quote:De rechtbank onderschrijft meerdere deskundigen die erop wijzen dat de man door zijn PPD-Nos en pedofiele geaardheid een kwetsbare gehandicapte man is. De rechtbank vindt daarom dat de man verminderd toerekeningsvatbaar is.
Ah, hij is kwetsbaar. Hij is eigenlijk het slachtoffer, moeten we hem geen schadevergoeding geven omdat hij al die stress moet doormaken? Had het kind het misschien uitgelokt door zo wulps langs die man te lopen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
Typisch de telegraaf om de info weer zo te draaien dat de pedofile geaardheid de reden voor de verminderde toerekeningsvatbaarheid is.
[..]
Kwetsbaar betekent dat hij makkelijk weer in de fout kan gaan door zijn PDD-NOS in combinatie met zijn geaardheid. Niet kwetsbaar in de zin die jij er nu aanhangt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ah, hij is kwetsbaar. Hij is eigenlijk het slachtoffer, moeten we hem geen schadevergoeding geven omdat hij al die stress moet doormaken? Had het kind het misschien uitgelokt door zo wulps langs die man te lopen?
Dat blijkt want dit is niet de eerste keer dat hij dit flikt. Is het niet beter dit roofdier voorgoed op te sluiten of zijn dit onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kwetsbaar betekent dat hij makkelijk weer in de fout kan gaan door zijn PDD-NOS in combinatie met zijn geaardheid. Niet kwetsbaar in de zin die jij er nu aanhangt.
Geen idee. Blijkbaar zijn de deskundigen van mening dat behandeling voldoende is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat blijkt want dit is niet de eerste keer dat hij dit flikt. Is het niet beter dit roofdier voorgoed op te sluiten of zijn dit onderbuikgevoelens?
En jij vindt dat deskundigen oneindig kunnen bepalen dat hij weer vrijgelaten moet worden. Stel hij wordt voor de 20 e keer opgepakt en een deskundige zegt we kunnen behandelen, dan ben jij een voorstander om hem, uiteraard na behandeling weer vrij te laten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee. Blijkbaar zijn de deskundigen van mening dat behandeling voldoende is.
De proeftijd beviel blijkbaar goed.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:31 schreef MisterCe het volgende:
De man zat aan het einde van een proeftijd van vijf jaar die hij na een eerder soort gelijk delict kreeg opgelegd
Moordenaars zijn iets slimmer. Bankiers zijn hoogbegaafde criminelen en vandalen zijn het minst begaafd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:31 schreef MisterCe het volgende:
Hij is verminderd toerekeningsvatbaar vindt vanwege zijn pedofiele geaardheid
Nee natuurlijk niet daar gaan de rechters over, de deskundigen gaan over beoordeling en behandeling van de aandoening, de rechters over de straf. In dit geval is dus gekozen voor een langdurig behandeltraject met begeleiding van reclassering en korte straf met iets langer voorwaardelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:55 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En jij vindt dat deskundigen oneindig kunnen bepalen dat hij weer vrijgelaten moet worden. Stel hij wordt voor de 20 e keer opgepakt en een deskundige zegt we kunnen behandelen, dan ben jij een voorstander om hem, uiteraard na behandeling weer vrij te laten?
Er is geen enkel moment waarbij jij zou zeggen: nou die deskundige kan zoveel zeggen; deze man mag nooit meer vrijkomen.
Je hebt wel veel vertrouwen in die deskundigen merk ik. En als de "deskundigen" zouden vertellen aan jou dat je die man gerust op jouw (of van een naaste van jou) kinderen zou kunnen laten letten dan zou je dit natuurlijk zonder twijfel doen toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet daar gaan de rechters over, de deskundigen gaan over beoordeling en behandeling van de aandoening, de rechters over de straf. In dit geval is dus gekozen voor een langdurig behandeltraject met begeleiding van reclassering en korte straf met iets langer voorwaardelijk.
Jij bent goed in het trekken van vreemde conclusies. Ik kan het niet beoordelen, ik ken de dader niet en ken de rapporten niet en doe dus geen uitspraak over hun deskundigheid. Hun deskundigheid is vast beter dan de mijne trouwens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je hebt wel veel vertrouwen in die deskundigen merk ik. En als de "deskundigen" zouden vertellen aan jou dat je die man gerust op jouw (of van een naaste van jou) kinderen zou kunnen laten letten dan zou je dit natuurlijk zonder twijfel doen toch?
Wat Een triest meisje ben je toch.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:31 schreef MisterCe het volgende:
ZWOLLE -
De rechtbank in Zwolle heeft een 43-jarige pedofiel uit Deventer veroordeeld tot 3,5 maand cel, waarvan 3 maanden voorwaardelijk. De man randde een 7-jarig meisje aan in een zwembad. Hij is al twee keer eerder veroordeeld voor een dergelijk zedendelict.
