Ja, precies. Dat vraag ik me ook af. Ik kan het gewoon niet, lukt me niet. Heb al een brok ik mn keel als ik eraan denk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom zeg je die vier redenen die hier staan niet gewoon tegen hem en loop je weg?
Logisch dat je dat hebt, uit elkaar gaan hoort ook niet leuk te zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:19 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat vraag ik me ook af. Ik kan het gewoon niet, lukt me niet. Heb al een brok ik mn keel als ik eraan denk.
Dus ik ben gewoon een watje?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Logisch dat je dat hebt, uit elkaar gaan hoort ook niet leuk te zijn.
Dat vind ik nou juist zo moeilijk. Om een relatie ín te gaan heb je namelijk wel wederzijdse instemming nodig. Maar waarom mag je vervolgens wel zomaar weggaan? Het voelt heel oneerlijk om te doen. Ik denk dat ik gewoon niet de boeman wil zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:21 schreef RM-rf het volgende:
Om een relatie uit te maken hoef je geen 'toestemming' van hem hebben hoor.
gewoon uitmaken en klaar...
tenzij er natuurlijk nog wat speelt wat je in je eigen uitleg hier effetjes weglaat...?
Misschien dat je zo'n vrouw bent die het tegelijkertijd wel handig vind een 'vriend' te hebben en die misschien gewoon liever eerst een vervanger wil vinden, voor dat je je oude schoenen weggooit?
Als je ontslagen wordt op je werk, kan dit ook niet alleen als je werkgever en jij dit allebei willen. Zo simpel is het gewoon.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist zo moeilijk. Om een relatie ín te gaan heb je namelijk wel wederzijdse instemming nodig. Maar waarom mag je vervolgens wel zomaar weggaan? Het voelt heel oneerlijk om te doen. Ik denk dat ik gewoon niet de boeman wil zijn.
als je de relatie uitmaakt heb je dat 'wederzijdse' echter niet meer...quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Pudding_ het volgende:
Om een relatie ín te gaan heb je namelijk wel wederzijdse instemming nodig.
Je gaat niet zomaar weg, je hebt "100 (andere) redenen".quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Om een relatie ín te gaan heb je namelijk wel wederzijdse instemming nodig. Maar waarom mag je vervolgens wel zomaar weggaan?
Nee, die indruk is volgens mij echt verkeerd. Natuurlijk is het fijn om iemand te hebben om op terug te vallen, en ik besef heel goed dat dat wegvalt als ik het uitmaak en dat dat een van de moeilijkheden van het uitmaken is. Maar dat is niet de reden dat ik het niet doe, dat is echt omdat ik het hém niet aan wil doen. Zoals ik al zei, het voelt voor mij heel erg om de boosdoener te zijn, en ik hou wel echt van hem en dan wil ik hem gewoon niet zoveel pijn doen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als je de relatie uitmaakt heb je dat 'wederzijdse' echter niet meer...
je wekt op mij de indruk dat je gewoon het wel 'makkelijk' vind zo'n relatie en deze niet zomaar op wil geven zolang je geen vervanging hebt..., natuurlijk verstopt onder een riedeltje van 'ik wilde hem geen pijn doen'.
Naar wat voor soort van vervanging ben je op zoek, waaraan moet de opvolger van je huidige vriend allemaal voldoen?
Precies om de reden dat je bij het beginnen van een relatie ja van beide nodig hebt, daarom kan je alleen bepalen dat het over is. Wat je niet alleen kan bepalen is dat het nog niet over is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:23 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist zo moeilijk. Om een relatie ín te gaan heb je namelijk wel wederzijdse instemming nodig. Maar waarom mag je vervolgens wel zomaar weggaan? Het voelt heel oneerlijk om te doen. Ik denk dat ik gewoon niet de boeman wil zijn.
slechtste reden ooit. Dan kun je tot je dood wel bij hem blijven. Zet het van je af en denk aan jezelf. En als het voor jezelf helder is maak je het uit, hoe vervelend ook voor hem. En ook na de break up afstand houden. Anders wordt het waarschijnlijk een grote emotionele rollercoaster.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:31 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Nee, die indruk is volgens mij echt verkeerd. Natuurlijk is het fijn om iemand te hebben om op terug te vallen, en ik besef heel goed dat dat wegvalt als ik het uitmaak en dat dat een van de moeilijkheden van het uitmaken is. Maar dat is niet de reden dat ik het niet doe, dat is echt omdat ik het hém niet aan wil doen. Zoals ik al zei, het voelt voor mij heel erg om de boosdoener te zijn, en ik hou wel echt van hem en dan wil ik hem gewoon niet zoveel pijn doen.
jezelf voorliegen lukt je aardig goed, maar mij overtuig je niet echt:quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:31 schreef Pudding_ het volgende:
dat is echt omdat ik het hém niet aan wil doen.
Ik lieg mezelf niet voor, de reden is dat ik hem geen pijn wil doen. Maar dat dat egoïstisch is, is eigenlijk wel waar. Hij heeft recht op eerlijkheid. Eigenlijk gun ik het hem gewoon dat ik nog wél verliefd ben en een toekomst zie, dat is het meer. Alleen dat is nou eenmaal niet zo en dat moet ik hem dan maar vertellen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jezelf voorliegen lukt je aardig goed, maar mij overtuig je niet echt..
dat 'niet de boosdoener' willen zijn is uiteindelijk gewoon een ego-centrisch ik-uitgangspunt... Je kijkt helemaal niet naar wat werkelijk in zijn belang is:
namelijk eerlijkheid en hem ook de kans geven een ander toekomstbeeld te geloven... nu gelooft hij in een toekomst van jullie, dat jullie gaan samenwonen die nooit zal komen omdat jij dat eigenlijk niet wilt...
enkel wacht jij op het moment dat het 'jou' toevallig beter uitkomt (en natuurlijk is dat, als er een 'vervanger' klaarstaat)
dus pak jezelf bij elkaar en zeg het hem vandaag nog. Lucht je hart. Geen smoesjes.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Pudding_ het volgende:
[..]
Ik lieg mezelf niet voor, de reden is dat ik hem geen pijn wil doen. Maar dat dat egoïstisch is, is eigenlijk wel waar. Hij heeft recht op eerlijkheid. Eigenlijk gun ik het hem gewoon dat ik nog wél verliefd ben en een toekomst zie, dat is het meer. Alleen dat is nou eenmaal niet zo en dat moet ik hem dan maar vertellen.
Je bent vooral bang 'de boosdoener' te zijn (je eigen letterlijke woordkeuze), en houd jezelf dan een verhaaltje voor dat je dat 'uitstellen' voor hem zou doen... wat doet afvragen wat hij als 'voordeel' ervan zou hebben dat jij nog wacht met het uitmakenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:36 schreef Pudding_ het volgende:
Ik lieg mezelf niet voor, de reden is dat ik hem geen pijn wil doen.
Ik spreek uit ervaring.quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is nog veel pijnlijker voor hem om in een relatie met m te blijven waar jij geen zin meer in hebt.
Dat is dus ook het probleem, ik zie hem vrijdagavond pas weer. Ik zou nu wel heel rigoureus de trein kunnen pakken, hem compleet overvallen en verbazen en het uitmaken en dan weer de trein terug pakken, maar is dat nou echt de goeie manier?quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:39 schreef awiebo het volgende:
[..]
dus pak jezelf bij elkaar en zeg het hem vandaag nog. Lucht je hart. Geen smoesjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |