abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:48:57 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_145111024
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oké. Net een frappant verschijnsel. Front_panel en daar alleen de power switch in en hij draaide eventjes (ik durfde hem niet te laten draaien dus deed hem weer uit).

Doe ik nu de power leds erin en zet hem weer aan, draait alleen de kast-fan echt een halve seconde en gaat de PC dan weer uit. ;(
als er niets in zit, zou ie ook weer uit horen gaan.. maar aan gaan (fans laten draaien) is geen garantie dat ie stuk is
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 oktober 2014 @ 22:56:25 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145111412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als er niets in zit, zou ie ook weer uit horen gaan.. maar aan gaan (fans laten draaien) is geen garantie dat ie stuk is
Meestal juist een teken dat ie niet stuk is... maar dit moet ie enkel doen als er verder geen geheugen of cpu in zit...

Het zou echt zeer helpen als er een speaker in zat :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145111663
:D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 oktober 2014 @ 23:03:44 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145111742
quote:
Ik zie draaiende fannen, meestal een goed teken :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145111800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie draaiende fannen, meestal een goed teken :D
Jup. Dit typ ik zelfs vanuit Windows 7 op de PC op de foto. ;)

Nu nog even mijn Linux bootloader goed instellen en alles is klaar. Wat een rare wending...
pi_145113579
Kan dit kwaad? Deze reeks kabels die mijn videokaart aanraakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 00:08:57 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:13:24 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_145130758
no worries, be happy
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 17:34:36 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145131494
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Kan dit kwaad? Deze reeks kabels die mijn videokaart aanraakt?

[ afbeelding ]
Zo'n klein contactoppervlak is niet zo erg ;)
Kijk wel uit dat het niet erger wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145131558
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo'n klein contactoppervlak is niet zo erg ;)
Kijk wel uit dat het niet erger wordt.
Helder. :)
pi_145131776
Helaas is de 3.5 jack connector van mijn prachtige headphones een beetje te dik voor het headphone-gaatje. Hij past niet lekker en dus kan ik niet fatsoenlijk luisteren. :(
pi_145142875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:44 schreef robin007bond het volgende:
Helaas is de 3.5 jack connector van mijn prachtige headphones een beetje te dik voor het headphone-gaatje. Hij past niet lekker en dus kan ik niet fatsoenlijk luisteren. :(
Ach, met een geluidskaart krijg je waarschijnlijk toch beter geluid. Ik merkte althans een verbetering in vergelijking met het onboard (Realtek) geluid. Voor die mensen die mij verdenken van subjectief luisteren: ik kocht een kaart omdat ik door iets teveel geklungel met de draad (eerste hoofdtelefoon, ik moest er nog aan wennen) de ingang op het moederbord had gesloopt, daarom maar een aparte kaart genomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je natuurlijk wel een hoofdtelefoon hebben die een beetje oké is, anders doet het er niet toe.

[ Bericht 69% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-10-2014 23:52:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145143275
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, met een geluidskaart krijg je waarschijnlijk toch beter geluid. Ik merkte althans een verbetering in vergelijking met het onboard (Realtek) geluid. Voor die mensen die mij verdenken van subjectief luisteren: ik kocht een kaart omdat ik door iets teveel geklungel met de draad (eerste hoofdtelefoon, ik moest er nog aan wennen) de ingang op het moederbord had gesloopt, daarom maar een aparte kaart genomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je natuurlijk wel een hoofdtelefoon hebben die een beetje oké is, anders doet het er niet toe.
De nieuwere Realteks schijnen wel veel beter te zijn dan de normale onboard geluidsdingen.

Je moet er inderdaad wel goede apparatuur voor hebben. :P
pi_145143291
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De nieuwere Realteks schijnen wel veel beter te zijn dan de normale onboard geluidsdingen.

Je kan trouwens ook een converter kopen die 3,5 omzet naar de smallere vorm. Zo'n ding heeft dus aan 2 zijdes (180 graden verschil van elkaar, dus in 1 lijn) een aansluiting: een grote om die plug van jouw hoofdtelefoon in te steken en een kleine voor in de computer. Het kost een paar Euro en jij zal geen kwaliteitsverlies (geen die jouw oren kunnen waarnemen in ieder geval) hebben. ;)
Geen goudkleurige nemen, het maakt geen donder uit tenzij je een hoofdtelefoon van 1000 Euro en een zeer goede versterker hebt of zo en zelfs dan nog is het de vraag. Idem voor HDMI-kabels: een goedkope (de normale prijs) volstaat zolang de lengte niet boven een paar meter uitkomt. Enkel voor langere HDMI-kabels gaat de kwaliteit tellen.
#NoDAPL
pi_145143310
De poort op mijn behuizing ook 3.5mm. Alleen kan die van mijn koptelefoon net niet diep genoeg, dus zoek ik een simpel verloopje.

Zoiets, zonder die hoek:
http://www.bax-shop.nl/ko(...)product-details.html
pi_145143474
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die van mij komt uit 2009. Hoe dan ook zou ik nooit onboard dat soort spul (graka en gk) kopen, in ieder geval niet als je er extra voor moet betalen. Ik heb liever een fatsoenlijke aparte kaart die precies aan mijn eisen voldoet en die ik gemakkelijk kan vervangen. Ik heb ook wat problemen gemerkt met een onboard kaart (software die niet overshakelt op de 'professionelere' kaart en het onboardkaartje gebruikt) maar misschien zijn die op te lossen door de onboard kaart uit te schakelen (ik weet niet of dat ik die kan uitschakelen, het is voor mijn laptop die ik weinig gebruik)? Dat moet ik nog een keer uitzoeken.

quote:
Ooit wil ik nog eens voor de audiofiele kwaliteit gaan.
#NoDAPL
pi_145144078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

SPOILER
Ik heb dan weer een heel andere ervaring met betrekking tot het verschil tussen losse geluidskaarten en Realtek onboard audio. Vroegere onboard audio implementaties waren inderdaad om te janken, maar ik heb sinds enige tijd een (ouder) moederbord in gebruik met een Realtek ALC888 als onboard audio chip en ik ben na uitgebreide luisterproeven met een BeyerDynamic DT 990 Pro toch aangenaam verrast. Klinkt substantieel beter dan een oude Creative SoundBlaster Live 5.1 (op een andere, oude, computer), en absoluut geen stoorgeluiden bij bijvoorbeeld scrollen of bewegen van de muis. De verbetering is overigens deels op het conto te schrijven van de manier waarop de Creative kaarten omgaan met CD sourced audio met een sample frequentie van 44,1 kHz. Die wordt intern geresampled naar 48 kHz in de Creative kaarten (ja, ook in de duurdere) omdat ze (uit kostenoverwegingen c.q. winstbejag wellicht) te beroerd zijn geweest een fatsoenlijke DAC te inplementeren die native overweg kan met 44,1 kHz. Bij de DAC's in de Realtek chips is dat niet zo.

De audiokwaliteit die je uiteindelijk krijgt met met een bepaalde onboard audio chip hangt ook af van zaken waar je bij een gegeven moederbord geen invloed op uit kunt oefenen, zoals de board layout (vermijden van lange printbanen en aardlussen) en de kwaliteit van bijvoorbeeld de condensatoren die zijn gebruikt om de voeding voor de audiochip te ontkoppelen. En ik heb ook ontdekt dat de driverversie van Realtek verschil maakt voor de audiokwaliteit. Oudere driverversies die niet tevens zijn geschreven voor Vista of W7 klinken op het systeem (met XP SP3) waarop ik de luisterproeven heb gedaan beter dan latere driverversies die ook geschikt zijn voor Vista en W7. Hoe dat kan weet ik niet, maar er zit kennelijk meer overhead in de code van de latere driverversies die wat meer CPU load veroorzaakt en zo wellicht via de voeding een subtiele maar waarneembare invloed heeft op de werking van de DAC's in de Realtek chip.
pi_145144444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb dan weer een heel andere ervaring met betrekking tot het verschil tussen losse geluidskaarten en Realtek onboard audio. Vroegere onboard audio implementaties waren inderdaad om te janken, maar ik heb sinds enige tijd een (ouder) moederbord in gebruik met een Realtek ALC888 als onboard audio chip en ik ben na uitgebreide luisterproeven met een BeyerDynamic DT 990 Pro toch aangenaam verrast. Klinkt substantieel beter dan een oude Creative SoundBlaster Live 5.1 (op een andere, oude, computer), en absoluut geen stoorgeluiden bij bijvoorbeeld scrollen of bewegen van de muis. De verbetering is overigens deels op het conto te schrijven van de manier waarop de Creative kaarten omgaan met CD sourced audio met een sample frequentie van 44,1 kHz. Die wordt intern geresampled naar 48 kHz in de Creative kaarten (ja, ook in de duurdere) omdat ze (uit kostenoverwegingen c.q. winstbejag wellicht) te beroerd zijn geweest een fatsoenlijke DAC te inplementeren die native overweg kan met 44,1 kHz. Bij de DAC's in de Realtek chips is dat niet zo.

De audiokwaliteit die je uiteindelijk krijgt met met een bepaalde onboard audio chip hangt ook af van zaken waar je bij een gegeven moederbord geen invloed op uit kunt oefenen, zoals de board layout (vermijden van lange printbanen en aardlussen) en de kwaliteit van bijvoorbeeld de condensatoren die zijn gebruikt om de voeding voor de audiochip te ontkoppelen. En ik heb ook ontdekt dat de driverversie van Realtek verschil maakt voor de audiokwaliteit. Oudere driverversies die niet tevens zijn geschreven voor Vista of W7 klinken op het systeem (met XP SP3) waarop ik de luisterproeven heb gedaan beter dan latere driverversies die ook geschikt zijn voor Vista en W7. Hoe dat kan weet ik niet, maar er zit kennelijk meer overhead in de code van de latere driverversies die wat meer CPU load veroorzaakt en zo wellicht via de voeding een subtiele maar waarneembare invloed heeft op de werking van de DAC's in de Realtek chip.
Ik wist dat er beter spul verkrijgbaar is voor dezelfde of lagere prijs dan Creative maar dat Creative het zo bont maakt (niet de standaard outputfrequentie bij de DAC) wist ik nog niet.
#NoDAPL
pi_145405085
Kick voor de nieuwsgierigheid: wat was nou uiteindelijk de reden dat het ding eerst niet en toen wel aanging?

Mooie kasten zijn het trouwens, als ik het me goed kan herinneren heb ik een R3. :7 Overigens heb ik ook wel zo'n 'gat' tussen moederbord en kast; het paneeltje past niet zoals het hoort.

Oh, en omdat de voeding bij mij zover van de aansluiting naar het mobo ligt, heb ik een verlengsnoer moeten kopen. Eerst een tijd lang de kabel strak over het mobo gespannen, met de mazzel dat m'n videokaart een open stuk had in de printplaat waar de kabel tussendoor kon. Dit leek me echter toch niet zo handig.

M'n pc is nu bijna volledig pimped out; max harde schijven en fans; garantie voor een keiharde nerdboner elke keer dat ik het zie. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')