Wij zijn van tacuba (El Salvador) naar Antigua gegaan met de chickenbus We waren ongeveer 25 dollar kwijt voor twee personen inclusief verbindende taxi in Guatemala city. Wel hebben We er 7 uur overgedaan. Binnen 2 uur waren We zeer soepel El-Salvador uit en de grens over. In Guatemala er vervolgens 5 uur over gedaan dat schoot inderdaad niet op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:58 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Omdat we 2 reizigers spraken die de route andersom hadden gedaan en zeiden dat ze bijna niets goedkoper waren en 3 uur langer onderweg.
We zijn in El Salvador wel van plan met de bus te gaan.
We zitten nu heerlijk te relaxen met 30 graden in El Zonte met een fruitsmoothie en uitzicht op zee
Zeker, ook wel van andere clubs. Maar wij vinden zoveel mogelijk zelf organiseren juist leukquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:43 schreef Hallojo het volgende:
Er gaat toch ook een Ticabus van El Salvador naar Guate?
Voor een Ticabus moet je naar het busstation om tickets te kopen. Wat wil je nog meer organiseren?quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:56 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Zeker, ook wel van andere clubs. Maar wij vinden zoveel mogelijk zelf organiseren juist leuk
Zelf bussen fixen ipv 1, zelf de grens over. Zoals jij het brengt had ik ook net zo goed een groepsreis kunnen boeken. Het boeken moet ik dan ook zelf doen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor een Ticabus moet je naar het busstation om tickets te kopen. Wat wil je nog meer organiseren?
Neem een chicken bus naar de grens en probeer de grens over te rennen. Dan heb je genoeg te organiseren als dat je doel is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:43 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Zelf bussen fixen ipv 1, zelf de grens over. Zoals jij het brengt had ik ook net zo goed een groepsreis kunnen boeken. Het boeken moet ik dan ook zelf doen...
Mij boeit het allemaal niet, wij hebben het op deze manier gedaan..
(k)quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Neem een chicken bus naar de grens en probeer de grens over te rennen. Dan heb je genoeg te organiseren als dat je doel is.
Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Lago d'Atitlan is mooi. Flores/Tikal in het noordoosten als je Mayatempels wil zien. Rio Dulce is een leuk dorpje en uitvalsbasis voor Livingston, een rasta/garifunadorpje. Verblijf in Rio Dulce in het Vista Rio hotel. Mooi uitzicht op de rivier en een haventje voor de deur. En doe Roy de groeten als je er bent
El Salvador ben ik alleen op het vliegveld geweest.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?
Ik voel me aangesprokenquote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Ik ben atm in xela, hoe bevalt el salvador?
Klopt verkeerde gequote.. Weinig toeristen dat vonden wij zo bijzonder. Wij kwamen van de Zuid kant en hebben 2 nachten in San Miguel gezeten, wij hebben tien precies 0 toeristen gezien. De dag ervoor in choluteca (Honduras) stondt de teller ook op 0. Prachtigquote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:50 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken
El Salvador is tof! Weinig toeristen, dat maakt het interessant. Ons spaans is vrij basic, maar met wijzen en gokken komen we er vaak wel uitReizen met de bus is altijd feest, kippen naast je en de muziek snoeihard haha.
We zijn nu in Suchitoto, na een paar dagen in een iglo in het Parque Nationale de Los Volcanos te hebben gezeten. Lekker warm hier
Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:43 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Klopt verkeerde gequote.. Weinig toeristen dat vonden wij zo bijzonder. Wij kwamen van de Zuid kant en hebben 2 nachten in San Miguel gezeten, wij hebben tien precies 0 toeristen gezien. De dag ervoor in choluteca (Honduras) stondt de teller ook op 0. Prachtig
Bay Islands komen ook nog wel genoeg toeristen, maar verder inderdaad maar weinig. Ik ben ook niet verder gekomen dan die 2 locaties, maar we deden ook een rondje Guatemala eigenlijk, en Honduras was additioneel. Zou me niks verbazen als veel mensen dat zo doen, sowieso voor Copan geldt dat wel. Ligt natuurlijk in de buurt van de grens met Guatemalaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 07:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..
Zou het de slechte naam zijn? Of weet niemand goed waar ze heen moeten gaan en slaan het daarom maar over?
Kerst en Oud en Nieuw op Roatán en Utila gevierd en daar ook Nederlanders en Belgen gesproken die in focking San Pedro Sula, de gevaarlijkste stad ter wereld, woonden. Ging prima, zeiden ze.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 07:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Honduras hetzelfde verhaal inderdaad. Als je verder gaat dan Copan dan zijn er nergens meer toeristen te zien..
Zou het de slechte naam zijn? Of weet niemand goed waar ze heen moeten gaan en slaan het daarom maar over?
Snelboot is uiteindelijk sneller, niet inchecken en wachten op bagage enzoquote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kerst en Oud en Nieuw op Roatán en Utila gevierd en daar ook Nederlanders en Belgen gesproken die in focking San Pedro Sula, de gevaarlijkste stad ter wereld, woonden. Ging prima, zeiden ze.
Bay Islands zijn superveilig, geen probleem. Kun je met een klein vliegtuigje komen, handiger dan uren op zo'n boot.
Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Snelboot is uiteindelijk sneller, niet inchecken en wachten op bagage enzo
Waar koop je tickets?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.
Vliegen is net zo duur en veel mooier. En nee, niet langzamer, inchecken op die vliegveldjes gaat razendsnel.
Toen ik daar was gingen er gewoon directe boten tussen La Ceiba en Roatan. Vliegen gaat misschien snel maar je bent altijd vroeg, inchecken, uitstappen, bagage ophalen, etc. Veel sneller kan het echt nooit zijn. Waarschijnlijk wel een stuk duurderquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, 2 uur naar Utila vanuit La Ceiba en 1 uur naar Roatan, dus van Utila naar Roatan ben je 3+ uur bezig. Vliegen 20 minuutjes.
Vliegen is net zo duur en veel mooier. En nee, niet langzamer, inchecken op die vliegveldjes gaat razendsnel.
Gewoon op de eilanden zelf. Kan ook op het vliegveld. Vluchten tussen Roatan en Utila heb je maar 1 keer per week, rond de 80 dollar (enkele reis). Boot kost iets van 60.quote:
Ja, tussen La Ceiba en Roatan, maar van en naar Utila moet je dan dus via La Ceiba, wat je 3 uur kost.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen ik daar was gingen er gewoon directe boten tussen La Ceiba en Roatan. Vliegen gaat misschien snel maar je bent altijd vroeg, inchecken, uitstappen, bagage ophalen, etc. Veel sneller kan het echt nooit zijn. Waarschijnlijk wel een stuk duurder
ik ging naar Roatan, niet naar Utila. Is ook alweer 7 jaar geleden, dus kan best wat veranderd zijn sinds die tijd. Ook qua kosten om te vliegen, was toen fors duurder.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, tussen La Ceiba en Roatan, maar van en naar Utila moet je dan dus via La Ceiba, wat je 3 uur kost.
Inchecken, bagage ophalen en uitstappen zijn superkort op die kleine vliegveldjes. Veel sneller kan het dus zeker wel zijn en het prijsverschil is juist heel klein.
Vliegen over die eilanden is ook zoveel mooier dan die zinloze tijd op die boot.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:15 schreef Blik het volgende:
[..]
ik ging naar Roatan, niet naar Utila. Is ook alweer 7 jaar geleden, dus kan best wat veranderd zijn sinds die tijd. Ook qua kosten om te vliegen, was toen fors duurder.
En ik heb ervaring met kleine vliegveldjes. Tuurlijk gaan dingen snel, maar je bent gewoon al snel veel tijd kwijt. Halfuurtje hier en halfuurtje daar en voordat je het weet ben je bijna evenveel tijd kwijt als dat je op de boot zit
Dit klopt inderdaad. Eergisteren in Popayan zat ik binnen een minuut na het vliegtuig uitstappen in een taxiquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inchecken, bagage ophalen en uitstappen zijn superkort op die kleine vliegveldjes.
Ha, hoe bevalt het daar?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:17 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. Eergisteren in Popayan zat binnen een minuut na het vliegtuig uitstappen in een taxi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |