef Kursor het volgende:
Ik vind het moeilijk om mama van twee te zijn en ook nog weer mezelf te worden![]()
![]()
hoe is het met jou?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Exode dat heb ik ook![]()
Al het spul wat ik zelf vroeger kapot speelde moet moet moet ik nu ook hebben voor mijn eigen kroost. Veel vind ik op rommelmarkten en kringloop voor een prikkie!
Grappig is dat he...net zoals maaltijden die je al jaren niet eet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Exode dat heb ik ook
Al het spul wat ik zelf vroeger kapot speelde moet moet moet ik nu ook hebben voor mijn eigen kroost. Veel vind ik op rommelmarkten en kringloop voor een prikkie!
+1quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:39 schreef Chanty het volgende:
Ik ben maar even gaan googlen wat een magische speelboom is. Ik heb vast heel veel gemist vroeger
Die ken ik dan weer niet :pquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:52 schreef GotC het volgende:
Die heb ik ook niet gehad
Ik speelde met Thomas the tank engine
+1, ik vind mezelf in positieve zin veranderd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:32 schreef Limone het volgende:
[..]Als jezelf worden niet lukt, word dan iemand anders! Bijvoorbeeld, een moeder van twee.
![]()
Lijkt wel een beetje alsof ik een grapje maak, maar het is wel serieus bedoeld. Je bent nu eenmaal veranderd omdat je gezinssituatie is veranderd. Vecht er niet tegen, maar ga erin mee.
het is nog heel erg basic, echt drijven en poedelen en onder water duwenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:23 schreef Razztwizzle het volgende:
GotC 1 jaar mamagefeliciteerd!
GM wat leuk, wat voor oefeningen werden er allemaal gedaan?
Kursor, ik snap je wel. Ik ben 'mezelf' sinds de geboorte van A. ook een beetje kwijt. Het heeft vast tijd nodig, en misschien komt die oude zelf ook wel niet meer terug. Dat beangstigt me wel een beetje, maar de tijd zal het leren.
En de speelboom is mij ook een raadsel. Ik was een Barbiemeisje, maar combineerde dat vrolijk met Lego en Playmobil en trollen en Playdoh, tot wanhoop van mijn moeder(Ga maar eens klei uit Barbiehaar borstelen...)
er is niks verplicht hequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:43 schreef Chanty het volgende:
Onder water lijkt mij dus niks
Liedjes zingen trouwens ook niet... hoewel misschien heeft het zwembad een badkamer effect
ze beschikken nog over een aangeboren reflex waardoor dat dus niet gebeurd..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Kunnen ze niet stikken bij dat onder water duwen?
Vandaag is F trouwens 5 (quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:32 schreef Limone het volgende:
[..]Als jezelf worden niet lukt, word dan iemand anders! Bijvoorbeeld, een moeder van twee.
Lijkt wel een beetje alsof ik een grapje maak, maar het is wel serieus bedoeld. Je bent nu eenmaal veranderd omdat je gezinssituatie is veranderd. Vecht er niet tegen, maar ga erin mee.
ik neem aan dat je ze met een vloeiende beweging door het water "dipt" en niet een minuut lang onder water duwtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Kunnen ze niet stikken bij dat onder water duwen?
Ik schoot ook alle kanten op, van de speelboom tot auto's en van duplo (hard mee slaan op het hoofd van mijn broer) tot barbie en van buiten voetballen tot nagels lakken met mijn zus. Heerlijk! Ik hoop dat ons jochie ook zo wordt, wat nou 'meisje/jongentje'.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:23 schreef Razztwizzle het volgende:
GotC 1 jaar mamagefeliciteerd!
GM wat leuk, wat voor oefeningen werden er allemaal gedaan?
Kursor, ik snap je wel. Ik ben 'mezelf' sinds de geboorte van A. ook een beetje kwijt. Het heeft vast tijd nodig, en misschien komt die oude zelf ook wel niet meer terug. Dat beangstigt me wel een beetje, maar de tijd zal het leren.
En de speelboom is mij ook een raadsel. Ik was een Barbiemeisje, maar combineerde dat vrolijk met Lego en Playmobil en trollen en Playdoh, tot wanhoop van mijn moeder(Ga maar eens klei uit Barbiehaar borstelen...)
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mijn speklappie
[ link | afbeelding ]
Lief!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
het is nog heel erg basic, echt drijven en poedelen en onder water duwenen dat allemaal begeleidt met liedjes zingen.
Regeldag boks! Hier dag 2 maar ze is beduidend rustiger dan gisteren en je twijfels over bv geven op zo'n dag zijn heel normaalquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij hebben vandaag een regeldag, maar dat had ik net pas door. En ik maar proberen te troosten met wiegen, draagdoek, zingen, luier checken. Maar ze wil alleen maar drinken natuurlijk. Voel me dan even heel dom en schuldig dat ik dat niet eerder doorhad. (En omdat ik me op dit soort dagen afvraag waarom ik ook al weer borstvoeding wilde geven
)
Ohja en m'n schoonmoeder is er en die heb ik net even laten lezen wat zo'n dag inhoudt. Ze dacht echt dat ik gek was geworden door dat kind elke keer maar aan te leggen. Generatiedingetje.
Waarom dan niet gewoon slofjes? Aapies in maat L/XL zouden nog wel moeten passen denk ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:15 schreef exode het volgende:
We zijn ook nog eens op zoek naar leuke schoentjes met flexibele zool. Hij heeft al maat 21 en schijnbaar is dat een maat voor lopende mini's want met flexibele zool vind ik er niet veel met deze maat. Het is gewoon voor als we met hem gaan wandelen in de buggy, dat ie in de herfst wat meer dan alleen sokken aan heeft.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:22 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kolf in een voorraadhok
Beter zo in alle rust daar dan in een mooi net kamertje met inloop.
En als het echt niet anders kan in mijn planning kolf ik in de auto
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Oh my, wat heb ik het dan luxe met een afsluitbare kolfkamer met koelkast! Hopelijk kan ik daar volgend jaar ook de nodige uurtjes verstouwen
je hebt recht op 1/8 van je werkdag aan kolftijd he. Bovenop je pauzes.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kolven jullie dan alleen in pauzes? En hoe kolven jullie? Handmatig?
Ik heb een elektrische kolf die ik gebruik, maar ik zou niet weten waar ik m op mijn werk moet gebruiken. Alle ruimtes zijn open en voor iedereen toegankelijk... Is handkolven net zo makkelijk?
Bij ons doen ze de babies bij babyzwemmen ook onder water. Eerst vond ik dat heel eng, en het is nog niet mijn favoriete onderdeelquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:26 schreef Franny_G het volgende:
Mijn vriend heeft I in bad wel eens onder water gedaan. Ik durfde ook niet, maar het kan echt. Als je over je angst heen kunt stappen, is het ook mooi om te zien.
Ik heb, geloof ik, ongeveer dezelfde valkuilen. Zo vlak na bevalling en met baby en alle drukte verval je snel in zulke patronen en gedachten. Heb geduld met jezelf en wees lief voor jezelf.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:50 schreef Kursor het volgende:
Ehm. tja. Jullie zijn lief. Het stomme is dat ik de laatste tijd weer heel erg in al m'n valkuilen trap...dat gaat zo veel makkelijk door vermoeidheid en irritaties en het gevoel hebben het alleen te moeten doen (wat niet zo is trouwens). Ik weet niet meer wat helpt en m'n 'hulplijntjes' pikken het ook niet echt op omdat ik niet weet waar het probleem zit (net wel een goed telefoongesprek met m'n moeder gehad; op d'r werk ;@). Ik doe het zelf; het neerhalen, het moeten. Wat Limone zegt is wel waar, niet de oude willen worden, maar een nieuwe versie van jezelf. Dat 'moest' voor mij sowieso al, maar nu dus met twee ipv één. Work in progress, go with the flow... het komt allemaal wel weer...ik weet het, maar kan er niet naar handelen. M'n fysieke herstel kost veel tijd, maar ik ga echt wel vooruit. Dat is wel erg prettig. Met m'n meiden gaat het trouwens prima
. J is ontzettend vrolijk en geniet van d'r grote zus.
Vandaag heb ik bloed gezien. Nog geen menstruatie tsunami maar ik hoop dat het gewoon, al dan niet verlaat, op gang komt. O ja! En een witte test vanmorgen. Dus ik wacht het weer even af maar ben hoopvol gestemd.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh krijg nou watIk zie dat er ook batterijen in kunnen
Yup, en voor vandaag was het plan om goed te beginnen met kolven zodat ik ook eens alleen weg kan. Failquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:35 schreef Franny_G het volgende:
Razz, regeldagen zijn heftig. Ik had wel eens dat ik allerlei plannen had, op stap wilde met I in de draagdoek, maar dat zij dan kennelijk anders wilde. Het is echt even wennen dat je dan 'go with te flow' moet zijn en ook dat het dan wel eens even duurt voordat je 1 + 1 = 2 doet. Schuldgevoelens heb je zo-maar te pakken he..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Dat komt wel weer, tijd voor jezelf. En je bent meer dan mama, dus dat mag gewoon zonder schuldgevoelquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Yup, en voor vandaag was het plan om goed te beginnen met kolven zodat ik ook eens alleen weg kan. Fail. Begin het vastzitten aan baby soms wat beklemmend te vinden en wil heel graag even een middag alleen op pad. ( waar ik me dan ook weer schuldig over voel..) Maar goed, als deze regelfase erop zit ga ik weer kolven en dan komt het vanzelf.
GotC heeft morgen pas een dreumes! Vorig jaar heeft T even gewacht tot zijn mama niet meer jarig wasquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny![]()
En nog even op de valreep... Gotc gefeliciteerd met je dreumes!![]()
En nu even bijlezen...
Oh sjips, ik dacht vandaag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
GotC heeft morgen pas een dreumes! Vorig jaar heeft T even gewacht tot zijn mama niet meer jarig was.
Wat hier helpt: optillen en knuffelen. Ook bij haar op de grond zitten en meespelen werkt goed. Ik snap haar vaak niet, hoor, maar mijn directe (lijfelijke) aanwezigheid is tot nu toe genoeg gebleken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:16 schreef Burdie het volgende:
Ander vraagje... hoe gaan jullie er mee om als je even niet snapt wat je kind nou wil? Het gebeurt hier soms dat ik hem totaal niet lijk te snappen, voor mijn gevoel wil hij dan niks. En dan is hij maar aan het huilen en ik word daar ook niet erg blij van... Iemand een tip?
Als niks goed lijkt te zijn dan biedt mijn borst eigenlijk altijd uitkomstquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:16 schreef Burdie het volgende:
Ander vraagje... hoe gaan jullie er mee om als je even niet snapt wat je kind nou wil? Het gebeurt hier soms dat ik hem totaal niet lijk te snappen, voor mijn gevoel wil hij dan niks. En dan is hij maar aan het huilen en ik word daar ook niet erg blij van... Iemand een tip?
Dit iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
GotC heeft morgen pas een dreumes! Vorig jaar heeft T even gewacht tot zijn mama niet meer jarig was.
Ik blijf dan vaak praten. Uitleggen dat ik graag wil helpen, maar op dat moment niet begrijp wat er is. Vaak zoek ik ook afleiding met haar in van alles en nog wat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:16 schreef Burdie het volgende:
Ik vond dat altijd zo'n stomme zin, maar nu het steeds dichterbij komt, krijg ik er tranen van in mijn ogen. Booooeeehoooee!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Dit idd
Felicitatie is dus nog altijd welkom Nikki, maar dan voor mijzelf vandaag!
Zo, huis volll slingers en ballonnen
Wel heel bizar en surreal om onze baby naar bed te brengen, wetende dat je morgen een dreumes eruit haalt. /emo
Franny, gave foto!!
Ik dus ook! Dacht altijd 'jaja whatever'. Ben tenslotte een nuchtere droogkloot.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik vond dat altijd zo'n stomme zin, maar nu het steeds dichterbij komt, krijg ik er tranen van in mijn ogen. Booooeeehoooee!![]()
Nog een uur
Denk dat je God en Adam bedoelt, sixtijnse kapel? De schepping van Adam.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 05:24 schreef Chanty het volgende:
Gefeliciteerd met je mannetje gotc
Die foto doet mij eerder denken aan die schildering van die twee engelen
Gefeliciteerd!! Heb je al gehuild?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik dus ook! Dacht altijd 'jaja whatever'. Ben tenslotte een nuchtere droogkloot.
Maar het kwam toch binnen!
Jij mag ook al bijna met Limoentje!
We hebben nu flexibele schoentjes/slofjes van de hema gekocht, erg leuk. Maar ik ben weer zo'n moeder die er nog een paar bij wilt, voor de afwisselingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:24 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon slofjes? Aapies in maat L/XL zouden nog wel moeten passen denk ik.
En anders heeft shoesme ook flexibele zooltjes tm maat 22 (babyproof smart lijn), maar die zijn het wat duur voor alleen in de wagen zitten, zijn voor de eerste stapjes/ kruip combi.
Die ja! De schepping van I.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Denk dat je God en Adam bedoelt, sixtijnse kapel? De schepping van Adam.
Of, in dit geval: de schepping van I.s.olde..
.
[ afbeelding ]
Nogmaals, gefeliciteerd Gotc! Tijd voor een fotootje..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |