quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:21 schreef Fukushima het volgende:
2 dagen slopen
1 dag leidingwerk
1 dag stuccen
2 dagen tegelen
1 dag kitten en restzaken
Hangt ervanaf met hoeveel man je bent... Met 1 persoon doe je er langer over dan met 3. Meer dan 3 is voor een nederlandse badkamer in een standaard huis niet handig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:14 schreef LXIV het volgende:
Vandaag naar een nieuwe badkamer wezen kijken. Die verkoper vertelde me dat het verbouwen van een badkamer 2 tot 3 weken duurde.
Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik dit wel heel lang vond duren. Er moet betegeld worden, wasbakken, badkuip, kranen etc. moeten geinstalleerd worden, ok. Maar dit kan toch geen 3 weken duren? 2 dagen voor tegels en dan 1 dag een loodgieter aan het schroeven lijkt me genoeg.
Wat mis ik nu?
Je zit met droog tijden van materialen, arbeidsuren voor het verplaatsen van leidingwerk, aanpassen riolering e.d., en bijvoorbeeld de af montage van al het sanitair.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:14 schreef LXIV het volgende:
Vandaag naar een nieuwe badkamer wezen kijken. Die verkoper vertelde me dat het verbouwen van een badkamer 2 tot 3 weken duurde.
Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik dit wel heel lang vond duren. Er moet betegeld worden, wasbakken, badkuip, kranen etc. moeten geinstalleerd worden, ok. Maar dit kan toch geen 3 weken duren? 2 dagen voor tegels en dan 1 dag een loodgieter aan het schroeven lijkt me genoeg.
Wat mis ik nu?
Ik ga dan dus uit van een badkamer van ongeveer 10m2 waarbij alles gerenoveerd moet worden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:37 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Doe dit maar /2. En dat kitten is max 2u. Afhankelijk van afmetingen obvious
Stucen en drogenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:14 schreef LXIV het volgende:
Wat mis ik nu?
Ik heb nog niks getekend, maar we kregen als bijzondere aanbieding 30% korting. Ik denk ook dat die 30% gemakkelijker op het internet te verdienen is!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:50 schreef bluemoon23 het volgende:
@LXIV, ga je alles uitbesteden aan zo`n sanitair speciaalzaak ?
Uit mijn ervaring weten die wel wat voor prijzen ze vragen
Dat is net als met keukenzaken, ze zetten de adviesprijzen van de fabrikant in de offerte en over het totaal geven ze dan 15% korting.
Tegels kun je overal wel krijgen, en de kranen, sanitair etc hebben ze tegenwoordig van die mooie internetshops voor.
Zo`n inbouwreservoir voor een hangtoilet bijvoorbeeld (Geberit UP320) heeft een adviesprijs van ¤367, maar bij internetshops kun je die krijgen voor ¤175
Klopt, maar het kost wel tijdquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, maar dat zijn dus geen werkdagen. (Maw: dat kost me geen geld)
Precies.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de info allemaal. Hier blijkt wel weer de kracht van een medium als FOK! uit: je kunt binnen korte tijd heel veel verschillende ervaringen en tips verkrijgen!
Maar toch wordt hiermee wel aangegeven dat er tijdrovende zaken tussen zitten. Zelfs wanneer het af is, ben je nog bezig met kleine zaken die dagen duren. Ook kunnen er onvoorziene zaken naar boven komen, zoals een lekkage of weet ik het. Alle problemen moeten immers verholpen worden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:21 schreef Fukushima het volgende:
2 dagen slopen
1 dag leidingwerk
1 dag Rachelwerk/plafond
1 dag stuccen
1 dag zandcementvloer leggen plus uitharden
2 dagen tegelen
1 dag voegen plus muren voegen
1 dag voegen vloer plus sanitair ophangen
1 dag kitten en restzaken
2,5 week dus zo
moeten er zaken omgelegd worden, bijvoorbeeld douche op een andere plek? Hangt er al een hangtoilet?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 schreef LXIV het volgende:
Bedankt voor de info allemaal. Hier blijkt wel weer de kracht van een medium als FOK! uit: je kunt binnen korte tijd heel veel verschillende ervaringen en tips verkrijgen!
Ik heb mijn huis als nieuwbouw gekocht met een stelpost voor de badkamer, te besteden bij een favoriete leverancier/groothandel van de installateur.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb nog niks getekend, maar we kregen als bijzondere aanbieding 30% korting. Ik denk ook dat die 30% gemakkelijker op het internet te verdienen is!
Nee, de indeling zoals zij is blijft gehandhaafd. Ook de tegels kunnen in principe blijven liggen, daar zijn we nog niet uit. De tegels zijn goed, maar er zijn mooiere. Als we niet opnieuw betegelen is het gewoon een kwestie van het sanitair aan de wand schroeven. Dat duurt denk ik één dag/quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:07 schreef Fukushima het volgende:
[..]
moeten er zaken omgelegd worden, bijvoorbeeld douche op een andere plek? Hangt er al een hangtoilet?
nooooooit over oude tegels plakken. Zo zonde. Renoveren is renoveren. Niet prutsen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Als de kranen voor bijvoorbeeld de douche niet op een andere plek komen dan scheelt dat al een heleboel werk.
Nieuwe tegels zou je desnoods weer over de oude heen kunnen plakken, oogt het gelijk weer heel anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |