abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 november 2014 @ 17:23:53 #176
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_146960340
quote:
8s.gif Op maandag 24 november 2014 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Wat lees ik nou op rtvnoord? Ze halen in het centrum de fietsenrekken weg. Je mag je fiets neerzetten in een fietsvak, op de standaard. Dat moet bevorderen dat mensen hun fiets niet zo lang parkeren.

Mooie boel. Kun je dus je fiets niet meer aan een rek vastzetten. Fietsendieven blij.
Mijn standaard is (alweer) gejat of, dus ik moet hem nu gaan neerleggen... ugh
pi_146960375
Wie zit nu in lijn 15 dan?
pi_146960404
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Wie zit nu in lijn 15 dan?
Wat is ermee?
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 18:02:46 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146961293
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 17:09 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Je hebt in principe voorrang ja, maar voorrang opeisen mag niet van de wetgever. Hij zit gewoon fout die hondelul.
Tjá... sneue fietsers soms :N
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 november 2014 @ 18:35:55 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146962082
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 17:06 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als die tegen mij aan was gefietst op het kruispunt had die en paar tikken gehad. In zo'n situatie heb je toch gewoon voorrang als fietser of valt dat alleen onder goed fatsoen?
Fietsers van rechts hebben voorrang, omdat alle lichten tegelijk op groen staan. Zijn ook geen haaientanden voor de fietsers te zien ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146962242
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 18:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Fietsers van rechts hebben voorrang, omdat alle lichten tegelijk op groen staan. Zijn ook geen haaientanden voor de fietsers te zien ;)
Onjuist. Bij alle stoplichten op groen heeft niemand voorrang. Dan moet je het zelf uitvechten. Filmpje niet gezien btw.
pi_146962868
quote:
Hahaha, wat een bijdehante mongool is dat. :')
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 19:07:37 #183
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146963277
Hou ist nou TvhN?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_146965705
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:26 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Maar ik zeg niks.
Die gast woont dus echt een minuut fietsen bij mij vandaan :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 24 november 2014 @ 21:31:15 #186
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_146970024
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Yep. Je had geen idee?
Nope :D Ik had geen idee dat jij als BF'er in Grunnen woont :D
pi_146970716
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:07 schreef Renesite het volgende:
Hou ist nou TvhN?
Mwah, redelijk. Met jou?
pi_146975031
quote:
Ik zou die gast echt op zijn bek slaan. Wat een autisten
pi_146977377
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Onjuist. Bij alle stoplichten op groen heeft niemand voorrang. Dan moet je het zelf uitvechten. Filmpje niet gezien btw.
Maar om eerlijk te zijn geeft het toch een raar gevoel.
Alles is tot in de puntjes geregeld en bij grote groepen fietsers welke tegelijk groen hebben is het "zoek het lekker zelf maar uit".
  dinsdag 25 november 2014 @ 06:29:44 #190
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_146978185
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 18:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Onjuist. Bij alle stoplichten op groen heeft niemand voorrang. Dan moet je het zelf uitvechten. Filmpje niet gezien btw.
Nee hoor, kijk bij die stoplichten maar op de bordjes onder de lichten. Staat met groene pijlen de voorrangsregel.

Maakt die Dutch Cyclist gast niet minder mongool trouwens.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_146978229
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk bij die stoplichten maar op de bordjes onder de lichten. Staat met groene pijlen de voorrangsregel.

Maakt die Dutch Cyclist gast niet minder mongool trouwens.
voorrang wordt niet aangegeven met groene pijltjes he. Als je groen licht hebt vervallen de andere voorrangsregels.

Zie ook:

Alle Fietsers Tegelijk Groen (AFTG). Dat klinkt als een feest voor fietsers en dat is het ook een beetje: bij groen rijden fietsers vanuit alle richtingen door. Fietsers die linksaf moeten, steken gewoon diagonaal over. In combinatie met twee keer groen per cyclus voor de fietsers levert dit flink kortere wachttijden op. Maar het is ook wennen. In Enschede zijn er meerdere kruispunten zo uitgevoerd, na twee maanden had iedereen het een beetje onder de knie. Het kan niet overal. Een kruispunt moet niet te uitgestrekt zijn, anders raken de linksaf slaande fietsers de weg kwijt. Het mag er ook niet te druk met auto's zijn (maximaal 25.000 per etmaal) en brommers moeten op de rijbaan.
Bij een verkeerslicht in werking vervallen alle andere voorrangsregels (rechts gaat voor, haaientanden). Dat geldt dus ook voor een verkeerslicht met tegelijk groen. De voorrang tussen verschillende fietsers bij een tegelijk groen regeling is dan ook formeel niet geregeld.
De rechter heeft zich inmiddels ook over de regeling gebogen. Conflicterend groen, zoals bij deze regeling mag, vond de rechter. In een andere zaak werd een aansprakelijkheidsclaim van iemand die een ongeluk had gekregen op een kruispunt met vierrichtingengroen, niet toegewezen. Volgens de rechter was het bord met vier rondgaande pijlen en de tekst 'tegelijk groen' voldoende duidelijk.
Tags: groen|verkeer|verkeerslichten

[ Bericht 3% gewijzigd door kikoooooo op 25-11-2014 06:54:15 ]
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 08:39:31 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146978919
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:44 schreef TvhN het volgende:

[..]

Mwah, redelijk. Met jou?
Wel okaaaay :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:22:48 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146979532
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:31 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nope :D Ik had geen idee dat jij als BF'er in Grunnen woont :D
Al meer dan 25 jaar!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 09:42:01 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146979874
Beangstigend. Ik ook.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:32:07 #195
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_146982870
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

voorrang wordt niet aangegeven met groene pijltjes he. Als je groen licht hebt vervallen de andere voorrangsregels.

Zie ook:

Alle Fietsers Tegelijk Groen (AFTG). Dat klinkt als een feest voor fietsers en dat is het ook een beetje: bij groen rijden fietsers vanuit alle richtingen door. Fietsers die linksaf moeten, steken gewoon diagonaal over. In combinatie met twee keer groen per cyclus voor de fietsers levert dit flink kortere wachttijden op. Maar het is ook wennen. In Enschede zijn er meerdere kruispunten zo uitgevoerd, na twee maanden had iedereen het een beetje onder de knie. Het kan niet overal. Een kruispunt moet niet te uitgestrekt zijn, anders raken de linksaf slaande fietsers de weg kwijt. Het mag er ook niet te druk met auto's zijn (maximaal 25.000 per etmaal) en brommers moeten op de rijbaan.
Bij een verkeerslicht in werking vervallen alle andere voorrangsregels (rechts gaat voor, haaientanden). Dat geldt dus ook voor een verkeerslicht met tegelijk groen. De voorrang tussen verschillende fietsers bij een tegelijk groen regeling is dan ook formeel niet geregeld.
De rechter heeft zich inmiddels ook over de regeling gebogen. Conflicterend groen, zoals bij deze regeling mag, vond de rechter. In een andere zaak werd een aansprakelijkheidsclaim van iemand die een ongeluk had gekregen op een kruispunt met vierrichtingengroen, niet toegewezen. Volgens de rechter was het bord met vier rondgaande pijlen en de tekst 'tegelijk groen' voldoende duidelijk.
Tags: groen|verkeer|verkeerslichten
...Oftewel, niemand heeft voorrang? Ik laat mensen, als ik rechtdoor oversteek, van rechts altijd maar voor. Ja, dan moet je soms stil staan maar op die manier is het meest 'logisch', ondanks dat er soms haaientanden staan. Alleen bijna niemand weet dat die haaientanden dan 'vervallen'. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een ongeluk zien gebeuren.

Maar what the fuck is dat voor mongool zeg, die 'Dutch Bicycle Cam'; gewoon vol op die auto inrijden bij dat rare kruispunt van Westerhaven. :') Zorgt er gewoon voor dat er krassen komen, terwijl hij die auto al lang zag. Die auto kon niet doorrijden omdat zo'n chick op de fiets daar wat raar oversteekt, dat gebeurt nu eenmaal. Met lesrijden word je geleerd om het fietspad te blokkeren zodat ze niet rechts langs je kunnen gaan in de dode hoek. Als fietser irritant, maar minder gevaarlijk enzo.

Ik zie ook genoeg mensen door rood fietsen omdat ze een bepaald kruispunt 1000x per langs gaan en zien dat auto's niet naar rechts afslaan. Vind ik allemaal prima, doe lekker wat je wil, maar al een paar keer meegemaakt dat buitenlandse studenten daar verward door raken en ook maar opstappen en er achteraan gaan. En ja, dat gaat niet altijd even goed. Gewoon een beetje geduld, te laat komen kan iedereen gebeuren toch.
pi_146985545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:32 schreef Slickk het volgende:

[..]

...Oftewel, niemand heeft voorrang?
Nee, iedereen heeft voorrang :D
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 12:52:08 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_146985872
Ligt er aan, is het glas halfvol of halfleeg
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:56:23 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146986031
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee, iedereen heeft voorrang :D
Het gaat meestal wel goed, maar soms gaat het mis. Heb ook wel eens een discussie gehad met een passerende fietser of hij nou voorrang had omdat ik haaientanden had, of ik omdat ik van rechts kwam.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146986332
Heb een reactie van de gemeente Groningen weten te vinden uit 2010 over 'conflicterend groen'
quote:
Groningen is al jaren een echte fietsstad en er komen nog steeds fietsers bij. Wij willen het fietsgebruik blijven stimuleren, ook door
het fietsvriendelijk afstellen van de verkeerslichten. Bij steeds meer verkeerslichten krijgen fietsers in alle richtingen tegelijk groen. Dat heeft namelijk een aantal voordelen. Zo kunnen fietsers bij groen altijd in één keer linksaf en hoeven dat niet in twee etappes te doen. Bovendien hebben ze op deze manier geen last van het overige verkeer. Ten slotte is de wachttijd voor al het verkeer korter.

Het komt regelmatig voor dat er onduidelijkheid is over de voorrangsregels bij ‘alle richtingen tegelijk groen’ voor fietsers.
Alle verkeersregels en verkeerstekens die in Nederland van toepassing zijn staan vermeld in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Dit RVV 1990 is een uitvoeringsbesluit bij de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994). Wanneer het gaat om ‘alle richtingen tegelijk groen’ voor fietsers zijn de volgende artikelen van toepassing:
Artikel 15 Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.
Artikel 62 Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Artikel 63 Verkeerstekens gaan boven verkeersregels.
Artikel 64 Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.
Artikel 68 lid 1 onder a Bij driekleurige verkeerslichten betekent groen licht doorgaan.

In Groningen zijn bij elk kruispunt met verkeerslichten verkeersborden geplaatst die de voorrang regelen. Door artikel 63 (verkeersborden) wordt artikel 15 (verkeersregel) dan ook opgeheven. Door artikel 64 (verkeerslichten) wordt vervolgens de voorrangssituatie die door de verkeersborden wordt geregeld opgeheven. Dat betekent dat bij ‘alle richtingen tegelijk groen’ voor fietsers er geen voorrangssituatie en/of verkeersregeling meer van kracht is. Daardoor geldt de regel ‘geef je verstand voorrang’. Indien er een aanrijding plaatsvindt moet er uitgezocht worden op welke wijze men het kruispunt is opgereden.
Artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 is in dat geval van toepassing. Daarin staat “het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd”.

Bij een storing of het buiten werking zijn van de verkeerslichten (knipperend oranje of helemaal uit) gelden de normale verkeersregels. In dat geval heeft verkeer van rechts voorrang als er geen bebording aanwezig is of geldt de voorrangsregeling die met behulp van de bebording is aangegeven.
Het is duidelijk dat dutch bicycle cam aardig wat artikel 5 overtredingen maakt.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:07:12 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146986429
Vat ik het nou goed samen dat eigenlijk niemand voorrang kan claimen op een ander?

Beetje zoals de kruisingen voor alle verkeer in de Nieuwe Boteringestraat?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')