abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145387713
hallo,

vandaag ga ik samenwonen. Maar ik durf niet! Ik denk aan mijn eigen ruimte die ik verlies. En ik ga ook naar een veeeeel saaiere plaats. Ik ben zo bang voor saaie avonden bij hem in huis.

Mijn vriend en ik hebben veel problemen gehad ook omtrent toekomstige stappen en nu moet het er na 4 jaar maar eens van komen, dachten we.

Maar ik ga mijn huidige leven zo missen. Weg uit mijn studentenkamer in het centrum van een leuke stad, hup naar een plaats waar je volgens mijn vriend niet op zondag kan gras maaien. En ik maak een puinhoop van mijn huis. En mijn vriend is zooo net.

Maar aan de andere kant, ik hou ook enorm van hem. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden. En dat samenwonen wil ik ook weleens proberen.

Maar help wat eng!
pi_145387761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:19 schreef soelaas het volgende:
En dat samenwonen wil ik ook weleens proberen.
Lijkt me een prima argument.
Hou je ons op de hoogte de komende maanden over je ervaringen? Klinkt als een topshow in wording.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:22:08 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_145387776
Christus het moet niet gekker worden :')
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_145387861
Yep. dat samenwonen gaat het helemaal worden :D

Uitziet naar het vervolg topic "Ik kan hem niet meer uitstaan , ik wil weg"
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_145387870
*volg topic 8-)
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_145387872
Na 4 jaar heb je toch wel uitgezocht wat voor activiteiten of sportclubs er zijn er zijn in dat dorp of er omheen ?

En je word vanzelf netjes als je vriend ook netjes is. Hier hetzelfde. ik ben chaotisch en een laagje stof maakt mij niet zo veel uit. Mijn vriend die maakt de kastjes schoon als er nog niet eens stof ligt.

Merk wel dat het voor mij makkelijker is alles netjes en schoont te houden als ik bij hem ben.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:28:36 #7
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_145387900
Damn, als je in een gelovig dorp gaat wonen is je leven voorbij. ;(
Thinking about thinking of you.
pi_145387904
Nou, ik doe aan buikdansen maar dat moet ik mijn plaats blijven doen.

Verder ben ik van plan wellicht daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
pi_145387933
Ik ben opgegroeid in een gelovig dorp. Zelf ook zo opgevoed maar niet gelovig. Het is gelukkig wel een wat grotere plaats.

Maar jongens jullie helpen niet met mijn angst....;)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:32:21 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145387974
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:30 schreef soelaas het volgende:

En waar precies staat dat dat moet..?

Je dacht, kom laat ik op het laatste moment er nog even iets over zeggen..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145387976
quote:
Ik ben opgegroeid in een gelovig dorp. Zelf ook zo opgevoed maar niet gelovig. Het is gelukkig wel een wat grotere plaats.
Je hebt toch wel vaker bij hem geslapen ? Dan weet je toch hoe het is. Als je toen al zo iets had dit word hem niet had je de afspraak moeten maken dat hij naar jou toekomt ;)
pi_145387979
diept triest topic..
pi_145388012
quote:
Gaat helemaal goedkomen. Je wordt supergelukkig.
ProTip: Niet gaan buikdansen tijdens de kerkdienst.
pi_145388056
quote:

jouw angst,
jouw ruimte die je kwijtraakt
voor jouw gevoel een saaie plek.

gaat helemaal goed komen...
pi_145388061
quote:
nu moet het er na 4 jaar maar eens van komen, dachten we.
Goede reden wel :')

Maar goed, hoe oud zijn jullie? En ook als je samenwoont kan je best wat tijd voor jezelf pakken.
pi_145388140
Ik ga enkel naar hem toe als we wat samen gaan doen. Ander blijf ik lekker hier of naar een vriend. Het lijkt me toch wel anders als ik 's avonds daar samen zit terwijl je niets doet. Ik bel hier dan een vriendin als ik me verveel en ga wat leuks doen. Of ik geniet van de rust, net waar ik zin in heb. Maar de keuze is weg.

Ik heb gelukkig mijn kamer nog niet opgegeven. Dus als het echt slecht gaat ga ik terug. Maar ben wel bang dat het ondertussen de doodsteek van mijn relatie zal zijn......
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:40:38 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145388153
quote:

Je komt er lekker op tijd mee. Je kamer is al opgezegd, zeker?

Oh, niet, dus. Nou, dan ga je ook nog niet echt samenwonen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145388286
Je doet echt net alsof je leven voorbij is zodra je gaat samenwonen :')
Je kan nog altijd je eigen dingen doen, een vriendin bellen of genieten van de rust. Je houdt alleen wat meer rekening met elkaar....

Maar even serieus: je moet echt niet gaan samenwonen omdat 'je het een keer wilt proberen' en 'omdat het eens een keertje tijd wordt'. Het is een flinke stap, waar beide partijen 100% achter moeten staan! Twijfel je, dan wacht je daar nog even mee. Just my 2 cents.....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_145388345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:40 schreef soelaas het volgende:
Ik ga enkel naar hem toe als we wat samen gaan doen. Ander blijf ik lekker hier of naar een vriend. Het lijkt me toch wel anders als ik 's avonds daar samen zit terwijl je niets doet. Ik bel hier dan een vriendin als ik me verveel en ga wat leuks doen. Of ik geniet van de rust, net waar ik zin in heb. Maar de keuze is weg.
Ik heb gelukkig mijn kamer nog niet opgegeven. Dus als het echt slecht gaat ga ik terug. Maar ben wel bang dat het ondertussen de doodsteek van mijn relatie zal zijn......
Naar 'een vriend'. Daar lekker buikdansen enzo uehehhehe?

En het is niet dat je verplicht niks moet doen als je samenwoont, je kan ook samen leuke dingen doen, thuis of buiten de deur.

Maar goed, met jouw instelling wordt het vast een doorslaand succes!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:48:24 #20
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145388349
Medelijden met je vriend, die weet waarschijnlijk van niks. :N
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145388431
Volgens mij wil je best samenwonen maar niet daar. Waarom gaan julie dan daar wonen?
pi_145388450
Heb ook met mijn vriend over mijn angst gehad. Die dacht dat het wel over zou gaan, gewoon een beetje paniek.
pi_145388494
Mijn vriend wil daar pertinent niet weg. Sowieso als niet, maar hij heeft daar ook nog eens een koophuis. Maar als hij die niet had zou hij ook niet weggaan. Hij zal ook nooit meer uit die plaats vertrekken. En daar hebben we al heel veel problemen over gehad. Ook omdat hij zelfs geen tafel of dekbed wilde veranderen als ik daar zou komen wonen. Inmiddels mogen wat kleine dingen veranderen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:54:36 #24
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_145388513
Gaat een succes worden dit
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:55:11 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145388525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:53 schreef soelaas het volgende:
Ook omdat hij zelfs geen tafel of dekbed wilde veranderen als ik daar zou komen wonen. Inmiddels mogen wat kleine dingen veranderen.
:?

Nou, dit helpt ook niet mee denk ik. Beetje harteloos hoor van je vriend.
pi_145388588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:53 schreef soelaas het volgende:
Mijn vriend wil daar pertinent niet weg. Sowieso als niet, maar hij heeft daar ook nog eens een koophuis. Maar als hij die niet had zou hij ook niet weggaan. Hij zal ook nooit meer uit die plaats vertrekken. En daar hebben we al heel veel problemen over gehad. Ook omdat hij zelfs geen tafel of dekbed wilde veranderen als ik daar zou komen wonen. Inmiddels mogen wat kleine dingen veranderen.
Dus je mag van het huis niet je eigen inbreng maken om het je eigen thuis te maken? Of misschien een heel klein beetje?

Dit wordt een topper. :P
pi_145388602
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:54 schreef Pixxie. het volgende:
Gaat een succes worden dit
Dit

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:57 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]

Toppertje word dit. :)
En dat.

Echt, kan niet misgaan.
pi_145388605
En inderdaad, in een levendige stad gaan samenwonen zo ik véél minder eng vinden. In mijn eigen stad al helemaal. En daar werkt mijn vriend, maar hij is gewoon het type niet.
pi_145388625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:58 schreef soelaas het volgende:
En inderdaad, in een levendige stad gaan samenwonen zo ik véél minder eng vinden. In mijn eigen stad al helemaal. En daar werkt mijn vriend, maar hij is gewoon het type niet.
Wat is je eigen stad, waar ga je nu wonen, wat is de afstand tussen die twee. Waarom is de keuze gevallen op 'zijn huis', en niet het jouwe, of bijvoorbeeld samen iets uitzoeken waar je je beide lekker bij voelt?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:58:54 #30
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_145388633
quote:
Weg uit mijn studentenkamer in het centrum van een leuke stad, hup naar een plaats waar je volgens mijn vriend niet op zondag kan gras maaien.
Dat bepaal je altijd nog zelf
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_145388644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
:?
Nou, dit helpt ook niet mee denk ik. Beetje harteloos hoor van je vriend.
Als iemand bij jou in komt wonen, dan vind je het pirma als die jouw interieur even helemaal gaat veranderen? Lekker belangrijk trouwens ook waar de tafel staat.
pi_145388653
Neem een hondje, een kookcursus, een stofzuigcursus en een pijpcursus, en je vriend zal zich geen beter huisvrouwtje kunnen wensen.
pi_145388683
quote:
hallo,
vandaag ga ik samenwonen. Maar ik durf niet! Ik denk aan mijn eigen ruimte die ik verlies. En ik ga ook naar een veeeeel saaiere plaats. Ik ben zo bang voor saaie avonden bij hem in huis.
Mijn vriend en ik hebben veel problemen gehad ook omtrent toekomstige stappen en nu moet het er na 4 jaar maar eens van komen, dachten we.
Maar ik ga mijn huidige leven zo missen. Weg uit mijn studentenkamer in het centrum van een leuke stad, hup naar een plaats waar je volgens mijn vriend niet op zondag kan gras maaien. En ik maak een puinhoop van mijn huis. En mijn vriend is zooo net.
Maar aan de andere kant, ik hou ook enorm van hem. Ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden. En dat samenwonen wil ik ook weleens proberen.
Maar help wat eng!
Studentenkamer xD lowlife!!!!!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:00:47 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145388689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als iemand bij jou in komt wonen, dan vind je het pirma als die jouw interieur even helemaal gaat veranderen? Lekker belangrijk trouwens ook waar de tafel staat.
D'r vriend lijkt een groot probleem te hebben met concessies doen. Kijk nou wat ze daar over schrijft. L-e-z-e-n.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:00:53 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145388698
Het feit dat je dit met ons bespreekt en niet met je vriend getuigt van een domheid die met de macht van alle zwarte gaten die in dit universum te vinden zijn niet te vangen valt.

Succes en we zien het "ik heb een ander ontmoet en die is veel leuker/spannender" topic tzt wel tegemoet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145388717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
En dat is waarom jij altijd in je uppie bij mama op je zolderkamer blijft wonen.
pi_145388808
Half uur met de trein en voor herkenbaarheid laat ik de steden even weg.

Ik woon in een studentenkamer dus dat is geen optie. Maar het liefst had ik een appartement in deze stad gezocht (waar hij ook woont). Maar hij is opgegroeid in de plaats waar hij nu woont en wil daar nooit meer weg. Heeft z'n moeder in de buurt en is daar gewoon gewend. Mijn vriend is nogal star, kan niet goed tegen verandering. Dus het is zijn huis, zijn plaats of niets. Terwijl reistechnisch gezien het voor geen van ons handiger is. Maar ik hou van hem en wil hem niet aandoen om iets te doen wat hij zo vervelend vindt.

@kinstown. Ik hoef niet van tevoren dingen te veranderen. Maar op ten duur wil ik toch ook dat ik woon in een huis waar ik wat veranderingen in heb aangebracht. Ik vind bijvoorbeeld zijn glazen tafel lelijk en zou graag een andere willen. Of een ander dekbed. En wellicht wat kleurige dingen. Maar allemaal in overleg. Maar wellicht ben jij net als mijn vriend daarin ;).
pi_145388810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
D'r vriend lijkt een groot probleem te hebben met concessies doen. Kijk nou wat ze daar over schrijft. L-e-z-e-n.
Vriendlief geeft duidelijk zijn wensen en grenzen aan. Zij accepteert dat allemaal en komt hier klagen.
Leuk vermaak hoor, daar niet van, maar het probleem ligt toch echt bij haar.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:05:55 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145388865
je angst lijkt zich niet echt op het samenwonen te richten maar of jullie wel een goede match zijn om een toekomst op te bouwen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145388884
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vriendlief geeft duidelijk zijn wensen en grenzen aan. Zij accepteert dat allemaal en komt hier klagen.
Leuk vermaak hoor, daar niet van, maar het probleem ligt toch echt bij haar.
Mwah, het is geven en nemen. Je moet zeker je grens aangeven, maar zijn grens is dus dat er niks mogelijk is. Zo werkt het ook niet in een relatie, zeker als zij haar angst uitspreekt over samenwonen zou het handig zijn als hij haar wat ruimte geeft om het ook 'haar plekje' te maken.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:07:31 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145388906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vriendlief geeft duidelijk zijn wensen en grenzen aan.
Het is zijn goed recht om te roepen: "Er mag hier niks veranderd worden als jij hier komt wonen." Het is alleen harteloos en bijzonder dom." Sterker nog: onbegrijpelijk zelfs.

Maar wie ben ik.... :D
pi_145388931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef soelaas het volgende:
Mijn vriend is nogal star, kan niet goed tegen verandering. Dus het is zijn huis, zijn plaats of niets.
dat gaat niet werken in een relatie.

als het nu al je instelling is dat je alemaal dingen doet die je niet leukvind en enkel doet 'omdat hij dat wil'... ben je zelf fout bezig juist omdat je te meegaand bent en jezelf teveel wegcijfert.
vroeger of later gaat dat gigantisch mis (om eerlijk gezegd, gezien je woorden en beschrijving denk ik dat dat misgaan nu al bezig is, omdat je overduidelijk niet dit lijkt te willen doen en het 'enkel voor hem doet')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_145388965
tvp voor over 2 weken
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:10:42 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145388995
Je moet na 4 jaar verkering toch wel weten of het een plek is waar je een beetje kunt aarden...
Zo niet: niet doen, maar als je weet dat hij daar niet weg wil zul je ook een andere knoop moeten doorhakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145389014
Echt???
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_145389031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef soelaas het volgende:

@kinstown. Ik hoef niet van tevoren dingen te veranderen. Maar op ten duur wil ik toch ook dat ik woon in een huis waar ik wat veranderingen in heb aangebracht. Ik vind bijvoorbeeld zijn glazen tafel lelijk en zou graag een andere willen. Of een ander dekbed. En wellicht wat kleurige dingen. Maar allemaal in overleg. Maar wellicht ben jij net als mijn vriend daarin ;).
Wijvengezeik over tafelkleedjes en kleurige dingen. I'm out.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:12:44 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145389062
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wijvengezeik over tafelkleedjes en kleurige dingen. I'm out.
En dat terwijl het probleem van de glazen tafel zo makkelijk op te lossen is >:)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145389228
hahaha ja zo moeilijk moet dat niet zijn met een glazen tafel.....wellicht kan ik tijdens het buikdansen op zijn tafel vallen ;). Hij heeft wel heel veel whiskey (jippie) dus een tafelsloopavondje...ook leuk ;)

wijvengezeik? Jij vind je inrichting zó belangrijk......
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:26:25 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145389449
Ik zou er niet zelf op vallen.... je weet nooit wat voor schade dat geeft.

Maar goed;
Dat hij zijn huis niet wil verkopen kan ik me voorstellen.
Dat hij niet in een andere plaats wil wonen kan ik me ook nog voorstellen.
Dat hij verwacht dat jij zonder veranderingen in zijn huis komt wonen is niet heel realistisch van hem, tenzij het werkelijk zijn bedoeling is dat jij in zijn huis komt wonen, maar dan moet je het geen samenwonen noemen.

Als jij er niet ook jouw huis van mag maken dan ben je gewoon een kostganger, en dan moet je je afvragen of je niet veel liever op je eigen kamer in de stad blijft wonen.

En nee, je hoeft niet gelijk voor een vermogen nieuwe spullen te kopen, en nee, zijn spullen hoeven ook niet gelijk op marktplaats of naar de kringloop, laat hem het spul wat jij wilt vervangen eerst maar opslaan (garage/zolder), mocht het dan toch einde relatie/samenwonen betekenen dan kan hij weer heerlijk z'n glazen tafel poetsen.

Dat alleen al is trouwens reden genoeg om als sloddervos geen glazen tafel te willen; je ziet er alles op en blijft poetsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:28:21 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_145389498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef AgLarrr het volgende:

Succes en we zien het "ik heb een ander ontmoet en die is veel leuker/spannender" topic tzt wel tegemoet.
In dit geval heeft ze dan groot gelijk, je gaat toch niet in een of ander refodorp wonen omdat meneer niet te ver van zijn mammie kan wonen? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')