valt mee hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 04:45 schreef Za het volgende:
[..]
Mijn oma had vroeger een kanarie, die zei dat ook altijd, hele volzinnen echt merkwaardig!
Soms zat hij dagen geruisloos in zijn kooi, sowieso was het niet echt een olijk dier, maar goed nu ga ik teveel O/T.
Ja dat kan. Zelfs als je een geheugenkaart formatteert, zijn de data niet weg, enkel het bestand dat verwijst waar precies alle foto's staan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 05:15 schreef Marrije het volgende:
Die camera, die laatste 90 foto's. Wat als de laatste 90 foto's genomen waren door L/K en info bevatte, maar iemand dat om watvoor reden dan ook eraf wilde hebben, is het dan mogelijk om die 90 foto's te verwijderen en dan 'op die plek' opnieuw 90 foto's te maken waardoor die 90 foto's van K/L nooit meer terug te halen zijn?
dank je Pericoquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 05:28 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja dat kan. Zelfs als je een geheugenkaart formatteert, zijn de data niet weg, enkel het bestand dat verwijst waar precies alle foto's staan.
Maar als je foto's verwijdert, betekent dit dat de data verdwijnt die zegt, waar de foto precies staat op de kaart.. en als je dan nieuwe foto's maakt, mogen die ook over die plekken worden heen geschreven.
De kans dat je dan nog de originele foto's zonder schade terug kunt halen wordt kleiner en kleiner met iedere nieuwe foto die je neemt en wordt opgeslagen.
Maar het is mogelijk dat je wel nog wat foto's, zij het in slechte staat, kunt terugvinden toch...
HJKquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 07:27 schreef SAJ het volgende:
Onze vriend HJ Korterink laat ook weer 's zijn licht schijnen over de zaak.
Eigenlijk vond ie die uitzending bij Late Night maar niks, en dat er niks wijst op ontvoering en/of misdrijf.
http://www.misdaadjournalist.nl/
Ik wil even aangeven dat dit, van het foutief inloggen op beide telefoons vanaf de vijfde dag, niet zo gezegd is in de uitzending:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef Za het volgende:
Mbt de telefoons, er zou 80 pogingen tot inloggen zijn gedaan met een verkeerde pincode, vermoedelijk op beide telefoons, vanaf de vijfde dag.
Indien alleen op de telefoon van Kris (die indruk krijg ik niet geheel) dan zou het kunnen dat Lisanne die 80 pogingen heeft gedaan, omdat de batterij van haar telefoon leeg was, had ze niet haar sim kunnen overzetten naar de telefoon van Kris in dat geval? Bvd.
Ja, voor de politie, opsporing e.d wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 02:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja.
In het geval van vermissing en men weet de oorzaak nog niet, verdwaling of misdrijf, zou ik persoonlijk zeggen pluis die prive chats maar uit. Ik weet niet hoeveel waarde bepaalde uitspraken hebben 'ze hadden om 14 uur een afspraak aan het begin van het pad', en dat ze zouden geluncht hebben met twee personen die nog niet gevonden zijn. Best kans dat je die gegevens in een van de telefoons vindt. Lijkt mij de moeite waard.
Maar ik begrijp ook niet waarom die vingerafdruk in panama niet door de database wordt gehaald. Omdat er geen onderzoek loopt naar een misdrijf?
okquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:47 schreef Amplifier het volgende:
Met een iPhone kan je foto's maken en video's maken zonder dat je de code hoeft in te vullen. Dat betekent dat als je de inlogcode niet hebt deze foto's ook niet kunt verwijderen!
het gaat mij ook om het eerste.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:57 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, voor de politie, opsporing e.d wel.
Maar om alles wat privé is van beide dames (dus ook van Lisanne) zomaar aan de ouders (bijv. Die van Kris) te verstrekken? Ik zie het doel daar niet van.
Ah, okay.quote:
En op basis waarvan hebben politie en opsporingsdiensten daar recht op?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:02 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
Dacht dat het er over ging waarom de ouders de geschiedenis van de sms'jes etc van voor 1 april niet kregen.
Dat antwoord lijkt mij duidelijk: Op basis waarvan hebben ze daar recht op?
Ik weet niet of ze daar "recht"op hebben maar het lijkt me niet meer dan logisch dat nabestaanden alle spullen terug krijgen en dus ook de gegevens van de telefoons.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:02 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
Dacht dat het er over ging waarom de ouders de geschiedenis van de sms'jes etc van voor 1 april niet kregen.
Dat antwoord lijkt mij duidelijk: Op basis waarvan hebben ze daar recht op?
Dat lijkt me een lastige afweging. Het materiaal zou licht kunnen werpen op een eventueel misdrijf. En hoe zit het met het bekijken van de internethistory van K en L op de computer in de taalschool? Dat is strikt genomen ook privé. Of gaat dan het feit dat het een 'openbare' of 'gedeelde' computer is voor?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
En op basis waarvan hebben politie en opsporingsdiensten daar recht op?
K & L hebben daar geen toestemming voor gegeven en worden ook niet verdacht van een ernstig misdrijf.
Nee dat is niet waar. Het recht op privacy personen zegt dat niemand recht heeft op inzage in prive gegevens zoals telefoon en emailberichten. De ouders kunnnen een verzoek indienen maar dan moet er wel een reden zijn voor dat verzoek. Aangezien de zaak als overleden door de gevolgen van verdwalen wordt gezienquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar "recht"op hebben maar het lijkt me niet meer dan logisch dat nabestaanden alle spullen terug krijgen en dus ook de gegevens van de telefoons.
Tenzij die niet kunnen worden gegeven in het belang van het onderzoek.
Denk ik
er zijn geen bloedsporen gevonden op het broekjequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:05 schreef schuschuho het volgende:
http://www.soccernet.nl/c7e6vjcq.png
Even niet over die telefoons maar over het been, broekje en de rots!
Het is wat luguber maar veronderstel dat Kris ergens klem tussen is komen te zitten of een afschuwelijke val heeft gemaakt.
Hierbij haar bekken gebroken, waarna haar been los kwam te zitten van haar lichaam.
Lisanne heeft haar proberen te helpen en haar broekje uit gedaan die dan waarschijnlijk zonder de knoop los te maken makkelijk naar beneden kan worden getrokken. Verklaart: Dichte knoop, been op de rots (met de rest?) door Lisanne daar naar toe gesleept.
Als je je bekken breekt, valt je been er niet van af. Er zitten nog spieren en huid omheen. Een broek uitdoen doet denk ik dan verrekte pijn! Daarmee help je iemand niet. Bovendien, als je zo ergens klem tussen zit, krijg je ook niet makkelijk kleding los.quote:Even niet over die telefoons maar over het been, broekje en de rots!
Het is wat luguber maar veronderstel dat Kris ergens klem tussen is komen te zitten of een afschuwelijke val heeft gemaakt.
Hierbij haar bekken gebroken, waarna haar been los kwam te zitten van haar lichaam.
Lisanne heeft haar proberen te helpen en haar broekje uit gedaan die dan waarschijnlijk zonder de knoop los te maken makkelijk naar beneden kan worden getrokken. Verklaart: Dichte knoop, been op de rots (met de rest?) door Lisanne daar naar toe gesleept.
Dat en het bekken was niet gebroken. Althans, het darmbeen dat gevonden was is een apart deel van het bekken; dat is niet los 'gebroken' van de rest van het bekken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:27 schreef Ceto het volgende:
[..]
Als je je bekken breekt, valt je been er niet van af. Er zitten nog spieren en huid omheen. Een broek uitdoen doet denk ik dan verrekte pijn! Daarmee help je iemand niet. Bovendien, als je zo ergens klem tussen zit, krijg je ook niet makkelijk kleding los.
quote:Skelet van het bekken, vooraanzicht
1=heiligbeen, 2=darmbeen, 3=zitbeen, 4=schaambeen (4a=corpus, 4b=ramus superior (richting hoofd), 4c=ramus inferior (aan staartzijde), 4d=tuberculum pubicum), 5=symfyse (schaambeensvoeg), 6=heupkom, 7=foramen obturatum, 8=staartbeen, rode stippellijn= linea terminalis
quote:Het bekken bestaat uit vier botten: heiligbeen, staartbeen en het linker en rechter heupbeen. Het linker en rechter heupbeen is opgebouwd uit drie onderling in de puberteit vergroeide botten: het darmbeen, het zitbeen en het schaambeen. Deze drie botten vormen samen het heupbeen en de heupkom.
op 11 april is er geen pin gebruikt staat in het overzicht in de OP...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:21 schreef Ceto het volgende:
80 pogingen en dan raak (want op 11 april was er succesvol ingelogd en is de telefoon een uur ofzo aan geweest). de pincode van een telefoon is toch 4 cijfers? Dat is dan met 80 pogingen snel raak. Het lijkt dan dat degene 2 cijfers wist en nog 2 moest raden (daar heb je max 100 pogingen voor nodig). Is dit een aanwijzing dat Kris Lisanne op het laatst de cijfers heeft gegeven, maar Lisanne twee getallen niet goed kon verstaan/onthouden. In dat geval dan dus geen plotseling dodelijk ongeluk, maar een ziekte of verzwakking.
Waarom zou een derde willen inloggen op de telefoon en daar 80 pogingen aan wagen? Om na succesvol te hebben ingelogd hem daarna in de tas te doen en langs een rivier te zetten ...
Interessante gedachte. Wat ik dan vreemd vind is die ene foto (tak met zakjes) die in portretstand (verticaal beeld) is gefotografeerd ipv landscape (horizontaal). Niet scheef, maar keurig portretstand. Dat doe je alleen expres, om een reden.quote:Wat ik mij afvraag, misschien al antwoord op gegeven in een vorig deel maar ondanks dat ik vrijwel alles lees onthoud ik ook niet alles. Die camera, die laatste 90 foto's. Wat als de laatste 90 foto's genomen waren door L/K en info bevatte, maar iemand dat om watvoor reden dan ook eraf wilde hebben, is het dan mogelijk om die 90 foto's te verwijderen en dan 'op die plek' opnieuw 90 foto's te maken waardoor die 90 foto's van K/L nooit meer terug te halen zijn?
dat laatste denk ik ook, dat het expres is gedaan, maar zie ik niet als reden dat elk rood vlaggetje voor 1 van de meiden staat oid. Meer als, ok, nu ff een echte foto tussendoor, eens ff kijken, ja dat takje, scherp in beeld, klik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:38 schreef Ceto het volgende:
[..]
Interessante gedachte. Wat ik dan vreemd vind is die ene foto (tak met zakjes) die in portretstand (verticaal beeld) is gefotografeerd ipv landscape (horizontaal). Niet scheef, maar keurig portretstand. Dat doe je alleen expres, om een reden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |