Dat begrijp ik, het is echter niet zo dat er een tekort is aan rechtenstudenten die de advocatuur in willen en ik vraag we dan af of mijn leeftijd in combinatie met het feit dat ik van het hbo kom mijn kansen bij de grote kantoren niet marginaliseert?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Gast, op universiteit is de helft van de studenten in het eerste jaar ouder dan 21 jaar.
Welke opleiding doe jezelf als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:08 schreef Etsu het volgende:
Ik zie geen problemen. Je bent nu 19, jaartje hbo, 20, 3 jaar bachelor, 23, 1 jaar master, 24. Eerder moet je niet op de juridische arbeidsmarkt gaan hoor. Zelfs op je 24ste ook niet.
Notarieel recht, nu 22 en 3de jaars.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:10 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Welke opleiding doe jezelf als ik vragen mag?
Welke vooropleiding heb jij gedaan, vwo of ook hbo en zitten er ook hbo'ers of andere mensen die op latere leeftijd zijn begonnen bij jou in de klas?quote:
Vmbo-havo-vwo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:18 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Welke vooropleiding heb jij gedaan, vwo of ook hbo en zitten er ook hbo'ers of andere mensen die op latere leeftijd zijn begonnen bij jou in de klas?
Oke, bedankt voor je hulp. Waarom eigenlijk specifiek notarieel?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vmbo-havo-vwo.
En ik ken wel een paar die van hbo komen, het lukt hun prima, maar ken ook paar die gestopt zijn omdat ze het niet aankonden (lees: lui waren).
Wat zijn uw ervaringen met betrekking tot dit onderwerp?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:11 schreef eriksd het volgende:
Ik werk zelf bij een "topkantoor" de op zuidas en als ik zo je activiteiten en resultaten zie mag het regelen van een stage geen enkel probleem zijn. Let wel dat na het lopen van een stage, je stagebeoordeling belangrijker is dan je studieresultaten. Men moet immers ook weten of je kan functioneren in de praktijk.
Last but not least: hoe oud ben je?
Waarom specifiek advocatuur?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:45 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor je hulp. Waarom eigenlijk specifiek notarieel?
De advocatuur heeft mij net als veel andere mensen altijd gefascineerd op een bepaalde wijze, heb jij hetzelfde met notaris of is het echt een puur rationele beslissing?quote:
Waarom dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:49 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
De advocatuur heeft mij net als veel andere mensen altijd gefascineerd op een bepaalde wijze
Het doet me goed om dat te horen. Wat ik me echter afvraag is waarom het relatief gezien maar zo weinig mensen lukt om binnen vier jaar af te studeren als rechten echt zo makkelijk is als velen beweren?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:50 schreef Tchock het volgende:
Toen ik de TT las dacht ik dat je minstens 40 was. Dit is echt geen enkel probleem. Enige vraag is of je het niveau van wo Rechten aankan als je nooit een hoger diploma dan havo hebt gehaald. Waarschijnlijk wel, want praktisch iedereen kan het met genoeg werk.
Omdat mensen het niet willen. Het is helemaal niet aantrekkelijk om op hoge snelheid door je studie heen te jassen. Veel mensen werken, lopen stage of doen extra vakken. Daardoor loopt ongeveer tweederde vertraging op. En een deel neemt bewust een tussenjaar in verband met luiheid, commissiewerk, reizen en dat soort fratsen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:01 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Het doet me goed om dat te horen. Wat ik me echter afvraag is waarom het relatief gezien maar zo weinig mensen lukt om binnen vier jaar af te studeren als rechten echt zo makkelijk is als velen beweren?
Is het niet aantrekkelijk qua zakelijk perspectief of voor je persoonlijke groei? Welke tweede bachelor ga je eigenlijk doen en in welk jaar van je studie zit je nu?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat mensen het niet willen. Het is helemaal niet aantrekkelijk om op hoge snelheid door je studie heen te jassen. Veel mensen werken, lopen stage of doen extra vakken. Daardoor loopt ongeveer tweederde vertraging op. En een deel neemt bewust een tussenjaar in verband met luiheid, commissiewerk, reizen en dat soort fratsen.
Persoonlijk doe ik dit jaar een tweede juridische bachelor. Ik ga dus ook niet binnen vier jaar afstuderen.
Beide. Jong solliciteren heeft geen voordelen terwijl je beter je cv of kennis kunt opvijzelen in die tijd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:08 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Is het niet aantrekkelijk qua zakelijk perspectief of voor je persoonlijke groei?
Ik ben vierdejaars en ben nu begonnen met fiscaal recht, na drie jaar rechtsgeleerdheid te hebben gedaan.quote:Welke tweede bachelor ga je eigenlijk doen en in welk jaar van je studie zit je nu?
Ik zeg trouwens niet per se dat het makkelijk is. Je middelbare school valt er volledig bij in het niet. Maar het is wel zo dat elk redelijk intelligent persoon de studie moet kunnen halen, in theorie. Uitvallers zijn óf volledig incompetent om een wetenschappelijke studie te volgen óf lui.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:01 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Het doet me goed om dat te horen. Wat ik me echter afvraag is waarom het relatief gezien maar zo weinig mensen lukt om binnen vier jaar af te studeren als rechten echt zo makkelijk is als velen beweren?
Dus als je pas op je 24e begint in de advocatuur hoeft dat in principe geen enkele belemmering te zijn? Hoe kun je je cv het beste opvijzelen? Zijn matige cijfers en nevenactiviteiten beter dan een top cijfers en weinig of geen nevenactiviteiten? Wil je zelf eigenlijk belastingadviseur worden of de advocatuur in en dan specifiek belastingrechtzaken gaan behandelen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beide. Jong solliciteren heeft geen voordelen terwijl je beter je cv of kennis kunt opvijzelen in die tijd.
[..]
Ik ben vierdejaars en ben nu begonnen met fiscaal recht, na drie jaar rechtsgeleerdheid te hebben gedaan.
Ik heb geen idee. Dat weet eigenlijk niemand. Ik ken mensen met topcijfers die bot vangen omdat ze geen nevenactiviteiten hebben en ook mensen die wél nevenactiviteiten hebben en worden afgewezen omdat de cijfers te laag zijn. Beide is het beste (voorspelbaar).quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:40 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Dus als je pas op je 24e begint in de advocatuur hoeft dat in principe geen enkele belemmering te zijn? Hoe kun je je cv het beste opvijzelen? Zijn matige cijfers en nevenactiviteiten beter dan een top cijfers en weinig of geen nevenactiviteiten?
Ik wil graag de advocatuur in. Of dat in belastingzaken is weet ik nog niet.quote:Wil je zelf eigenlijk belastingadviseur worden of de advocatuur in en dan specifiek belastingrechtzaken gaan behandelen?
Is een tweede studie, in jouw geval fiscaal recht van grote meerwaarde indien je de advocatuur in wil maar niet alleen maar belastingzaken wil behandelen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Dat weet eigenlijk niemand. Ik ken mensen met topcijfers die bot vangen omdat ze geen nevenactiviteiten hebben en ook mensen die wél nevenactiviteiten hebben en worden afgewezen omdat de cijfers te laag zijn. Beide is het beste (voorspelbaar).
[..]
Ik wil graag de advocatuur in. Of dat in belastingzaken is weet ik nog niet.
Ik heb geen idee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:48 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Is een tweede studie, in jouw geval fiscaal recht van grote meerwaarde indien je de advocatuur in wil maar niet alleen maar belastingzaken wil behandelen?
Kennelijk had je geen goed beeld van de opleiding Fiscaal recht en economie voordat je ermee begon. Wat je ook gaat doen, zorg dat dit niet opnieuw gebeurt! Loop een dag mee, praat met studenten, etc.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:52 schreef CaryAgos het volgende:
heb me een maand geleden ingeschreven voor de opleiding Fiscaal recht en economie. Ook dat blijkt niet hetgeen te zijn wat echt bij mij past en ik sta dan ook op het punt om mezelf daarvoor uit te schrijven.
Ja een televisiezender met rechten vind ik ook niet interessant.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:34 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik zou gewoon een jaar gaan werken en dan na je 21e verjaardag een C.D. toelatingsexamen maken, da's veel beter dan een jaar HBO Rechten ()
Voor de rest ben je 20, het zou eerder laat zijn als je op je 29e besluit. En zelfs dan zijn er nog mogelijkheden....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |