Als je dat gevoel hebt, gaat dat niet weg als je op je werk zit...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:54 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven word je er tenminste voor betaald. Op school zit ik een beetje voor jan lul mijn tijd te verdoen.
Ik weet niet welke vorm van bedreigen jij bedoeld, maar zodra er een mes op mijn keel staat ben ik weg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:54 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben zo vaak bedreigd door marrokanen op de middelbare school; daarvoor ga je toch niet thuisblijven (ik heb het volgens mij zelfs nooit aan mijn ouders verteld eigenlijk).
Hoe dan ook gewoon bijdehand terugdoen; dat hoor er toch bij. En om dingen in perspectief te plaatsen; ik ben iemand die echt niet vooraan staat om te vechten; ik loop er eerder van weg, maar daardoor moet je je gewoon niet teveel door laten beinvloeden.
Later op je werk ga je ook vaak genoeg "bedreigd" worden. Stand your ground!
Op basis waarvan denk je te kunnen winnen? Ik zie het namelijk een beetje duisetr in voor je in dat opzicht, maar misschien zie ik wat over het hoofd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef BvBrMTW het volgende:
Mocht het tot een rechtzaak komen denk ik dat er een goeie kans is dat wij die winnen, maar mochten we verliezen, is het dan verstandiger om mij of mijn vader te laten vervolgen?
Klinkt alsof het voor jouw opvoeding juist erg van belang is om naar school te gaan. School is niet alleen je examen halen. Maar ook leren hoe je omgaat met verschillende soorten mensen. Iets waarvan jij aangeeft dit nog niet onder de knie te hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:50 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Mes op mijn keel gekregen, een van ze zei dat ze op een dag zouden opwachten na school. Overigens waren alle marrokkanen op die school in bezit van een wapen, dat had ik al voor dit incident geconstateerd.
Andere school wilde ik niet meer omdat ik niet goed functioneer op scholen, moeite met autoriteit etc. het verliep zowel op mijn eerste als tweede school niet goed, vooral met leraren etc. Hierdoor word ik door het schoolsysteem weerhouden om gewoon mijn examen te halen, waarvoor ik wel de capaciteiten heb,
Wij denken hier anders over, enig idee welke straf hierop staat? Als ik het goed heb gelezen is dat een boete van ca 4.000 euro en/of een gevangenisstraf van maximaal 1 maand voor de ouder/verzorger.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar het op neer komt: jullie hebben geen schijn van kans om straf te ontlopen tenzij je heel snel naar school gaat.
En ook wel vaker natuurlijk:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:56 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik weet niet welke vorm van bedreigen jij bedoeld, maar zodra er een mes op mijn keel staat ben ik weg.
Eigenlijk is elk excuus goed.quote:Andere school wilde ik niet meer omdat ik niet goed functioneer op scholen, moeite met autoriteit etc. het verliep zowel op mijn eerste als tweede school niet goed, vooral met leraren etc.
- de leerplicht wet (artikel 15) stelt dat thuisscholing mogelijk is als er geen passend onderwijs is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk je te kunnen winnen? Ik zie het namelijk een beetje duisetr in voor je in dat opzicht, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Wat je vraag betreft: het is niet dat je mag kiezen hoor
Waarom denken jullie geen straf te krijgen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:58 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Wij denken hier anders over, enig idee welke straf hierop staat? Als ik het goed heb gelezen is dat een boete van ca 4.000 euro en/of een gevangenisstraf van maximaal 1 maand voor de ouder/verzorger.
Voordat de straf is uitgesproken ben ik 18 en vervalt de leerplichtwet, dan kunnen ze mij hier dus niet meer voor vervolgenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom denken jullie geen straf te krijgen?
Verder is het zo dat de als straf wordt uitgesproken je daarna naar school moet anders volgt een nieuwe straf, dus het blijft niet beperkt tot één boete.
Hahaha ja, moeite met autoriteit is moeite met autoriteit. Ongeacht of je ervoor betaald wordt of niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:54 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven word je er tenminste voor betaald. Op school zit ik een beetje voor jan lul mijn tijd te verdoen.
Maar thuisscholing is er ook niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef BvBrMTW het volgende:
de leerplicht wet (artikel 15) stelt dat thuisscholing mogelijk is als er geen passend onderwijs is.
Maar mogelijk is er wel speciaal onderwijs.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef BvBrMTW het volgende:
De leerplichtambtenaar is het ermee eens dat ik niet op het reguliere onderwijs terecht kan.
Waarom?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef BvBrMTW het volgende:
Dit wil zeggen dat ze geen passend onderwijs bieden
Ik wil geen wraakactie van hun vrienden/familie. School en de wijkagent waren ingelicht in welke omgangsgroep de leerlingen zich bevonden. Maar stel je eens voor dat een school alle marrokkanen van 4 Havo weg moeten sturen. De pers zou ervan smullenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef SpecialK het volgende:
Een mes op je keel is wel vrij extreem maar dat daar geen politieaangifte van is snap ik niet zo goed.
Dit klinkt allemaal heel erg oplosbaar.
Standaard is het eur. 50,00 per dag voor ongeoorloofd verlof.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En ook wel vaker natuurlijk:
[..]
Eigenlijk is elk excuus goed.
Ik haal mijn havo toch gewoon? maar dan op mijn manierquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha ja, moeite met autoriteit is moeite met autoriteit. Ongeacht of je ervoor betaald wordt of niet.
Nee, daar verdoe je juist niet je tijd. Het voorkomt dat je voor de rest van je leven naar anderen moet luisteren voor een laag salaris, want ook als je straks staat te schoffelen heb je een baas boven je staan en dat voor een paar grijpstuivers.![]()
Met jouw instelling gaat er helemaal niks van je terecht komen, en dat is ook volledig terecht.
99,9% van de mensen die een opleiding doen in dit land luisteren uiteindelijk hun hele leven naar de persoon waar hun geld vandaan komt. Zelfs de freelancers/zzp-ers zijn uiteindelijk iemands bitch dus ik weet niet wat jij voor waanbeeld hebt bij wat ze je op school leren?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahaha ja, moeite met autoriteit is moeite met autoriteit. Ongeacht of je ervoor betaald wordt of niet.
Nee, daar verdoe je juist niet je tijd. Het voorkomt dat je voor de rest van je leven naar anderen moet luisteren voor een laag salaris, want ook als je straks staat te schoffelen heb je een baas boven je staan en dat voor een paar grijpstuivers.![]()
Met jouw instelling gaat er helemaal niks van je terecht komen, en dat is ook volledig terecht.
Jij laat je lekker terroriserenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:03 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik wil geen wraakactie van hun vrienden/familie.
Dit is ook prima, ik zou hier ook heen gaan. Tot ze mij vertelden dat ik hier niet naar havo 5 mag, maar havo 4 moet doen. Hierdoor zou ik tot februari (dan ben ik jarig) niks moeten doen. En hierna in 2 maanden leren voor mijn eindexamen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:03 schreef Eix het volgende:
Wat is trouwens verder mis met het OPDC? Lijkt me namelijk een heel goed voorstel van de leerplichtambtenaar. Even eerste hit van google, in dit geval Utrecht:
( http://utrechtse.mwp.nl/OPDCUtrecht.aspx )
Het OPDC Utrecht brengt veel deskundigheid samen in een bijzondere voorziening. Het OPDC Utrecht is een orthopedagogisch en didactisch centrum, bedoeld voor alle leerlingen uit de regio Utrecht die de aansluiting met het reguliere voortgezet onderwijs (VO) of middelbaar beroepsonderwijs (mbo) dreigen te verliezen of al verloren hebben.
Lijkt mij perfect als je op andere - reguliere - scholen ook al niet goed mee kon. En school is inderdaad meer dan een diploma, zoals Agter al terecht opmerkt.
Waarom zou een school, welke ook, jou havo 5 aanbieden terwijl je havo 4 nog nauwelijks gezien hebt?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
- de leerplicht wet (artikel 15) stelt dat thuisscholing mogelijk is als er geen passend onderwijs is.
- De leerplichtambtenaar is het ermee eens dat ik niet op het reguliere onderwijs terecht kan.
- Het OPDC is er voor leerlingen die niet op een school terecht kunnen, maar deze bied mij alleen havo 4 aan (terwijl ik havo 5 wil doen). Dit wil zeggen dat ze geen passend onderwijs bieden, wat inhoudt dat ik thuisonderwijs zou mogen volgen.
Volgens mij is staat dit behoorlijk sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |