abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145417551
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij deze.
Overigens meteen vergunning intrekken voor zomercarnaval en andere onzin, ik heb er spontaan last van ook.
En ook van Kwaku, veel te stereotype, het draait alleen maar om Surinaams eten en muziek, alsof elke gekleurde dat leuk vind. Schande.
Plaatje voor een boze Voorbips. :*
pi_145419314
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Mensen die tegen ZP zijn, zijn geen Nederlanders?
Daar komt de aap uit de mouw. Racisme is inherent aan ZP en zijn aanhangers, blijkt maar weer.
Nee, (autochtone) Nederlanders zijn het gewoon spuugzat dat er respect en begrip moet worden opgebracht voor allerlei geïmporteerde tradities en achterhaalde woestijnreligies, terwijl er omgekeerd een gebrek aan respect en begrip is voor onze tradities is. Zo simpel is het.

Groepen nieuwkomers hebben het incasseringsvermogen van autochtone Nederlanders nu gewoon te ver op de proef gesteld en de maat is vol. Het is tijd dat Nederlandse consumenten de komende maanden massaal hun macht doen gelden en dat ze de winkels met een slappe ruggengraat boycotten. Laat zo'n HEMA maar failliet gaat, laat zo'n Albert Heijn maar een flinke knauw krijgen. Eens zitten welke winkels het dan volgend jaar aandurven om Zwarte Piet te verbannen.
pi_145419362
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blijf lekker geloven dat het gaat om "een paar" tegenstanders. Vervolgens zul je van de ene in de andere verbazing blijven vallen. HEMA, AH, dit zijn slechts pioniers. Snel zal het "normaal" worden om ZP niet meer af te beelden in de winkels. Elke volgende winkelketen zal minder weerstand krijgen als ze van ZP afstappen.
Het is een kleine groep tegenstanders. En ergens op tegen zijn, wil niet zeggen dat daarom datgene maar moet worden afgeschaft of verboden. Of zullen we anders even in kaart brengen hoeveel Nederlanders iets tegen die zesde-eeuwse woestijnreligie uit het Midden-Oosten hebben? Of gelden dan ineens andere regels en maatstaven?
pi_145419663
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, (autochtone) Nederlanders zijn het gewoon spuugzat dat er respect en begrip moet worden opgebracht voor allerlei geïmporteerde tradities en achterhaalde woestijnreligies, terwijl er omgekeerd een gebrek aan respect en begrip is voor onze tradities is. Zo simpel is het.
Groepen nieuwkomers hebben het incasseringsvermogen van autochtone Nederlanders nu gewoon te ver op de proef gesteld en de maat is vol. Het is tijd dat Nederlandse consumenten de komende maanden massaal hun macht doen gelden en dat ze de winkels met een slappe ruggengraat boycotten. Laat zo'n HEMA maar failliet gaat, laat zo'n Albert Heijn maar een flinke knauw krijgen. Eens zitten welke winkels het dan volgend jaar aandurven om Zwarte Piet te verbannen.
Dat lijk wel een soort terreur die jij wilt . Mensen zo bang maken voor omzetverlies dat ze jouw onzinnig geloof in ZP braaf uitvoeren.
Die ZP en Klaas zijn oubollige figuren . Leuk om kinderen zo snoep en kadootjes te geven, maar jij maakt er een heilig gebeuren van .
Relativeer die buitenlanderhaat eens van je. Nuchterheid en relativering zijn veel betere oudhollandse tradities .

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 11-10-2014 01:38:28 ]
pi_145419743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat lijk wel een soort terreur die jij wilt . Mensen zo bang maken voor omzetverlies dat ze jouw heilig geloof in ZP braaf uitvoeren.
Die ZP en Klaas zijn oubollige figuren . Leuk om kinderen zo snoep en kadootjes te geven, maar jij maakt er een heilig gebeuren van .
Relativeer die buitenlanderhaat eens van je. Nuchterheid en relativering zijn veel betere oudhollandse tradities .
Wat is nu eigenlijk terreur? Waarom kan het irritante gemekker van een klein groepje beroepsklagers niet onder die noemer vallen? Ergens niet mee om kunnen gaan, hard gaan schreeuwen dat het "racisme" is en dat het verboden moet worden. Dat is terreur. Het is een poging om de Nederlandse cultuur aan te tasten.

Ik wil dat winkels met slappe ruggengraat, de lafbekken onder de ondernemingen, die veel te gemakkelijk buigen voor een klein groepje klagers, flink de consequenties van hun lafbek-gedrag ondervinden. Hoe harder de klappen die HEMA en Albert Heijn nu krijgen, des te groter is de kans dat andere winkels, zoals V&D, Bijenkorf en andere supermarkten zich volgend jaar wel 100 keer bedenken voordat ze gaan tornen aan Zwarte Piet.

En wie ben jij trouwens om te bepalen of iets oubollig is? Als ik iets oubollig vind, moet het dan ook meteen verboden worden? Ik heb anders nog wel een rijtje voor je. Of zullen we kiezen voor een klimaat van leven en laten leven? Dat laatste betekent dus, wat minder vriendelijk gezegd: Blijf met je gore tengels van ons Sinterklaasfeest af. Punt uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2014 01:40:55 ]
pi_145419846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet echt boeiend of ze er zelf beter van worden. Ze dragen bij aan een beter Nederland, dat is het enige wat voor mij telt.
_O- _O- _O-
pi_145420004
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk terreur?
Mensen bang maken, bijv. Dat prijs je aan als werkwijze.
Je bent niet in staat te accepteren dat bedrijven op hun eigen manier deelnemen aan de sintviering.
Ze doen er niemand kwaad mee, maar jij bent zo intolerant bezig en je wilt hen dwingen jouw geloof uit te voeren.

quote:
Dat is terreur. Het is een poging om de Nederlandse cultuur aan te tasten.
Jouw fundamentalisme is de echte poging tot aantasting van de Nederlandse cultuur.
Gelukkig zijn Nederlanders niet zo fanatiek als jij bent.

quote:
Ik wil dat winkels met slappe ruggengraat, de lafbekken onder de ondernemingen, die veel te gemakkelijk buigen voor een klein groepje klagers, flink de consequenties van hun lafbek-gedrag ondervinden.
Ja,,,, je wilt ze bang maken en zo dwingen te handelen naar jouw fundamentalisme

quote:
En wie ben jij trouwens om te bepalen of iets oubollig is?
Een mens? Met vrijheid van meningsvorming en meningsuiting?
Ik bepaal zelf wel wat mijn mening is of dat ik een ZP-afbeelding in mijn winkel zet.

quote:
. Of zullen we kiezen voor een klimaat van leven en laten leven? Dat laatste betekent dus, wat minder vriendelijk gezegd: Blijf met je gore tengels van ons Sinterklaasfeest af. Punt uit.
Mooi... punt uit. Stop dan met plannetjes propageren om anderen jouw geloof op te dringen. Leven en laten leven.
En kap eens met dat "ons" claimen. Alle mensen die in Nederland wonen hebben evenveel recht op een eigen mening en meningsuiting. Wel of niet een buitenlandse afkomst . .
pi_145420112
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 02:01 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen bang maken, bijv. Dat prijs je aan als werkwijze. Je bent niet in staat te accepteren dat bedrijven op hun eigen manier deelnemen aan de sintviering. Ze doen er niemand kwaad mee, maar jij bent zo intolerant bezig en je wilt hen dwingen jouw geloof uit te voeren.
Dat doen ze wel. Ze dragen er met hun slappe houding aan bij dat de acceptatie van Zwarte Piet afneemt en dat een traditie te grabbel wordt gegooid. Ik wens daar tegen te ageren. En met mij miljoenen andere Nederlanders.

Ze hoeven "mijn geloof" niet uit te voeren Albert Heijn, noch HEMA, is verplicht om Sinterklaasproducten te verkopen of aandacht te besteden aan het feest.

quote:
Jouw fundamentalisme is de echte poging tot aantasting van de Nederlandse cultuur.
Gelukkig zijn Nederlanders niet zo fanatiek als jij bent.
Je klinkt als 99.999, die kraamt ook dit soort wartaal uit. Ik neem het juist op voor een element uit de Nederlandse cultuur. We zullen de komende tijd vanzelf zien hoe fanatiek Nederlanders op dit punt zijn. Ik heb uitgesproken waar ik op hoop. De tijd zal het leren.

quote:
Ja,,,, je wilt ze bang maken en zo dwingen te handelen naar jouw fundamentalisme
Is niet juist. Ze mogen zelf weten hoe ze handelen, als ze zich maar goed bewust zijn van de consequenties ervan en de gevaren die eraan kleven.

quote:
Een mens? Met vrijheid van meningsvorming en meningsuiting? Ik bepaal zelf wel wat mijn mening is of dat ik een ZP-afbeelding in mijn winkel zet.
Goh... en jouw mening is meer waard dan die van een ander? De mening van een paar duizend beroepsklagers is meer waard dan die van miljoenen Nederlanders?

Je hoeft geen ZP-afbeelding in je winkel te zetten. Als het Sinterklaasfeest niet jouw piece of cake is, dan negeer je dat gewoon fijn. Doe ik elk jaar, met onder meer carnaval en het Suikerfeest.

quote:
Mooi... punt uit. Stop dan met plannetjes propageren om anderen jouw geloof op te dringen. Leven en laten leven. En kap eens met dat "ons" claimen. Mensen in Nederland wonen hebben evenveel recht op een eigen mening en meningsuiting. Wel of niet een buitenlandse afkomst .
Laten leven betekent dat je andermans tradities met rust laat. Het woord "ons" is hier uitgesproken namens miljoenen Nederlanders die niet willen dat Zwarte Piet wordt veranderd of afgeschaft. Respecteer dat.
pi_145421100
Ik vind de variant die Amsterdam nu toont wel redelijk. Heb het niet zo op met Quinsy een cohorten, maar herinner me nog wel het verhaal van een (van oorsprong Surinaamse) man die zei dat hij het moeilijk vond om aan Sinterklaas mee te doen omdat hij de Pieten niet goed aan zijn zoon kon uitleggen.

Ik vind het wel positief om wat aan te passen aan de traditie zodat het voor iedereen toegankelijk wordt.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:26:05 #285
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145421299
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 07:35 schreef kipknots het volgende:
Heb het niet zo op met Quinsy een cohorten, maar herinner me nog wel het verhaal van een (van oorsprong Surinaamse) man die zei dat hij het moeilijk vond om aan Sinterklaas mee te doen omdat hij de Pieten niet goed aan zijn zoon kon uitleggen.
De sint is bisschop over een Spaanse provincie met veel Afrikaanse Moren? Dat valt toch wel uit te leggen?
pi_145421339
Het is makkelijk uit te leggen; kleurlingen zijn slaven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_145421348
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 07:35 schreef kipknots het volgende:
Ik vind de variant die Amsterdam nu toont wel redelijk. Heb het niet zo op met Quinsy een cohorten, maar herinner me nog wel het verhaal van een (van oorsprong Surinaamse) man die zei dat hij het moeilijk vond om aan Sinterklaas mee te doen omdat hij de Pieten niet goed aan zijn zoon kon uitleggen.
Ik vind het wel positief om wat aan te passen aan de traditie zodat het voor iedereen toegankelijk wordt.
Het probleem is dat er dus na zwarte piet nog iets gaan komen waar die mensen moeilijk om gaan doen.. ik voel het al aankomen.

Verder hebben de meeste van die mensen een "zij/wij" mentaliteit, "De blanke man die die neger onderdrukt en wij zullen er boven uit komen en zegevieren!" aldus wat veel donkere mensen zeggen.

Over 500 jaar zijn ze nog steeds butthurt en hebben ze "zoveel pijn voor wat mijn voorouders is aangedaan" en zielig dat ze doen joh!.. quit the crap and move on.. maar ja dat is moeilijk voor ze he.
Waz met jou!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:33:03 #288
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_145421737
quote:
[..]
Dit...

De discussie gaat niet om wel of geen racisme, maar om dit.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_145421802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 01:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat lijk wel een soort terreur die jij wilt . Mensen zo bang maken voor omzetverlies dat ze jouw onzinnig geloof in ZP braaf uitvoeren.
En wat zijn de tradities van de allochtone bevolking in Nederland ? Kankeren, huilen en drammen? Beledigt zijn? Racistisch zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2014 09:40:28 ]
pi_145421879
Vraag me ook af wat voor types de beleidsmakers van Hema en AH zijn, dat ze zo gevoelig zijn voor dat groepje racisme roepers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145425201
quote:

[..]

Hahah wat ben jij zielig
pi_145425219
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 09:45 schreef Montagui het volgende:
Vraag me ook af wat voor types de beleidsmakers van Hema en AH zijn, dat ze zo gevoelig zijn voor dat groepje racisme roepers.
Beleidsmakers die zoveel mogelijk geld willen verdienen
pi_145425248
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:58 schreef JanCees het volgende:

[..]

Beleidsmakers die zoveel mogelijk geld willen verdienen
Dan doen ze hun werk niet zo goed.
pi_145425287
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan doen ze hun werk niet zo goed.
wie had ook gedacht dat autochtone Nederlanders zich zo druk konden maken om zwarte piet
pi_145425312
Liever iedereen bedienen dan enkel een meerderheid
pi_145425347
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:01 schreef JanCees het volgende:

[..]

wie had ook gedacht dat autochtone Nederlanders zich zo druk konden maken om zwarte piet
99,99% van de Nederlanders, hoe groot was de kans dat die beleidsmakers ook zo'n blok beton voor hun kop hadden als die 0,01%?
pi_145425357
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

99,99% van de Nederlanders, hoe groot was de kans dat die beleidsmakers ook zo'n blok beton voor hun kop hadden als die 0,01%?
wow goed argument man
pi_145425436
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:57 schreef JanCees het volgende:
[..]
Hahah wat ben jij zielig
Dat is één van de mildere labeltjes die ik krijg opgeplakt, inderdaad. Maar troost je: ik ben heel wat gewend en schrik niet meer zo snel.
pi_145425479
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:02 schreef JanCees het volgende:
Liever iedereen bedienen dan enkel een meerderheid
Waar haal je het (bizarre) idee vandaan dat beroepsklagers de Albert Heijn niet meer in mogen als daar snoepgoed ligt met Zwarte Piet erop? Mensen die dat niet willen, lopen er gewoon aan voorbij.
pi_145425506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar haal je het (bizarre) idee vandaan dat beroepsklagers de Albert Heijn niet meer in mogen als daar snoepgoed ligt met Zwarte Piet erop? Mensen die dat niet willen, lopen er gewoon aan voorbij.
Albert Heijn heeft liever dat niemand eraan voorbij loopt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')