Dit najaar bij RTL 4quote:Uren per dag handen wassen, alles in de omgeving in rechte lijnen zetten, bang zijn iemand aan te rijden en vijf keer teruggaan om te controleren of de deur wel echt dichtzit. Last hebben van een angst- en dwangstoornis is naast de persoon zelf, ook bijzonder ingrijpend voor familieleden, partners, vrienden en bekenden. In het nieuwe RTL 4-programma ‘Geef Mij Nu Je Angst’ maakt presentatrice Irene Moors kennis met zowel deze mensen als hun familie en vrienden. Zij laat zien hoe moeilijk, en soms hoe onbegrijpelijk, hun leven is, en wat voor invloed dit heeft op hun directe omgeving. Samen met zeer ervaren hulpverleners van GGZ InGeest waar het programma nauw mee samenwerkt, wordt er een start gemaakt om weer grip te krijgen op het leven.
Irene: "Vaak begint dwang met iets heel kleins. Vaak onschuldig totdat het je leven langzamerhand helemaal overneemt. Ik hoop dat wij de mensen in dit programma hun leven weer een beetje kunnen teruggeven.
quote:Karin heeft al haar hele leven last van controledwang. Alles moet op haar manier staan, opgeruimd of behandeld worden. Daarnaast mag haar grote liefde Hans niet zijn eigen boekhouding doen of een glas pakken uit de kast. Als Karin haar gedrag niet aanpast, gooit de liefde van haar leven haar het huis uit. Irene schakelt een team met therapeuten in om Karin de controle uit handen te geven.
Klopt. Het is een knappe sexy meid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:28 schreef Fylax het volgende:
Beetje zielig dat die man haar anders de deur uit zet.
Ja zoiets kan echt heel klote zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:30 schreef vencodark het volgende:
Snap dat het kut is maar zelfmoordgedachten?
Geloof ik oprecht. Maar zonder hulp te zoeken al aan zelfmoord denken...quote:
Klopt. Mensen begrijpen mij ook never.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:33 schreef tralalala het volgende:
Bijna niet voor te stellen als normaal persoon dit...
Idd. Lijkt me verschrikkelijk om met zo'n persoon samen te moeten levenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:33 schreef tralalala het volgende:
Bijna niet voor te stellen als normaal persoon dit...
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Klopt. Het is een knappe sexy meid.
precies, ik durf mn glas niet te pakken bang dat ze het merkt....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:36 schreef Fylax het volgende:
Ik kan de spanning al voelen vanaf hier pfff...
Maak er maar grapjes over, het is echt super leuk dat dwang.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:37 schreef LoveProfuzion het volgende:
[..]
precies, ik durf mn glas niet te pakken bang dat ze het merkt....
Ik voelde ook wel de spanning hoor..en ik vind het een leuke meid en ik vind het echt heel lief dat ze dit aanpakt voor de liefde ook al merk je dat het haar sloopt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:37 schreef Fylax het volgende:
[..]
Maak er maar grapjes over, het is echt super leuk dat dwang.
Gelukkig dat je er voor het meest van af bent. Voor mij is het met de jaren juist erger geworden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:42 schreef vencodark het volgende:
Ik had het een jaar of 10 terug ook wel hoor. Alles op mijn kamer recht leggen, bepaalde dingen perse even moet aanraken, 5 keer checken of ik echt mijn sleutels mee had, de deur dicht had gedaan, bepaalde spullen meehad. Steeds terugbladeren in een blad omdat ik bang was iets super belangrijks gemist te hebben. En wel meer van die geintjes. Best irritant.
Nu al veel minder maar klein beetje blijft er wel in.
wat rot voor je. Heb je het net zo erg als deze vrouw?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
Gelukkig dat je er voor het meest van af bent. Voor mij is het met de jaren juist erger geworden.
Ehm kan het niet echt vergelijken, heb hele andere dingen, niet alles recht zetten ofzo bijvquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:47 schreef MissJ het volgende:
[..]
wat rot voor je. Heb je het net zo erg als deze vrouw?
Aha ok. Ja, er zijn natuurlijk heel veel soorten dwangstoornissen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:48 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ehm kan het niet echt vergelijken, heb hele andere dingen, niet alles recht zetten ofzo bijv
ze heeft inderdaad echt zo'n typisch kapsel wat op fok ontzettend geliefd is. NOTquote:
Kon er verder niks uit halen uit de shots rond het huis, die Van der Valk was in Gilze-Rijen en "d'r nieuwe werk" is in Oosterhout.quote:
Heb zelf ook van kleins af aan al dwang handelingen(tellen, even getallen, dingen 10x aanraken etc...) Begreep ook precies wat zij voelde. Mijn omgeving helaas niet.quote:
ja precies vind het ook allemaal zo raar...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:17 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Heb zelf ook van kleins af aan al dwang handelingen(tellen, even getallen, dingen 10x aanraken etc...) Begreep ook precies wat zij voelde. Mijn omgeving helaas niet.
Maar ik vind dit programma toch wel belachelijk. Die vrouw zit nog geen 3 week in therapie en dan denken ze al dat ze er grotendeels vanaf is. Happy end! Ik kan je nu al vertellen dat ze gewoon weer in haar oude patroon terug valt.
Heb zelf 1.5jaar hiervoor in therapie gezeten. Eerst 3x per week naar psycholoog en later 2 en uiteindelijk 1x. Zelfde principes gedaan. Aangegeven van schaal 0tot10 hoe erg je het voelt etc...
Zal wel per persoon verschillend zijn maar helaas ben ik er niet vanaf gekomen en naarmate therapie is gestopt is het weer erger geworden. Hoop dat bij jou beter gaat.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, ik heb ook last van dwangmatig gedrag, maar gelukkig niet half zo erg als bij deze mevrouw. Ik vind het vooral lastig als er visite komt, die vette vingers maken op mijn spullen, kruimelen op de stoelen, of voetafdrukken achterlaten op het laminaat. Want op laminaat zie je echt ALLES, dus als iemand van buiten komt met ietwat vochtige schoenzolen, of zelfs als ze hun schoenen uitdoen maar een beetje klamme voeten hebben, of als er ook maar een druppeltje water op valt, dan heb je meteen een vlek. Vroeger zei ik er wat van, of sloeg ik meteen aan het poetsen (visite of niet), maar dat valt meestal niet in goede aarde (zeker als je het niet beperkt tot alleen je eigen huis). Dus nu laat ik tandenknarsend toe hoe de visite hier een ravage aanricht, en neem ik bij voorbaat de dag erna vrij, zodat ik de hele dag heb om alles weer op orde te brengen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:36 schreef Fylax het volgende:
Ik kan de spanning al voelen vanaf hier pfff...
Is dat niet een beetje inherent aan (protocollen van evidence-based) therapieën?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik vind die psychologen zo gemaakt. Ze doen alsof het heel persoonlijk is, maar eigenlijk is het helemaal ingestudeerd wat ze zeggen.
Idd heel saai.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb een half uur gekeken, maar wat een saai programma
Kun je er nu alvast aan gaan werkenquote:Op zaterdag 1 november 2014 16:02 schreef MisterJim het volgende:
Dacht ik het even leuk terug te gaan kijken, zie ik aan het begin al iemand kotsen. Heb zelf ook emetofobie wat dus volgende week komt. Waarom zenden ze dat gekots dan wel uit
Goed gehoordquote:
Ja dat vind ik ook Disanaquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:36 schreef Disana het volgende:
Ze ziet er zo kinderlijk uit, alsof ze nog een klein meisje is.
beter gebruik je chloorquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:38 schreef Disana het volgende:
Badschuim en shampoo om je handen te wassen.
hoe oud is ze? Heb dat even gemistquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:36 schreef Disana het volgende:
Ze ziet er zo kinderlijk uit, alsof ze nog een klein meisje is.
ze komt over als een jaartje of 15, maar ze is een stuk ouder lijkt me aangezien ze op zichzelf woont en ze studeert.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel is gezegd. Mogelijk heb ik het ook gemist.
Dat is een mogelijkheid ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:39 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ze heeft toen ze jong was natuurlijk een traumatische ervaring gehad (gepest worden)...misschien is het daarom een kindvrouwtje gebleven...ze is nog steeds dat kleine jonge meisje dat gepest werd.
24 jaar is ze ! Ze was met 13 jaar smetvrees ze had over elf jaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:39 schreef Disana het volgende:
Ik weet niet of dat wel is gezegd. Mogelijk heb ik het ook gemist.
Dan zal het wel door het pesten komen. Ik vraag me af of dat met een paar sessies gedragstherapie is te verhelpen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
24 jaar is ze ! Ze was met 13 jaar smetvrees ze had over elf jaar.
Ze wilt van de smetvrees af...waarom zou ze niet geholpen kunnen worden ?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:52 schreef Disana het volgende:
Dan zal het wel door het pesten komen. Ik vraag me af of dat met een paar sessies gedragstherapie is te verhelpen.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik me dat afvraag. Aangezien het nogal diep lijkt te zitten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:55 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ze wilt van de smetvrees af...waarom zou ze niet geholpen kunnen worden ?
Je hebt nou toch gezien😣quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:56 schreef Disana het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik me dat afvraag. Aangezien het nogal diep lijkt te zitten.
Hij eas ooit redelijk normaal denk ik, maar nu vind hij zijn eigen stoornissen wel prettig volgens mij.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:07 schreef Disana het volgende:
Bij sommige mensen in dit programma verbaas ik me erover dat ze een partner en kinderen hebben kunnen scoren. Dit is ook weer zo'n ruggengraatloze man.
Ja, hij lijkt er helemaal mee vergroeid. En het lijkt ook alsof hij alle tijd heeft om te piekeren; ik heb niet meegekregen of hij werkt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hij eas ooit redelijk normaal denk ik, maar u vind hij zijn eigen stoornissen wel prettig volgens mij.
Autist!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:34 schreef summer2bird het volgende:
Gaat niet iedereen dan naar ongewone geluiden opzoek?![]()
Ja jesusquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:36 schreef summer2bird het volgende:
Vader is ook nogal zat van zijn zoon.
ik zal ook zo reageren als ik naar Amsterdam moetquote:Op dinsdag 16 december 2014 22:22 schreef SPIRO het volgende:
Waarom niet eerst naar Enschede,waarom gelijk zo'n grote stap naar Amterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |