Natuurlijk wordt informatie geblokkeerd in mainland China maar er lekt toch genoeg door. Het lijkt me dat de massale demonstraties in Hongkong de ant tribe in mainland China kan inspireren om ook in opstand te komen want er broeit veel onder de oppervlakte. En in tegenstelling tot de bevolking van Hongkong hebben zij helemaal niets te vertellen. Is dit het begin van de Chinese Lente?quote:Protesten Hongkong breiden zich uit
Op steeds meer plekken in Hongkong duiken demonstranten op die politieke hervormingen eisen. Afgelopen weekend demonstreerden duizenden mensen bij regeringsgebouwen en in het zakelijke district. Vandaag laten actievoerders ook in het uitgaansgebied en verder buiten het centrum van zich horen.
Vooral bij het regeringscomplex en in het zakelijke district was de onrust vannacht weer groot. De politie probeerde de duizenden deelnemers aan een sit-in-actie tevergeefs met traangas weg te jagen.
Door de onrust zijn straten afgesloten en gaan scholen en sommige banken in het gebied vandaag niet open. De beurs van Hongkong is wel opengegaan.
Sympathie
De betogers eisen politieke hervormingen. Ze willen dat China zich niet bemoeit met de kandidatenlijst voor de verkiezingen in 2017.
NOS-correspondent Marieke de Vries merkt dat demonstranten meer steun beginnen te krijgen van de bevolking: "Mensen kunnen alle gebeurtenissen thuis volgen via een livestream. Door het harde politie-ingrijpen met traangas krijgen ze meer sympathie voor de betogers. Sommigen zijn al naar de bezettingsplekken toegegaan om de actievoerders te steunen."
Vanwege de protesten in Hongkong is Instagram in heel China geblokkeerd. Op dat sociale netwerk waren alle acties via foto's en video's goed te volgen.
http://nos.nl/artikel/703(...)reiden-zich-uit.html
Da's 'een dingetje' van TS.quote:Op maandag 29 september 2014 08:25 schreef trancethrust het volgende:
Ik dacht dat staken wel de logische volgende stap zou zijn. Dit legt weliswaar ook het zakelijke deel plat, maar is een beetje meer messed up :/
Waarom `de linksen' overigens? Mij lijkt mainland China zo kapitalistisch als wat en de inmenging in HK is meer autoritair.
Ik ken Selang verder niet maar wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op maandag 29 september 2014 08:44 schreef Roellie80 het volgende:
Selang in zijn oorlog tegen "de linksen". Vreemd dat toch altijd weer die linkse bolwerken in scandinavie het zo goed lijken te doen
Die Linksen in Mao-land die allemaal al miljardair zijn en de toko daar beheren.quote:
Ooooh, die ooit links/communisten, ooit... nou ja, eigenlijk nooit. Die.quote:Op maandag 29 september 2014 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die Linksen in Mao-land die allemaal al miljardair zijn en de toko daar beheren.
Bedoelt ie, denk ik.
Lees je ff in over Zweden en kom dan terug. En dat Noorwegen het goed doet is gezien hun zeer geringe populatie en grote olie- en gasreserves ook niet vreemdquote:Op maandag 29 september 2014 08:44 schreef Roellie80 het volgende:
Selang in zijn oorlog tegen "de linksen". Vreemd dat toch altijd weer die linkse bolwerken in scandinavie het zo goed lijken te doen
Topic nr 148? Dat komt omdat de eerste nog niet vol is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |