abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145326887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Voordat de straf is uitgesproken ben ik 18 en vervalt de leerplichtwet, dan kunnen ze mij hier dus niet meer voor vervolgen
Nou succes dan met de hopeloze toekomst.

http://decentrale.regelge(...)249901/249901_1.html
pi_145326892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

- de leerplicht wet (artikel 15) stelt dat thuisscholing mogelijk is als er geen passend onderwijs is.
- De leerplichtambtenaar is het ermee eens dat ik niet op het reguliere onderwijs terecht kan.
- Het OPDC is er voor leerlingen die niet op een school terecht kunnen, maar deze bied mij alleen havo 4 aan (terwijl ik havo 5 wil doen). Dit wil zeggen dat ze geen passend onderwijs bieden, wat inhoudt dat ik thuisonderwijs zou mogen volgen.

Volgens mij is staat dit behoorlijk sterk.
Nee. Verder typisch puberaal gedrag, ik snap werkelijk niet dat je vader daar intrapt.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:04 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ik haal mijn havo toch gewoon? maar dan op mijn manier
School is niet alleen maar leren rekenen. Omgaan met andere mensen is ook iets wat je moet leren, maar dat is bij jou niet helemaal gelukt zo te zien..
pi_145326895
Zowel jij als je vader zijn faalhazen. Wat 'ik wil havo vijf doen' rot op je pakt wat je pakken kan vuile tokkies. Het wordt je gvd gewoon aangeboden en je doet er niets mee, en vraagt je zelfs af of je je vader een maand kan laten zitten. Wat een mongol.
pi_145326899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom zou een school, welke ook, jou havo 5 aanbieden terwijl je havo 4 nog nauwelijks gezien hebt?
Omdat ik in de tijd thuis wel gewoon gestudeerd heb, ik kan mijn havo examen met een beetje moeite zo halen
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:07:28 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145326921
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

99,9% van de mensen die een opleiding doen in dit land luisteren uiteindelijk hun hele leven naar de persoon waar hun geld vandaan komt. Zelfs de freelancers/zzp-ers zijn uiteindelijk iemands bitch dus ik weet niet wat jij voor waanbeeld hebt bij wat ze je op school leren?
Ja maar TS heeft het over dat je er dan 'in ieder geval ervoor betaald wordt' en als je kutwerk hebt voor het minimumloon gaat dat zijn moeite met autoriteit in ieder geval niet helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145326929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:05 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Dit is ook prima, ik zou hier ook heen gaan. Tot ze mij vertelden dat ik hier niet naar havo 5 mag, maar havo 4 moet doen. Hierdoor zou ik tot februari (dan ben ik jarig) niks moeten doen. En hierna in 2 maanden leren voor mijn eindexamen.
Je zat op 3 gym, bleef zitten, ging naar 4 havo, ben je mee gestopt.
Lijkt mij logisch dat je weer naar 4 havo gaat. Je hebt dat jaar immers niet afgemaakt.
Of heb je een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo?
Make my day!
pi_145326935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:58 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Wij denken hier anders over, enig idee welke straf hierop staat? Als ik het goed heb gelezen is dat een boete van ca 4.000 euro en/of een gevangenisstraf van maximaal 1 maand voor de ouder/verzorger.
Ik begrijp niet dat jij het prima vindt dat je vader één maand de gevangenis indraait omdat jij geen zin hebt in school. En ik vermoed dat jij die ¤4000.- ook niet zelf gaat dokken maar uit zijn portemonnee gaat halen.
pi_145326942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar thuisscholing is er ook niet.

[..]

Maar mogelijk is er wel speciaal onderwijs.

[..]

Waarom?
Ik voldoe niet aan de eisen voor speciaal onderwijs.
pi_145326951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Verder typisch puberaal gedrag, ik snap werkelijk niet dat je vader daar intrapt.

[..]

School is niet alleen maar leren rekenen. Omgaan met andere mensen is ook iets wat je moet leren, maar dat is bij jou niet helemaal gelukt zo te zien..
Dit.
Make my day!
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 oktober 2014 @ 13:08:51 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145326959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:04 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Ik haal mijn havo toch gewoon? maar dan op mijn manier
Je gaat het nog heel zwaar krijgen in het leven als je denkt dat alles maar op jouw manier moet gaan.
pi_145326966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt mij logisch dat je weer naar 4 havo gaat. Je hebt dat jaar immers niet afgemaakt.
Nee heb ik niet, maar ik ga me sowieso inschrijven voor het staatsexamen dit jaar.

Ook heeft de leerplichtambtenaar aangegeven dat ik een faciliteit in 5 havo zou krijgen, dit is hij echter niet nagekomen. Dit staat zwart op wit in e-mail.s
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:09:06 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_145326970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Ts faalt gewoon keihard, en zn vader erbij.
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 13:10:12 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_145327001
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je gaat het nog heel zwaar krijgen in het leven als je denkt dat alles maar op jouw manier moet gaan.
Dit. Denken dat de hele wereld om jou draait en daarna gaan stampvoeten als dat niet zo blijkt te zijn.
pi_145327269
Leerplicht is ook dat je een x aantal uur per jaarr op school moet zijn.

Nee jij of je vader zal de bak niet ingaan.
en hangt vast een boete aan vast.

Maar hoe jij praat dat je t wel best vind dat je vader een maandje moet brommen. Staat me niet zo aan.

Verder.. welkom in het echt leven. Nederland word/is klein America aan het worden.
Iedere dag worden er mensen vermoord/verkracht/mishandelt/ect. Je moet vechten om te overleven. (Klinkt dramatischer dan bedoelt) maar face it! Fuck die leiers die me iets aan zouden willen doen. Als ze het echt willen doen ze het toch wel... op school of na school. Dan staan ze vannacht wel in je slaapkamer.

Je voed hun gedrag alleen maar door weg te blijven... volgens hun hebben ze al gewonnen.
pi_145327274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Myrr het volgende:
Zowel jij als je vader zijn faalhazen. Wat 'ik wil havo vijf doen' rot op je pakt wat je pakken kan vuile tokkies. Het wordt je gvd gewoon aangeboden en je doet er niets mee, en vraagt je zelfs af of je je vader een maand kan laten zitten. Wat een mongol.
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_145327333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:06 schreef Myrr het volgende:
Misschien zou het juist wel goed zijn... hij is minderjarig dus mag dan in een pleeggezin... is er nog een kansje dat hij een beetje opvoeding meekrijgt.
pi_145327342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:19 schreef fluffy2 het volgende:
Leerplicht is ook dat je een x aantal uur per jaarr op school moet zijn.

Nee jij of je vader zal de bak niet ingaan.
en hangt vast een boete aan vast.

Maar hoe jij praat dat je t wel best vind dat je vader een maandje moet brommen. Staat me niet zo aan.

Verder.. welkom in het echt leven. Nederland word/is klein America aan het worden.
Iedere dag worden er mensen vermoord/verkracht/mishandelt/ect. Je moet vechten om te overleven. (Klinkt dramatischer dan bedoelt) maar face it! Fuck die leiers die me iets aan zouden willen doen. Als ze het echt willen doen ze het toch wel... op school of na school. Dan staan ze vannacht wel in je slaapkamer.

Je voed hun gedrag alleen maar door weg te blijven... volgens hun hebben ze al gewonnen.
Ik bedoelde het niet op die manier dat hij een maand de gevangens in moet.
Wat ik bedoel is dat een kind van 17 niet kan bepalen dat hij eens lekker thuis gaat zitten studeren. Maar een ouder kan dit wel.
pi_145327369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien zou het juist wel goed zijn... hij is minderjarig dus mag dan in een pleeggezin... is er nog een kansje dat hij een beetje opvoeding meekrijgt.
Als het al zo ver zou komen, ik heb ook een moeder?
pi_145327381
Heb je in de tijd dat je thuis zat docenten aangeschreven, om cursus materiaal gevraagd etc etc?
Of afgewacht totdat alles panklaar op je stoep zou worden gezet?
I am a Koala who Stretches :P
pi_145327398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat een kind van 17 niet kan bepalen dat hij eens lekker thuis gaat zitten studeren. Maar een ouder kan dit wel.
Sta je nu bij een school ingeschreven?
pi_145327407
Niemand is het met je eens gast dus zoek of gewoon een andere school zonder treiter-Marokkanen of ga gewoon naar school en stop met janken.
blablablabla
pi_145327434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Sta je nu bij een school ingeschreven?
Ja bij mijn laatste school.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:24:15 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145327437
TS, niet jij zal vervolgd worden, maar je vader.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145327479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:21 schreef BvBrMTW het volgende:

[..]

Nee een ouder is verplicht zijn/haar kind tot zn 18e naar school te laten gaan.

Ik vind dat zowel jij als je vader fout zitten.

Is er aangifte gedaan? Is er huiswerk oid opgehaald op school?
pi_145327484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:22 schreef StretchingKoala het volgende:
Heb je in de tijd dat je thuis zat docenten aangeschreven, om cursus materiaal gevraagd etc etc?
Of afgewacht totdat alles panklaar op je stoep zou worden gezet?
Ik heb t/m eind van afgelopen schooljaar begeleiding gehad van mijn mentor. kwam eens per week naar hem toe en liet zien wat ik in de week gedaan had etc. toen vakantie en september niks gedaan omdat we wachtten op antwoord van OPDC (Ik zou daar 5 havo mogen doen). Vervolgens toen we te horen kregen dat dit niet kon meteen een cursus bij het NHA besteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')