abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145326966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Je zat op 3 gym, bleef zitten, ging naar 4 havo, ben je mee gestopt.
Lijkt mij logisch dat je weer naar 4 havo gaat. Je hebt dat jaar immers niet afgemaakt.
Of heb je een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo?
Nee heb ik niet, maar ik ga me sowieso inschrijven voor het staatsexamen dit jaar.

Ook heeft de leerplichtambtenaar aangegeven dat ik een faciliteit in 5 havo zou krijgen, dit is hij echter niet nagekomen. Dit staat zwart op wit in e-mail.s
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:09:06 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145326970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Je zat op 3 gym, bleef zitten, ging naar 4 havo, ben je mee gestopt.
Lijkt mij logisch dat je weer naar 4 havo gaat. Je hebt dat jaar immers niet afgemaakt.
Of heb je een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo?
Ts faalt gewoon keihard, en zn vader erbij.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:10:12 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145327001
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je gaat het nog heel zwaar krijgen in het leven als je denkt dat alles maar op jouw manier moet gaan.
Dit. Denken dat de hele wereld om jou draait en daarna gaan stampvoeten als dat niet zo blijkt te zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145327269
Leerplicht is ook dat je een x aantal uur per jaarr op school moet zijn.

Nee jij of je vader zal de bak niet ingaan.
en hangt vast een boete aan vast.

Maar hoe jij praat dat je t wel best vind dat je vader een maandje moet brommen. Staat me niet zo aan.

Verder.. welkom in het echt leven. Nederland word/is klein America aan het worden.
Iedere dag worden er mensen vermoord/verkracht/mishandelt/ect. Je moet vechten om te overleven. (Klinkt dramatischer dan bedoelt) maar face it! Fuck die leiers die me iets aan zouden willen doen. Als ze het echt willen doen ze het toch wel... op school of na school. Dan staan ze vannacht wel in je slaapkamer.

Je voed hun gedrag alleen maar door weg te blijven... volgens hun hebben ze al gewonnen.
pi_145327274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Myrr het volgende:
Zowel jij als je vader zijn faalhazen. Wat 'ik wil havo vijf doen' rot op je pakt wat je pakken kan vuile tokkies. Het wordt je gvd gewoon aangeboden en je doet er niets mee, en vraagt je zelfs af of je je vader een maand kan laten zitten. Wat een mongol.
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_145327333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Myrr het volgende:
Zowel jij als je vader zijn faalhazen. Wat 'ik wil havo vijf doen' rot op je pakt wat je pakken kan vuile tokkies. Het wordt je gvd gewoon aangeboden en je doet er niets mee, en vraagt je zelfs af of je je vader een maand kan laten zitten. Wat een mongol.
Misschien zou het juist wel goed zijn... hij is minderjarig dus mag dan in een pleeggezin... is er nog een kansje dat hij een beetje opvoeding meekrijgt.
pi_145327342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:19 schreef fluffy2 het volgende:
Leerplicht is ook dat je een x aantal uur per jaarr op school moet zijn.

Nee jij of je vader zal de bak niet ingaan.
en hangt vast een boete aan vast.

Maar hoe jij praat dat je t wel best vind dat je vader een maandje moet brommen. Staat me niet zo aan.

Verder.. welkom in het echt leven. Nederland word/is klein America aan het worden.
Iedere dag worden er mensen vermoord/verkracht/mishandelt/ect. Je moet vechten om te overleven. (Klinkt dramatischer dan bedoelt) maar face it! Fuck die leiers die me iets aan zouden willen doen. Als ze het echt willen doen ze het toch wel... op school of na school. Dan staan ze vannacht wel in je slaapkamer.

Je voed hun gedrag alleen maar door weg te blijven... volgens hun hebben ze al gewonnen.
Ik bedoelde het niet op die manier dat hij een maand de gevangens in moet.
Wat ik bedoel is dat een kind van 17 niet kan bepalen dat hij eens lekker thuis gaat zitten studeren. Maar een ouder kan dit wel.
pi_145327369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien zou het juist wel goed zijn... hij is minderjarig dus mag dan in een pleeggezin... is er nog een kansje dat hij een beetje opvoeding meekrijgt.
Als het al zo ver zou komen, ik heb ook een moeder?
pi_145327381
Heb je in de tijd dat je thuis zat docenten aangeschreven, om cursus materiaal gevraagd etc etc?
Of afgewacht totdat alles panklaar op je stoep zou worden gezet?
I am a Koala who Stretches :P
pi_145327398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat een kind van 17 niet kan bepalen dat hij eens lekker thuis gaat zitten studeren. Maar een ouder kan dit wel.
Sta je nu bij een school ingeschreven?
pi_145327407
Niemand is het met je eens gast dus zoek of gewoon een andere school zonder treiter-Marokkanen of ga gewoon naar school en stop met janken.
blablablabla
pi_145327434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Sta je nu bij een school ingeschreven?
Ja bij mijn laatste school.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:24:15 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145327437
TS, niet jij zal vervolgd worden, maar je vader.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145327479
quote:

[..]

Nee een ouder is verplicht zijn/haar kind tot zn 18e naar school te laten gaan.

Ik vind dat zowel jij als je vader fout zitten.

Is er aangifte gedaan? Is er huiswerk oid opgehaald op school?
pi_145327484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:22 schreef StretchingKoala het volgende:
Heb je in de tijd dat je thuis zat docenten aangeschreven, om cursus materiaal gevraagd etc etc?
Of afgewacht totdat alles panklaar op je stoep zou worden gezet?
Ik heb t/m eind van afgelopen schooljaar begeleiding gehad van mijn mentor. kwam eens per week naar hem toe en liet zien wat ik in de week gedaan had etc. toen vakantie en september niks gedaan omdat we wachtten op antwoord van OPDC (Ik zou daar 5 havo mogen doen). Vervolgens toen we te horen kregen dat dit niet kon meteen een cursus bij het NHA besteld.
pi_145327540
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:25 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Nee een ouder is verplicht zijn/haar kind tot zn 18e naar school te laten gaan.

Ik vind dat zowel jij als je vader fout zitten.

Is er aangifte gedaan? Is er huiswerk oid opgehaald op school?
Aangifte door school of door ons tegenover de Marokkanen? School gaat als het goed is nu naar justitie, wij hebben geen aangifte gedaan naar de jongens die mij bedreigden.
pi_145327569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Aangifte door school of door ons tegenover de Marokkanen? School gaat als het goed is nu naar justitie, wij hebben geen aangifte gedaan naar de jongens die mij bedreigden.
Ah dan heb je dus geen poot om op te staan.
blablablabla
pi_145327576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ja bij mijn laatste school.
Dan kunnen jullie beide aangeklaagd worden.
pi_145327596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah dan heb je dus geen poot om op te staan.
Dit kan ik altijd nog steeds doen als het nodig is.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:29:11 #80
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_145327611
Pareltje deze user

WGR / Is een docent omkopen illegaal?

:')

Het enige wat jij moet doen is met de luie flikker naar school gaan. En als ze je pesten dan ga je naar de rector of concierge of whatever. En als ze je slaan doe je aangifte.

Je gaat niet thuis op je anus zitten en kijken of je je pa in de bak kan krijgen.
Dum de dum
pi_145327615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:27 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk al fout, met je onwijze wegloopgedrag daar op volgend. Je had aangifte moeten doen, je school moeten dwingen iets te doen, en niet thuis gaan zitten bibberen met alle gevolgen van dien. Je bent uiteraard gewoon leerplichtig, er zijn heus wel andere scholen in de omtrek, en anders had je met alle betrokken partijen om tafel gemoeten om een oplossing te bedenken. Niet de boel maar op z'n beloop laten en vervolgens huilie huilie doen als de leerplichtambtenaar het zat is.
pi_145327638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan kunnen jullie beide aangeklaagd worden.
Ja ik word ook aangeklaagd, mijn vader dus niet omdat hij tegen de leerplichtambtenaar zei dat hij er niet achter stond. (terwijl hij als eerste mailde dat ik niet meer naar school mocht van hem).
Maar ik denk dus dat het nadelig is voor ons als alleen ik word aangeklaagd.
pi_145327650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:28 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Dit kan ik altijd nog steeds doen als het nodig is.
Ja, wat denk je hoe dat nu lijkt, alsof je gewoon een smoes wat kracht bij wil zetten. Als je het toen meteen had gedaan lag er eentje met een datum van vóór al deze ellende begon. Stukje krachtiger dan nu achteraf nu er stront aan de knikker is even snel nog aangifte doen van een voorval van weetikhoelang geleden.
pi_145327665
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Omdat ik in de tijd thuis wel gewoon gestudeerd heb, ik kan mijn havo examen met een beetje moeite zo halen
Maar je mag niet naar HAVO 5 als je HAVO 4 niet met goed gevolg hebt afgesloten. Kan jij wel vinden dat het voor jou anders is, maar dat vind je dan verkeerd.

En dus: dit ga je niet winnen.
pi_145327670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
TS, niet jij zal vervolgd worden, maar je vader.
Nee want hij staat wel ingeschreven.

quote:
Absoluut verzuim (dus als het kind niet staat ingeschreven bij een school) komt voor rekening van de ouders. Wanneer een kind wordt thuisgehouden, zullen de ouders in principe altijd vervolgd worden.
quote:
Relatief verzuim (spijbelen) komt voor rekening van het kind, als het spijbelen aan zijn of haar eigen gedrag te wijten is. De ouders worden in principe alleen vervolgd als het spijbelen mede door hen veroorzaakt is. Dus als zij al van alles hebben geprobeerd om hun kind naar school te krijgen, worden ze niet vervolgd. Of het OM daadwerkelijk tot vervolging overgaat, bij het kind dan wel de ouders, hangt af van de situatie. Daarover zijn afspraken gemaakt met de leerplichtambtenaar.
http://www.ouders.nl/artikelen/hoe-strafbaar-is-schoolverzuim
pi_145327695
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk al fout, met je onwijze wegloopgedrag daar op volgend. Je had aangifte moeten doen, je school moeten dwingen iets te doen, en niet thuis gaan zitten bibberen met alle gevolgen van dien. Je bent uiteraard gewoon leerplichtig, er zijn heus wel andere scholen in de omtrek, en anders had je met alle betrokken partijen om tafel gemoeten om een oplossing te bedenken. Niet de boel maar op z'n beloop laten en vervolgens huilie huilie doen als de leerplichtambtenaar het zat is.
Het is niet alsof ik thuis op de bank ben gaan zitten. wij hebben school gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken met hun Marokkanen probleem. en ik ben sinds dien thuis aan het werk geweest voor mijn Havo-examen. aangezien dit ons het beste leek.
pi_145327740
quote:

Nee, want het is tegen de wet.

Ga toch gewoon naar school en maak de boel af :{
pi_145327790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want hij staat wel ingeschreven.

[..]

[..]

http://www.ouders.nl/artikelen/hoe-strafbaar-is-schoolverzuim
""Maximale straffen:

ouders kunnen maximaal een maand gevangenisstraf krijgen of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. Daarnaast kan de rechter als voorwaarde stellen dat de ouders mee moeten werken aan 'gedragsinterventie';
kinderen (van 12 jaar en ouder) kunnen een taakstraf krijgen, of een geldboete van maximaal EUR 3.350,-. De taakstraf kan bestaan uit een werkstraf of een leerstraf."

Houdt dit dus in dat ik in ieder geval niet de gevangenis in draai?
pi_145327792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:31 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Het is niet alsof ik thuis op de bank ben gaan zitten. wij hebben school gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken met hun Marokkanen probleem. en ik ben sinds dien thuis aan het werk geweest voor mijn Havo-examen. aangezien dit ons het beste leek.
Ik hoor een hoop 'wij' en 'ons' en 'het beste leek', maar het komt er gewoon op neer dat je weg bent gebleven van school. Punt.

Je kan niet even eenzijdig bedenken dat ze 'het maar uitzoeken', en lekker thuis gaan zitten 'omdat dat jullie het beste lijkt'.

Anders ga ik ook morgen even thuis werken, zonder overleg, lijkt me ook even het beste, want de koffie hier op de zaak was vanochtend een beetje koud. Of m'n baas me wel even gewoon doorbetaald, want ik doe heus wel iets aan werk hoor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:33:27 #90
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145327802
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef BvBrMTW het volgende:
Volgens mij kan de rechter hem hier minder voor straffen dan mij?
Mocht het tot een rechtzaak komen denk ik dat er een goeie kans is dat wij die winnen, maar mochten we verliezen, is het dan verstandiger om mij of mijn vader te laten vervolgen?
volg je nu nog onderwijs ?
als je 18 bent dan kan men je niet meer verplichten.
je kan ook schriftelijk Havo/VWO volgen met thuisstudie en staatsexamen.

ik ging op mijn 16de van school en besloot LOI te doen. dit werd één groot fiasco maar de leerplichtambtenaar verplichte mij verder niets. er is uiteindelijk qua opleiding niks van mij terecht gekomen, dat je het ff weet. wel belangrijk om ff je havo te halen dan heb je iig een diploma.

sterkte en succes !
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')