abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:33:56 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148392941
De 1D C dan. Andrew Reid, die kerel van EOSHD is daar nu op overgestapt, is er helemaal weg van en dat terwijl 'ie Canon een hele tijd links heeft laten liggen. De 1D C is erg in prijs gedaald, vooral 2e hands, doet 4K en is ook geweldig voor stills.

De Samsung NX1 wordt blijkbaar ook veel uitgeprobeerd door mensen. Maar dynamic range lijkt nogal tegen te vallen en er zijn wat andere quirks. Grootste no-no daarmee vind ik lenzen.

A7S is best wel geniaal. Maar als er een A7S/A7II hybrid zou zijn, zou dat natuurlijk sweet zijn. Sony released best wel rap achter elkaar nieuw spul, dus wie weet...

Denk dat de Canon 5DmkIV niet veel soeps wordt... ook om de C-range te beschermen inderdaad. Maar goed, dan had ik wel eens consumer 4K willen zien in een APS-C body zoals de 700D/70D. Maar ja, Canon, hè. Die zien geen reden om te innoveren en mensen blijven het stug kopen.

De Nikon D750 en D810 lijken me dan wel weer aardig... als je geen bezwaar tegen 1080p hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148393866
Die Nikons zijn inderdaad ook best aardig. Maar dan zou ik eerder naar de A7s gaan. Toch wat beter met Video. Jammer dat die niet geweldig is met foto's... Als ze dit nu in de opvolger van de A7II gooien :D
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:42:22 #228
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148397855
Cinema primes... focus scale in ft (imperial) of m (metric)... zijn er nog voorvechters voor een kant? :P
't Zal als one-man-band weinig uitmaken... daar je naar aller waarschijnlijkheid niks gaat lopen opmeten en ook niet op de lens kijkt wat je aan het doen bent, daar anno 2015, de boel via een field monitor in de gaten gehouden wordt en men met punch-in zoom en/of focus peaking de focus nailed. Maar als je de keuze moet maken... heeft het dan zin om voor metrisch te gaan, want EU (als je het een keer nodig hebt, of met een Europese AC werkt)? Of imperial, want Hollywood standard en misschien betere resale value (geen idee)? Peter, Kasper, iemand anders?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148398150
Nja wij zijn het in meters gewend, dus ik denk dat dit voor ons makkelijker is. Echter gebruik ik op stage al-tijd peaking om focus te checken. Dus die metertjes maken dan niet uit. Overigens vraag ik me af of ze ook altijd wel helemaal kloppen. Denk het niet namelijk :p

Damn, ik zit gewoon al een uur dingen van de A7s te checken :p
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:03:04 #230
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148398591
Thanks. :P Ik heb die Veydra kickstarter gesteund (M43 T2.2 cine primes) en nu blijkt er opeens een keuze te zijn die ik moet maken. Had ervoor nog niet echt over nagedacht, dus geen idee wat het handigst is, misschien niet zozeer meteen tijdens het gebruiken ervan, maar misschien haal je andere mensen aanboord die ermee overweg moeten kunnen, of ga ik volledig over op fullframe en wil ik de boel verkopen en kwijt kunnen... dan kan het mogelijk wel uitmaken?

Haha, de A7S is wel verleidelijk, ja. :D Maar zo slecht is 'ie toch niet voor fotografie? Laatst met Mike Kobal over gehad, hij zegt dat de A7S nu zo'n beetje z'n go-to camera is voor alles wat 'ie doet. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148399721
Maar mis je dan juist niet soms wat megapixels, voor fotografie? Dat vraag ik me vooral af.

Denk niet dat het dan veel uitmaakt. Maar mocht je compleet overgaan op fullframe, dan zou ik gewoon voor de metrische versie gaan. Europa he ;)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:57:32 #232
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148400842
Ja, lastig, misschien ook wel. Maar daarvoor is elke pixel dan wel reusachtig en van nice kwaliteit. Dus van 36MP stills een 2MP still maken (1080p) voor web gebruik of bureaubladachtergrond ofzo is wel leuk, maar dat lukt me de A7S' 12.2MP ook wel (RGB -> 3 x 2MP= 6MP sensor, voor een 2MP still). Heb je meer ruimte nodig voor creatief croppen... downsamplen voor betere kwaliteit, printen... mja, dan niet zo ideaal misschien inderdaad...

De Nikon D750 en D810 zijn trouwens wel het bekijken waard geloof ik hoor. :Y Kun je ook wat uurtjes naar gaan kijken wat men daar zoal mee kan doen. :P Maar ja, wees maar eens een Canon-man met veel Canon spul en stap dan maar eens zonder iets van Nikon over...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148400960
Ik heb juist drie jaar geleden de stap van mijn D700 (Nikon) naar de 5DIII gemaakt, om de video die er uit gepoept kan worden :+ Haha...

Maar ik denk dat een stap naar een echter videocamera een betere zal zijn. Bijvoorbeeld naar de FS7, ook al is die momenteel nog wel buiten budget :) Vandaar dat eerst een A7s misschien ook leuk zou zijn :) Keuzes, keuzes.
pi_148401177
Ik wil sowieso voor de GH4 gaan. A7S is voor mij gewoon net te duur. En als ik 4K wil moet ik zaken erbij aan schaffen.

Twijfel straks alleen of ik een speedbooster erbij neem of dat ik gewoon mijn Tamron verkoop en een panasonic lens erbij neem...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:15:32 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148401582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik heb juist drie jaar geleden de stap van mijn D700 (Nikon) naar de 5DIII gemaakt, om de video die er uit gepoept kan worden :+ Haha...

Maar ik denk dat een stap naar een echter videocamera een betere zal zijn. Bijvoorbeeld naar de FS7, ook al is die momenteel nog wel buiten budget :) Vandaar dat eerst een A7s misschien ook leuk zou zijn :) Keuzes, keuzes.
Haha, ok. :P Choices that are coming back to hunt you. Lastig lastig. De FS7 vind ik wel vrij briljant. Maar als je een beetje hybrid schiet en niet superprofessionele videoproducties doet, is het toch een beetje overkill. Dan eerder een A7S of iets en dan een FS7 huren wanneer je er wat aan zou hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik wil sowieso voor de GH4 gaan. A7S is voor mij gewoon net te duur. En als ik 4K wil moet ik zaken erbij aan schaffen.

Twijfel straks alleen of ik een speedbooster erbij neem of dat ik gewoon mijn Tamron verkoop en een panasonic lens erbij neem...
Hoeft niet per se een speedbooster van Metabones te zijn hè. Kan ook een RJ Lens Turbo of eentje van Zhongyi of Fotodiox zijn, die zijn stukken goedkoper. En dan ligt het ook een beetje aan de look waar je voor gaat en opdrachten die je moet doen waar een bepaalde look van een lens bij past. Native lenzen zijn erg modern en dat zie je terug in het contrast, de kleuren en scherpte. 2e hands lenzen, of die uit een ander systeem, kunnen misschien beter passen bij een bepaald project. Weet verder niet of veel mensen de Tamron (welke?) gebruiken... maar dan heb je in principe genoeg andere keuzes ook.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148401728
Nee klopt hoor :) A7s is via Onestop-digital opzich ook nog wel te betalen. Dan zou ik mijn 5dIII inruilen voor een 6D oid, zodat ik ook nog behoorlijke foto's kan maken. En dan goede adapter op de A7s om ook mn Canon-glas daarop te kunnen gebruiken...

Ik word op stage ook te veel verwend met enkel Zeiss primes, een Red Epic, een Sony FS7 en Mamiya Middenformaat met dikke digitale back :+

Keuzes keuzes :p
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2015 @ 09:32:40 #237
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:01:40 #238
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_148419451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik word op stage ook te veel verwend met enkel Zeiss primes, een Red Epic, een Sony FS7 en Mamiya Middenformaat met dikke digitale back :+
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is. Tuurlijk is de footage van LOG/RAW schietende camera's heerlijk om mee te werken, maar met normale dslr's kan het allemaal ook wel prima.

Merk dat wat je vóór en ná de productie doet belangrijker is dan de apparatuur tijdens de productie. Ben dan ook een stuk minder "gear-minded" geworden. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:06:57 #239
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_148419606
quote:
99s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is.
It's a cold day in Hell...
Ik ga naar huis.
pi_148419610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:15 schreef shiznuts het volgende:

Hoeft niet per se een speedbooster van Metabones te zijn hè. Kan ook een RJ Lens Turbo of eentje van Zhongyi of Fotodiox zijn, die zijn stukken goedkoper. En dan ligt het ook een beetje aan de look waar je voor gaat en opdrachten die je moet doen waar een bepaalde look van een lens bij past. Native lenzen zijn erg modern en dat zie je terug in het contrast, de kleuren en scherpte. 2e hands lenzen, of die uit een ander systeem, kunnen misschien beter passen bij een bepaald project. Weet verder niet of veel mensen de Tamron (welke?) gebruiken... maar dan heb je in principe genoeg andere keuzes ook.
Ah das een goeie om te onthouden. Ik ken natuurlijk ook alleen Metabones. Maar ik zou ook niet verder gezocht hebben omdat ik dacht dat Metabones de enige was met zulke oplossingen. Zal er tzt naar je genoemde alternatieven kijken :)

Thnx!

^O^
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_148421087
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:06 schreef nietzman het volgende:

[..]

It's a cold day in Hell...
Inderdaad :D Het is al weer Pasen vandaag. Én Pinksteren!
pi_148422030
quote:
99s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:

[..]

Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is. Tuurlijk is de footage van LOG/RAW schietende camera's heerlijk om mee te werken, maar met normale dslr's kan het allemaal ook wel prima.

Merk dat wat je vóór en ná de productie doet belangrijker is dan de apparatuur tijdens de productie. Ben dan ook een stuk minder "gear-minded" geworden. :P
Dat werd bij jou ook wel tijd dat je dat werd :+ Hehe!
pi_148426359


[ Bericht 100% gewijzigd door bart13 op 07-01-2015 14:11:24 ]
pi_148429235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:32 schreef SunChaser het volgende:
http://petapixel.com/2015(...)era-versus-theaters/

WoW mooi filmpje
las ergens dat die met de Sony f55 gedraaid is

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:33 schreef shiznuts het volgende:
De 1D C dan. Andrew Reid, die kerel van EOSHD is daar nu op overgestapt, is er helemaal weg van en dat terwijl 'ie Canon een hele tijd links heeft laten liggen. De 1D C is erg in prijs gedaald, vooral 2e hands, doet 4K en is ook geweldig voor stills.

De Samsung NX1 wordt blijkbaar ook veel uitgeprobeerd door mensen. Maar dynamic range lijkt nogal tegen te vallen en er zijn wat andere quirks. Grootste no-no daarmee vind ik lenzen.
valt me bij hem altijd op dat iedere keer als er wat nieuws komt hij het de beste camera vind, eerst de GH4 toen de NX1 en nu de 1DC terwijl die al een hele tijd uit is, maar nu de prijs wat gedaalt is is deze opeens de beste (terwijl philip bloom dit al een aantal jaar een van zijn betere dslr cameras vind)

persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de NX1, dynamisch bereik vind ik niet heel erg belangrijk, we zijn inmiddels al op een niveau gekomen waar je het verschil nauwelijks meer ziet denk ik (tenzij je een studio setting hebt en alles naast elkaar tot in detail gaat vergelijken) juist omdat alle camera's tegenwoordig zo goed zijn.
als ik hier kijk scheelt het tot iso 6400 steeds maar 1 tot eenn half stop in vergelijking met andere modellen.



enige nadeel van die samsung is inderdaad dat je weer nieuwe lenzen moet kopen (heb zelf een setje canon lenzen die dan voor mij niks meer waard zijn)

ik denk dat ik de CP+ beurs even afwacht volgende maand, kijken wat dat voor moois en nieuws brengt, las ook al iets over een goedkopere variant van de NX1

[ Bericht 34% gewijzigd door 111210 op 07-01-2015 15:22:50 ]
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2015 @ 15:50:22 #245
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_148430700
quote:
99s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:

[..]

Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is.
snap je nu ook waarom je steeds met iedereen ruzie had? :P

welkom thuis
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2015 @ 16:18:53 #246
151126 angel008
pi_148431869
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

snap je nu ook waarom je steeds met iedereen ruzie had? :P

welkom thuis
ik denk nog steeds dat ie binnenkort een fs7 gaat kopen :+
pi_148433038
Groot gelijk heeftie :+
pi_148461432
Ja daar kan ik ook nog wel inkomen :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:51:04 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148461575
Hangt inderdaad een beetje af van je inkomen, ja.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148461603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:18 schreef angel008 het volgende:
ik denk nog steeds dat ie binnenkort een fs7 gaat kopen :+
Dat je in Limburg niet wil huren snap ik, maar hij zit nu keidicht in de buurt van budgetcam.

Lijkt mij zonde van je centen, maar goed.

Ik heb nu alleen nog maar een Ninja2, naast tripod en audio apparatuur en andere accessoires zoals een slider en zulks. (En de 600D voor hele kleine dingetjes)

Ben je veel flexibeler. Zelf zou ik nu nooit een C100 terug kunnen verdienen zonder mijn inkomsten grotendeels op te eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')