SPOILER: 21 juli 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Hoe groot is de kans eigenlijk dat je Ebola krijgt als je bijvoorbeeld naar Zambia op vakantie gaat?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:04 schreef Monolith het volgende:
Je kunt wel moe worden van alle 'sussende geluiden', maar ik word ook vrij moe van de volstrekte paranoia van sommige lieden hier. Bij risico-analyse en -beheersing is het van belang dat je een realistische afweging van de risico's maakt. Dan is een realistisch beeld van hoe besmettelijk de ziekte is en in welke omstandigheden het wordt overgedragen wel zo wenselijk.
Er zijn geen gevallen van ebola in Zambia bekend.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans eigenlijk dat je Ebola krijgt als je bijvoorbeeld naar Zambia op vakantie gaat?
Of is dat onmogelijk te berekenen/in te schatten??
Maar de ziekte Ebola verspreid zich toch erg snel in omgevingen waar het onhygiënisch is enz?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zijn geen gevallen van ebola in Zambia bekend.
Zelfs al zou je naar een getroffen land gaan dan is de besmettingskans minimaal, ten minste als je geen ebolaziekenhuis of contaminated wijken gaat bezoekenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans eigenlijk dat je Ebola krijgt als je bijvoorbeeld naar Zambia op vakantie gaat?
quote:Voor de reiziger is het risico op ebola uiterst klein. Ebola wordt alleen overgedragen via direct contact met besmettelijke patiënten of hun lichaamsvloeistoffen. Het ebolavirus wordt niet via de lucht overgedragen (zoals griep), niet via voedsel (behalve als het gaat om het eten van besmette wilde dieren) en niet via water of muggen.
Patiënten zijn alleen besmettelijk vanaf het moment dat zij ziek zijn. Contact met gezonde personen houdt dus geen risico in.
Dat heeft helemaal geen zin, aangezien een aantal lieden simpelweg de spanning en sensatie prefereren boven een genuanceerde en realistische uitleg. Bovendien zijn er natuurlijk de beroepssceptici die aan alles twijfelen wat via de officiële kanalen komt. Ik denk vanwege een te veel aan vrije tijdquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:13 schreef Monolith het volgende:
Ik wil best mensen zaken uitleggen, maar tegen een dergelijke mate van onnozelheid ben zelfs ik niet opgewassen.
Ik vroeg het mij gewoon af, sorry hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:15 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal geen zin, aangezien een aantal lieden simpelweg de spanning en sensatie prefereren boven een genuanceerde en realistische uitleg. Bovendien zijn er natuurlijk de beroepssceptici die aan alles twijfelen wat via de officiële kanalen komt. Ik denk vanwege een te veel aan vrije tijd
Zo simpel. Je vraagt je of waarom er al duizenden mensen aan overleden zijn...quote:
Maar dat zegt niks over mutaties. Ik ben totaal niet paranoïde maar als mensen WHO betrouwbaar vinden dat vind ik ernstiger.quote:
Vast wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:43 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vroeg mij alleen af of er mensen al beschermende pakken hebben besteld. Kan toch? Niks raars aan. Er zijn mensen die dit doen. Worst case scenario als er meerdere gemuteerde variaties van ebola komen en dan is ons sterke zorg zo mak als een lammetje.
Dat bericht heb ik gelezen. Haha. Iets van 40 pallets dacht ikquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vast wel.
Als je nog wat zoekt, de Nederlandse overheid veilt iets van 2500 bodybags, wellicht kun je er iets mee.
Misschien heb ik hier bij hoge uitzondering iets niet correct begrepen, maar ik zeg dit in de context van de discussie hier in dit topic waar paniekzaaiers de genuanceerdere verhalen wegzetten als idioot en trollenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vroeg het mij gewoon af, sorry hoor.
Amsterdam en Moskou liggen dichter bij elkaar dan de grenzen van Zambia en het dichtstbijzijnde land waar Ebola heerstquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is ebola net zo gevaarlijk als Putin? Dan moeten we ons zorgen maken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:21 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Amsterdam en Moskou liggen dichter bij elkaar dan de grenzen van Zambia en het dichtstbijzijnde land waar Ebola heerst
twitter:
twitter:
twitter:LisaEvers twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 19:48:14#BreakingNews #Ebola concerns #CDC removes father & daughter frm international #United Flit #EWR now in ambulance to local hospital #myfoxny reageer retweet
http://newyork.cbslocal.c(...)a-at-newark-airport/quote:Port Authority: CDC Investigating Sick Passenger For Possible Ebola At Newark Airport
NEW YORK (CBSNewYork) — The Port Authority of New York and New Jersey says the Centers for Disease Control and Prevention is investigating a sick passenger at Newark Liberty International Airport for possible Ebola.
Port Authority officials said a passenger on board United Flight 998, inbound from Brussels, was vomiting aboard the plane.
After landing in Newark at around 12:15 p.m., authorities sealed the plane at Gate 54 and asked the 255 passengers and the plane’s crew to remain on board, the Port Authority said.
United Airlines released a statement saying, “Upon arrival at Newark Airport from Brussels, medical professionals instructed that customers and crew of United flight 998 remain on board until they could assist an ill customer. We are working with authorities and will accommodate our customers as quickly as we can.”
The CDC and Port Authority are still investigating. Passengers and crew will not be permitted to exit the plane until the CDC clears it.
Zeer logisch dat het via Brussel gaat, aangezien Sn Brussels Airlines 1 van de 2 vliegtuigmaatschappijen is dat naar de 3 ebola landen vliegt.quote:[..]
Je zal maar in dat vliegtuig zitten![]()
Wel weer een vlucht via Brussel. Die Thomas Duncan vloog ook via Brussel. Komt toch wel aardig dichtbij zo, Brussel had net zo goed ook de eindbestemming kunnen zijn.
Ik wordt altijd zo moe van dergelijke reactie's. Je kan het Nederlandse zorgstelsel duur vinden en voor verbetering vatbaar. Maar het is een van de beste zorg te verkrijgbaar in de wereld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:43 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vroeg mij alleen af of er mensen al beschermende pakken hebben besteld. Kan toch? Niks raars aan. Er zijn mensen die dit doen. Worst case scenario als er meerdere gemuteerde variaties van ebola komen en dan is ons sterke zorg zo mak als een lammetje.
http://www.northjersey.co(...)icial-says-1.1102563quote:Health officials have determined that a sick passenger on a United Airlines flight that was held temporarily at Newark Liberty International Airport does not appear to have the deadly Ebola virus, an airport official confirmed.
Passengers were cleared to leave United flight 998 Saturday afternoon after a representative of the federal Centers for Disease Control determined that an ill passenger did not have the virus, an airport official said.
The flight from Brussels was held at the airport on Saturday afternoon after a passenger began vomiting onboard.
Shortly after the plane arrived, United Airlines released the following statement:
"Upon arrival at Newark Airport from Brussels, medical professionals instructed that customers and crew of United flight 998 remain on board until they could assist an ill customer. We are working with authorities and will accommodate our customers as quickly as we can."
-
Ik hoop dat je vertrouwen in de westerse zorg je een veilige toekomst kan bieden mocht ebola toch echt overal doorslaan. Laat het ons weten mocht het ooit zover komen, maar laten we hopen van niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik wordt altijd zo moe van dergelijke reactie's. Je kan het Nederlandse zorgstelsel duur vinden en voor verbetering vatbaar. Maar het is een van de beste zorg te verkrijgbaar in de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |