Karstman | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:43 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd | |
Karstman | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:44 |
Omdat niemand het deed ![]() | |
nils7 | donderdag 9 oktober 2014 @ 09:55 |
Veronica zend trouwens de GP van de VS uit. Alle avond races (voor ons in de avond) doen ze. | |
sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 10:55 |
Alleen die van Brazilië met een uur vertraging omdat ze pas vanaf 18.00 uur uitzenden. | |
JohnB52 | donderdag 9 oktober 2014 @ 12:20 |
Zeker weten? Die van Canada zonden ze ook niet uit. | |
sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 12:47 |
Canada hebben ze wel live uitgezonden, volgens uitzending gemist. Verder las ik een bericht waarin stond dat ze naast Canada alleen de VS live uitzenden. | |
Fiorano | donderdag 9 oktober 2014 @ 12:52 |
Elke coureur rijdt dit weekend met de volgende sticker op zijn helm:![]() | |
µ | donderdag 9 oktober 2014 @ 13:01 |
Formule 1-coureurs moeten voortaan verplicht een bitje dragen. Autosportfederatie FIA wil ze zo beschermen tegen ernstige gebitsschade. Voorzitter Jean Todt wijst erop dat je bij een crash met een snelheid van boven de 300 kilometer per uur zelfs je voortanden zou kunnen kwijtraken. http://www.speld.nl/2014/(...)plicht-in-formule-1/ ![]() | |
nils7 | donderdag 9 oktober 2014 @ 13:22 |
Speld dan weten we t wel hej | |
Fiorano | donderdag 9 oktober 2014 @ 13:23 |
Meeste briljante website op het Nederlandse net | |
twiFight | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:44 |
Het is dat ik De Speld ken, maar anders had ik het nog geloofd ook ![]() | |
IkWilbert | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:48 |
Rossi zal dit weekend in de tweede Marussia plaatsnemen. | |
Fiorano | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:51 |
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend. | |
IkWilbert | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:22 |
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was. | |
sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:37 |
Nee, wordt morgenvroeg pas beslist of ze met één wagen of met Rossi gaan rijden. | |
Fiorano | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:49 |
Officiële F1 website meld dat hij de vervanger is, en zijn racedebuut gaat maken Bron: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16464.html | |
sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:03 |
Daar staat niets meer in dan dat hij geregistreerd is en het team het nog moet bevestigen. Het team zegt zelf dat ze pas morgenvroeg bekendmaken of Rossi gaat rijden.
| |
sasquatsch | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:10 |
Lotus deal met Mercedes officieel
| |
Sinister-D- | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:44 |
20 jaar met Renault motoren sinds het nog Benetton was, knap lang zullen we maar zeggen voor een sport die zo verandelijk is als F1. | |
Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:56 |
Mooi gebaar. Vergne heeft dat opgezet en die stickers laten maken. Ik denk niet dat er ook maar 1 coureur is die zo een sticker niet aanneemt. | |
Geralt | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:59 |
Niet alleen de F1 dus ![]() | |
4-elements | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:02 |
Ik word wel een beetje moe van figuren die nu zeggen dat er een discussie nodig is over een gesloten cockpit. Dit was een freakaccident, niet alle regels hoeven gelijk op de schop. Het doet je juist beseffen hoe veilig de F1 tegenwoordig is. En alle risico's kun je nooit uitsluiten zolang ze met honderden km/u over het circuit razen. Eerlijk gezegd hoort dat beetje risico ook bij de sport. | |
Marks | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:23 |
Mn hele verhaal hier weg geedit ![]() http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/4802.html | |
Meike26 | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:23 |
Indd.. en daarbij, ik denk dat een glazen koepeltje in dit incident ook verpulverd was geweest, overal repen/splinters met lexaan/plexiglas. Echt glas zullen ze ook wel niet gebruiken, of het moet gelaagd suikerglas zijn... maarja.. komt er zo'n veer op je af, zoals bij Massa, springt het glas en coureur schrikt en rijdt zo uit paniekreactie het circuit af waar net een heuveltje ligt...het publiek in.. | |
Marks | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:28 |
TOPquote ......... if a tightrope was only one foot above the ground anyone would try it, if its 50 feet in the air not many would and without a safety net even fewer. That was the appeal of racing to me." | |
Marks | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:30 |
Dat zal ook wel weer meevallen denk ik ![]() | |
twiFight | donderdag 9 oktober 2014 @ 23:50 |
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee. Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator. | |
nils7 | vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38 |
Die laatste is de FIA al begonnen. | |
sasquatsch | vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:28 |
Als coureurs de gele vlaggen respecteren is de kans nog kleiner. | |
Ferry_76 | zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:25 |
RTL GP op facebook:
| |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:31 |
Het is duidelijk silly season ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:13 |
'Schumacher wordt langzaam wakker'
| |
Fiorano | zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:16 |
Even heh, hier wordt beweerd dat de bevestiging van de Go Pro camera op z'n helm de hersenschade heeft veroorzaakt. Dat zou toch wel bizar zijn, wat mij betreft kan er dan een verbod komen om die dingen. | |
twiFight | zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:33 |
Waarom nou gelijk weer een verbod? Het is geen binaire keuze - of zoals het nu is, of helemaal niet - hoor. Als die bevestiging gevaar oplevert dan pas je gewoon die bevestiging aan. | |
Sinister-D- | zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:38 |
Al die berichten over Schumacher spreken elkaar gewoon tegen. Laatst was ie nog bij bewustzijn en kon die communiceren dmv knipperen met zijn ogen ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:49 |
Nattekat | zondag 12 oktober 2014 @ 22:40 |
Ik zit erover te denken om voor de fp F1 nieuws te gaan brengen, aangezien het nu nogal kaal is en met de waarschijnlijk toenemende interesse vanaf volgend jaar. Weet iemand die er al bij betrokken is of hier behoefte aan is? ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 oktober 2014 @ 23:13 |
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezellig ![]() | |
Nattekat | zondag 12 oktober 2014 @ 23:45 |
Mooi ![]() | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 13:46 |
Ocon volgend jaar bij Lotus..? : http://www.racer.com/f1/i(...)ed-for-lotus-f1-role | |
nils7 | maandag 13 oktober 2014 @ 13:49 |
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot! | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 13:51 |
Vergne naar Force India, Hulkenberg gefrustreerd uit de F1 en naar Porsche in het WEC..?: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=61668 (Zleden zo'n silly silly season gezien geloof ik..) | |
Peterselieman | maandag 13 oktober 2014 @ 13:52 |
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus. | |
nils7 | maandag 13 oktober 2014 @ 13:53 |
kak Vond Grosjean erg gegroeid in 2013! | |
Peterselieman | maandag 13 oktober 2014 @ 13:53 |
Het hangt er heel erg vanaf of McLaren beide coureurs wil vervangen of niet, wat er voor 2015 gaat gebeuren. Zo ja, dan zie ik Grosjean ook nog wel naar een ander team (McLaren of Ferrari) verkassen namelijk. | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 13:55 |
| |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 22:18 |
Caterham kan/mag/wil/durft niet meer terug naar de UK? Via RTL GP. | |
Sinister-D- | maandag 13 oktober 2014 @ 22:27 |
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrows ![]() ![]() | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 22:30 |
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam.. ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 oktober 2014 @ 22:49 |
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham. Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/ | |
Karstman | maandag 13 oktober 2014 @ 22:56 |
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan? | |
Peterselieman | maandag 13 oktober 2014 @ 22:59 |
Half, half. Kolles gebruikt namelijk ook de windtunnel van Toyota in Keulen, naast zijn eigen hoofdkwartier | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 23:00 |
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen. | |
Fom | dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:17 |
Interessant, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen omtrent dit team. | |
Fiorano | dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:49 |
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren.... | |
Peterselieman | dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:15 |
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden. | |
Fiorano | dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33 |
Goed punt. | |
twiFight | dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:56 |
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan. | |
Ferry_76 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:34 |
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml | |
Nattekat | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:35 |
En nu met url tags ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:36 |
mja, die hebben geen geld in de ontwikkeling van de auto gestoken. Kolles steekt al het geld dat er nu nog in het bedrijf zit in zijn bolide en laat aan het einde van het seizoen de boel ploffen | |
Ferry_76 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:58 |
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor? http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/ | |
twiFight | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:12 |
Toch een ~9 miljoen aan bonus wat naar het personeel gaat, goed bezig! Overigens twijfel ik er niet aan dat er nog eens zo'n bedrag naar de top 1% gaat. Maar 12.500,- zou ik op mijn loonstrookje willen zien. | |
JohnB52 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:34 |
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull. | |
nils7 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:07 |
Dat lijkt me ook... kijk maar wat kritiek kan doen (zie Frijns) | |
Sinister-D- | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:17 |
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht..... | |
nils7 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:58 |
Sainz jr zit wel in de laatste promo video van RB https://www.facebook.com/(...)27798&type=2&theater | |
wimderon | dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:14 |
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben. | |
Geralt | dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:32 |
Of ze dat willen weet ik niet, ik denk in elk geval wel dat het beter voor Verstappen zou zijn. Als ie zich tegen een ervaren coureur staande kan houden zegt dat heel wat meer dan dat het stuivertje wisselen is met een andere rookie. Om maar een tweetal voorbeelden te noemen. Of dat ie een andere rookie om zn oren rijdt. Beter gewoon die ervaren man kloppen. Goed voor je marktwaarde. ![]() | |
Marks | woensdag 15 oktober 2014 @ 10:08 |
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is. In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc. | |
nils7 | woensdag 15 oktober 2014 @ 10:22 |
Idd die inhaalraces. Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech. | |
Marks | woensdag 15 oktober 2014 @ 10:57 |
Ja, zei Olav Mol ook een keer goed. Bijvoorbeeld Red Bull kijkt bij Saintz als hij pole position heeft, of hij de druk aankan om van die plek te starten en hoe hij dat kan omzetten in een goede eindklassering. Dat soort dingen is waar het team naar kijkt, gelukkig, in plaats van scorebordjournalistiek en alleen naar de uitslagen te kijken. | |
Marks | woensdag 15 oktober 2014 @ 11:08 |
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens: ''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden'' Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden? Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken! | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 11:13 |
Dat doen ze waarschijnlijk niet omdat Bernie (en de FIA?) dat niet wil(len). Ergo Bernie gooit een eisenpakket op tafel bij Tilke en zijn team en die realiseren dat. | |
Peterselieman | woensdag 15 oktober 2014 @ 11:15 |
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden. Toch heeft ook de Formule 1 wel zoiets, want het verschil tussen bijvoorbeeld een Monaco of een Monza is levensgroot, ook al zie je op beide circuits vaak dezelfde coureurs vooraan rijden. | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 11:20 |
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen. | |
nils7 | woensdag 15 oktober 2014 @ 11:50 |
Vinden jullie niet dat de F1 niet zo heel veel verandert is de afgelopen 14 jaar? Natuurlijk heeft dat met regels te maken maar een auto uit 2000 lijkt veel meer op een auto van nu dan een auto uit 1986 op die van 2000... Auto van nu: ![]() Auto uit 2000: Auto uit 1986: ![]() | |
Rossdale | woensdag 15 oktober 2014 @ 12:05 |
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk. | |
Kleffe_Dop | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:00 |
Daarnaast zijn de moderne veiligheidseisen aan Formule 1 auto's (in het post-Senna tijdperk) er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat bolides er al jaren uit zien zoals ze eruit zien. Denk aan de vorm van de monocoque (heel bepalend voor het uiterlijk van de bolide), de hoogte van de neus, afmetingen van de vleugels, afmetingen en plaatsing van de side-pods, de roll-bar, hoge cockpitranden etc. | |
Marks | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:01 |
Steeds meer regels zijn er ook voor wat wel en niet mag Nouja, het kan aan mij liggen, maar chaos vind ik niet erg ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Marks op 15-10-2014 14:32:16 ] | |
Marks | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:03 |
Nee, klopt, maar ik vind dat de F1 wel kan kijken naar NASCAR om dingen eruit te halen die beter kunnen. Denk aan de split screens, waardoor meerdere gevechten in beeld worden gebracht. Of wat denk je van MotoGP, waar ze gewoon slomo's van crashes op de social media gooien, terwijl de F1 crashes lijkt te censureren... Terwijl het juist de peper in de soep is... | |
Beach | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:56 |
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt. | |
nils7 | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:08 |
Ah ja ![]() De typenummers kwamen niet overeen hahah had simpel op FW8 gezocht (FW22 minus 14) | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:18 |
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende: Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322. Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan. Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1. Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel? ![]() Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:20 |
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor. | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:21 |
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden. Rubens meeste starts in de F1 als coureur en Ferrari als constructeur. Dat dat zo een hoog percentage zou zijn had ik niet gedacht. Dat bedoel ik ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:24 |
Ah, op die manier. Ja, die Rubens heeft nogal wat jaren meegedraaid. Jammer dat hij eruit is trouwens. Hij had nog wel een paar jaar meegekund. Trouwens, als Verstappen debuteert op z'n 17e en echt zo'n uniek talent is als gezegd wordt, dan zou het best wel eens kunnen dat hij de komende 25 jaar F1 rijdt. Da's bijna een normale beroepsduur. Tering... Over 25 jaar ben ik zelf al bijna zestig... | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:25 |
Ik 62 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:25 |
Ouwe lul! | |
flipsen | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:29 |
Ik gepensioneerd ![]() | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:30 |
| |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:31 |
Oké, oké, oké... Over 25 jaar zijn we allemaal ouwe lullen. | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:39 |
En dan reken je nog verkeerd ook. Of heb je gerekend tot pensioen van Rubens? | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:39 |
322/885 * 100% | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:40 |
Ik heb alle races van Ferrari gerekend en alle races van Rubens in de F1. Alle starts dus van allebei. Die berekening klopt toch gewoon? ![]() | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:40 |
Oh nog maar 10 jaar tot aan je pensioen! | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:41 |
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-) | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:43 |
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben? Ik niet in elk geval ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:44 |
Nou ja, 64 jaar F1, een jaar of 20 Barrichello, dus eh... Ja. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 15:45:33 ] | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51 |
18 jaar Rubens. Dan zit je pas op 28,13% he ![]() Het ging me er juist om dat ik me ineens bedacht van WTF. De F1 bestond al 26 jaar voor ik geboren werd en Rubens reed mee vanaf het eerste volledige seizoen dat ik keek en toen was ik al 17 en hij rijdt nu al 3 jaar niet meer en dat ik vervolgens niet gedacht had dat dat meer dan 1/3 zou zijn. Maargoed, geen nieuws verder dus. Gewoon even een momentje dat ik dacht wow ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51 |
Ja, het is ook wel tof. | |
Geralt | woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51 |
En ik weet ook heus wel dat tegenwoordig veel meer races op de kalender staan dan vroeger en dat dat daardoor komt. Ik verbaasde me er alleen eventjes over. Dat is alles. Over naar de orde van de dag weer ![]() | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 17:36 |
Tijd voor bier. | |
sasquatsch | woensdag 15 oktober 2014 @ 17:54 |
Ik al over de 70. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 17:55 |
Dat sowieso. Straks zijn we er allemaal te oud voor. | |
JohnB52 | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:17 |
http://wtf.nl/home/24172/vos-chillt-in-kroeg-na-gekke-val.html | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:43 |
Dat zal inderdaad ook een grote factor zijn. Desalniettemin deel ik jouw verbazing. Zou misschien ook wel leuk zijn een grafiekje te zien van het aantal races per seizoen over de jaren heen. ben helaas veel te lui die zelf te maken. PS: waarschijnlijk heb je Rubens' eerste race win ook gezien. Wat een prach-tig moment vond ik dat. Rivieren van tranen over zijn wangen! | |
Fer | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:48 |
Volgens mij heeft Rubens maar 104 races gereden voor Ferrari hoor. Massa heeft er nog meer, voor een "middelmatige" coureur... | |
twiFight | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:03 |
Het ging dan ook niet om het aantal races van Rubens bij Ferrari, maar om de constructeur met het meeste # races op haar naam vs. de coureur met het meeste # races op zijn naam. Die verhouding is best opvallend, aangezien de betreffende constructeur al 64 jaar rijdt en die coureur 'maar' 18. | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:29 |
1950 en 1951 hadden ze 6 races (en Indy500). In de jaren 60 zat het rond de 10. In de jaren 70 klom het naar 16 (met een piekje in 1977, toen waren er 17). Daarna heel lang 15 of 16. Tot het rond 2000 weer begon te stijgen. De statistieken met aantal overwinningen, pole positions en snelste rondes zijn daarom niet te vergelijken en redelijk onzinnig geworden. Had Barrichello in 1950 begonnen, dan had hij tot 1980 of 1981 moeten rijden om tot hetzelfde aantal races te komen. | |
#ANONIEM | woensdag 15 oktober 2014 @ 19:31 |
Overigens had je tot ca. 1980 nog F1-races die niet meetelden voor het kampioenschap. | |
nils7 | donderdag 16 oktober 2014 @ 09:39 |
Alonso vertrekt volgens Luca Di MontezemoloBron | |
Marks | donderdag 16 oktober 2014 @ 09:43 |
Sabbatical klinkt mij niet goed, doet me denken aan Hakkinen... die is nog steeds met sabbatical ![]() | |
Rossdale | donderdag 16 oktober 2014 @ 10:09 |
Dan gaat hij naar McLaren, Vettel wordt nog niet bevestigd bij Ferrari omdat de deal van Alonso nog niet rond is en Ferrari daarom nog niets kan zeggen. Als Alonso met sabbatical zou gaan, had de komst van Vettel al lang bevestigd kunnen zijn. Ik verwacht wel dat als McLaren volgend jaar geen superauto heeft, Alonso in 2016 niet meer in de F1 is te vinden. | |
Peterselieman | donderdag 16 oktober 2014 @ 10:16 |
Ik denk dat McLaren volgend jaar best wel eens kan gaan verrassen. Die auto heeft in de afgelopen races stukken beter gepresteerd dan ze het hele jaar door deden. | |
Rossdale | donderdag 16 oktober 2014 @ 10:23 |
Ik vraag het me eigenlijk wel af... Dit jaar rijden ze ook gewoon met Mercedes motoren en toch presteren ze tov de overige teams met dezelfde motor behoorlijk ondermaats. Stel dat de Honda motor volgend jaar minimaal net zo goed is als de Mercedes motor, dan moeten ze toch ook op aerodynamisch vlak behoorlijke stappen gaan maken om constant voor de overwinningen mee te gaan doen. Als McLaren nu met een Renault of Ferrari motor had gereden, dan zou ik inderdaad een flinke upgrade in performance verwachten, maar nu vraag ik me af of ze zo veel beter zullen zijn volgend jaar tov de andere teams met Mercedes motoren... Ik hoop het wel natuurlijk, dat is alleen maar goed voor het kampioenschap ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 oktober 2014 @ 10:28 |
In Sochi werkte de McLaren in ieder geval erg goed en ook in Japan zat het team met in ieder geval Button er behoorlijk bij. Nu weet ik dat een zwaluw nog geen zomer maakt, maar ik denk echt dat ze op aerodynamisch gebied een stap in de goede richting hebben gezet en nu met Ferrari en Red Bull kunnen strijden om P5 | |
sasquatsch | donderdag 16 oktober 2014 @ 11:30 |
Twee jaar geleden hoorden ze bij de top van het veld en ik heb de verwachting dat ze er in de komende jaren weer bij gaan horen. En zo niet gaat Alonso in 2016 naar Mercedes als er een plek vrij komt. | |
Geralt | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:40 |
Ik zou het Alfons niet eens kwalijk nemen als hij er in 2016 mee zou stoppen. Heck, met dergelijke salarissen zou ik slechts 1 jaar "werken" en dan zeggen bekijk het maar en de rest van mn leven lekker in luxe uitzingen ![]() Respect dus voor die grootverdieners dat ze dat niet doen ![]() | |
JohnB52 | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:42 |
Of aan Nigel Mansell | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:46 |
En zelfs als ze wel terugkomen gaat dat niet altijd geweldig. Zie Schumacher, Räikkönen en De la Rosa. | |
Fir3fly | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:54 |
Ah Alonso blijft dus bij Ferrari. Wat ik al dacht. | |
Mexicanobakker | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:56 |
Raikkonen was in 2012 gewoon goed. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:59 |
Eh... Waar haal je die wijsheid vandaan? | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:00 |
O ja, was ik even vergeten. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:05 |
In andere geruchtenbronnen: Alonso gaat naar Audi. | |
Geralt | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:15 |
als ie met pensioen gaat ja; anders zie ik hem dat echt niet doen. ![]() | |
Fir3fly | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:15 |
Als di Montezemelo het zegt is het dus het tegenovergestelde. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:16 |
Zou wel een flinke impuls voor het WEC zijn. | |
twiFight | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:41 |
Ik denk dat hij buschauffeur wordt in een DAF. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50 |
Nou ja, de DTM was de klasse voor oud-F1-rijders, maar als het WEC dat nu wordt, dan zou ik dat helemaal niet erg vinden. Webber en Räikkönen bij Porsche, Alonso bij Audi, Button bij Nissan en Kobayashi bij Toyota? Lijkt mij prachtig. | |
Fir3fly | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:51 |
Wat mij betreft blijft het WEC zo ver mogelijk van F1 af als mogelijk. Group C werd ook gedood door de FIA toen dat populairder werd bij rijders en publiek dan F1. | |
sasquatsch | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:53 |
Ik dacht dat de Formula E dat was? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:54 |
Zover zijn we nog lang niet, maar het zou er op den duur wel van kunnen komen. Om een voorbeeld te noemen: vergelijk het geluid van een F1-wagen met het geluid van een Rebellion. Bij die laatste ga je echt kapot. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:55 |
Ik denk dat de lol van de FE vrij snel af is. Ik vond die eerste race wel leuk omdat het zo raar was, maar als dat nieuwe eraf is, dan zie ik het geen heel grote klasse worden. | |
Sinister-D- | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:16 |
zeg dat nu niet, je bent voor anderen een non-fan als je commentaar op het geluid hebt. | |
Nattekat | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:33 |
Fixed ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:50 |
Nou ja, dat is dan maar zo. Ik vind de F1 zeker nog tof hoor, maar inderdaad: het geluid is een beetje suf. Bij het WEC is het ook niet allemaal oorverdovend, maar er is in ieder geval variatie. Ze klinken allemaal anders. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 14:51:15 ] | |
THEFXR | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:53 |
Het zou een wonder zijn als McLaren met een nieuwe huwelijk gelijkt top 3 staat, ik denk dat je dat als een overgangsjaar moet zien, geen goede keuze van Alonso. | |
sasquatsch | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:08 |
Volgens de geruchten is het ook niet zijn eerste keuze, maar gokte hij erop dat de relatie tussen Rosberg en Hamilton dusdanig zou verslechteren dat Hamilton weg zou gaan bij Mercedes en hij diens plek kon innemen. Doordat Vettel nu bij Ferrari heeft getekend is de weg terug voor hem afgesloten en heeft hij geen andere keuze dan of te kiezen voor McLaren, of een jaar met sabbatical te gaan (in de hoop dat er in 2016 wel een plek vrij komt bij Mercedes). | |
Fir3fly | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:11 |
Of gewoon bij Ferrari blijven. Wat ook gaat gebeuren. | |
sasquatsch | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:15 |
Gaat hij MotoGP voor Ducati rijden dan? Want daar gaat Domenicali naar toe en is de basis van deze geruchten. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:18 |
Ik lees juist overal dat Domenicali naar Audi gaat. Voorlopig buiten de autosporttak, maar toch... | |
sasquatsch | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19 |
Ducati is van Audi. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19 |
Ah, weer wat geleerd. | |
nils7 | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:22 |
Na ja VAG Die kunnen zowat hun eigen race serie beginnen met elk team een "eigen" motor en nog zo'n vol veld als de F1 hebben ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:26 |
Hülkenberg schijnt ook naar Porsche te kunnen. | |
Ferry_76 | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:27 |
Had er ook mee te maken dat de FIA even voorschreef dat Groep C en F1 dezelfde 3.5 liter motoren moesten gaan gebruiken, waardoor veel fabrikanten afhaakten omdat zij geen nieuwe motor wilden ontwikkelen. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:28 |
Ik denk dat die nog wel even in de F1 terecht kan. Maar hoe meer grote namen in het WEC, hoe beter. Laat het maar een verdomd populaire klasse worden. | |
Ferry_76 | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:29 |
Waar dan? Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes vallen af, Force India schijnt Vergne wel naast Perez te willen hebben dus een stap vooruit zit er voor Nico wéér niet in.. | |
Fir3fly | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:32 |
Nou ja dat is dus hoe de FIA het gedaan heeft. Het doel was gewoon het doden van Group C. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:36 |
Hm. Inderdaad wel een goed punt. Nou ja, FI. Anders zou ik het ook niet weten. | |
nils7 | donderdag 16 oktober 2014 @ 16:55 |
Daarvoor zijn de races veelste lang. Ik zie eerder graag een goed GT kampioenschap in een soort F1 opzet. McLaren, Ferrari, Lamborghini, Ford, Nissan, Aston Martin, Audi, Porsche, Corvette, Dodge Supercars van die merken... 1 motor per seizoen Hybride ook verplichten (minimaal 20% van het vermogen van een rondje hybride kunnen rijden). Op F1 circuits Voor de rest vrij laten qua technologie... Ik ben voor ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:03 |
Ik vind dat juist een van de voordelen. Een soort Blancpain Sprint? | |
Geralt | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:41 |
F1 2014 ligt in de schappen vanaf vandaag geloof ik. Zou Codemasters het aandurven om Bianchi als AI driver tijdens de race in Japan van de baan te laten vliegen? ![]() Wel realistisch natuurlijk, maar ik denk dat ze dat niet doen ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:44 |
Ben na 2011 al afgehaakt.. Mij te veel bugs om me nog aan een nieuw deel te wagen. | |
Fiorano | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:45 |
Ik ben hem nu aan het binnenhalen etc. Dus zal het vanavond eens proberen... | |
Geralt | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:51 |
Ik laat hem schieten nu gisteren Assetto Corsa uitgekomen is. Ofja release candidate 1 is uitgekomen en eigenlijk alles werkt wel wat ik zo vlug zag. Die is heel wat beter qua sim dan de F1 games. Misschien dat ik 2014 een keer uit de grabbelbak trek later. ![]() | |
Fiorano | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:52 |
Die trekt m'n videokaart niet, althans DirectX 11 is niet compatibel met mijn kaart. En ik betaal nooit meer voor (commerciële) Games.... | |
Fiorano | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:53 |
Tof filmpje | |
Nieuwschierig | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:15 |
Ik heb die Williams uit de Damon Hill tijd altijd bewonderd om het mooie sonore geluid dat ze maakten. Accelereren zonder veel gejank, decelereren zonder knallen en stotteren. Net alsof ze al deels elektrische tractie hadden. | |
#ANONIEM | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:02 |
Bij Prost ging het niet zo slecht. Een jaartje eruit, daarna contract bij het beste team als nr.1 en wereldkampioen. | |
Marks | donderdag 16 oktober 2014 @ 21:36 |
Maar dat was dan ook de beste F1 coureur ooit ... ![]() | |
Marks | donderdag 16 oktober 2014 @ 21:38 |
Nou, dan zijn de circuits zoals ik dat zie ´´te groot´´ voor de auto´s. Dat vind ik persoonlijk niet echt spannend in het algemeen. | |
nils7 | donderdag 16 oktober 2014 @ 21:45 |
