Nu mag hij zeker weer niet neuken zolang hij geen keus voor het huis heeft gemaakt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef Dondergat het volgende:
De hypotheek gaat sowieso van zijn salaris, dat lijkt ons het verstandigst.
We wonen al samen (gaat goed), dat is het punt niet, ik begrijp dat je niet zo snel ja kan zeggen, maar als ik het ontzettend graag wil en onze beide ouders (die ervaring hebben met een huis kopen) er allebei enthousiast over zijn en zeggen dat we het moeten doen, dan kan hij toch vertrouwen dat het wel goed komt?
Daarbij is zijn sector een zekere sector qua werk, een heel zekere.
Hij heeft een vast contract en wat voor werk hij doet zeg ik liever niet. Ik verdien de helft van zijn salaris en ik wil zeker een deel hypotheek meebetalen, alleen we kopen niet samen. Dat gaat op zijn loon alleen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:47 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik denk dat het terecht is dat hij er lang over nadenkt, het is een beetje lastig te zeggen hoe de huizenprijzen zijn over een paar jaar, en de economische situatie.
Het ziet er in de meeste sectors uit dat het slechter zal gaan qua werkgelegenheid.
Heeft hij een vast contract en wat voor beroep doet hij?
In deze tijd een huis kopen is vaak een slecht idee, niks staat meer vast mijn mening is dan ook dat je beter kunt huren.
Een hypotheek is ook niet voor 5 jaar, maar veel langer meestal 30 jaar.
Enige pluspunt is dan wel de huizenprijs, maar die kan in de toekomst nog steeds zakken.
Heb jij een baan en betaal je mee?
Anders vind ik het behoorlijk dom om te zeggen dat omdat jij het wil hij gewoon maar een huis moet kopen.
We hebben erover gesproken voor we huizen gingen bekijken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie het niet eerst in het algemeen over een huis kopen voordat je naar huizen gaat kijken?
Inderdaad al een aantal maanden het idee om te gaan kopen. Samen overlegd. Eerst wilde ik liever in ons huurhuis blijven in verband met ons huisdier, mijn vriend is degene die graag wilde kopen en die het voorstelde om te gaan kijken naar een koophuis. Daarom begrijp ik het niet dat hij nu smoezen verzint. Hij verzekert me dat hij niet bij me weg wil, het is de angst dat er eventueel misschien iets in de toekomst kan gebeuren waardoor we in problemen zouden kunnen komen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:16 schreef goed_volk het volgende:
Jullie hebben toch al langer plannen om een huis te kopen? Wat is dan ineens zijn probleem? Wil hij überhaupt nog wel een huis (met jou) kopen?
We hebben het al over dit huis gehad eerder dit jaar, op mijn verjaardag. Toen was het huis zelfs nog niet gezakt in prijs!quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Misschien wil hij dit huis gewoon niet kopen, of wil hij helemaal geen huis kopen. Het lijkt mij juist verstandig van hem dat hij aangeeft na te willen denken. De redenen die jij aangeeft om het wel te doen lijken mij voor hem niet relevant, hij moet het zelf ook willen.
Hij wil graag gaan kopen. Hij is degene die het voorgesteld heeft zo zachtjes aan te gaan kijken naar een koophuis.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is hij wel mee gaan kijken om zijn vriendin een plezier te doen. En nu puntje bij paaltje komt moet zijn handtekening op de papieren en wordt de grond hem te heet onder de voeten.
Hij heeft moeite met dingen die zouden betekenen dat we iets vasts aangaan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:52 schreef creative86 het volgende:
[..]
Dit zou ook heel goed kunnen. Kan hij zoiezo wel knopen door haken of is hij altijd de eeuwige twijfelaar?
Probleem is dat hoe langer hij wacht, hoe groter de kans is dat het huis weg is en dit is echt een unieke kans qua hoeveelheid kamers, tuin, zolder en vooral ligging en dat voor een goede prijs.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:04 schreef Operc het volgende:
[..]
Dit.
Vooral als het je eerste huis wordt is dit een grote stap. Niets mis met iets langer de tijd nemen voordat je een keuze maakt.
Hij zegt van niet en aan zijn verdere gedrag merk ik niks. Hij is zeker van mij en wil niet bij me weg. Het is de angst dat er wat in de toekomst zou kunnen gebeuren en hij zonder werk zit en de problemen die daaruit kunnen voortkomen. Zelfgekmakerij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:30 schreef TheStranger1158 het volgende:
Vriend twijfelt aan een toekomst met TS
Nee mijn vriend.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:33 schreef Scorpie het volgende:
TS, ben jij degene die sowieso met het plan om een huis te kopen op de proppen kwam?
De ligging van dit huis komt niet weer. Hier zijn niet veel huizen te koop en dit huis ligt schuin achter ons. Heel dichtbij dus en ik heb altijd gewild om hier in de omgeving te blijven. Daarom wilde ik in eerste instantie liever in ons huurhuis blijven. Wat dat betreft is het een unieke kans.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:04 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk dat je het serieus moet nemen.
Wees geduldig, vraag of hij het kan overzien. Bekijk wat verlies aan werk zou betekenen. Heb je spaargeld om dat 2 jaar op te vangen? Huizen komen er altijd weer, een droomhuis bestaat niet.
Ten eerste maak je jezelf een beetje gek met deze instelling. Unieke kans, once-in-a-lifetime, het is nu of nooit, zo'n kans krijg je nooit meer, je bent gek als je het laat liggen bla bla bla.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef Dondergat het volgende:
Probleem is dat hoe langer hij wacht, hoe groter de kans is dat het huis weg is en dit is echt een unieke kans qua hoeveelheid kamers, tuin, zolder en vooral ligging en dat voor een goede prijs.
Ja 2 tuinen is inderdaad wel de moeite om een groter risico te nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:16 schreef Dondergat het volgende:
En wat betreft het maximale wat hij aan hypotheek kan krijgen vinden we waarschijnlijk geen huis meer wat 4 slaapkamers heeft, een grote zolder en twee tuinen.
EN daarbij: JIJ wilt dat huis zo graag, hij mag de hypotheek ophoesten? Hij wil misschien niet, jij enorm graag... Wat gebeurt er als jullie uit elkaar gaan: mag hij een veel te groot huis betalen, schoonhouden en onderhouden? Ik snap de twijfels wel...quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Misschien wil hij dit huis gewoon niet kopen, of wil hij helemaal geen huis kopen. Het lijkt mij juist verstandig van hem dat hij aangeeft na te willen denken. De redenen die jij aangeeft om het wel te doen lijken mij voor hem niet relevant, hij moet het zelf ook willen.
Jij bent zo'n type dat dan boven de vraagprijs gaat bieden..quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
De ligging van dit komt niet weer. Hier zijn niet veel huizen te koop en dit huis ligt schuin achter ons. Heel dichtbij dus en ik heb altijd gewild om hier in de omgeving te blijven. Daarom wilde ik in eerste instantie liever in ons huurhuis blijven. Wat dat betreft is het een unieke kans.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef Dondergat het volgende:
Probleem is dat hoe langer hij wacht, hoe groter de kans is dat het huis weg is en dit is echt een unieke kans qua hoeveelheid kamers, tuin, zolder en vooral ligging en dat voor een goede prijs.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:09 schreef Dondergat het volgende:
[..]
De ligging van dit huis komt niet weer. Hier zijn niet veel huizen te koop en dit huis ligt schuin achter ons. Heel dichtbij dus en ik heb altijd gewild om hier in de omgeving te blijven. Daarom wilde ik in eerste instantie liever in ons huurhuis blijven. Wat dat betreft is het een unieke kans.
Je laat je opfokken. Het moet DIT huis worden. NU kopen en niet afwachten. Het huis staat blijkbaar al een tijd te koop dus de haast valt wel mee. Daarnaast, in het ergste geval wordt het niet dit, maar een ander huis. Dat is nog altijd een beter vooruitzicht dan nu een huis kopen waar 1 van de 2 (of eigenlijk 1 van de 1 aangezien hij het huis zal kopen) niet blij mee is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:16 schreef Dondergat het volgende:
En wat betreft het maximale wat hij aan hypotheek kan krijgen vinden we waarschijnlijk geen huis meer wat 4 slaapkamers heeft, een grote zolder en twee tuinen.
Het ís ook een unieke kans wat dit huis betreft qua bouw en ligging. Dit vinden we zeker weten nooit meer, zo in de buurt en voor die prijs, wat binnen ons budget ligt. Geen van de andere huizen had 4 slaapkamers, lag niet in de buurt en had niet zo'n grote tuin als deze.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ten eerste maak je jezelf een beetje gek met deze instelling. Unieke kans, once-in-a-lifetime, het is nu of nooit, zo'n kans krijg je nooit meer, je bent gek als je het laat liggen bla bla bla.
Ik geloof je oprecht als jij zegt dat het een geweldig huis is. Maar tegelijk verzeker ik je, dat er genoeg huizen zijn waar jij ook gelukkig gaat worden. Toen ik naar huizen ging kijken, zag ik echt een prachtig huis. Zeer groot, mooie locatie enz. Helaas konden we het niet eens worden over de prijs. Als je diep in mijn hart kijkt, verlang ik nog altijd naar dat huis. Maar ik woon twee straten verderop ook prima.
Ten tweede: een hypotheek kan een zware last zijn. Al die argumenten over de juiste tijd enz. die zijn allemaal waar, maar ik adviseer je om niet te pushen. Laat hem zelf die keuze maken. Dit is een grote beslissing die je niet moet maken als je er niet klaar voor bent.
Doen we ook. Maar we doen het expres alleen op vriend zijn loon. Samen kopen vinden wij het domst wat een koppel kan doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:
Waarom dragen jullie niet gewoon samen de verantwoordelijkheid voor het huis?
Nee, zo is het niet. Niet er iets negatiefs van maken wat ik nooit getypt heb. We willen beide verhuizen, beide eens met een koophuis. Wat ik hier boven typte, dat samen kopen ons heel dom lijkt is de reden dat we het op één salaris doen. Het huis is niet te groot, het zit 6000 onder ons maximum.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
EN daarbij: JIJ wilt dat huis zo graag, hij mag de hypotheek ophoesten? Hij wil misschien niet, jij enorm graag... Wat gebeurt er als jullie uit elkaar gaan: mag hij een veel te groot huis betalen, schoonhouden en onderhouden? Ik snap de twijfels wel...
Weer een aanname. Nee, ik ben niet zo'n type wat boven de vraagprijs gaat bieden. Er is zelfs geen mogelijkheid tot bieden, vaste prijs.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij bent zo'n type dat dan boven de vraagprijs gaat bieden..
Als je vriend het wilt kopen: gewoon dik onderbieden, prijs is al omlaag, niet voor niets. Het gaat hier niet om wisselgeld.
Want? Je laat hem alleen tekenen, zodat hij jou over een, vijf of tien jaar met alleen je eigen spullen op straat kan zetten? Ja joh, goed idee!quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Doen we ook. Maar we doen het expres alleen op vriend zijn loon. Samen kopen vinden wij het domst wat een koppel kan doen.
Op één salaris een huis kopen is nu eenmaal verstandiger dan met z'n tweeën. Niet om de redenen die jij noemt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want? Je laat hem alleen tekenen, zodat hij jou over een, vijf of tien jaar met alleen je eigen spullen op straat kan zetten? Ja joh, goed idee!
En voor hem: als hij de boel niet meer kan opbrengen, kan jij ook zeggen: 'jammer dan, los het zelf maar op'.
Je snapt dat je alsnog wel samen kunt tekenen ook als je niet jouw salaris in de berekening meeneemt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Op één salaris een huis kopen is nu eenmaal verstandiger dan met z'n tweeën. Niet om de redenen die jij noemt.
Ik ga bijspringen met hypotheek betalen, alleen niet officieel door samen te kopen.
Ik heb nieuws voor je: op een salaris een huis kopen betekent dat je de hypotheeklasten met een salaris kunt opbrengen. Dus dat je niet kiest voor de maximale hypotheek waarvoor twee inkomens nodig zijn. Het betekent niet per se dat het huis en de hypotheek dan ook alleen op naam van die ene persoon komt te staan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Op één salaris een huis kopen is nu eenmaal verstandiger dan met z'n tweeën. Niet om de redenen die jij noemt.
Ik ga bijspringen met hypotheek betalen, alleen niet officieel door samen te kopen.
Denkt hij daar ook aan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik denk ook aan de toekomst en eventuele kinderen.
Dat wist ik nog niet, maar gaan we zeker doen!quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je snapt dat je alsnog wel samen kunt tekenen ook als je niet jouw salaris in de berekening meeneemt?
Dat bedoelde ik dan ook niet te zeggen. De hypotheek komt op één salaris. Ik ga zelf een deel op zijn rekening storten. Het huis komt, als ik het goed begrijp, wel op ons beider naam te staan, ook al wordt mijn salaris er niet bij gerekend. Ik ga niet mijn vriend voor alles laten opdraaien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je: op een salaris een huis kopen betekent dat je de hypotheeklasten met een salaris kunt opbrengen. Dus dat je niet kiest voor de maximale hypotheek waarvoor twee inkomens nodig zijn. Het betekent niet per se dat het huis en de hypotheek dan ook alleen op naam van die ene persoon komt te staan.
Als jullie het wel zo gaan doen, dan gaan niet jullie, maar dan gaat hij een huis kopen.
Met alle consequenties van dien, maar volgens mij wil jij die helemaal niet zien.
Dat mag en heb je zojuist gedaan, maar wat doet het er toe?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef Royco1 het volgende:
Mag ik eigenlijk vragen hoe oud jullie zijn?
Waarom niet...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |