Een prachtige kansquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:49 schreef datismijnmening het volgende:
Je kunt serieus geen 400 euro voor een enkeltje Nederland bij elkaar schrapen?![]()
En je hebt ook geen 400 euro spaargeld? of een credit card? Lekker goed voorbereid wel
Deze dingen zijn helaas vrij lastig om te regelen in zuid Afrika de laatste paar jaren. Er is bijv. een hoop papier werk nodig vanuit Nederland en ook is er bewijs nodig dat je bij een bepaald bedrijf mag werken. Ook moet dit bedrijf bewijzen waarom het beter is om een buitenlander aan te nemen dan iemand uit het land zelf. En natuurlijk kost dit alles ook geld, wat ik helaas maar in bepaalde hoeveelheden beschikbaar heb.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Vraag het juiste visum aan voor Zuid Afrika zodat je daar mag werken?
Echt héquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een prachtige kans![]()
Misschien wil een nigeriaanse prins bijspringen
Leest inderdaad als een Nigeriaanse scam dit, maar dan zonder de spelfouten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een prachtige kans![]()
Misschien wil een nigeriaanse prins bijspringen
Die doen niks met dit soort gevallen, en terecht.quote:
Dit jaquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:55 schreef 10minuteman het volgende:
Stel je werkgever verantwoordelijk. Je hebt neem ik aan toch alles op zwart / wit? Of ben je op gelovend op blauwe oogjes daar heen vertrokken?
Dat, hoe de neuk kan het dat je daarheen verkast en er toch geen werk is en daar geen schadevergoeding voor wordt gegeven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:55 schreef 10minuteman het volgende:
Stel je werkgever verantwoordelijk. Je hebt neem ik aan toch alles op zwart / wit? Of ben je op blauwe oogjes gelovend daar heen vertrokken?
Zeker, maar het is iets wat nu al 4 maanden speelt en ben eigenlijk een beetje desperate vandaar dat ik hier nu om ideeën vraag.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom helpt t bedrijf waarvoor je daarheen gegaan bent je niet? Zij hebben er een potje van gemaakt toch?
Dus je geeft geld uit tot het op is, en denkt dan "goh, ik zou eigenlijk wel terug naar Nederland willen"? Misschien had je dat 4 maanden geleden moeten doen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:00 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Zeker, maar het is iets wat nu al 4 maanden speelt en ben eigenlijk een beetje desperate vandaar dat ik hier nu om ideeën vraag.
Wat natuurlijk niet betekend dat ik stop met het regelen van een oplossing via de werkgever etc. Maar dat duur allemaal zo lang.
Nee helaas geen creditcard of spaargeld aangezien het spaargeld inmiddels al op gaat aan de woonlasten en eten. En een creditcard heb ik nooit gehad en zal ik nu ook niet kunnen aanvragen zonder werk. Of wel?
Geen ontslag echt een overplaatsing. Uiteraard alles zwart op wit maar helaas geeft de werkgever vaak geen gehoor of worden er dingen beloofd die niet nagekomen worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:57 schreef hottentot het volgende:
Het maakt voor je probleem niet super veel uit, maar als ik het goed begrijp.
Heb je hier ontslag genomen en ben je naar Zuid-Afrika gegaan voor een nieuw arbeidscontract wat anderen voor je geregeld zouden hebben? En die nieuwe WG wist van niets.
Als je eigen WG je had gestuurd dan had die je na een week gewoon terug gehaald, dus dat kan het niet zijn.
Nu weet ik even niet zo snel hoe duur het dagelijks leven daar is, maar als je handigheden hebt is een paar honderd Euro toch wel te verdienen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |