abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145102427
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?
pi_145103938
Ja komt straks
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:45:19 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145104865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:23 schreef b4kl4p het volgende:
Ja komt straks
_O_ _O-
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:51:07 #4
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_145105116
Nee, denk het niet. Ik ga er een stokje voor steken.
pi_145107771
Ik denk dat een uiteindelijke allesomvattende oorlog reeds begonnen is in het Midden-Oosten, IS/ISIS.
pi_145108109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:50 schreef gynaika het volgende:
Ik denk dat een uiteindelijke allesomvattende oorlog reeds begonnen is in het Midden-Oosten, IS/ISIS.
Dat denk ik ook, al hoop ik dat met de samenwerkende landen IS de kop kan worden ingedrukt.
pi_145108574
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, al hoop ik dat met de samenwerkende landen IS de kop kan worden ingedrukt.
Dat zal men zeker proberen maar het zal niet lukken. Volgens de profetieën in de Bijbel zal de mensheid een zeer grote verdrukking moeten ondergaan om uiteindelijk tot verlossing te komen door ingrijpen van Jezus Christus. Hij zal overwinnen. Zonder de Bijbel zou ik van deze wereldsituatie niets kunnen begrijpen.
pi_145114481
China die misschien wil uitbreiden naar Vietnam. :P
Ура для россии
pi_145114847
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat zal men zeker proberen maar het zal niet lukken. Volgens de profetieën in de Bijbel zal de mensheid een zeer grote verdrukking moeten ondergaan om uiteindelijk tot verlossing te komen door ingrijpen van Jezus Christus. Hij zal overwinnen. Zonder de Bijbel zou ik van deze wereldsituatie niets kunnen begrijpen.
Heb je hier ook quotes voor? Ik ben zeer benieuwd.
Groot fan van User Wotte
pi_145114906
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik wel hoor, de wanorde tussen de oren van de mens stroomt als een rivier door het dagelijks leven.
Wij mensen zijn immers de scheppers en instandhouders van de wereld waarin we leven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_145119154
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:19 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb je hier ook quotes voor? Ik ben zeer benieuwd.
Ik zal met de volgende schriftplaatsen de kern aangeven van wat er te gebeuren staat voordat Jezus gaat ingrijpen:

Matteüs 24:1-14

Rede over de laatste dingen:

1 En Jezus ging de tempel uit en vertrok. En zijn discipelen kwamen tot Hem om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen. 2 En Hij antwoordde en zeide tot hen: Ziet gij dit alles niet? Voorwaar, Ik zeg u, er zal hier geen steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden weggebroken.
3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was, kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: Zeg ons wanneer zal dat geschieden, en wat is het teken van uw komst en van de voleinding der wereld? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide! 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden. 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. 8 Doch dat alles is het begin der weeën. 9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil. 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. 12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. 13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. 14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.

Je begrijpt, ik laat het hierbij want anders zouden we geheel off-topic gaan. Dan wordt het Bijbelonderzoek wat hier niet op zijn plaats is.
pi_145119323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:21 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik wel hoor, de wanorde tussen de oren van de mens stroomt als een rivier door het dagelijks leven.
Wij mensen zijn immers de scheppers en instandhouders van de wereld waarin we leven.
Wij mensen hebben deze wereld echt niet geschapen. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het was wel de bedoeling dat wij er zorg voor zouden dragen.
Ik ben het met je eens dat er een enorme wanorde tussen de oren van de mens stroomt en dat de zorg voor de aarde daardoor geheel uit de hand is gelopen.
pi_145126370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:44 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wij mensen hebben deze wereld echt niet geschapen. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het was wel de bedoeling dat wij er zorg voor zouden dragen.
Ik ben het met je eens dat er een enorme wanorde tussen de oren van de mens stroomt en dat de zorg voor de aarde daardoor geheel uit de hand is gelopen.
Alle systemen, politiek religieus en economisch zijn uit het menselijk denken voortgekomen, daarmee mogen we gerust stellen dat we de scheppers en instandhouders zijn van de wereld waarin we leven.
Moeder aarde hebben we inderdaad niet geschapen, wellicht zijn we gewoon parasieten die haar volledig kaalvreten en vernietigen als we onszelf niet al voortijdig vernietigd hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_145126909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Alle systemen, politiek religieus en economisch zijn uit het menselijk denken voortgekomen, daarmee mogen we gerust stellen dat we de scheppers en instandhouders zijn van de wereld waarin we leven.
Moeder aarde hebben we inderdaad niet geschapen, wellicht zijn we gewoon parasieten die haar volledig kaalvreten en vernietigen als we onszelf niet al voortijdig vernietigd hebben.
Juist gezien. We zijn inderdaad als parasieten geworden wat uiteraard niet de bedoeling was van de Schepper. Zoals ik al zei, we moesten zorg dragen voor zijn schepping.
De Bijbel maakt mij duidelijk dat Hij uiteindelijk degenen zal verderven die de aarde verderven. Hij zal schoon schip maken en de mensheid in geloof naar een nieuwe wereld leiden.

Maar ik wil verder niet off-topic gaan, dus hier laat ik het bij.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:03:50 #15
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_145128511
Vanuit deze situatie dus IS die met enkele andere milities als ondersteuning tegen het regime van Assad vecht daarbij tegen het Iraakse Leger en daarbij nog eens tegen Koerdische strijders en daarbij de bombardementen van een geallieerd bondgenootschap.

Kan er nooit een Derde Wereld Oorlog ontstaan, IS heeft geen basis en geen strijdkrachtige bondgenoten en zijn als een stelletje nomaden aan het het rond crossen om hun invloed te verspreiden hetzij op te dwingen. .

Een Vietnam situatie kan er ook nooit ontstaan een langdurige guarrilla oorlog want we hebben het over steden en zandvlakten, het enige wat ze zouden kunnen doen is opsplitsen en verder verspreid verder gaan in terrorisme chemisch/bio of explosieven aanslagen of eventueel het hacken of krachtige virussen gooien op het internet.

Het enige mocht IS een enige vorm van intelligentie bezitten dan zouden ze met het regime van Assad en met de Koerden in onderhandeling gaan.

Juist dit zou een meer bedreigende situatie opleveren voor een derde wereld oorlog omdat deze drie partijen meer in gemeen hebben, Assad en IS tegen Israel en het Westen en IS en de Koerden willen een eigen staat stichten.

Het is maar goed dat deze drie partijen tegen elkaar vechten en niet met elkaar anders kan de US helemaal niet meer aan zijn olie komen en moeten ze bedelen bij Putin.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_145195880
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 13:19:23 #17
249559 crew  Lavenderr
pi_145212823
quote:
Treffende foto.
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:18:53 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145217247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:03 schreef Konijntjuh het volgende:
Vanuit deze situatie dus IS die met enkele andere milities als ondersteuning tegen het regime van Assad vecht daarbij tegen het Iraakse Leger en daarbij nog eens tegen Koerdische strijders en daarbij de bombardementen van een geallieerd bondgenootschap.

Kan er nooit een Derde Wereld Oorlog ontstaan, IS heeft geen basis en geen strijdkrachtige bondgenoten en zijn als een stelletje nomaden aan het het rond crossen om hun invloed te verspreiden hetzij op te dwingen. .

Een Vietnam situatie kan er ook nooit ontstaan een langdurige guarrilla oorlog want we hebben het over steden en zandvlakten, het enige wat ze zouden kunnen doen is opsplitsen en verder verspreid verder gaan in terrorisme chemisch/bio of explosieven aanslagen of eventueel het hacken of krachtige virussen gooien op het internet.

Het enige mocht IS een enige vorm van intelligentie bezitten dan zouden ze met het regime van Assad en met de Koerden in onderhandeling gaan.

Juist dit zou een meer bedreigende situatie opleveren voor een derde wereld oorlog omdat deze drie partijen meer in gemeen hebben, Assad en IS tegen Israel en het Westen en IS en de Koerden willen een eigen staat stichten.

Het is maar goed dat deze drie partijen tegen elkaar vechten en niet met elkaar anders kan de US helemaal niet meer aan zijn olie komen en moeten ze bedelen bij Putin.
Je vergeet 1 ding ideologie, een IS strijder kan zich gewoon schuilhouden onder de de bevolking.
Niet te vergeten dat ze best wel wat sympathisanten hebben in alle landen van de wereld, als ze gaan samen werken kan het uitmonden in een nare bedoeling, maar een wereldoorlog nee het zou kunnen in de vorm van een grootschalige religie oorlog..
pi_145217752
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je vergeet 1 ding ideologie, een IS strijder kan zich gewoon schuilhouden onder de de bevolking.
Niet te vergeten dat ze best wel wat sympathisanten hebben in alle landen van de wereld, als ze gaan samen werken kan het uitmonden in een nare bedoeling, maar een wereldoorlog nee het zou kunnen in de vorm van een grootschalige religie oorlog..
We gaan er in jouw voorbeeld vanuit dat een Wereld Oorlog nog steeds zoiets is als een gigantische stroom militairen tegen de andere bonk militairen.

Zelf vind ik een Wereld Guirilla ook wel een wereld oorlog te noemen, en dat is wel waar we nu naar toe gaan.

Gelukkig zijn de aanhangers hier in het westen nog niet echt actief, maar ergens vermoed ik niet dat IS zo dom om dit de agenda te laten zijn.

Een beetje rondrijden, stadje innemen, moorden en maar bidden dat het westen mis schiet.

Het is een georganiseerde club die heeft kunnen verwachten dat het westen zou gaan ingrijpen. Ze hebben het gezien bij Al Quaida. Het lijkt me onlogisch dat ze geen escape hebben ingebouwd.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:49:08 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145238799
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:35 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

We gaan er in jouw voorbeeld vanuit dat een Wereld Oorlog nog steeds zoiets is als een gigantische stroom militairen tegen de andere bonk militairen.

Zelf vind ik een Wereld Guirilla ook wel een wereld oorlog te noemen, en dat is wel waar we nu naar toe gaan.

Gelukkig zijn de aanhangers hier in het westen nog niet echt actief, maar ergens vermoed ik niet dat IS zo dom om dit de agenda te laten zijn.

Een beetje rondrijden, stadje innemen, moorden en maar bidden dat het westen mis schiet.

Het is een georganiseerde club die heeft kunnen verwachten dat het westen zou gaan ingrijpen. Ze hebben het gezien bij Al Quaida. Het lijkt me onlogisch dat ze geen escape hebben ingebouwd.
http://nos.nl/artikel/706(...)htelingen-syrie.html

Nou ik kan al bijna waarzegger worden.

Klopt hoor, denk dat we of een ww2 variant krijgen met strijd tussen 2 supermachten, en alle overige landen die door gunstig liggend grondgebied in de oorlog betrokken word.

Of we krijgen een grote Guirilla wereld oorlog waarbij bijna elk land op de planeet betrokken is.
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 23:30:28 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_145240485
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/706(...)htelingen-syrie.html

Nou ik kan al bijna waarzegger worden.

Klopt hoor, denk dat we of een ww2 variant krijgen met strijd tussen 2 supermachten, en alle overige landen die door gunstig liggend grondgebied in de oorlog betrokken word.

Of we krijgen een grote Guirilla wereld oorlog waarbij bijna elk land op de planeet betrokken is.
Klopt. Had ik al eerder hier BNW / IS: De strijd in het midden oosten gepost. Werd lacherig over gedaan terwijl het toch echt heel goed zou kunnen,
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:32:54 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145240562
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. Had ik al eerder hier BNW / IS: De strijd in het midden oosten gepost. Werd lacherig over gedaan terwijl het toch echt heel goed zou kunnen,
wat b4kl4p al zegt dit kan zomaar het backup plan zijn, ze hebben genoeg geld om paspoorten en wapens over de grens te regelen!

pi_145245520
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als het een religie-oorlog wordt -en zo ziet er wel naar uit- , gaan er in vele landen interne oorlogen uitbreken omdat islam nu eenmaal overal verspreid zit.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 10:08:44 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_145246522
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Als het een religie-oorlog wordt -en zo ziet er wel naar uit- , gaan er in vele landen interne oorlogen uitbreken omdat islam nu eenmaal overal verspreid zit.
Juist. Dat is het gevaarlijke. Niet de islam, maar de jihadisten die zich verstoppen tussen de gewone gelovigen.
pi_145246899
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:08 schreef Lavenderr het volgende:

Juist. Dat is het gevaarlijke. Niet de islam, maar de jihadisten die zich verstoppen tussen de gewone gelovigen.
Neenee
Van het moment dat het Westen zich tegen die "jihadisten" gaat keren, zullen er ook andere slachtoffers vallen, zullen moskeeën geviseerd worden en zullen de "gewone gelovigen" zich ook persoonlijk aangevallen voelen en zich ook keren tegen ons ... de kafirs...

En al die hangjongeren en probleemgevallen zullen met veel plezier de strijd opnemen.

Islam = vrede ?
Ja eens alle ongelovigen dood zijn kan er misschien vrede in islam komen, als dan ook eerst nog alle andere minderheden binnen de islam ook uitgeroeid worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')