abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145374514
Nu al een aantal keer gehad dat het beeld bevriesde en dat daarna de pc geen beeld gaf, maar dan na een half uur wel weer werkte.

Nu na de laatste keer dat de pc weer helemaal vastliep krijg ik helemaal geen beeld meer, ook het hdd lampje brand helemaal niet en krijg geen bios melding.

wat kan hier aan de hand zijn?
pi_145374538
Nieuwe kopen
bad habit for ..
pi_145374674
Wat voor programma's draai je dan?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 20:18:45 #4
308981 Narcotical
Best in the World
pi_145374819
Even in mijn glazen bol kijken hoor...
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_145374850
bevriesde?

Serieus?
pi_145374930
Bevriesde :')

Maaruh, draai memtest even om te checken op brak geheugen.
pi_145377447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bevriesde :')
Maaruh, draai memtest even om te checken op brak geheugen.
Lijkt me vrij lastig zonder een succesvolle POST :P .
Wat gebeurt er zodra je hem aanzet? Gaan de fans wel draaien? Heb je een BIOS speaker aangesloten, en zo ja, hoeveel piepjes hoor je?
pi_145380352
Check je koeling
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:19:23 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_145380510
Kan een probleem met koeling, voeding, moederbord, geheugen, cpu of gpu zijn.
So we just called him Fred
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:21:29 #10
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_145380571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:10 schreef Zolder het volgende:
Nu al een aantal keer gehad dat het beeld bevriesde en dat daarna de pc geen beeld gaf, maar dan na een half uur wel weer werkte.
Nu na de laatste keer dat de pc weer helemaal vastliep krijg ik helemaal geen beeld meer, ook het hdd lampje brand helemaal niet en krijg geen bios melding.
wat kan hier aan de hand zijn?
Bevroor, niet bevriesde.

Een van je chips is overheated geraakt. Kijk je koeling na. Vaak is het de graphic-chip die oververhit en dan krijg je dit.
pi_145387447
of die van de processor, kan zijn dat daar de fan niet van draait of te langzaam draait.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_145389225
Haal eerst een RAM module eruit, en daarna de andere (als je 2 RAM modules hebt)

En anders moet je de voeding vervangen, en de videokaart.

Maar denk ik ook wel handig is, dat je even de volledige specificaties (merken, modelnamen, e.d.) hier neerzet. Misschien ziet er iemand iets opvallends.
pi_145390158
Download eens een programmaatje en check al je temperaturen. Wellicht is je koeling ergens van kapot en word je CPU bijvoorbeeld veel te heet. Dan schakelt de PC zichzelf uit om schade voorkomen.

RAM kan kapot zijn. HDD kan het begeven. Als het niet aan de temperatuur ligt, dan gewoon elke keer een component er uittrekken / loskoppelen en de PC opnieuw opstarten.

Zo kun je dingen uitsluiten. Kost even een uurtje werk, maar scheelt je wellicht wel een geheel nieuwe PC te kopen wat misschien helemaal nog niet nodig is.
pi_145390278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:49 schreef Bimmer het volgende:
Download eens een programmaatje en check al je temperaturen.
De PC wil helemaal niet meer aan. Dus de TS kan geen programma meer draaien.
pi_145390756
Nou een tijdje terug had ik dit dus ook al en toen was de onboard videokaart kapot. Een nieuwe en hij werkte weer.

Ik heb ondertussen de temperatuur regelmatig gecontroleerd, en zelfs als maatregel de cpu van 2.5 naar 1.8 ghz gezet.

Misschien is het maar tijd voor een nieuwe pc
pi_145391498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:06 schreef Zolder het volgende:
Nou een tijdje terug had ik dit dus ook al en toen was de onboard videokaart kapot. Een nieuwe en hij werkte weer.
Nieuwe onboard videokaart? _O-
Vreemd trouwens dat die "stuk" was maar de rest nog wel werkte aangezien alle chips bij elkaar zitten. Weet je zeker dat het geen driver probleem is of iets anders?

Wat je ook nog zou kunnen testen. (heb het vaker gezien met random freezes en niet op willen starten zonder 10x aan en uit te klikken). Check je bios-batterij eens... Dat platte horloge batterijtje. Gewoon even doormeten met een voltmeter (bovenkant is +, onderkant is -). Als die dood is (onder de ~2.5V) kan hij namelijk ook raar doen. Vooral bij oude pc's een probleem. Trek ze regelmatig uit pc's van een jaar of 6 oud (of ouder) waarbij ze nog een halve volt geven die constant vastlopen en opstartproblemen hebben. Nieuwe batterij erin en fixed

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 12:32:14 ]
pi_145391996
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nieuwe onboard videokaart? _O-
Vreemd trouwens dat die "stuk" was maar de rest nog wel werkte aangezien alle chips bij elkaar zitten. Weet je zeker dat het geen driver probleem is of iets anders?
Wat je ook nog zou kunnen testen. (heb het vaker gezien met random freezes en niet op willen starten zonder 10x aan en uit te klikken). Check je bios-batterij eens... Dat platte horloge batterijtje. Gewoon even doormeten met een voltmeter (bovenkant is +, onderkant is -). Als die dood is (onder de ~2.5V) kan hij namelijk ook raar doen. Vooral bij oude pc's een probleem. Trek ze regelmatig uit pc's van een jaar of 6 oud (of ouder) waarbij ze nog een halve volt geven die constant vastlopen en opstartproblemen hebben. Nieuwe batterij erin en fixed
De nieuwe was niet onboard uiteraard ;)

Het is een iets oudere PC met echt een aparte onboard videokaart met eigen heatsink, dus niet geintegreerd in de processor zoals tegenwoordig de standaard is.

Aan drivers kan het niet liggen want zie nog niet eens het bios scherm.

Bios batterij kan ik nog wel naar kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')