SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.quote:
Als gestolen opgeven, want de ouder is en blijft de eigenaar van de auto.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:51 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
Het gaat niet om mijn zoon/dochter, maar diegene heeft wel de sleutels. Woont niet meer thuis en ouder en kind staan niet echt meer op goede voet, dus die sleutel terugkrijgen gaat niet vrijwillig gebeuren.
Er is al diverse keren voorgesteld om de auto over te zetten op naam van zoon/dochter, maar deze weigert.
De constructie is niet handig, is die ook nooit geweest. Maar de situatie is nu wel zo.
Hebben jullie nog andere ideeën?
Auto laten schorsen. Gaat die zoon er toch mee rijden dan zal hij de consequenties wel voelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:51 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
Het gaat niet om mijn zoon/dochter, maar diegene heeft wel de sleutels. Woont niet meer thuis en ouder en kind staan niet echt meer op goede voet, dus die sleutel terugkrijgen gaat niet vrijwillig gebeuren.
Er is al diverse keren voorgesteld om de auto over te zetten op naam van zoon/dochter, maar deze weigert.
De constructie is niet handig, is die ook nooit geweest, financieel geneuzel waardoor ouder deze keuze toen heeft gemaakt en nu in deze situatie zit.
Dit heb ik ook al diverse keren geopperd, maar dan wordt er ge-ja-maart, "want het is wel je kind en wat nou als..." maar ik kan tot nu toe ook weinig anders bedenken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als gestolen opgeven, want de ouder is en blijft de eigenaar van de auto.
Aangifte doen van diefstalquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:51 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
De constructie is niet handig, is die ook nooit geweest, financieel geneuzel waardoor ouder deze keuze toen heeft gemaakt en nu in deze situatie zit.
Dan moet ze niet zeiken. Er is geen andere optie. Behalve terugstelen, maar lijkt me niet slim.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:56 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
[..]
Dit heb ik ook al diverse keren geopperd, maar dan wordt er ge-ja-maart, "want het is wel je kind en wat nou als..." maar ik kan tot nu toe ook weinig anders bedenken.
Het wil niet op een fatsoenlijke manier, omdat diegene niet wil meewerken, blijft er dan nog wel een andere over?
Antwoord: "Okee, dan nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:56 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
[..]
Dit heb ik ook al diverse keren geopperd, maar dan wordt er ge-ja-maart, "want het is wel je kind en wat nou als..."
Ik denk dat hij/zij dit heel goed weet:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:04 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
Misschien is zoon/dochter voor de keuze stellen nog wel een optie: ofwel nu meegaan en over laten zetten en anders wordt er aangifte gedaan.
In elk geval bedankt voor het meedenken!
En dan zit de ouder alsnog met de boetes.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoop dat ze ook voorbereid zijn als die zoon kwaad wil en dus even wat grote verkeersovertredingen maakt, snelheid, rood licht enzo waardoor die ouders de boete binnenkrijgen op hun naam
Ze hebben ook geen reservesleutel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:51 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
Nou nee, als hij geschorst is en toch op de weg rijdt dan krijgt de eigenaar gewoon een boete... en de eigenaar is de ouder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:54 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Auto laten schorsen. Gaat die zoon er toch mee rijden dan zal hij de consequenties wel voelen
Scheelt weer een valse aangifte.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Aangifte doen van diefstal verduistering.
Volgens mij moet een verzekering op naam van de kentekenhouder worden gezet behalve als het de partner is. Deze constructie is erg riskant:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:57 schreef Leandra het volgende:
Als het kind werkelijk de verzekering zelf afgesloten heeft zal het niet zo'n probleem zijn, het probleem ontstaat pas als het kind als regelmatige bestuurder vermeld staat terwijl de ouder verzekering afgesloten heeft.
Ook:quote:Verzekering auto op andere naam: uitkering bij schade
Het is niet aan te raden, behalve voor partners, om een autoverzekering op een andere naam af te sluiten. Bij een ernstig ongeluk kunnen er grote problemen ontstaan, vanwege het politieonderzoek. De verzekeringsmaatschappij hoeft in dit geval niet over te gaan tot uitkering.
quote:De autoverzekering op naam van uw kind of partner zetten is dus geen probleem als hij of zij op hetzelfde adres woont. In sommige gevallen kunt u in aanmerking komen voor een Tweede Gezinsautoregeling.
Dé oplossing:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:49 schreef Aardappelpureepoeder het volgende:
Er lijkt alleen niet een eenduidig antwoord op te zijn.
Ja leuk, als die auto gespot wordt langs de weg krijgen de ouders de boete thuisquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:54 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Auto laten schorsen. Gaat die zoon er toch mee rijden dan zal hij de consequenties wel voelen
Tenaamstelling geeft een indicatie over wie de eigenaar is, maar is niet doorslaggevend.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:51 schreef NieuweNier het volgende:
Kan ze niet gewoon bij de dealer een nieuwe sleutel bestellen en hem even ophalen?
Volgens mij moeten de kentekenhouder en de hoofdverzekerde altijd dezelfde persoon zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:57 schreef Leandra het volgende:
Als het kind werkelijk de verzekering zelf afgesloten heeft zal het niet zo'n probleem zijn, het probleem ontstaat pas als het kind als regelmatige bestuurder vermeld staat terwijl de ouder verzekering afgesloten heeft.
Weleens de achterkant van een kentekenbewijs gelezen? Daar staat duidelijk op dat het kentekenbewijs niet een bewijs van eigendom is. Degene die de auto op naam heeft staan hoeft dus niet altijd de eigenaar te zijn wettelijk gezien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als gestolen opgeven, want de ouder is en blijft de eigenaar van de auto.
Nee hoeft niet. Ik heb zelf 6 jaar lang een auto gehad die geregistreerd stond op naam van mijn vader maar de verzekering stond wel op mijn naam. Is gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Volgens mij moeten de kentekenhouder en de hoofdverzekerde altijd dezelfde persoon zijn.
Ik woonde gewoon op mijzelf terwijl het kenteken niet op mijn naam stond. Reed overal naartoe in de auto, ook naar Duitsland, België en meerdere keren aangehouden door de douane maar nooit problemen gehad. Kreeg 6 jaar geleden mijn eerste auto maar heb pas sinds 2 weken een auto waarvan het kenteken op mijn eigen naam staat.quote:
Dan heb je enorm veel geluk gehad dat je geen ongeluk hebt gehad waar je aansprakelijk voor was want er is een grote kans dat je dus niet verzekerd was volgens de voorwaarden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:21 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik woonde gewoon op mijzelf terwijl het kenteken niet op mijn naam stond. Reed overal naartoe in de auto, ook naar Duitsland, België en meerdere keren aangehouden door de douane maar nooit problemen gehad. Kreeg 6 jaar geleden mijn eerste auto maar heb pas sinds 2 weken een auto waarvan het kenteken op mijn eigen naam staat.
Bij veel verzekeringsmaatschappijen moet het wel dezelfde persoon zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee hoeft niet. Ik heb zelf 6 jaar lang een auto gehad die geregistreerd stond op naam van mijn vader maar de verzekering stond wel op mijn naam. Is gewoon toegestaan.
Laat maar gaan, tegen mensen die zich niet aan de regels houden, er op dom geluk mee wegkomen en dan gaan zitten doen alsof het dus geen probleem is kun je toch niet op.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Bij veel verzekeringsmaatschappijen moet het wel dezelfde persoon zijn.
Waarom doet een verzekeraar dan niet moeilijk? Heb het uiteraard eerst wel nagevraagd bij mijn verzekeraar (Univé) of het toegestaan was en daar zeiden ze dat het mag zolang degene op wiens naam de verzekering staat maar wel de hoofdbestuurder is, als er regelmatig ook een ander in de auto zou rijden en dat niet werd gemeld zou het worden gezien als fraude.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat maar gaan, tegen mensen die zich niet aan de regels houden, er op dom geluk mee wegkomen en dan gaan zitten doen alsof het dus geen probleem is kun je toch niet op.
Ook van de website van UnitedConsumers:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij moet een verzekering op naam van de kentekenhouder worden gezet behalve als het de partner is. Deze constructie is erg riskant:
http://www.geld.nl/autove(...)-auto-op-andere-naam
[..]
Ook:
https://www.unitedconsume(...)r/kentekenhouder.jsp
[..]
De autoverzekering op naam van uw kind of partner zetten is dus geen probleem als hij of zij op hetzelfde adres woont. In sommige gevallen kunt u in aanmerking komen voor een Tweede Gezinsautoregeling.
quote:De kentekenhouder en de regelmatige bestuurder moeten op hetzelfde adres wonen. De autoverzekering op naam van uw kind of partner zetten is dus geen probleem als hij of zij op hetzelfde adres woont.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |