abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145402954
Marrel hier lukt liggend voeden nu een maand of 2 goed maaaaar! Ook ik koet jibs altijd (nu 7,5maand) altijd wee rechtop houden en laten boeren ander is het geheid drama en huilen vanwege vastzittende boeren etc.

Dus snachts zit ik gewoon netjes rechtop en val soms dus gewoon zo in slaap :+ .
Hopelijk kunnen jullie snel probleemloos liggend voeden.

Franny, ik heb even gemist waarom je naar de ha ging maar fijn dat er niets mis is. Is het vanwege het afvallen? Hier ook nog steeds een dalende lijn en ook echt niet tevreden met mijn lijf zo. :*
♥ J & S
pi_145406326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik doe het vanaf geboorte, dus ik zou zeggen: ja ;).
Maar ik heb grote borsten, misschien dat dat verschil maakt?
Ik vond mijn cup F al best de moeite eigenlijk, jij nog groter? ;)

Dank voor de reacties, dat boertje is zo vreemd nog niet dus... We blijven oefenen!
pi_145407748
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:16 schreef klaprooss het volgende:
Marrel hier lukt liggend voeden nu een maand of 2 goed maaaaar! Ook ik koet jibs altijd (nu 7,5maand) altijd wee rechtop houden en laten boeren ander is het geheid drama en huilen vanwege vastzittende boeren etc.
Dus snachts zit ik gewoon netjes rechtop en val soms dus gewoon zo in slaap :+ .
Hopelijk kunnen jullie snel probleemloos liggend voeden.
Franny, ik heb even gemist waarom je naar de ha ging maar fijn dat er niets mis is. Is het vanwege het afvallen? Hier ook nog steeds een dalende lijn en ook echt niet tevreden met mijn lijf zo. :*
Ja, was vanwege afvallen en er kwam vorige week ook nog een buikgriep overheen, waardoor ik me fysiek echt slecht voelde en me zorgen begon te maken. Heb jij er ook last van? Zorg goed voor jezelf! :* .

Marel, ik heb bij I ook totdat ze drie maanden was altijd goed moeten laten boeren. 's Nachts voedde ik haar dan wel in bed, maar tussendoor en na de voeding liet ik haar ook altijd boeren en ging ze even rechtop.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145408761
He rot franny! Ik zit nu op 7 kilo onder m'n startgewicht. En inmiddels het zelfde lichaam als toen ik 18 was :'). Oke op de borsten na dan :+

Hopelijk komt er snel weer wat bij fran!

En sorry voor m'n niet goed lopende posten.. Telefoons :')
♥ J & S
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:09:06 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145409147
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:52 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ik vond mijn cup F al best de moeite eigenlijk, jij nog groter? ;)

Dank voor de reacties, dat boertje is zo vreemd nog niet dus... We blijven oefenen!
Helaas wel, maar F is ook imposant :+.
KuikenGuppy
pi_145412049
Liggend voeden kon ik pas toen ze een maand of 3 was. Cup E en blijkbaar was dat net een onhandige maat :D.

Hier ook op -7 onder startgewicht maar ik kan het nog wel hebben. Pas bij 65 kg ga ik echt de rem erop zetten. Ben 1.76 dus dan is 't wel mooi.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:43:57 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145414290
Mijn kraamhulp heeft een zaak gemaakt van mij leren om liggend te voeden :D konden we fijn samen een dutje doen O+ En ik heb dat ook vaak toegepast. E sliep alleen aan de borst, en als ik dan zelf ook moe was gingen we gewoon samen in bed liggen :D

Het ging in het begin niet altijd makkelijk hoor, en links was lastiger dan rechts.

Nu voed ik alleen 's ochtends nog in bed, meestal op mn rechterzij en dan draai ik zelf wat door voor links. Alleen nu is t schaapje zo verschrikkelijk verkouden dat ik vooral erop let dat zij nog wat lucht krijgt ;( Ze ligt nu gewapend met neusspray, Luuf én een ui in bed. We shall see....
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:48:02 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145414487
Liggend voeden O+

Doe ik soms, als ik heel moe ben, ook wel eens. Maar dat schiet niet echt op met 2 en een DD/E cup (ze gaan er gewoon naast liggen en trekken de tepel mee ;( )
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:00:07 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145415008
Wraaaaah :X auw :')
pi_145415341
Mijn kind beet zojuist :(.
Heb haar weggelegd in bed, ze wilde ook niet echt meer. Niet tof, ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:13:17 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145415629
Hmmm naar is dat. Eerste keer Cwen? Of eerste keer echt bewust ofzo?

E deed t gisteravond ook, héél hard, uit nijd omdat ze zich in slaap wilde drinken maar geen lucht kreeg ;( Ja daar kan ík niks aan doen! :'(
pi_145421196
Even een bv-update van deze prematuurmama: uk dronk gister voor het eerst twee volledige voedingen bij mij, nadat ik me er voor het eerst niet in had laten lullen om het voor z'n 16u-voeding 'al' weer te proberen. Na de voeding van 10u (die al 3 dagen op rij goed gaat) heeft hij echt tijd nodig om daar van bij te slapen. Gister pas de 19u-voeding weer aan de borst en dat ging fantastisch :) Dus de overige voedingen nog even via sonde (als hij doorslaapt) of fles (als hij zich meldt) voelt voor nu als de beste keus. Mijn kolfopbrengst is super, tussen 70 en 130 per kolfbeurt (ongeveer om de 3u), ook nu thuis O+ (en nu zit ik te kolven met een nieuwsgierige kat naast me :))

Edit: en na het kolven moesten we met hand en tand de kolfonderdelen bewaken voor de katten ze in beslag namen :D

[ Bericht 10% gewijzigd door JufMariska op 11-10-2014 08:07:51 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:19:48 #238
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145421269
Wat goed JufMaris! ^O^
pi_145421667
Wat fijn JM!

LB, ja, voor het eerst bewust. Volgens mij was ze boos dat ze niet in slaap viel :X... Heeft ook vannacht weer steeds 30 min eraan gehangen, dus het komt wel goed.

Ela, hoe is 't bij jullie?
pi_145422523
Bijten! au! Hoop dat het nog een tijd duurt/niet gebeurd. Vier maanden, scherpe randjes en borst is niet een heel gelukkige combi. Vooralsnog gaat het goed; klopt af :+.

Franny, hopelijk lijn naar boven of in ieder geval stabiel ingezet. En duimen voor niet meer ziek worden :*.

Ik heb er nu nog geen last van, ben nu op startgewicht (dat is al heel lang mijn gewicht). 1cm korter dan Cwen en 5kg lichter. Bij oudste daar nog weer 5kg onder gekomen. Dan zie ik er echt sneu/ongezond uit. Maar meer eten heb ik geen behoefte aan. Zie wel hoe het loopt en hou het in de gaten. Zeker met een gestaag groeiend activiteitenpatroon.

Liggend voeden: gaat niet echt enthousiast. J drinkt dan maar weinig naar mijn idee. En positioneren is lastig...ook kleine borsten zijn niet altijd handig ;). Een mama van baby-yoga voedt altijd liggend, in ieder geval daar. Lijkt me heel onpraktisch; dat doe je echt niet overal even.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:05:19 #241
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145423991
Ook weer bijgelezen.

JM ik had helemaal niet in de gaten dat jouw L. zoveel te vroeg was damn :o Fijn dat je bortvoeding zo goed loopt en hopelijk kan hij snel zelf meer drinken en mag hij mee naar huis O+

Die duovoedfoto O+ En Loj je borst wordt stevig vastgehouden :D

Lekkage, nu jullie het erover hebben valt het me op dat ik dat al in geen tijden meer heb gehad :') Eerder had ik het altijd tijdens het voeden of als de borst echt vol was, maar kan me niet herinneren wanneer ze blijkbaar zindelijk geworden zijn.

En als ik op de zij voed (doe ik niet vaak omdat ik het idee heb dat Lucas dat niet heel fijn vindt en me begint te schoppen) dan moet ik tussendoor ook meerdere keren overeind komen om te laten boeren.

Tandjes en borstvoeden… sterkte wup :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145427144
*O* 9 maanden voor Soempie!!

:* voor de gebeten tepels!

Fijn Franny dat het goed ging bij de HA!

Loj hoe gaat het met jou??

JM wat doet je kleintje het goed zeg!!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:03:08 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145428475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 08:02 schreef JufMariska het volgende:
Even een bv-update van deze prematuurmama: uk dronk gister voor het eerst twee volledige voedingen bij mij, nadat ik me er voor het eerst niet in had laten lullen om het voor z'n 16u-voeding 'al' weer te proberen. Na de voeding van 10u (die al 3 dagen op rij goed gaat) heeft hij echt tijd nodig om daar van bij te slapen. Gister pas de 19u-voeding weer aan de borst en dat ging fantastisch :) Dus de overige voedingen nog even via sonde (als hij doorslaapt) of fles (als hij zich meldt) voelt voor nu als de beste keus. Mijn kolfopbrengst is super, tussen 70 en 130 per kolfbeurt (ongeveer om de 3u), ook nu thuis O+ (en nu zit ik te kolven met een nieuwsgierige kat naast me :))
Edit: en na het kolven moesten we met hand en tand de kolfonderdelen bewaken voor de katten ze in beslag namen :D
Wat ontzettend goed dat je dat zo door hebt! _O_ Nu al de beste moeder die hij zich wensen kan O+

En die opbrengst, daaaaamn dat is goed zeg :D Hoeveel drinkt hij?
pi_145428652
45 per voeding als die in fles of sonde gaat, en dat haalt hij (via de niet zo betrouwbare wegen-voor-en-na-voeden-methode) ook uit de borst. Kleine held.
Thanks allemaal O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145428811
Echt zo fijn dat hij het zo goed doet!
pi_145431849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 09:24 schreef Cwen het volgende:
Wat fijn JM!
LB, ja, voor het eerst bewust. Volgens mij was ze boos dat ze niet in slaap viel :X... Heeft ook vannacht weer steeds 30 min eraan gehangen, dus het komt wel goed.
Ela, hoe is 't bij jullie?
Gelukkig is hier alles ook goed gekomen! Het bleef bij die ene keer, ik heb daarna 1 voeding gekolfd en toen een heleboel voedingen mijn 'goede' borst eerst gegeven voor het geval ze zou bijten, die tepel kan net iets meer hebben. Nu doe ik dat nog steeds als ik het niet helemaal zeker weet, maar ik durf ook steeds vaker weer m'n iets minder goede borst als eerst te geven :D

LB, ik lek ook nooit, terwijl ik een hele goede productie heb, aan het begin zelfs overproductie! Dus het zegt niet per se iets over dat je niet veel melk hebt :*
pi_145436827
Ik heb ook weinig gelekt hoor, en ik heb 2 monden te voeden ;)
pi_145437576
Wat fijn dat de melkproductie zo goed op gang komt, JM. En ook al wat live drinken, klinkt als een goed team!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:33:41 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145442545
Hier komt t nu steeds regelmatiger voor dat E niet meer 2, maar 1 keer drinkt 's middags. Ze komt regelmatig pas rond 3 uur uit haar middagslaap, en dan gaan we daarna wat doen, zodat de 4 o'clock dip met afleiding wordt opgevangen :D

Morgen ga ik een hele dag weg, ben benieuwd of ik er dan wat van merk oO<
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:23:05 #250
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145450308
Sorry dat ik hier weer met een vraag kom. Hopelijk willen jullie advies geven. Na een vliegende start met bv heb ik nu een borstontsteking opgelopen -O-

Vannacht hondsberoerd en 39.5 graden koorts (vanochtend nog). Zonet onder de hete douche de rode plek goed gemasseerd en volgens mij heb ik t melkkanaaltje open weten te krijgen. Direct aansluitend heeft J gedronken em t lijkt erop dat er nu geen pijnlijke plek meer zit. Heb ik zo voldoende gedaan om erger te voorkomen? Hebben jullie nog verdere tips? Als t voldoende was, wanneer moet ik dan verbetering merken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')