De man sloeg toe op 23 februari van dit jaar in zwembad De Scheg in Deventer, schrijft RTV Oost. Hij pakte het nietsvermoedende kind beet in het water en betastte haar. Aan de rechter legde hij uit dat hij handelde uit eenzaamheid en depressiviteit. Hij was naar eigen zeggen op zoek naar seksuele ontlading.
De man zat aan het einde van een proeftijd van vijf jaar die hij na een eerder soort gelijk delict kreeg opgelegd. Hij krijgt nu opnieuw een vijfjarige proeftijd. Ook legde de rechter hem een werkstraf op van dertig uur en moet hij zich verplicht laten behandelen. De kans op herhaling is namelijk groot.
Opvallend is dat de straf lager uitvalt omdat de rechter de man verminderd toerekeningsvatbaar vindt vanwege zijn pedofiele geaardheid. Daarnaast heeft hij volgens deskundigen een autistische stoornis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rdleerse_pedo__.html
Hij is verminderd toerekeningsvatbaar vindt vanwege zijn pedofiele geaardheidJe kunt niet ontkennen dat die rechters erg creatief zij om een pedofiel zo snel mogelijk weer de straat op te sturen.
Maar mensen dit willen wij toch? Strenger straffen helpt niet he? Toch PvdA-stemmers?
Hoezo vreemde conclusies? Als die deskundige, waar jij zoveel vertrouwen in hebt, zou zeggen dat hij helemaal genezen is en er geen enkel gevaar op herhaling is, dan zou je die man toch op je kinderen kunnen laten letten, of niet? Dat is toch geen vreemde conclusie? Je vindt het immers ook goed dat die man weer vrijgelaten wordt wanneer een deskundige hem genezen verklaart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij bent goed in het trekken van vreemde conclusies. Ik kan het niet beoordelen, ik ken de dader niet en ken de rapporten niet en doe dus geen uitspraak over hun deskundigheid. Hun deskundigheid is vast beter dan de mijne trouwens.
Daar heb ik me niet over uitgelaten, ik kan er namelijk niet over oordelen. Vandaar dat ik spreek van vreemde conclusies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:07 schreef MisterCe het volgende:
Je vindt het immers ook goed dat die man weer vrijgelaten wordt wanneer een deskundige hem genezen verklaart.
Jij kan er niet over oordelen maar die deskundige toch wel? Ik heb het over de situatie waarbij de deskundige oordeelt dat hij helemaal is genezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar heb ik me niet over uitgelaten, ik kan er namelijk niet over oordelen. Vandaar dat ik spreek van vreemde conclusies.
Ja dat begreep ik wel maar dan nog kan ik er niet over oordelen, op basis waarvan zou ik dat volgens jou moeten kunnen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:12 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij kan er niet over oordelen maar die deskundige toch wel? Ik heb het over de situatie waarbij de deskundige oordeelt dat hij helemaal is genezen.
Laat maar zitten. Ik weet dat jij er geen voorstander van bent om een pedofiel die al 3 keer een kind heeft aangerand automatisch levenslang op te sluiten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik wel maar dan nog kan ik er niet over oordelen, op basis waarvan zou ik dat volgens jou moeten kunnen?
Met de eerste zin zit je fout, ik ben daar afhankelijk van de ernst namelijk wel voorstander van, al is dat niet in een gevangenis in dit geval.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Laat maar zitten. Ik weet dat jij er geen voorstander van bent om een pedofiel die al 3 keer een kind heeft aangerand automatisch levenslang op te sluiten.
Ik vermoed dat jouw computer ook plaatjes bevat die het daglicht niet kunnen verdragen, klopt dit?
Dat vermoeden is ongehoord grappig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met de eerste zin zit je fout, ik ben daar afhankelijk van de ernst namelijk wel voorstander van, al is dat niet in een gevangenis in dit geval.
Met de tweede zin kan ik alleen maar aannemen dat je de waarheid spreekt dat je dat vermoeden hebt.
Het is fijn dat hij ons zo'n blik in zijn denkwereld geeft. Verder is het in lijn met zijn eerdere teksten in vele topics dat hij oordeelt op basis van vermoedens en niet op basis van kennis.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:43 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat vermoeden is ongehoord grappig.
Even afgezien van het feit dat het opvallend is om iemand op de manier zoals hysterica MisterCe doet te belasteren, is zijn / haar gedrag psychologisch uitstekend te verklaren. Mensen die zo fel tegen iets reageren en zo snel met dit soort insinuaties komen, doen dat meestal om de aandacht van zichzelf af te leiden. Net zoals de meest felle anti-homo's vaak zelf graag met heren het bed in willen duiken, hebben de meest felle anti-pedo's ook opvallend vaak, laten we zeggen, wensen die, indien gepraktiseerd, illegaal zouden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |