abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6508577
Na een saaie dag op me werk vandaag zat ik maar eens te denken om misschien eens wat heel anders te gaan doen. Ik werk nu namelijk bij een computer distributeur en zit van 8:30 tot 17:00 achter een beeldscherm. Op de radio hoor je vaak een baan als beveiliger, doe de test op www.securityjobtest.nl bla bla. Iets in de beveiliging ofzo lijkt mij wel wat. Nu is mijn vraag werk jij of ken jij iemand die in de beveiliging werkt? zo ja, hoe is het werk? eentonig? leuk? verdient hjet een beetje?
enz. Ik hoop dat jullie wat info erover kunnen geven.

ik lees het wel.

gr,

geit

geit als ontbijt - [url]http://fotoboek.fok.nl/geit[/url]
pi_6508660
naar werk en geldzaken
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6508672
Probeer het eens via Accord Uitzendbureau. Ik weet dat ze op zoek zijn naar een heleboel beveiligers. Kijk op www.accord.nl en stuur een mailtje. Je krijgt vast en zeker dan een antwoord op je vraag. Je krijgt dan ook een opleiding.

Suc6

Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_6508786
Ik had het overwogen, maar ben toch voor de ICT te gegaan. Vereiste is minimaal Mavo D en minstens 18 jaar voor een opleiding die je moet doen, zonder opleiding kom je nergens in de beveiliging maar ik denk dat het wel bekend is die eisen en dat het moet lukken.
  maandag 28 oktober 2002 @ 19:47:03 #5
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_6509002
Holy fuck die test, wat een koeievragen!
mensen die dat net kunnen beantwoorden zorgen dus voor mijn veiligheid?!
//edit: joepie!
quote:
Gefeliciteerd! U bent geslaagd voor onze test.
Als u het sollicitatieformulier compleet invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  maandag 28 oktober 2002 @ 19:52:17 #6
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_6509091
Dit staat in de vragenlijst:
quote:
Kennis
Spreekt je verstaanbaar Nederlands
Dat is toch niet normaal, sorry
Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  maandag 28 oktober 2002 @ 20:45:41 #7
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6510142
Een vriend van me werkt in de beveiliging.
Wat voor beveiliging had je in gedachten?

Horeca zal best goed verdienen, maar veel zwart, risicovol (zelfs voor beveiliging), klote tijden.

In winkels ed is het redelijk eentonig, je hebt niks te doen, maar moet wel alert zijn.

Beveiliging is trouwens geen hoogstaand carriere vak (nofi).

Tsja .....
pi_6520126
Gefeliciteerd! U bent geslaagd voor onze test.
Als u het sollicitatieformulier compleet invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Jippie

pi_6520198
Whehe, die test is echt funny
quote:
Vraag 2 (van 11)

Handling difficult passengers

Antwoordmogelijkheden:

v It's difficult

I leave that to my colleagues

It's a challenge

Jeeez wat een achterlijke test is dat
pi_6520210
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:40 schreef blieblie het volgende:
Whehe, die test is echt funny
[..]

Jeeez wat een achterlijke test is dat

Ik heb voor de grap gesolliciteerd voor de functie van Teamleider.
Eens kijken of ze er serieus op ingaan.

pi_6520255
Vraag 5 (van 11)

Terroristen kapen een vliegtuig

Om een politiek, ideologisch of religieus doel te bereiken

Om losgeld te eisen

Omdat zij geestelijk ziek zijn

Hmmmmm, ik vote voor de laatste

dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:30:09 #12
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_6527264
hoi hoi, ligt er eigenlijk een beetje aan wat je wilt in beveiliging, wil je simpelweg een beetje beveiligen in hema ofzo of wil je de pers beveiliging in, er zijn zat mogelijkheden en je kunt er best in verdienen maar dan niet als hema beveiliger. Ikzelf doe de opleiding sterbodyguard bij best alert in best. www.bestalert.nl
Wat de rest ervan vind moeten ze zelf weten, ik weet dat het een aardig commerciele ingestelde opleiding is, maar de opleiding en officiele erkende diplomas die je er haalt zijn goed.
Lighten the f*ck up.
  Jubileum moderator dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:47:54 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6527784
Sphere werkt bij de firma van die securityjobtest dus die kan er vast veel meer over vertellen.
Ik heb er ook gewerkt maar dat is inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden.

Sphereeeeeeee

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6527890
Wat leuk.

Ik bén Teamleider Visitatie op Schiphol.
Ik werk er inmiddels meer dan 6 jaar, dus als je wat meer informatie wilt kan ik je daar wel aan helpen.

Stel hier je vragen maar of mail ze naar sphere@fok.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 29-10-2002 19:54]

pi_6527984
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:40 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik heb voor de grap gesolliciteerd voor de functie van Teamleider.
Eens kijken of ze er serieus op ingaan.

Sorry, dan moet je toch echt minstens een aantal jaar in dienst zijn en over leidinggevende capaciteiten beschikken.

Beetje jammer dat er van die simpele vragen worden gesteld. Laat een verkeerde indruk achter.

De burgerluchtvaartbeveiliging kún je gewoon niet vergelijken met de reguliere beveiliging.

pi_6573867
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:51 schreef Sphere het volgende:
Wat leuk.

Ik werk er inmiddels meer dan 6 jaar, dus als je wat meer informatie wilt kan ik je daar wel aan helpen.

Ik ben dus een paar dagen geleden naar zo'n selectiedag gegaan en ik ben aangenomen !! Ik moet wel nog die vijf-daagse cursus doen... zijn dat volle dagen (ivm combinatie studie) en hoe zit dat precies ??
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
pi_6573902
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 19:18 schreef geit het volgende:
Na een saaie dag op me werk vandaag zat ik maar eens te denken om misschien eens wat heel anders te gaan doen. Ik werk nu namelijk bij een computer distributeur en zit van 8:30 tot 17:00 achter een beeldscherm. Op de radio hoor je vaak een baan als beveiliger, doe de test op www.securityjobtest.nl bla bla. Iets in de beveiliging ofzo lijkt mij wel wat. Nu is mijn vraag werk jij of ken jij iemand die in de beveiliging werkt? zo ja, hoe is het werk? eentonig? leuk? verdient hjet een beetje?
enz. Ik hoop dat jullie wat info erover kunnen geven.

ik lees het wel.

gr,

geit

Redelijk eentonig, je moet objecten beveiligen en soms rondje lopen tel opnemen en dergelijke me moeder doet beveiliging..
oops ohh my ...
  Jubileum moderator zondag 3 november 2002 @ 19:27:35 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6604249
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 17:25 schreef HaaK het volgende:

[..]

Ik ben dus een paar dagen geleden naar zo'n selectiedag gegaan en ik ben aangenomen !! Ik moet wel nog die vijf-daagse cursus doen... zijn dat volle dagen (ivm combinatie studie) en hoe zit dat precies ??

Het zijn 5 volle studiedagen met een combinatie van theorie en praktijkgedeeltes.
Na die 5 dagen krijg je op vrijdagmiddag je "diploma" en je nieuwe werkrooster.
Ik heb geweldig veel plezier gehad tijdens de cursus, je leert een heleboel mensen kennen en de lesstof vond ik erg interessant.
Naast deze introcursus moet je wel nog (in je eigen tijd) je basisdiploma beveiliging halen binnen 1 jaar.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6647537
quote:
Op zondag 3 november 2002 19:27 schreef Lois het volgende:

[..]

Het zijn 5 volle studiedagen met een combinatie van theorie en praktijkgedeeltes.
Na die 5 dagen krijg je op vrijdagmiddag je "diploma" en je nieuwe werkrooster.
Ik heb geweldig veel plezier gehad tijdens de cursus, je leert een heleboel mensen kennen en de lesstof vond ik erg interessant.
Naast deze introcursus moet je wel nog (in je eigen tijd) je basisdiploma beveiliging halen binnen 1 jaar.

Klopt. Na deze inmiddels 7 dagen B.O.L.S.; Basis Opleiding LuchtvaartSecurity, wordt je een langere periode gekoppeld als trainee aan een Teamleider of Trainee-begeleider.

Door deze personen zal je vervolgens intensief worden begeleidt.

pi_6647577
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 17:25 schreef HaaK het volgende:

[..]

Je bent aangenomen voor het HBS gebeuren?

En wanneeer ga je beginnen?

pi_6660707
* Cancel gaat as maandag naar een 'selectiedag'.

In ieder geval bedankt voor bovenstaande info, dan weet ik alvast wat ik kan verwachten

donderdag 7 november 2002 @ 13:08:20 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_6674373

Vraag 1 (van 11)

Je controleert de bemanning van een vliegtuig. De man in het uniform (de captain) heeft geen pasje. Wat doe je?
Antwoordmogelijkheden:

Je neemt aan dat hij er bij hoort en laat hem door

Je vraagt aan een van de stewardessen of hij er bij hoort

Je overlegt met een bevoegde instantie welke stappen te ondernemen

Vraag 2 (van 11)

Wie is de huidige premier van de staat Israel?

Antwoordmogelijkheden:

Arafat

Cohen

Sharon

Vraag 3 (van 11)

Luggage which has been left unattended at the airport is:

Antwoordmogelijkheden:

careless

a possible danger

not a problem

Vraag 4 (van 11)

Iemand laat zijn bagage onbeheerd achter. Wat doe je?

Antwoordmogelijkheden:

Je blijft ervan af en waarschuwt een instantie die hiervoor is opgeleid

Je bent de eerlijke vinder dus het is van jou

Je bekijkt de inhoud

Vraag 5 (van 11)

Ons nationaal persbureau draagt de naam:

Antwoordmogelijkheden:

ANP

NOB

NPB

Vraag 6 (van 11)

Een oudere Russische dame vraagt je de weg naar haar vliegtuig, Je:

Vraag 7 (van 11)

Terroristen kapen een vliegtuig

Antwoordmogelijkheden:

Om losgeld te eisen

Om een politiek, ideologisch of religieus doel te bereiken

Omdat zij geestelijk ziek zijn

Vraag 8 (van 11)

Who is the president of the United States?

Antwoordmogelijkheden:

Clinton

Bush

Blair

Vraag 9 (van 11)

In teamverband werken is

Antwoordmogelijkheden:

gezamenlijk uitvoeren van een taak

gezelligheid met mijn collega's

niets voor mij

Vraag 10 (van 11)

Nederland is een

Antwoordmogelijkheden:

Constitutionele Monarchie

Republiek

Koninkrijk

Vraag 11 (van 11)

In het kader van de Wet op de Particuliere Beveiligingsorganisaties en
Recherchebureau's mag Seceurop alleen mensen in dienst nemen, die
toestemming hebben verkregen van de POLITIE.

De Politie verleent deze toestemming niet, indien:

1. je tussen nu en vier(4) jaar geleden bent veroordeeld wegens een
misdrijf en een geldboete hebt gekregen.

2. je tussen nu en acht(8) jaar geleden bent veroordeeld wegens een
misdrijf en een gevangenisstraf hebt gekregen.

Kom jij in aanmerking voor toestemming van de Politie ?

Antwoordmogelijkheden:

Ja

Nee

Weet niet

pi_6842699
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:50 schreef Sphere het volgende:

[..]

Je bent aangenomen voor het HBS gebeuren?

En wanneeer ga je beginnen?

Ik ga maandag zo'n 5-daagse opleiding volgen. Moet wel teringvroeg paraat zijn... 7:30 !!! Stelletje gekken....
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
  maandag 18 november 2002 @ 16:26:56 #24
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_6868532
Ik zelf ben me ook aan het orienteren voor een baan in de beveiliging. De reacties in dit topic zijn leuk hoor maar er staan niet echt ervaringen in van mensen die in de beveiliging werken. Ben net ff op de site van bestalert geweet maar er is nogal niet een hoop soorten beveiliging zeg. Zijn er meer mensen die hier een opleiding hebben gedaan? En wat voor een salaris kan je verwachten? Kan je de studie naast je huidige werk doen?
Ballou de beer
pi_6899425
quote:
Op zondag 17 november 2002 00:22 schreef HaaK het volgende:

[..]

Ik ga maandag zo'n 5-daagse opleiding volgen. Moet wel teringvroeg paraat zijn... 7:30 !!! Stelletje gekken....

Ik zal je ff aan je jasje trekken als ik je zie.
pi_6902355
Ik ben vandaag aangenomen Heb al wat kleding moeten passen en als m'n screening goed uitvalt kan ik op 9 dec beginnen aan de cursus. YAY!
pi_6914429
Heb nog weinig van je gemerkt

Het is allemaal wel lache... wel simpele mensen ertussen enzo en de stof is echt simpel (maar wel errug euk cq interessant). Elke dag vroeg opstaan is niet echt bevorderlijk voor mijn gezondheid maar nog ff'tjes en we zijn klaar. Morgne een parktijkdag op Schiphol... ben benieuwd!

quote:
Op woensdag 20 november 2002 01:32 schreef Sphere het volgende:

[..]

Ik zal je ff aan je jasje trekken als ik je zie.

donderdag 21 november 2002 @ 05:14:47 #28
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_6918815
Ik werk een paar jaartjes bij "the security company"
Het leuke is dat ik als oproepkracht zo'n beetje dagelijks aan de slag kan en werk op feesten, concerten en voetbalwedstrijden en zo die ik leuk vind.
Het is wel gevarieerd werk. Ik heb ook andere takken van beveiliging geprobeerd, maar vooral snachts objectbewaking en zo was erg geestdodend vind ik.

Dus het varieert nogal.
Wat best alert betreft,, hoe goed je opleiding zelf is,,, Het bedrijfsleven staat niet op je te wachten als ster bodyguard, sorry.
Zorg dat je je abm haalt en vak , as ze dat systeem niet te radicaal omgegooid hebben tenminste

Persoonsbeveiliging stelt in nederland geen ene kloot voor trouwens, sorry dat ik het zeg.
er zijn een paar mensen die er redelijk de kost mee verdienen maar daarmee houd het op. Ik ken veel mensen die een peperrdure bodyguard opleiding hebben gedaan en gewoon beveiliger zijn geworden daarna, of portier of zo.
Een paar mensen in ons bedrijf krijgen regelmatig dat soort klusjes maar doen ook heel erg veel ander werk er naast.

DE opleiding is qua theorie vrij simpel vind ik , maar de terugkoppeling naar de praktijk is lastiger.
Je leert bijv. wel hoe je verdachte pakketjes benaderd en zo, en dat je dan niet je telefoon en porto en zo mag gebruiken in een straal van zoveel meter etc. Maar doe het maar eens in de praktijk.
Zeker als het vaker voorkomt en je daarvoor gebieden moet afsluiten of het bedrijf platleggen. Ze zullen erg blij zijn met je

Zelfde geld voor ontruimingen,,, doe je best als er brand is in een ziekenhuis waar iedereen op apegapen ligt. Dus de praktijk kan in bepaalde gevallen best om goede en slimme mensen vragen.

Objectbewaking is volgens mij zo ongeveer de meest saaie variant maar voor de studenten onder u mischien een absolute aanrader
(hangt erg van object af hoor)

kweet nie of dit info is waar jullie op zitten te wachten
maar goed as je vragen heb stel je ze maar,

groetjes,

lex

pi_6960470
Jippie !! Eindelijk klaar met die cursus... en jezus... wat waren die examens makkelijk zeg, das gewoon niet meer leuk !!!
  zaterdag 23 november 2002 @ 15:00:06 #30
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_6962029
was dit je abm cursus? maar goed, opleiding is 1 ding,, in de praktijk moet je het nu gaan doen veel succes
pi_6962222
Ik heb 2 jaar gewerkt als visiteur op Schiphol. Ik vond het ontzettend leuk om te doen, totdat ze overgingen naar Centrale Security. Toen begon ik het meer als lopende band werk te zien, en was de lol er snel af.

Maar vroeger was het echt leuk! Ik mis het nog wel af en toe, zo'n lekkere volle Martinair kist naar de Kanarische Weilanden! Heerlijk was dat!

En vast!
pi_6991776
quote:
Who is the president of the United States?

Antwoordmogelijkheden:

Clinton

Bush

Blair

Dit lijkt mij iets teveel op het niveua van de 'wordt conducteur' vragenlijst. (stond een tijdje terug een mooi verhaal van een undercover verslaggever als conducteur in de nieuwe revu)

die vraagstelling in het engels is wel zeer moeilijk. op die manier worden alleen de besten er uit gefilterd.

† In Memoriam † dinsdag 26 november 2002 @ 12:35:53 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7001195
quote:
Meeste beveiligers ontevreden over werk
Slechte beloning, weinig loopbaanperspectief

MAARSSEN - Werknemers in de beveiligingsbranche zijn weinig tevreden. De matige beloning, geringe ontplooiing en het beperkte loopbaanperspectief zorgen voor een groot verloop in een branche waar steeds meer vraag naar is.

Dat blijkt uit een studie van vakbond De Unie. Zo'n 70 procent van de beveiligers zegt ontevreden te zijn. Hierdoor blijven de meeste medewerkers maar kort in de branche hangen. Volgens de vakbond stoppen veel beveiligers vaak al na een jaar.
De beveiligingsbranche is een belangrijke groeimarkt in Nederland. Door de toenemende criminaliteit duiken op steeds meer plekken bewakers op. Stadscentra, winkelcentra, bedrijvenpanden en zelfs woonwijken worden vaker bewaakt. In de beveiligingsbranche werken zo'n dertigduizend mensen.

vrijdag 29 november 2002 @ 00:00:26 #34
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_7052235
kijk , ik bedoel maar as we nou meer betaald krijgen en betere arbeidsomstandigheden krijgen blijven we langer in de business, krijgen we meer ervaring en kunnen we meer kwaliteit leveren dus ehh........................................lezen er nog grote beveiligingsbazen mee?
  zaterdag 30 november 2002 @ 00:50:09 #35
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_7069947
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 15:19 schreef Scope het volgende:
Ik heb 2 jaar gewerkt als visiteur op Schiphol. Ik vond het ontzettend leuk om te doen, totdat ze overgingen naar Centrale Security. Toen begon ik het meer als lopende band werk te zien, en was de lol er snel af.

Maar vroeger was het echt leuk! Ik mis het nog wel af en toe, zo'n lekkere volle Martinair kist naar de Kanarische Weilanden! Heerlijk was dat!

Idd toen was het nog leuk. Ik werk er ook al echt heel lang maar krijg steeds meer de drang om weg te gaan. Zie het nu ook meer als lopende band werk. Je maakt niks meer af en w8 eigenlijk alleen nog maar tot je afgelost wordt.
Tis jammer maar de lol is er een beetje (veel) af.
pi_7077527
Dat kan ik alleen maar beamen.
  zaterdag 30 november 2002 @ 21:40:37 #37
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_7077568
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 21:31 schreef Sphere het volgende:
Dat kan ik alleen maar beamen.
Wel jammer toch
pi_7106974
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 21:40 schreef AlsoStarring het volgende:

[..]

Wel jammer toch

Hmm, lekker motiverend, ga donderdag beginnen
  maandag 2 december 2002 @ 18:34:02 #39
40977 Hackney
Randomiz3d/Offtopique
pi_7106993
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:33 schreef HaaK het volgende:

[..]

Offtopic

Baan nodig ? Kijk even op Fok!Eiland

Nu weer even ontopic

Succes

GM Defected Discotheque
pi_7114486
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:33 schreef HaaK het volgende:

[..]

Wen d'r maar vast aan.
pi_7157216
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:16 schreef Sphere het volgende:

[..]

Wen d'r maar vast aan.

Ja same here.. Ik ga maandag beginnen met de opleiding..
Half 8 is trouwens asociaal vroeg zeg .. vooral omdat dat opleidingscentrum nogal irritant te bereiken is volgens mij...
pi_7169227
quote:
Op donderdag 5 december 2002 11:47 schreef Cancel het volgende:

[..]

Half 8 is trouwens asociaal vroeg zeg .. vooral omdat dat opleidingscentrum nogal irritant te bereiken is volgens mij...

Schiphol Oost, op het voormalige Fokker terrein.

(Hoe toepasselijk )

pi_7177217
quote:
Op donderdag 5 december 2002 23:19 schreef Sphere het volgende:

[..]

Schiphol Oost, op het voormalige Fokker terrein.

Inderdaad... 22 minuten rijden met de bus (2 bussen nog wel) volgens mij... toch best groot dat schiphol
pi_7206682
quote:
Op donderdag 5 december 2002 11:47 schreef Cancel het volgende:

[..]

Succes! Als ik zeg dat de opleiding makkelijk is understeetmunt ik een beetje heel erg driekwart van de tijd zit je daar een beetje uit je neus te eten en koffie te drinken.
pi_7207883
Ik heb net online gesolliciteerd bij securicor als mobiel beveiliger
schiphol is me iets te ver vanuit Zeeland, leek me anders wel een ideale bijbaan!
Wilde eigenlijk chauffeur worden op een huisartsenauto maar ze willen liever mensen met veel rij-ervaring, omdat je met zwaailicht en sirene moet rijden
pi_7233125
quote:
Op zondag 8 december 2002 13:09 schreef HaaK het volgende:
Succes! Als ik zeg dat de opleiding makkelijk is understeetmunt ik een beetje heel erg driekwart van de tijd zit je daar een beetje uit je neus te eten en koffie te drinken.
Thanks In totaal drie keer pauze gehad, was wel lekker, want ben het niet echt gewend meer om de hele dag in de banken te zitten hehe... Tot nu toe wel leuk die opleiding, heb nog met een bazooka rondgelopen , mocht 'm alleen niet meenemen voor een testje...

Bevalt het werk een beetje?

pi_7234451
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:21 schreef Cancel het volgende:

[..]

Thanks In totaal drie keer pauze gehad, was wel lekker, want ben het niet echt gewend meer om de hele dag in de banken te zitten hehe... Tot nu toe wel leuk die opleiding, heb nog met een bazooka rondgelopen , mocht 'm alleen niet meenemen voor een testje...

Bevalt het werk een beetje?

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst gewerkt. Wat een chaos daar, ik wam daar aan en niemand wist eigenlijk wat ik daar kwam doen (ben ook afroepkracht dus heb geen vaste begeleider). Maar toen hebben ze me maar laten meelopen met een andere groep en dat was best leuk!
  woensdag 11 december 2002 @ 10:24:09 #48
22219 Camel80
Gewoon slap ouwehoeren!
pi_7264086
1 ding kan ik je melden, het verdient bizar slecht.
Ben zelf op een van dagen geweest en een gesprek gehad, maar de verdienste waren echt heel laag voor zo'n functie......

Verder klonk het allemaal wel goed als je geen doorgroeimogelijkheid ambieert!

Succes!

Yoz.xs4all.nl
pi_7264870
quote:
Op woensdag 11 december 2002 10:24 schreef Camel80 het volgende:
Ben zelf op een van dagen geweest en een gesprek gehad, maar de verdienste waren echt heel laag voor zo'n functie......

Succes!

Ik ambieer hier ook helemaal niks... ik studeer nog en heb gewoon een baantje nodig om het o zo zware studentenleven een beetje te kunnen bekostigen Ambities komen na de studie wel...
  woensdag 11 december 2002 @ 13:24:49 #50
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_7267557
Hallo Haak en GimGamGommetje,

Ik ben dus ook student en ben eigenlijk zo snel mogelijk op zoek naar een functie als objectbeveiliger. Hebben jullie een goeie tip over bij welke bedrijven ikk dan het beste kan solliciteren?

Alvast bedankt.

Joe.

*No animals were harmed during the posting of this post*
pi_7283149
quote:

Succes!

Als je project manager ICT bent kan het idd wat tegenvallen ja

Doorgroeimogelijkheden.. leuk woord voor scrabble...

pi_7283536
Een ding is zeker: onze toekomstige beveiligers gebruiken IE. Ik krijg die test met geen enkele mogelijkheid aan de praat in mijn browser.

Ik hoop niet dat die lui net zo beveiligen als MS-software dat met je privacy doet.

* haakt af, geen baan in de beveiliging voor mij

pi_7283898
quote:

Succes!

Hoeveel verdient dat dan? Bizar slecht is weer zo'n weinig zeggende term...
pi_7303201
quote:
Op donderdag 12 december 2002 00:24 schreef R16 het volgende:
Ik hoop niet dat die lui net zo beveiligen als MS-software dat met je privacy doet.
Na een graai in je tas en je te hebben gefouilleert weet de beveiliger iig wel net zoveel van je als Microsoft dat wil doen.
pi_7425026
Nou, heb m'n eerste dag gehad. Wat een zooitje zeg... je merkt wel dat ze het niet aankunnen om zoveel mensen tegelijk aan te nemen. Ik zou een begeleider krijgen, nou daar heb ik niks over gehoord verder. Kon meteen ergens aan de slag, geen probleem natuurlijk, maar wel als het 't rustigste punt op schiphol is En dan sta je met twee x-ray poortjes open, 8 man, niemand die wat kan doen... Lijkt me een behoorlijke geldverspilling.

Ik kijk het nog effe aan, maar er moet wel wat verbeteren op de korte termijn... wat ze ook beloven, maar ja.. eerst waarmaken.

pi_8245591
Ik ben vandaag herkend door Sphere op Schiphol.... zo leer je nog een wat mede-fokkers kennen
pi_8245713
Omdat dit topic toch al omhooggeschopt is stel ik m'n vraag van anderhalve maand geleden ook nog maar een keer
quote:
Op donderdag 12 december 2002 00:48 schreef Light het volgende:

[..]

Hoeveel verdient dat dan? Bizar slecht is weer zo'n weinig zeggende term...

pi_8246327
quote:
Op zondag 2 februari 2003 23:36 schreef HaaK het volgende:
Ik ben vandaag herkend door Sphere op Schiphol.... zo leer je nog een wat mede-fokkers kennen
pi_8249946
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 19:52 schreef drLiter het volgende:
Dit staat in de vragenlijst:
[..]

Dat is toch niet normaal, sorry

Inzake de taal. Jij weet niet wie er zich zoal aandienen en hoe die ABN spreken NOT...
Heb enige tijd voor de klas mogen staan vandaaro.
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_8250006
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:30 schreef Tempest het volgende:
hoi hoi, ligt er eigenlijk een beetje aan wat je wilt in beveiliging, wil je simpelweg een beetje beveiligen in hema ofzo of wil je de pers beveiliging in, er zijn zat mogelijkheden en je kunt er best in verdienen maar dan niet als hema beveiliger. Ikzelf doe de opleiding sterbodyguard bij best alert in best. www.bestalert.nl
Wat de rest ervan vind moeten ze zelf weten, ik weet dat het een aardig commerciele ingestelde opleiding is, maar de opleiding en officiele erkende diplomas die je er haalt zijn goed.
Vermoedelijk ben je nu dan (bijna) klaar.
Hoe is je deze opleiding bevallen?
Heb je al werk hierin?

Let us know.

Groeten aan vrind Jack.

Mazzeltov;

Ralph

pi_8250032
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:51 schreef Sphere het volgende:
Wat leuk.

Hey zowaar, weer, een collega
Security Check daar ben je zekers bij begonnen of niet?
pi_8250098
quote:
Op donderdag 21 november 2002 05:14 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ik werk een paar jaartjes bij "the security company"
lex
<Grote Knip>
En (al)weer een collega.
TSC man, ppl, in purple jackets
Althans in mijn tijd.

Waar hebbie zoal mogen draaien?
Toevallig Tina in '96 in de Arena, openingsfeest Arena, Lowlands '96 zat je d'r toen al bij of na die tijd?

Mazzeltov;

Ralph

pi_8250156
Onderwijl alles gelezen hebbende, wil ik wel ff het navolgende toevoegen.

Als je begint verdien je niet echt slecht. Er zijn genoeg doorgroeimogelijkheden met daar tegenover een redelijk salaris.

Nadeel echter is dat als je verder wilt, en hierin/hiervoor investeerd middels studie e.d. dit niet betaald 'hoeft' te worden. M.a.w. je kan veel willen, serieus aan de slag gaan enzo, maar toch blijven hangen op een gemiddels salaris.

Hier word door de diverse belangenvereningen hard aan gewerkt.

Daarnaast is het wel zo dat het werk, het moet je liggen da's waar, best wel leuk is. IMHO that is.

pi_8250244
quote:
Op zondag 2 februari 2003 23:46 schreef Light het volgende:
Omdat dit topic toch al omhooggeschopt is stel ik m'n vraag van anderhalve maand geleden ook nog maar een keer
[..]
Ik las deze topic nu pas, hieronder de URL's voor nadere info:

http://www.unie.nl/index.cfm?fuseaction=showpage&pageid=135

http://www.unie.nl/index.cfm?fuseaction=Showpage&Pageid=1857

En om wat cijfers te vermelden:

Beginsalaris, 0 periodieken, 2002:
€ 1333,07 per uur € 8,33

Max, 14 periodieken schaal 7 2002:
€ 1987,66 per uur € 12,42

Hierbij moet je nog de diverse toeslagen, voor zover van toepassing, bij optellen. Tevens kan een hoger salaris, buiten de CAO, worden afgesproken.

Als je de gegevens in de bovenstaande URL's, met name de laatste, toepast op deze gegevens dan krijg je m.i. het meest actuele overzicht.

pi_8250251
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:57 schreef Captain-America het volgende:
Onderwijl alles gelezen hebbende, wil ik wel ff het navolgende toevoegen.

Als je begint verdien je niet echt slecht. Er zijn genoeg doorgroeimogelijkheden met daar tegenover een redelijk salaris.

Nadeel echter is dat als je verder wilt, en hierin/hiervoor investeerd middels studie e.d. dit niet betaald 'hoeft' te worden. M.a.w. je kan veel willen, serieus aan de slag gaan enzo, maar toch blijven hangen op een gemiddels salaris.

Hier word door de diverse belangenverenigingen hard aan gewerkt.

Daarnaast is het wel zo dat het werk, het moet je liggen da's waar, best wel leuk is. IMHO that is.

pi_8291516
Kun je opleiding beginne als je 17 bent en in oct 18 wordt ???
En waar kan ik dat dan beste doen ???
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:00:20 #67
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_8296665
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:46 schreef Captain-America het volgende:

[..]

Vermoedelijk ben je nu dan (bijna) klaar.
Hoe is je deze opleiding bevallen?
Heb je al werk hierin?

Let us know.

Groeten aan vrind Jack.

Mazzeltov;

Ralph

Volgens planning zou ik eind apr/ begin mei klaar moeten zijn met de opleiding maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
Wat ik tot zover van de opleiding vind, het is wel ok niet super omdat alles niet altijd even goed gesmeerd loopt als hoort. Wel haal je bij deze opleiding wat certificaten en je abm/vak/kader dus de diplomas die je haalt zijn goed en er word ook zeker wel goed lesgegeven. De school garandeerd 100 % baangarantie, geloof dat niet misschien voor beveiliger van objecten ofzo maar niet als pers beveiliger daar zul je toch echt geluk voor moeten hebben of je eigen netwerken moeten hebben. Als ik klaar ben met deze opleiding weet ik nog niet hoe het zal lopen, maybe een mooie baan als pers beveiliger en mocht dit niet lukken zit het idee de politie/marechaussee nog steeds erg te kriebelen.
Dus mocht iemand ooit het idee hebben om deze opleiding te gaan volgen, denk er goed over na want het kost echt veel geld zo omgerekend kosten + alle examens toch wel zon 7.500 euro maar spijt van heb ik niet.
Groeten
Lighten the f*ck up.
pi_8299871
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:37 schreef Randyportier het volgende:
Kun je opleiding beginne als je 17 bent en in oct 18 wordt ???
En waar kan ik dat dan beste doen ???
Yep je kunt hier al mee beginnen. Het beste kun je hiervoor informatie inwinnen bij een lokale ROC.

Zie hieronder van http://www.roc.nl :

Wat heb je nodig?
Je hebt officieel geen speciale vooropleiding nodig, maar er wordt een intakegesprek gehouden waarin bepaald wordt of je toegelaten kunt worden. In verband met wettelijke eisen die voor de praktijk gelden, moet je 18 jaar of ouder zijn, of in de loop van de opleiding 18 jaar worden. Je moet van onbesproken gedrag zijn, dus een 'Verklaring omtrent gedrag' kunnen overleggen.
Als je kiest voor een opleiding waarin je kunt oriënteren op werk bij de politie, landmacht of marechaussee (het zogenoemde Brugjaar) worden speciale eisen gesteld (Mavo of VBO-diploma) en je moet voldoen aan extra eisen, bijvoorbeeld geen bril of onder bepaalde sterkte, specifieke lichamelijke eisen, etc.
Het brugjaar politie wordt gegeven bij:
ROC Zadkine, Rotterdam
ROC Flevoland, Almere
Deltion College, Zwolle
ROC Amsterdam e.o., Amsterdam
Mondriaan onderwijsgroep, Den Haag
Je vindt deze scholen onder aan de folder - door ze aan te klikken kun je ze een e-mailbericht sturen.

Su6 ermee.

pi_8300058
Navond Tempest,
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:00 schreef Tempest het volgende:
[..]
Volgens planning zou ik eind apr/ begin mei klaar moeten zijn met de opleiding maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
Wat ik tot zover van de opleiding vind, het is wel ok niet super omdat alles niet altijd even goed gesmeerd loopt als hoort. Wel haal je bij deze opleiding wat certificaten en je abm/vak/kader dus de diplomas die je haalt zijn goed en er word ook zeker wel goed lesgegeven. De school garandeerd 100 % baangarantie, geloof dat niet misschien voor beveiliger van objecten ofzo maar niet als pers beveiliger daar zul je toch echt geluk voor moeten hebben of je eigen netwerken moeten hebben. Als ik klaar ben met deze opleiding weet ik nog niet hoe het zal lopen, maybe een mooie baan als pers beveiliger en mocht dit niet lukken zit het idee de politie/marechaussee nog steeds erg te kriebelen.
Dus mocht iemand ooit het idee hebben om deze opleiding te gaan volgen, denk er goed over na want het kost echt veel geld zo omgerekend kosten + alle examens toch wel zon 7.500 euro maar spijt van heb ik niet.
Groeten
Dank voor je reactie. Is het overigens niets voor je om na afloop verder te gaan richting criminologie?

Ben overigens bang dat die 100% baangarantie een moeizaam iets is i.e. zal blijken te zijn. Velen zijn je op dat punt al voor gegaan.

Misschien had je beter de diverse modulen en andere vakdiploma's los gevolgd, via LOI, Minerva et cetera.
Aan de andere kant nu heb je wel (bijna) alles binnen dit jaar behaald, dat is of heeft ook wel zo zijn voordelen.

Waar ik nog wel in geinteresseerd ben, binnen welk tijdsbestek doe je je examens? Volg je overigens de nieuwe opleidingen of de oude, restant, en doe je examen oude stijl?

Wens je su6 in het verdere traject. Als ik tzt info ofzo zoekt nodig hebt, weet je me te vinden.

Mazzeltov;

Ralph

vrijdag 7 februari 2003 @ 19:47:27 #70
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_8338025
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:16 schreef Captain-America het volgende:
Navond Tempest,
[..]

Dank voor je reactie. Is het overigens niets voor je om na afloop verder te gaan richting criminologie?

Ben overigens bang dat die 100% baangarantie een moeizaam iets is i.e. zal blijken te zijn. Velen zijn je op dat punt al voor gegaan.

Misschien had je beter de diverse modulen en andere vakdiploma's los gevolgd, via LOI, Minerva et cetera.
Aan de andere kant nu heb je wel (bijna) alles binnen dit jaar behaald, dat is of heeft ook wel zo zijn voordelen.

Waar ik nog wel in geinteresseerd ben, binnen welk tijdsbestek doe je je examens? Volg je overigens de nieuwe opleidingen of de oude, restant, en doe je examen oude stijl?

Wens je su6 in het verdere traject. Als ik tzt info ofzo zoekt nodig hebt, weet je me te vinden.

Mazzeltov;

Ralph

ik doe examens gewoon nog oude styl denk ik en tussen de examens zit steeds iets van 5 maanden in maar je kan examen doen wanneer je wilt als je maar betaalt.
Lighten the f*ck up.
pi_8339041
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:47 schreef Tempest het volgende:

[..]

ik doe examens gewoon nog oude styl denk ik en tussen de examens zit steeds iets van 5 maanden in maar je kan examen doen wanneer je wilt als je maar betaalt.

De betaler bepaalt.
Op, via, onderstaande URL kun je zien wat je wanneer kan doen:
http://www.svpb.nl/html/index.php?mode=content&raster_id=169&type=

Waar ben je ondertussen al voor geslaagd?
Maar die andere opleiding vind je dus niets of?

vrijdag 14 februari 2003 @ 23:16:38 #72
17678 Tempest
Ah, Bijna weekend!!
pi_8488188
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 20:47 schreef Captain-America het volgende:

[..]

De betaler bepaalt.
Op, via, onderstaande URL kun je zien wat je wanneer kan doen:
http://www.svpb.nl/html/index.php?mode=content&raster_id=169&type=

Waar ben je ondertussen al voor geslaagd?
Maar die andere opleiding vind je dus niets of?

ik heb op moment wat certificaten binnen, mijn abm heb ik ook en vak moet ik in mei gaan behalen kort daarna zal kader volgen dus word nog hard leren geblazen maar tot zover laat ik het ff rustig over me heen komen en ga pas serieus kijken voor een baan als ik dadelijk wat meer diploma's heb.
Lighten the f*ck up.
pi_8511653
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 23:16 schreef Tempest het volgende:

[..]

ik heb op moment wat certificaten binnen, mijn abm heb ik ook en vak moet ik in mei gaan behalen kort daarna zal kader volgen dus word nog hard leren geblazen maar tot zover laat ik het ff rustig over me heen komen en ga pas serieus kijken voor een baan als ik dadelijk wat meer diploma's heb.

Netjes. Houd overigens in je achterhoofd dat als je met teveel diploma's, zeker als je nog niet zoveel praktijk ervaring hebt, weet niet of dat op jou van toepassing is, als overgekwalificeerd over kan komen.

Als je btw ergens niet uit komt, voor je kader ofzo, moet je maar ff een mailtje sturen. Vond zelluf 't kader, damned is alweer 7 jaar gelee dat ik dat daan heb;-) een eitjuh ten opzichte van het vak.

Su6!

pi_17806494
Hmja k heb nu gekeken op bestalert enzo. Ik had gehoord van iemand dat je dus kan werken en leren tegelijk? Heb nu een folder aangevraagd maar kan er niet echt iets van vinden op de site zelf. Kijk ik er overheen of weet iemand iets meer?
'The world is mine'
pi_17806597
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 18:57 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Hmja k heb nu gekeken op bestalert enzo. Ik had gehoord van iemand dat je dus kan werken en leren tegelijk? Heb nu een folder aangevraagd maar kan er niet echt iets van vinden op de site zelf. Kijk ik er overheen of weet iemand iets meer?
Bestalert is helemaal niks. Diploma's zijn nergens erkend/geldig. Ze zijn al vaker negatief in het nieuws geweest
pi_17806650
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:00 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Bestalert is helemaal niks. Diploma's zijn nergens erkend/geldig. Ze zijn al vaker negatief in het nieuws geweest
Ervaring? links?

Zou securicor beter zijn dan?
'The world is mine'
pi_17807262
Nadat ik zelf mijn beveiligings diploma had gehaald heb ik 4 jaar (schrik er zelf van) als mobiel surveillant gewerkt in Almere en Amsterdam bij een klein beveiligings bedrijf. Spannend? Nee! Want als beveiligingsbeambte mag je dus eigenlijk helemaal niks! En de politie neemt je niet echt serieus.
Ik heb het echt veel te lang gedaan, ben van mening dat het een prachtig (bij) baantje is als je student bent, (verdiend nl leuk als je 18 bent maar hoger zal je loon nooit echt worden) maar maak er geen carriere van!
Alle vooroordelen over beveiligings beambtes vind ik trouwens waar, veel van mijn toenmalige collega's, en dan heb ik het over 50 man, waren van tevoren afgekeurd bij de politie (psychologische test) en liepen in hun vrije tijd gewoon in uniform rond. Er waren er zelfs bij die hun eigen prive auto hadden voorzien van strepen en zwaailichten en wat de gek maar verzint!
In de beveiliging werk je over het algemeen 's avonds en 's nachts, erg slecht voor je sociale leven dus, en je werkzaamheden bestaan grotendeels uit wachten er zijn wel baantjes overdag, maar dat is dan weer in het weekend!
Als je op een sollicitatie formulier aangeeft dat je NIET bereid bent onregelmatige diensten te draaien word je gewoonweg niet terug gebeld.

Mijn conclusie: Tijdelijk? Prima Maar blijf er niet te lang in hangen!
pi_17811738
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:24 schreef Joe Gain het volgende:
Hallo Haak en GimGamGommetje,<p>Ik ben dus ook student en ben eigenlijk zo snel mogelijk op zoek naar een functie als objectbeveiliger. Hebben jullie een goeie tip over bij welke bedrijven ikk dan het beste kan solliciteren?<p>Alvast bedankt.<p>Joe.
Ik heb zelf tijdens mijn studie bij VNV (nu Securitas) gewerkt. Voor studenten zoeken ze de rustige pandjes waar je 's avonds een paar uurtjes je huiswerk kan maken voor je afsluit. Een ander groot beveiligingsbedrijf is Securicor.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:28:36 #79
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_17814684
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:30 schreef Tempest het volgende:
Ikzelf doe de opleiding sterbodyguard bij best alert in best.
Ach, BestAlert. (....)

Wellicht even slim (voor TS en anderen) om eerst even te kijken naar de handel en wandel van Best Alert. Tros Radar tv :http://www.trosradar.nl/PHP/news/0/406

Of werk je soms bij Best Alert ??? Dat zou zo maar kunnen.....

Tros Radar Forum:
quote:
"In dit topic op het forum (van Radar - w) stroomden opvallend veel positieve berichten over Best Alert binnen. Deze bleken allemaal afkomstig van hetzelfde IP-adres, van een computer die bij Best Alert staat."
* kan nu even niet RTFM'en voor de url-code, faq laadt niet goed.
pi_17843118
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:02 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Ervaring? links?

Zou securicor beter zijn dan?
Wernert2 gaf de goede link http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/0/406

Voor heel simpel bedrijfsbeveiliging zou je er nog wel heen kunnnen gaan, maar voor het echte werk (persoonsbeveiliging, escortes) gebruiken ze bijna altijd oud-politiemensen.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 14:32:40 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17844693
Bij de beveiliging word je niet zomaar aangenomen. Meestal wordt een HBO opleiding gevraagd en bovendien moet je ook fysiek je mannetje kunnen staan. Er zijn er dus niet veel die er voor in aanmerking komen! Dit even om aan te geven dat er wel wat gradaties izijn

Voor het simpele werk is meestal mavo voldoende.

[ Bericht 21% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 20-03-2004 14:39:32 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17844737
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bij de beveiliging word je niet zomaar aangenomen. Meestal wordt een HBO opleiding gevraagd en bovendien moet je ook fysiek je mannetje kunnen staan. Er zijn er dus niet veel die er voor in aanmerking komen!
Er zijn vele verschillende soorten beveiliging.
Ik denk dat dit topic over de simpele variant gaat, zoals bewaken van ee bedrijfspand (nachtportier).
  zaterdag 20 maart 2004 @ 14:38:34 #83
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17844796
reken op een salaris van 1600 euro ,groeiend tot 2200 euro bruto per maand als je werkt als portier of gewone bewaking, (ik ken iemand die in de bewaking werkt) er komt dan vaak een onregelmatigheidstoeslag op van zon 300 euro bruto.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17882649
Hoe kommie daar dan toch bij? HBO opleiding.
En welke HBO opleiding bedoel je dan?
Fysiek idem.

Een typische BloodHoundFromHell posting denk ik zo.

Of ben je tegenwoordig werkzaam in de beveiliging?
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bij de beveiliging word je niet zomaar aangenomen. Meestal wordt een HBO opleiding gevraagd en bovendien moet je ook fysiek je mannetje kunnen staan. Er zijn er dus niet veel die er voor in aanmerking komen! Dit even om aan te geven dat er wel wat gradaties izijn

Voor het simpele werk is meestal mavo voldoende.
pi_17883098
Inzake het onderstaande,

Wel wat generaliserend he. Neem maar van mij, na 17 jaar in de particuliere (en bedrijfs) beveiliging en recherche werkzaam te zijn, tot op heden ten dage, dat dit meer uitzondering is dan regel.

Er komt steeds meer het besef dat beveiliging en aanverwante zaken verantwoord werk is waarvoor men dito personeel zoekt.

Inzake salarismogelijkheden e.d. toen ik begon zat ik op, zal de bruto kale, zonder toeslagen dus, fl.2.300,00 per maand (eind jaren '80 van de vorige eeuw!).
Dit is conform CAO nu, aanvangsalaris
€ 1386,39 (€ 8,66 per uur)
uitgaande van de volwassen leeftijd en 0 periodieken
Al met al duidelijk meer als toen. Hier komen overigens nog toeslagen e.d., voor zover van toepassing, bij!
Maximum salaris:
€ 2067,17 (€ 12,91 per uur)
bij 16 periodieken in groep 7.
Bovenstaande salariering op basis van de oude CAO particuliere beveiliging 2002-2004, m.u.v. mijn inkomen in guldens!, pagina 84, zie onderstaande CAO link.

Los van het voornoemde deel kan ik hier nog aan toevoegen dat als je je gaat specialiseren op HBO/WO niveau, de werkzaamheden en navenant de inkomsten een stuk anders worden, lees beter.
Een HBO-er in de security branche verdient, afhankelijk van waar hij wat doet op circa:
>€ 50.000,00 bruto per jaar.

Zijn WO security collega zal uitkomen op circa:
> € 100.000,00 per jaar.

Het bovenstaande verklaard onder andere waarom men vanuit (politie) overheidsfuncties overstapt naar de beveiligingsbranche.

URL's:

http://www.unie.nl/conten(...)gingCAO2002-2004.pdf

http://www.unie.nl/index.(...)&pageid=1857&newsid=

httt://www.ifpo.org

http://www.sobb.nu

http://www.svpb.nl

http://www.vbnnet.nl

http://www.vpb.nl

http://www.beveiliging.nl

http://www.factomedia.nl

Resumerend, zoek je leuk werk wat ook goed betaald, ben je bereid hierin te investeren, dan is de beveiligingbranche zo gek nog niet!
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nadat ik zelf mijn beveiligings diploma had gehaald heb ik 4 jaar (schrik er zelf van) als mobiel surveillant gewerkt in Almere en Amsterdam bij een klein beveiligings bedrijf. Spannend? Nee! Want als beveiligingsbeambte mag je dus eigenlijk helemaal niks! En de politie neemt je niet echt serieus.
Ik heb het echt veel te lang gedaan, ben van mening dat het een prachtig (bij) baantje is als je student bent, (verdiend nl leuk als je 18 bent maar hoger zal je loon nooit echt worden) maar maak er geen carriere van!
Alle vooroordelen over beveiligings beambtes vind ik trouwens waar, veel van mijn toenmalige collega's, en dan heb ik het over 50 man, waren van tevoren afgekeurd bij de politie (psychologische test) en liepen in hun vrije tijd gewoon in uniform rond. Er waren er zelfs bij die hun eigen prive auto hadden voorzien van strepen en zwaailichten en wat de gek maar verzint!
In de beveiliging werk je over het algemeen 's avonds en 's nachts, erg slecht voor je sociale leven dus, en je werkzaamheden bestaan grotendeels uit wachten er zijn wel baantjes overdag, maar dat is dan weer in het weekend!
Als je op een sollicitatie formulier aangeeft dat je NIET bereid bent onregelmatige diensten te draaien word je gewoonweg niet terug gebeld.

Mijn conclusie: Tijdelijk? Prima Maar blijf er niet te lang in hangen!
pi_18088154
Captain-America, mag ik jou es wat vragen stellen over de email?
'The world is mine'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')