Tegenwoordig is de trein door goede/nieuwe verbindingen zeker wel een optie maar je bent wel een dag onderweg. Komt uit als je veel verlof hebt maar als je beperkt de tijd hebt blijft het vliegtuig natuurlijk wel beter. Plus trein is duurder.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Barcelona is altijd wel druk met toeristen, dat ontduik je daar niet.
Maar nooit overdreven druk.
En in maart geen zomer seizoen gehalte.
Met de trein naar Barcelona zou ik sowieso niet aanraden.
Ooit een blauwe maandag opgezocht, maar je bent dan een eeuwigheid onderweg op saaie routes en je bent veel meer kwijt dan vliegen.
Random tips op je afvuren lijkt weinig zin te hebben als je er met de topics niet uitkomt.quote:Op zondag 15 september 2024 14:17 schreef soapie het volgende:
Ik wil in november naar Barcelona. Topics doorgeworsteld maar zie nu helemaal door de bomen het bos niet meer. Iemand do's en don'ts? Tip and tricks?
Vooral tips over vervoer in de stad. En de dingen die je gezien moet hebben zoals Sagra Familia ed is dat op loopafstand of beter met metro of bus ofzo. Verder kan ik geen woord Spaans. Hoever kom ik daar met Engels? Enne wat is een leuke buurt voor een hotel?quote:Op zondag 15 september 2024 16:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Random tips op je afvuren lijkt weinig zin te hebben als je er met de topics niet uitkomt.
Dus: wat vind je leuk om te doen ? Musea, rondwandelen, eten, terrasjes, etc etc.
Dan krijg je gerichtere tips waar je mogelijk wel wat mee kunt.
Dat soort dingen kun je opzoeken via Google maps toch? Er is zelfs een metrostation die Sagrada Familia heet.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:40 schreef soapie het volgende:
[..]
Vooral tips over vervoer in de stad. En de dingen die je gezien moet hebben zoals Sagra Familia ed is dat op loopafstand of beter met metro of bus ofzo. Verder kan ik geen woord Spaans. Hoever kom ik daar met Engels? Enne wat is een leuke buurt voor een hotel?
Zoals Jeroboam ook zegt:quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:40 schreef soapie het volgende:
[..]
Vooral tips over vervoer in de stad. En de dingen die je gezien moet hebben zoals Sagra Familia ed is dat op loopafstand of beter met metro of bus ofzo. Verder kan ik geen woord Spaans. Hoever kom ik daar met Engels? Enne wat is een leuke buurt voor een hotel?
Top, dank je wel voor je antwoorden, hier kan ik iets mee!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals Jeroboam ook zegt:
Metro in Barcelona is heel goedkoop en heel goed. Maak je daar geen zorgen over.
Lokaal genoeg kaarten te vinden en Google Maps geeft alles duidelijk weer. Niets kan daar mis gaan.
Is alles loopafstand?
Afhankelijk van de locatie van je hotel en het aantal dagen wat je hebt.
Barcelona is vrij compact en als je van wandelen houdt kun je de meeste locaties prima lopende doen.
Maar soms zul je toch wel de metro willen gebruiken. Zeker als je alles wilt zien. En dit is goedkoop dus no worries.
Metro boven bus overigens.
Kom je ver zonder Spaans?
Ja, als je gewoon in de wat meer toeristische gebieden blijft sowieso wel.
In de Spaanse delen en dorpen in de buurt kan je het zonder Spaans erg lastig krijgen.
quote:Op zondag 22 september 2024 15:37 schreef soapie het volgende:
[..]
Top, dank je wel voor je antwoorden, hier kan ik iets mee!
Top, dank je!quote:Op zondag 22 september 2024 15:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar mocht je specifiekere antwoorden willen, ook van mij, dan ben ik er wel mee eens dat het goed is even specifiek aan te geven hoe wat waar.
Waar verblijf je ongeveer (of wil je verblijven), wat vind je leuk om te bezoeken, en noem het maar.
Dat helpt ervaringsdeskundigen een nog beter antwoord te kunnen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |