abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:14:10 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145432909
Vandaag naar een nieuwe badkamer wezen kijken. Die verkoper vertelde me dat het verbouwen van een badkamer 2 tot 3 weken duurde.
Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik dit wel heel lang vond duren. Er moet betegeld worden, wasbakken, badkuip, kranen etc. moeten geinstalleerd worden, ok. Maar dit kan toch geen 3 weken duren? 2 dagen voor tegels en dan 1 dag een loodgieter aan het schroeven lijkt me genoeg.

Wat mis ik nu?
The End Times are wild
pi_145432926
Leidingenwerk? Geen idee. Drogen en harden duurt soms ook wel een tijdje.
pi_145432992
Ik liet mijn badkamer in 1-1,5 week verbouwen dat is inclusief het volledig slopen.
pi_145433093
2 dagen slopen
1 dag leidingwerk
1 dag Rachelwerk/plafond
1 dag stuccen
1 dag zandcementvloer leggen plus uitharden
2 dagen tegelen
1 dag voegen plus muren voegen
1 dag voegen vloer plus sanitair ophangen
1 dag kitten en restzaken
2,5 week dus zo
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_145433440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:21 schreef Fukushima het volgende:
2 dagen slopen
1 dag leidingwerk

1 dag stuccen

2 dagen tegelen

:')

Doe dit maar /2. En dat kitten is max 2u. Afhankelijk van afmetingen obvious
pi_145433512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:14 schreef LXIV het volgende:
Vandaag naar een nieuwe badkamer wezen kijken. Die verkoper vertelde me dat het verbouwen van een badkamer 2 tot 3 weken duurde.
Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik dit wel heel lang vond duren. Er moet betegeld worden, wasbakken, badkuip, kranen etc. moeten geinstalleerd worden, ok. Maar dit kan toch geen 3 weken duren? 2 dagen voor tegels en dan 1 dag een loodgieter aan het schroeven lijkt me genoeg.
Wat mis ik nu?
Hangt ervanaf met hoeveel man je bent... Met 1 persoon doe je er langer over dan met 3. Meer dan 3 is voor een nederlandse badkamer in een standaard huis niet handig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:41:36 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145433525
quote:
Wat mis ik nu?
Je zit met droog tijden van materialen, arbeidsuren voor het verplaatsen van leidingwerk, aanpassen riolering e.d., en bijvoorbeeld de af montage van al het sanitair.

Niet alle werkzaamheden kunnen gelijktijdig uitgevoerd worden en daarom duurt een badkamerverbouwing vaak lang. Het zijn evenals keukens erg bewerkelijke ruimtes.
pi_145433546
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:37 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

:')

Doe dit maar /2. En dat kitten is max 2u. Afhankelijk van afmetingen obvious
Ik ga dan dus uit van een badkamer van ongeveer 10m2 waarbij alles gerenoveerd moet worden.
-Spotjes met verlaagd plafond ipv bollamp
-uponor ipv koper
-hangtoilet
-naast het kitten ook opleverpuntjes
-tegelen kan afhankelijk van de tegels niet in 1 dag
pi_145434101
quote:
Wat mis ik nu?
Stucen en drogen
pi_145434503
Badkamerzaken werken vaak met onderaannemers, dus loodgieter, tegelzetter, stucadoor, kitter. Dan is het bijna onmogelijk om het zo te plannen dat iedereen strak na elkaar aan de slag kan. Daarnaast inderdaad droogtijd. Kan zomaar voorkomen dat 's ochtends de vloer wordt geëgaliseerd. Uurtje werk, maar de rest van de dag gebeurt er niets meer.
pi_145435288
@LXIV, ga je alles uitbesteden aan zo`n sanitair speciaalzaak ?
Uit mijn ervaring weten die wel wat voor prijzen ze vragen :'(
Dat is net als met keukenzaken, ze zetten de adviesprijzen van de fabrikant in de offerte en over het totaal geven ze dan 15% korting. :{w

Tegels kun je overal wel krijgen, en de kranen, sanitair etc hebben ze tegenwoordig van die mooie internetshops voor.
Zo`n inbouwreservoir voor een hangtoilet bijvoorbeeld (Geberit UP320) heeft een adviesprijs van ¤367, maar bij internetshops kun je die krijgen voor ¤175 *O*
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:58:09 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145435540
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:50 schreef bluemoon23 het volgende:
@LXIV, ga je alles uitbesteden aan zo`n sanitair speciaalzaak ?
Uit mijn ervaring weten die wel wat voor prijzen ze vragen :'(
Dat is net als met keukenzaken, ze zetten de adviesprijzen van de fabrikant in de offerte en over het totaal geven ze dan 15% korting. :{w
Tegels kun je overal wel krijgen, en de kranen, sanitair etc hebben ze tegenwoordig van die mooie internetshops voor.
Zo`n inbouwreservoir voor een hangtoilet bijvoorbeeld (Geberit UP320) heeft een adviesprijs van ¤367, maar bij internetshops kun je die krijgen voor ¤175 *O*
Ik heb nog niks getekend, maar we kregen als bijzondere aanbieding 30% korting. Ik denk ook dat die 30% gemakkelijker op het internet te verdienen is!
The End Times are wild
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:58:27 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145435552
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Stucen en drogen
Ok, maar dat zijn dus geen werkdagen. (Maw: dat kost me geen geld)
The End Times are wild
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:59:28 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145435594
Bedankt voor de info allemaal. Hier blijkt wel weer de kracht van een medium als FOK! uit: je kunt binnen korte tijd heel veel verschillende ervaringen en tips verkrijgen!
The End Times are wild
pi_145435712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, maar dat zijn dus geen werkdagen. (Maw: dat kost me geen geld)
Klopt, maar het kost wel tijd :)
pi_145435875
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de info allemaal. Hier blijkt wel weer de kracht van een medium als FOK! uit: je kunt binnen korte tijd heel veel verschillende ervaringen en tips verkrijgen!
Precies.
En je kan van mening verschillen met (dus het sneller willen doen):
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:21 schreef Fukushima het volgende:
2 dagen slopen
1 dag leidingwerk
1 dag Rachelwerk/plafond
1 dag stuccen
1 dag zandcementvloer leggen plus uitharden
2 dagen tegelen
1 dag voegen plus muren voegen
1 dag voegen vloer plus sanitair ophangen
2,5 week dus zo
Maar toch wordt hiermee wel aangegeven dat er tijdrovende zaken tussen zitten. Zelfs wanneer het af is, ben je nog bezig met kleine zaken die dagen duren. Ook kunnen er onvoorziene zaken naar boven komen, zoals een lekkage of weet ik het. Alle problemen moeten immers verholpen worden.

Stucwerk, tegelwerk muren, tegelwerk vloer, voegwerk, kitwerk: alles moet drogen.
Plus wil je natuurlijk geen fouten maken, dus ja je kan je badkamer echt heel snel af hebben, maar kijk niet raar op wanneer je binnen een jaar dan problemen krijgt :)
pi_145435881
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 schreef LXIV het volgende:
moeten er zaken omgelegd worden, bijvoorbeeld douche op een andere plek? Hangt er al een hangtoilet?
pi_145435892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb nog niks getekend, maar we kregen als bijzondere aanbieding 30% korting. Ik denk ook dat die 30% gemakkelijker op het internet te verdienen is!
Ik heb mijn huis als nieuwbouw gekocht met een stelpost voor de badkamer, te besteden bij een favoriete leverancier/groothandel van de installateur.
Bij de groothandel kreeg ik een mooie tekening met offerte erbij voor de materialen, alle materialen stonden erin met de bestelcode`s/artikelnummers en alles erbij.

Ik ging dus thuis even googlen op zo`n bestelnr en veel artikelen vragen ze dus minimaal 50% meer voor als bij internetshops (zie mijn voorbeeld van het toilet reservoir).
Dus heb ik maar even gebeld met de installateur en toen konden ze ineens 15% korting geven op de materialen. :D dan was hij nog veel te duur natuurlijk.
Zelf krijgt ie veel meer korting natuurlijk, ik heb van mijn werk een inlogcode voor de Technische Unie site en kan dus wel zien wat er ongeveer voor kortingen op zitten.
Ik gun iedereen zijn marge, maar je kan het ook overdrijven.

Uiteindelijk heb ik de installateur dus alleen betaalt voor het leidingwerk, het verschil met de oorspronkelijke stelpost kreeg ik terug van de aannemer *O*
Dat was snel verdiend.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:13:14 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145436090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:07 schreef Fukushima het volgende:
[..]
moeten er zaken omgelegd worden, bijvoorbeeld douche op een andere plek? Hangt er al een hangtoilet?
Nee, de indeling zoals zij is blijft gehandhaafd. Ook de tegels kunnen in principe blijven liggen, daar zijn we nog niet uit. De tegels zijn goed, maar er zijn mooiere. Als we niet opnieuw betegelen is het gewoon een kwestie van het sanitair aan de wand schroeven. Dat duurt denk ik één dag/
The End Times are wild
pi_145436677
Als de kranen voor bijvoorbeeld de douche niet op een andere plek komen dan scheelt dat al een heleboel werk.
Nieuwe tegels zou je desnoods weer over de oude heen kunnen plakken, oogt het gelijk weer heel anders.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:12:36 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145437892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 20:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Als de kranen voor bijvoorbeeld de douche niet op een andere plek komen dan scheelt dat al een heleboel werk.
Nieuwe tegels zou je desnoods weer over de oude heen kunnen plakken, oogt het gelijk weer heel anders.
nooooooit over oude tegels plakken. Zo zonde. Renoveren is renoveren. Niet prutsen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145438329
Ik ben er zelf ook geen liefhebber van hoor, daar niet van.
pi_145448077
Bij ons was de complete verbouwing 9 dagen. Je kan inderdaad gemakkelijk geld verdienen als je de installatie door en derde partij laat doen. Dat all in verhaal was ook bij ons veel duurder. Het scheelde uit mn hoofd ongeveer 2000 euro op een totaal van 13000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')