Ehm ze gaan dan wel iets sneller dan nu door de tech wat vrijer te laten dus een beetje a la DTM/WEC snelheid. Zo iets ja, alleen dan moeten ze wel iets rapper gaan zeg maar. Heb m toch maar besteld ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door nils7 op 17-10-2014 10:31:04 ] | |
WEST | vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:41 |
Ik koop hem niet. Ik download hem eerst en als het goed is dan overweeg ik hem te kopen. ![]() | |
Beach | vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:41 |
Matige game zeg. Lotterer zit er bijv. niet in in Spa. Het is gewoon niet echt leuk. De scenario mode is poep. Dingen die niet gebeurd zijn naspelen ![]() | |
WEST | vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:42 |
Ze kunnen niet met alles rekening mee houden. Volgens mij veranderd het volgend jaar wel het één en ander. | |
twiFight | vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:47 |
Mensen, niet lullig bedoeld, maar mag ik jullie verwijzen naar Games & Consoles ? | |
sasquatsch | vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:04 |
Dat denk ik niet. Ik gok op McLaren-Honda, want Honda heeft er heel veel voor over om Alonso aan te trekken. | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:25 |
Ja want dan zit Verstappen in de game ![]() Ben je 17, of als hij op dezelfde datum uitkomt als dit jaar net een paar dagen 18 en dan zit je in een toch redelijk populair computerspel! ![]() Overigens valt dat natuurlijk compleet in het niet bij op je 17de in de Formule 1 werkzaam zijn, maar toch, ik zou het allebei wel tof gevonden hebben ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:28 |
Jammer dat tabaksreclame niet meer mag; anders zouden we misschien de rood witte Marlboro livery weer terug krijgen ![]() ![]() ![]() Of zouden ze toch met een dergelijke livery gaan rijden? Zou ik wel tof vinden. De oude Martini livery is weer terug, doe dan ook maar die Marlboro livery er weer bij ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:30 |
En als we dan toch bezig zijn, doe de oude Samson livery ook maar weer terug met die leeuw op de voorkant ![]() | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:30 |
![]() ![]() | |
Beach | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:30 |
Is er van Group C net zo'n soort filmpje als dit? | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31 |
Van Group B wel: ![]() | |
WEST | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:58 |
Dat kan toch nog maar dan zonder Marlboro | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:59 |
Geen idee of dat kan. Zit je dan niet met beeldkenmerk of zoiets te kijken? Dat iedereen weet dat het Marlboro is, maar Marlboro is geen sponsor en die zullen dat dan niet goed vinden denk ik wel? ![]() | |
WEST | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:11 |
Geen idee. Iedereen kent het beeldmerk wel. Net als toen Ferrari met die streepjescode ging rijden op plekken waar je geen tabaksreclame mocht maken. | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:15 |
Ja dat weet ik wel, maar Marlboro sponsort McLaren niet he. Die zullen daar vast niet mee instemmen. Of ze gaan wel sponsoren; dat zou denk ik de enige mogelijkheid zijn voor een dergelijke livery. | |
nils7 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:18 |
Ze sponsoren Ferrari nog dus dan acht ik die kans erg klein | |
sasquatsch | vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:24 |
Rood Wit kan natuurlijk wel, maar niet in die vorm. | |
nils7 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:20 |
Geen tabaksreclame heeft de sport wel de das om gedaan eigenlijk. Teams hadden toen minder funding problemen. | |
sasquatsch | vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:26 |
Tony Fernandes heeft ook zijn GP2 team verkocht | |
#ANONIEM | vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:28 |
Nou, die is er duidelijk klaar mee. | |
Beach | vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:31 |
Teddy Yip, die van Theodore? | |
sasquatsch | vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:36 |
Zoon van. Teddy sr is al in 2003 overleden. | |
Fer | vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:03 |
Marlborro West Camel Rothmans Lucky strike | |
JohnB52 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:07 |
Je vergeet er nog n paar, Samson :-) | |
Meike26 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:29 |
En Galhoewattes, die Post nog sponsor de, in de laatste tabaksvrije dagen van F1. | |
Fiorano | vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:53 |
Benson & Hedges ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:56 |
En natuurlijk de uitermate fraaie (En gele) Jordans met Benson & Hedges, waar later nog variaties on gemaakt zijn als Be On Edge, Bitten Heroes (Op de haaieneus), Buzzing Hornets (Op de Bij) en Bitten & Hisses (Op de slangeneus) | |
#ANONIEM | vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:47 |
Voor Button is het WEC een serieuze optie: http://www.gpupdate.net/n(...)voor-topteam-rijden/ | |
Sinister-D- | vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:15 |
![]() ![]() Gauloises dus..... En 555 op de Zippercar ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:15 |
Check out F1 in the 1990's (@1990sF1): https://twitter.com/1990sF1?s=09 Voor de liefhebbers van plaatjes van F1 wagens uit de jaren '90. Zitten veel toffe plaatjes tussen! | |
Nieuwschierig | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:11 |
Mild Seven Benneton Renault Marlboro McLaren Honda Dat waren teamnamen in the golden age of Formula One | |
nils7 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:32 |
ook games ![]() en ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:45 |
Wat is dat rode spul? | |
twiFight | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:23 |
Lijkt me gewoon geverfde gravel. In onderstaand filmpje zie ik op 7:35 iets wat er op lijkt. | |
twiFight | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:32 |
En voor de "vroeger was alles beter" roepers die de F1 niet meer spannend vinden en zeggen dat de achterhoede teams rijdende chicanes zijn: kijk op 9:34. Tijdens de sessie (FP1) zit het veld 15 seconden uit elkaar. Tijdens dezelfde sessie in Rusland maar 5 seconden. (FP2 10 sec vs. 5 sec). | |
Fer | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:39 |
Vroeg mij opeens af, hoe zou Honda begonnen zijn met de nieuwe V6T? Die ouwe RA168 gepakt en met een Fia fuel flow limiter erop, "first see how it go's" | |
Fir3fly | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:40 |
Zijn die er ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:43 |
Ja flauw je gaat die Lola ook meetellen... | |
nils7 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:48 |
Humm F1 2014 ligt me iets beter dan 2013 ![]() morgen verder spelen ![]() | |
twiFight | zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:33 |
50% flauw, maar 50% ook niet. Tenslotte rijdt élk team dit jaar in een grotendeels nieuwe auto. Maar als ik zo snel even de tijden van drie jaren naast elkaar zet (1997, 2004 en 2014), allen de race in Australie (eerste race), allen de kwalificatie (lijkt me de eerlijkste sessie), dan zijn de verschillen tussen de pole en de laatste gekwalificeerde rijder: 1997: 6,6 sec (hier zitten dus geen Lola's bij) 2004: 6,2 sec 2014: 5,3 sec (Q1) en dat was zelfs een Lotus en geen Marussia/Caterham. Dus ik vind het grote bullshit dat Marussia en Caterham verguisd worden met "dat wordt nooit wat, ze kunnen beter de F1 uit" en "ze komen niet eens in de buurt van de rest" en "het zijn rijdende chicanes". | |
Fir3fly | zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:37 |
Vroeger heeft er niets mee te maken, vergeleken met de rest van het veld rijden ze gewoon zinloos rond. | |
Waffle | zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:40 |
Maar als je die twee teams weg haalt dan zijn het sauber en lotus die er achteraan bungelen. | |
twiFight | zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:43 |
Tsja blijkbaar willen mensen een grid van 12 auto's. | |
Meike26 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:55 |
Daarom vind ik het ook raar/k.u.t. dat achterhoede teams/rijders zonder punten of op gelijk aantal punten worden afgerekend op hoogst behaalde positie in het seizoen. Stel dat Koba het hele jaar door rond de 15e plek finished, wat gemiddeld ook uitkomt op de 15e plek, dan heeft Marussia maar 1 crazy nut race nodig om een 14e plek te behalen naast alle 17e en 18e plekken dat seizoen. Het is niet realistisch en bovendien niet bemoedigend. Stel dat teams en rijders kunnen strijden voor een soort 2e kampioenschap, gewoon welk team en welke rijder gemiddeld het best gepresteerd/gefinished heeft, dan krijg je denk ik ook achteraan meer getouwtrek, zeker als Marussia's om een gemiddeld hogere plek kunnen vechten met een Lotus of Sauber zoals dit jaar. | |
Dven | zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:57 |
Ok | |
Geralt | zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:07 |
Dat soort teams zijn er altijd geweest ![]() | |
Geralt | zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:09 |
Hoe is het met je hoofd? | |
Dven | zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:20 |
Nog steeds lekker | |
Meike26 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:20 |
Ik las net dat Herman Tilke ook weer een baantje mag ontwerpen in Vegas... volgens mij is het adressenboekje van Bernie net zo dik als 3 laags toilet papier ![]() | |
Tarado | zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:50 |
Een beetje kick back is Bernie niet vies van, hij heeft laatst een aardige boete moeten betalen aan de Duitse justitie, dus spekken waar het kan. | |
Nieuwschierig | zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:50 |
Max Verstappen nu live op Motors TV te zien. F3 Hockenheim | |
Nattekat | zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:02 |
Laat hem liever naar de Nederlandse duinen komen, of het IJsselmeer zoals eerder is voorgesteld ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:06 |
Uitslag:
[ Bericht 12% gewijzigd door Nieuwschierig op 18-10-2014 11:12:49 ] | |
sasquatsch | zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:18 |
Zie ook SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #14 | |
Nieuwschierig | zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:12 |
Vroeger was er (buiten de spaning van de race zelf) ook de spanning dat een auto maar zo in de fik vloog bij een aanrijding en de coureur dan vrijwel kansloos was. | |
Geralt | zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:29 |
Dat was geen boete. Dat was een rechtzaak wegens behoorlijke verdenkingen van corruptie afkopen. Dat is iets anders als een boete. | |
WEST | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:10 |
Ja mij ook. F1 2013 is vrij nerveus met sturen. | |
Ferry_76 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:14 |
Echte F1 auto's in een echte sim: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:48 |
Ik heb het idee dat Assetto Corsa straks meer geliefd gaat zijn bij de echte simracers dan pCARS ![]() Maar het ziet er retestrak uit natuurlijk ![]() | |
Ferry_76 | zondag 19 oktober 2014 @ 00:01 |
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Op dit moment vind ik pCars in bijna alles beter dan Assetto Corsa. | |
Fir3fly | zondag 19 oktober 2014 @ 00:19 |
iRacing is mijn favoriet. Niet goedkoop maar wel goed. | |
Geralt | zondag 19 oktober 2014 @ 02:55 |
Dat is zeker 5 jaar terug dat ik dat speelde. Misschien wel langer. Waarschijnlijk zelfs. Hoe is iRacing anno 2014 qua graphics? Kan dat een beetje mee? Ik speelde het in de rFactor tijd zegmaar. En toen vond ik de graphics al mwoa. Wel ok, maar niet meer dan dat. Is dat een hoop verbeterd tegenwoordig? ![]() | |
Fir3fly | zondag 19 oktober 2014 @ 11:06 |
Ja het ziet er prima uit. Maar iRacing speel je voor de uitstekende online faciliteiten en community, niet voor graphics. De physics zijn ook top. | |
Fir3fly | zondag 19 oktober 2014 @ 11:07 |
Overigens ex A1 auto's aan het racen op Assen nu, kan ze op het station horen ![]() | |
Tarado | zondag 19 oktober 2014 @ 11:16 |
is toch gewoon een boete, maakt verder niet uit maar het was veel geld | |
Peterselieman | zondag 19 oktober 2014 @ 13:19 |
Wie dacht dat Caterham helemaal niets klaarspeelde heeft het mis. Ze zijn namelijk wereldkampioen geworden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 19-10-2014 13:27:48 ] | |
#ANONIEM | zondag 19 oktober 2014 @ 13:26 |
Ach, wie het kleine niet eert... | |
nils7 | zondag 19 oktober 2014 @ 18:15 |
WTF F3 en VES38 bij de NOS Cool ook zn moeder ff aan t woord die er van t weekend bij was. Zowaar een leuke mini docu ![]() | |
sasquatsch | maandag 20 oktober 2014 @ 23:35 |
En weer een nieuw hoofdstuk in de Caterham saga. Caterham Sports Ltd heeft faillissement aangevraagd. Voorlopig heeft dit nog geen invloed op het F1 team, want de entry is in handen van 1Malaysia Racing Team Sdn Bhd. En het is ook nog onduidelijk van wie de in beslag genomen goederen zijn. Volgens het team zijn ze van 1Malaysia en dus onrechtmatig in beslag genomen. Vandaar dat de goederen nog niet verkocht zijn, want dit moet eerst worden uitgezocht. En dat hele judge13 verhaal van eerder in dit topic wordt door Joe Saward met een dikke korrel zout genomen. | |
Rossdale | dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:06 |
http://www.f1today.net/nl(...)gheid-in-de-caterham![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:43 |
Zie je, ik geloofde het al niet van die remmen ![]() | |
Rossdale | dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:50 |
Ik hoop dat ze dit wel gaan bestraffen eigenlijk. Normaal vind ik dat de FIA te veel ingrijpt, maar zulk soort dingen zijn levensgevaarlijk... Als je een zwarte cross rijdt is zo'n houtje touwtje oplossing allemaal wel mooi, maar met de enorme snelheden van de F1 wil je er toch niet aan denken dat dit uit elkaar klapt ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:59 |
Zo had Kobayashi dus ook een Ratzenbergertje kunnen doen? Die ging ook door met een kapotte auto. | |
sasquatsch | dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:45 |
Onzin. Tendentieuze berichtgeving van F1Today (wat toch al niet zo'n betrouwbare site is) door maar de helft te posten (en dus niet de reactie van Caterham).
| |
M.Melandri | dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:42 |
Is toch allang duidelijk dat ze Kobayashi met oud materiaal de baan op sturen, is ineens veel langzamer dan Ericsson. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:05 |
Doet me denken aan de grap: Hoe los je een technisch probleem op: als het beweegt en het moet niet bewegen: ducttape beweegt het niet en moet het wel bewegen: WD40 Alleen bij Caterham is dat dus geen grap, maar de bedrijfsfilosofie ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:07 |
Alleen is Carbon Fiber wel iets sterker dan Ducttape. ![]() | |
wimderon | woensdag 22 oktober 2014 @ 18:17 |
| |
#ANONIEM | woensdag 22 oktober 2014 @ 19:01 |
![]() | |
JohnB52 | woensdag 22 oktober 2014 @ 20:58 |
Hier nog geen nieuws over Caterham? Lees op Twitter dat ze niet in Amerika racen? | |
4-elements | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:31 |
Van GPupdate:
| |
Ferry_76 | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36 |
Ericsson schijnt meer geld mee te kunnen brengen (Ook kan het team via hem goedkoper in de Toyota windtunnel terecht), maar dan moeten zijn sponsors wel overtuigt worden, dus krijgt Ericsson eerst de nieuwe updates. | |
Ferry_76 | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36 |
De Caterham soap deeltje zoveel.. ![]() | |
4-elements | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36 |
In ieder geval is het een enorm zooitje daar. Kan een streep door het voortbestaan van het team denk ik zo.
| |
sasquatsch | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:38 |
Staat al sinds vanochtend op de Frontpage. | |
JohnB52 | woensdag 22 oktober 2014 @ 22:57 |
Bekijk de tweet van @tonyfernandes: https://twitter.com/tonyfernandes/status/525013496917143552?s=09 | |
M.Melandri | woensdag 22 oktober 2014 @ 23:00 |
In dit geval dus een redelijk normale auto en niet een aan elkaar geplakte zoals Kamui. | |
sasquatsch | woensdag 22 oktober 2014 @ 23:22 |
Behalve als aan zijn auto een probleem ontdekt zou zijn ipv die van Kamui. | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 00:05 |
Oftewel Fernandes heeft het team nooit overgedragen en zou dus formeel nog steeds de eigenaar, en dus de oorzaak van het niet betalen van de schulden van Caterham Sports Ltd., zijn. Echter beweerde hij op 3 oktober nog niets meer met het team te maken te hebben. Dus hier spreekt hij zichzelf tegen. Het is gewoon een zooitje en de vraag is of en zo ja waarom de eigendom nog niet is overgedragen. Dat moet dus uitgezocht worden. Een voordeel is dat er nog maar 3 races te gaan zijn en Caterham normaal gesproken zijn licentie behoudt, omdat die pas vervalt als er meer dan 3 races gemist worden. Dus als er een oplossing gevonden wordt of het team wordt wederom overgenomen (Forza Rossa?) kan het volgend jaar gewoon op de grid verschijnen. | |
4-elements | donderdag 23 oktober 2014 @ 00:55 |
Dit verhaal begint toch Andrea Moda-achtige proporties aan te nemen. Of lijkt het meer op March/Leyton House? | |
Lokale_Notabele | donderdag 23 oktober 2014 @ 12:18 |
Op papier zal Tony Fernandes ongetwijfeld nog de eigenaar van het team zijn aangezien de Arabische investeerders van Collin Kolles natuurlijk niet bestaan. Ik snap alleen niet waarom Fernandes het team niet voor een symbolisch bedrag van $1 verkocht heeft, want dan was hij nergens meer aansprakelijk voor geweest en had hij geen rechtszaken meer aan zijn broek kunnen krijgen. | |
Rossdale | donderdag 23 oktober 2014 @ 12:22 |
Het is in ieder geval duidelijk waarom Albers het alweer zo snel voor gezien hield ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 12:59 |
Het is een bestaand bedrijf Engavest SA, dat al bestond voor de verkoop van het Caterham F1 team. Maar of het enige substantie heeft is nog maar de vraag.
| |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 13:01 |
En werknemers mogen nu niet meer de fabriek in
| |
Peterselieman | donderdag 23 oktober 2014 @ 14:13 |
Wat een puinhoop is het er ook ![]() | |
Rossdale | donderdag 23 oktober 2014 @ 14:17 |
Ik heb medelijden met de werknemers... | |
Peterselieman | donderdag 23 oktober 2014 @ 14:24 |
Dat absoluut. Die zitten al veel langer in het geslinger dat nu langzaam maar zeker naar buiten komt | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 14:39 |
En een tweede partij meldt zich in de strijd om geld van Caterham te zien.En volgens de koper is Fernandes nog steeds eigenaar, omdat ondanks het voldoen aan alle voorwaarden de aandelen nog niet zijn overgedragen.
| |
Sinister-D- | donderdag 23 oktober 2014 @ 19:48 |
Ricciardo's helm voor de '14 finale race in Abu Dhabi, proest zeg ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 20:45 |
Statement van Tony FernandesFernandes vindt het betalen van personeel en schuldeisers zo belangrijk, terwijl hij dat zelf altijd nagelaten heeft, Nu mag hij er waarschijnlijk alsnog voor opdraaien want formeel is hij nog steeds eigenaar. | |
Sinister-D- | donderdag 23 oktober 2014 @ 21:24 |
3 statements vandaag: Fernandez, de "nieuwe" eigenaren en de zaakvoerders van dit moment (alweer zonder teamleider aangezien Ravetto alweer afgetreden zou zijn). 3 verschillende.... Caterham is atm een kip zonder kop, en die beestjes hebben op die manier geen kans op overleven ![]() | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 21:28 |
En het antwoord van Engavest SA
| |
Fir3fly | donderdag 23 oktober 2014 @ 21:31 |
Die hele soap is leuker dan het seizoen zelf ![]() | |
Fer | donderdag 23 oktober 2014 @ 22:21 |
Denk dat Fernandes wilde voorkomen dat Kolles & Co 3 maanden zouden feesten op de F1 jetset, ondertussen alles wat nog waarde heeft (technische ontwerpen enz..) overhevelen naar Forza Rosso en dan alsnog de boel laten klappen. De advocaten van Kolles zijn er nu pas achter dat Fernandes het toch wel slim in elkaar gestoken heeft en gaan nu met modden smijten. | |
sasquatsch | donderdag 23 oktober 2014 @ 22:33 |
Interview met Collin Kolles (Duits) | |
Mexicanobakker | vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:20 |
Caterham is klaar dus. Dus Marussia zal ook wel binnen afzienbare tijd de sport verlaten. Nog 9 teams.. | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 01:18 |
Hoera ![]() | |
Bluurgh | vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:14 |
Als dat voor het eind van het seizoen zou gebeuren, dan zitten we met teams die 3 auto's moeten inzetten, omdat er minimaal 20 auto's aan de start moeten verschijnen. Of Haas moet z'n team een jaar eerder laten rijden maar dat doet al heel gauw denken aan Lola ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:40 |
Waarom? Minder teams is slecht voor de F1 en 3 auto's per team al helemaal. | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:18 |
Zonde... kutKolles ![]() | |
Beach | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:22 |
| |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:26 |
Hoerb ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:01 |
Wel raar dat Fernandes als voorwaarde gesteld zou hebben dat de nieuwe eigenaren eerst al de achterstallige rekeningen van meneer Fernandes zouden moeten betalen voordat de aandelen overgedragen zouden worden. Wel grappig dat de nieuwe eigenaren nu hun handen ervan af getrokken hebben en hij nu alsnog met dit team in zijn maag zit. Het is alleen wel triest voor het personeel om overgeleverd te zijn aan de grillen van mensen als Tony Fernandes en Collin Kolles. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 24-10-2014 10:16:18 ] | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:11 |
Kut Fernandes ![]() Zonder Kolles (en die financiers) zou het team al niet meer op Silverstone aan de start hebben gestaan. Kolles en de financiers hebben geprobeerd het team langer te laten voortbestaan, maar dat is dus niet veel langer geweest. | |
twiFight | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:49 |
Waarom? Ze krijgen een prima bedrag aan prijzengeld mee aan het einde van dit seizoen, omdat ze punten hebben en vooralsnog op twee na laatste staan. Ik denk dat Marussia nog nooit zo'n goed jaar gehad heeft als ze volgend jaar zullen hebben. | |
Mexicanobakker | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:50 |
Marussia gaat nu inderdaad niet stoppen. Maar als ze de aansluiting maar niet blijven vinden houdt het eens op. | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:02 |
En komen er waarschijnlijk twee voor terug. Haas en Forza Rossa, waardoor er in 2016 weer 11 teams op de grid staan. | |
DenS | vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:15 |
Marussia waarschijnlijk ook niet aanwezig in Austin? http://www.motorsport.com(...)ssing-us-gp-reports/ | |
Mexicanobakker | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:16 |
oh, te vroeg geroepen ![]() die crash drukt natuurlijk ook wel zwaar voor ze, a la Simtek. Die zijn kopje onder gegaan aan Ratzenbergers dood uiteindelijk. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:42 |
Nah Verstappen heeft in '95 nog bij Simtek gereden. | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:43 |
Hoe slechter voor F1 hoe beter. Jammer voor die mensen die hun baan kwijtraken maar wat mij betreft kan de huidige F1 niet snel genoeg ten onder gaan. | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:55 |
Op dat punt heb je wel gelijk. Maar dan moeten er geen 3 wagens per team toegelaten worden. Als de FOM niet aan zijn verplichtingen kan voldoen door 20 auto's per race te leveren, vervalt mogelijk de licentie om de commerciële kan van de F1 uit te baten. Dit zou Ecclestone en de CVC buiten spel zetten, waardoor de FIA de commerciële kant weer kan overnemen en fatsoenlijke (transparante) regelingen treffen met de teams en de circuits over de verdeling van de inkomsten. Dit zou een win-win situatie kunnen betekenen voor de 'kleinere' teams (Sauber, FI, Lotus, etc), door een eerlijkere verdeling en het publiek, omdat circuits minder hoeven te betalen voor een F1 race (en er dus betere circuits gekozen kunnen worden dan Sochi, Azerbeidjan, etc) en de toegangsprijzen omlaag kunnen zodat er meer publiek op af komt. Edit: 3 wagens per team is nog slechter dan de huidige F1, omdat dan alleen de topteams punten scoren (maar niet voor de derde wagen) en de kleinere teams die nu de middenmoot vormen vervallen tot achterhoede teams, die minder sponsoren kunnen aantrekken doordat ze minder (tot geen) punten scoren en dus nauwelijks in beeld zullen zijn. Het gevolg is dat die de huidige rol van Caterham en Marussia zullen overnemen en langzaam verdwijnen omdat er geen kans is om naar voren te komen, ook al omdat onder de huidige regeling alle inkomsten naar de topteams blijven gaan. Deze teams zullen dus op den duur ook verdwijnen waardoor de F1 steeds kleiner en kleiner wordt en de teams dus steeds meer wagens moeten inzetten waardoor er meer teams naar de achtergrond schuiven en verdwijnen totdat er misschien 4 teams met elk 5 wagen overblijven. Dit gebeurde ook in de NASCAR toen teams gingen fuseren en deze de sponsors van de kleinere teams naar zich toe trokken, die vervolgens gedwongen waren om te stoppen. Om dat tegen te gaan is er toen een limiet op 4 wagens per teams gezet, want reëel is voor de NASCAR puntentelling en grootte van het veld. [ Bericht 29% gewijzigd door sasquatsch op 24-10-2014 13:02:12 ] | |
Fir3fly | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:07 |
Ecclestone moet gewoon buitenspel gezet worden, daar zijn we het allemaal over eens neem ik aan. | |
Fiorano | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:15 |
jup, nu nog een manier vinden hoe. En het laten klappen van teams, zodat Bernie niet meer aan z'n commerciële verplichtingen kan voldoen is er ietwat hard, maar wel werkende methode | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:39 |
Het schijnt ook nog maar de vraag te zijn of Force India in Austin aan de start verschijnt. Volgens Blick.ch moeten ze voor 27 oktober een volgende termijn voor de motoren betalen en als ze dat niet doen wordt de 5de motor voor Hulkenberg en Perez niet geleverd. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:40 |
Ecclestone is het spoor een beetje bijster. Eerst lanceerde hij ideeën om nieuwe teams toe te laten treden tot de F1, wat ook gebeurde, maar toen HRT kapot ging zei hij dat het hem niet uitmaakte omdat het ideale aantal teams volgens hem 10 is. Nu er nog meer teams dreigen om te vallen maakt het hem nog steeds niet uit omdat hij de betere teams met drie auto's wil laten rijden. Kortom er valt geen touw vast te knopen aan wat hij nou eigenlijk wil. Ondertussen rijdt de F1 op exotische locaties in allerlei uithoeken van de wereld in landen waar geen fans zijn en die geen autosport historie hebben. (Turkije/India/Zuid-Korea/Bahrain/Abu Dhabi/Azerbeidjan/Rusland) Het enige wat relevant lijkt te zijn is hoeveel geld er aan de strijkstok blijft hangen voor dhr. Ecclestone. Zelfs het sportieve aspect van de F1 moet lijden onder de commerciële belangen van Ecclestone, want om volstrekt onduidelijke redenen worden tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi dubbele punten uitgekeerd. Sportief gezien is er geen enkele aanleiding toe om voor winst van de Abu Dhabi Grand Prix dubbel zoveel punten uit keren als voor winst in de Grand Prix van bijvoorbeeld Monaco of België. Ik hoop zo dat die dubbele punten regel de uitkomst van het kampioenschap gaat bepalen want dan zal de frustratie groot zijn bij de verliezer en staat de F1 voor schut. | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:44 |
De reden voor de dubbele punten is wel duidelijk. Dat is om het kampioenschap zo lang mogelijk spannend te houden, want dat trekt meer kijkers. Dus heb ik liever dat het kampioenschap al voor die tijd beslist is, want dat dan hebben die dubbele punten geen effect. | |
sasquatsch | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:46 |
Caterham is op weg naar Austin, wordt nu gerund door de curator.
| |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:48 |
Ik ben nog steeds voor een soort van Tour de France systeem qua tijd. Dan moet altijd de laatste race gereden worden tenzij het tijdverschil meer dan 2 uur bedraagt. Maar dat zal hoogstens pas maximaal 1 of 2 races voor het einde zijn. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:48 |
Ja maar dat is dus een regel die puur uit commerciële belangen ingevoerd is en niet uit sportieve. Sportief gezien hoort de winnaar van de Abu Dhabi GP niet twee keer zoveel punten te krijgen als de winnaar van de Monaco GP. Abu Dhabi betaald natuurlijk flink om een GP te mogen organiseren, dus is er een kunstmatige ingreep voor nodig om het kampioenschap hopelijk tot de laatste race spannend te houden zodat die sjeiks niet teleurgesteld raken. Kortom de sportieve belangen zijn onderschikt aan de commerciële. | |
Rossdale | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:50 |
Dat is al minimaal 20 jaar zo... | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:53 |
Het gaat natuurlijk wel ver om daar de puntentelling van het kampioenschap voor aan te passen. | |
Bluurgh | vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:53 |
Dat is al ruim 30 jaar zo ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:27 |
Wel leuk als je dan in australie uitvalt, dan is het seizoen meteen voorbij ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:33 |
2 uur + je achterstand - de tijd dat je gereden hebt als straf ![]() | |
nils7 | vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48 |
Ben er heel de middag mee bezig geweest ![]() ![]() Maar heb een uitslag, zal die in het nieuwe topic plakken en die is echt verrassend. |