Dat denk ik ook, al hoop ik dat met de samenwerkende landen IS de kop kan worden ingedrukt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:50 schreef gynaika het volgende:
Ik denk dat een uiteindelijke allesomvattende oorlog reeds begonnen is in het Midden-Oosten, IS/ISIS.
Dat zal men zeker proberen maar het zal niet lukken. Volgens de profetieën in de Bijbel zal de mensheid een zeer grote verdrukking moeten ondergaan om uiteindelijk tot verlossing te komen door ingrijpen van Jezus Christus. Hij zal overwinnen. Zonder de Bijbel zou ik van deze wereldsituatie niets kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, al hoop ik dat met de samenwerkende landen IS de kop kan worden ingedrukt.
Heb je hier ook quotes voor? Ik ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat zal men zeker proberen maar het zal niet lukken. Volgens de profetieën in de Bijbel zal de mensheid een zeer grote verdrukking moeten ondergaan om uiteindelijk tot verlossing te komen door ingrijpen van Jezus Christus. Hij zal overwinnen. Zonder de Bijbel zou ik van deze wereldsituatie niets kunnen begrijpen.
Ik wel hoor, de wanorde tussen de oren van de mens stroomt als een rivier door het dagelijks leven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat zal men zeker proberen maar het zal niet lukken. Volgens de profetieën in de Bijbel zal de mensheid een zeer grote verdrukking moeten ondergaan om uiteindelijk tot verlossing te komen door ingrijpen van Jezus Christus. Hij zal overwinnen. Zonder de Bijbel zou ik van deze wereldsituatie niets kunnen begrijpen.
Ik zal met de volgende schriftplaatsen de kern aangeven van wat er te gebeuren staat voordat Jezus gaat ingrijpen:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je hier ook quotes voor? Ik ben zeer benieuwd.
Wij mensen hebben deze wereld echt niet geschapen. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het was wel de bedoeling dat wij er zorg voor zouden dragen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik wel hoor, de wanorde tussen de oren van de mens stroomt als een rivier door het dagelijks leven.
Wij mensen zijn immers de scheppers en instandhouders van de wereld waarin we leven.
Alle systemen, politiek religieus en economisch zijn uit het menselijk denken voortgekomen, daarmee mogen we gerust stellen dat we de scheppers en instandhouders zijn van de wereld waarin we leven.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Wij mensen hebben deze wereld echt niet geschapen. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het was wel de bedoeling dat wij er zorg voor zouden dragen.
Ik ben het met je eens dat er een enorme wanorde tussen de oren van de mens stroomt en dat de zorg voor de aarde daardoor geheel uit de hand is gelopen.
Juist gezien. We zijn inderdaad als parasieten geworden wat uiteraard niet de bedoeling was van de Schepper. Zoals ik al zei, we moesten zorg dragen voor zijn schepping.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Alle systemen, politiek religieus en economisch zijn uit het menselijk denken voortgekomen, daarmee mogen we gerust stellen dat we de scheppers en instandhouders zijn van de wereld waarin we leven.
Moeder aarde hebben we inderdaad niet geschapen, wellicht zijn we gewoon parasieten die haar volledig kaalvreten en vernietigen als we onszelf niet al voortijdig vernietigd hebben.
Je vergeet 1 ding ideologie, een IS strijder kan zich gewoon schuilhouden onder de de bevolking.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:03 schreef Konijntjuh het volgende:
Vanuit deze situatie dus IS die met enkele andere milities als ondersteuning tegen het regime van Assad vecht daarbij tegen het Iraakse Leger en daarbij nog eens tegen Koerdische strijders en daarbij de bombardementen van een geallieerd bondgenootschap.
Kan er nooit een Derde Wereld Oorlog ontstaan, IS heeft geen basis en geen strijdkrachtige bondgenoten en zijn als een stelletje nomaden aan het het rond crossen om hun invloed te verspreiden hetzij op te dwingen. .
Een Vietnam situatie kan er ook nooit ontstaan een langdurige guarrilla oorlog want we hebben het over steden en zandvlakten, het enige wat ze zouden kunnen doen is opsplitsen en verder verspreid verder gaan in terrorisme chemisch/bio of explosieven aanslagen of eventueel het hacken of krachtige virussen gooien op het internet.
Het enige mocht IS een enige vorm van intelligentie bezitten dan zouden ze met het regime van Assad en met de Koerden in onderhandeling gaan.
Juist dit zou een meer bedreigende situatie opleveren voor een derde wereld oorlog omdat deze drie partijen meer in gemeen hebben, Assad en IS tegen Israel en het Westen en IS en de Koerden willen een eigen staat stichten.
Het is maar goed dat deze drie partijen tegen elkaar vechten en niet met elkaar anders kan de US helemaal niet meer aan zijn olie komen en moeten ze bedelen bij Putin.
We gaan er in jouw voorbeeld vanuit dat een Wereld Oorlog nog steeds zoiets is als een gigantische stroom militairen tegen de andere bonk militairen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding ideologie, een IS strijder kan zich gewoon schuilhouden onder de de bevolking.
Niet te vergeten dat ze best wel wat sympathisanten hebben in alle landen van de wereld, als ze gaan samen werken kan het uitmonden in een nare bedoeling, maar een wereldoorlog nee het zou kunnen in de vorm van een grootschalige religie oorlog..
http://nos.nl/artikel/706(...)htelingen-syrie.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:35 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
We gaan er in jouw voorbeeld vanuit dat een Wereld Oorlog nog steeds zoiets is als een gigantische stroom militairen tegen de andere bonk militairen.
Zelf vind ik een Wereld Guirilla ook wel een wereld oorlog te noemen, en dat is wel waar we nu naar toe gaan.
Gelukkig zijn de aanhangers hier in het westen nog niet echt actief, maar ergens vermoed ik niet dat IS zo dom om dit de agenda te laten zijn.
Een beetje rondrijden, stadje innemen, moorden en maar bidden dat het westen mis schiet.
Het is een georganiseerde club die heeft kunnen verwachten dat het westen zou gaan ingrijpen. Ze hebben het gezien bij Al Quaida. Het lijkt me onlogisch dat ze geen escape hebben ingebouwd.
Klopt. Had ik al eerder hier BNW / IS: De strijd in het midden oosten gepost. Werd lacherig over gedaan terwijl het toch echt heel goed zou kunnen,quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/706(...)htelingen-syrie.html
Nou ik kan al bijna waarzegger worden.
Klopt hoor, denk dat we of een ww2 variant krijgen met strijd tussen 2 supermachten, en alle overige landen die door gunstig liggend grondgebied in de oorlog betrokken word.
Of we krijgen een grote Guirilla wereld oorlog waarbij bijna elk land op de planeet betrokken is.
wat b4kl4p al zegt dit kan zomaar het backup plan zijn, ze hebben genoeg geld om paspoorten en wapens over de grens te regelen!quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Had ik al eerder hier BNW / IS: De strijd in het midden oosten gepost. Werd lacherig over gedaan terwijl het toch echt heel goed zou kunnen,
Als het een religie-oorlog wordt -en zo ziet er wel naar uit- , gaan er in vele landen interne oorlogen uitbreken omdat islam nu eenmaal overal verspreid zit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding ideologie, een IS strijder kan zich gewoon schuilhouden onder de de bevolking.
Niet te vergeten dat ze best wel wat sympathisanten hebben in alle landen van de wereld, als ze gaan samen werken kan het uitmonden in een nare bedoeling, maar een wereldoorlog nee het zou kunnen in de vorm van een grootschalige religie oorlog..
Juist. Dat is het gevaarlijke. Niet de islam, maar de jihadisten die zich verstoppen tussen de gewone gelovigen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als het een religie-oorlog wordt -en zo ziet er wel naar uit- , gaan er in vele landen interne oorlogen uitbreken omdat islam nu eenmaal overal verspreid zit.
Neeneequote:Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Lavenderr het volgende:
Juist. Dat is het gevaarlijke. Niet de islam, maar de jihadisten die zich verstoppen tussen de gewone gelovigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |