ik dacht... hulpeloze vrouw die ik benquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:30 schreef geelkuikentje het volgende:
Kan je niet beter je wifi netwerk normaal beveiligen?
Het macadres blokkeren dus.. kennelijk kun je het wel vinden, dus daar ook blokkeren?quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik dacht... hulpeloze vrouw die ik bendat een wachtwoord voldoende zou zijn, ook als je het maandelijks veranderd. maar kun je me vertellen hoe ik mijn wifi beter kan beveiligen?
welk beveiligingsprotocol gebruik je? Toch geen WEP?quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik dacht... hulpeloze vrouw die ik bendat een wachtwoord voldoende zou zijn, ook als je het maandelijks veranderd. maar kun je me vertellen hoe ik mijn wifi beter kan beveiligen?
En is dat een WEP of een WPA2 wachtwoord? En is het een woord of een willekeurige letter/cijfer/karakter combi?quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
wpa-psk geloof ikquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
welk beveiligingsprotocol gebruik je? Toch geen WEP?
wpa wachtwoord met cijfers en lettersquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:34 schreef Silven het volgende:
[..]
En is dat een WEP of een WPA2 wachtwoord? En is het een woord of een willekeurige letter/cijfer/karakter combi?
ik kon het mac adres zien, maar zou niet weten hoe ik het moet blokkeren. jij?quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Het macadres blokkeren dus.. kennelijk kun je het wel vinden, dus daar ook blokkeren?
Nee, dat kan niet. Je kunt wel een specifiek adres blokkeren.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
iemand breekt in op ons wifi netwerk en ik wil graag weten wie van de buren ik even vriendelijk moet verzoeken om daar mee op te houden
Zoek het op, met de handleiding als je zoekt op merk en typenummer?quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik kon het mac adres zien, maar zou niet weten hoe ik het moet blokkeren. jij?
Niemand breekt in op je netwerk. Je bent echt niet interessant genoeg om daar moeite in te steken al denk je zelf van wel waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
iemand breekt in op ons wifi netwerk en ik wil graag weten wie van de buren ik even vriendelijk moet verzoeken om daar mee op te houden
Zoiets zou je in je router moeten kunnen instellen, ook zou ik het draadloze netwerk beveiligen met WPA2 maar dan moet je router dit ook ondersteunen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik kon het mac adres zien, maar zou niet weten hoe ik het moet blokkeren. jij?
De verbinding zal wel traag zijnquote:Op zaterdag 27 september 2014 17:50 schreef wootahH het volgende:
Wat zie je precies dan. Hoe weet je dat er iemand gebruik maakt van je wifi.
Of de TVquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:37 schreef Nemephis het volgende:
En je hebt niet toevallig een printer met wifi of zo?..
Tsja. Mac adres spoofen en hij kan weer verder. Alleen zijn eigen Mac adressen toestaan klinkt als een goede optie. Beter kijkt hij gewoon of er kwetsbaarheden zijn waarop die gewoon kan aanvallen. Dan weet je zo wie het is. Dus TS. Succes.quote:Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Het macadres blokkeren dus.. kennelijk kun je het wel vinden, dus daar ook blokkeren?
Spelcomputer, telefoon, mediabox etc.. etc..quote:
bedankt voor de tip. Als ik dat doe komt hij bij een bedrijf dat sitecom routers maakt. Lijkt me dan toch iemand die mijn Internet gebruikt tochquote:Op zaterdag 27 september 2014 19:30 schreef gewoonmeppen het volgende:
Het lijkt mij waarschijnlijker dat het een apparaat van jezef is, zoals een printer, tv of telefoon.
Je kunt op www.spyderweb.nl zoeken naar het bedrijf die het MAC adres heeft uitgegeven, dan weet je waarschijnlijk ook welk merk het apparaat heeft dat verbinding maakt. (b.v. Samsung of Asus)
Die oude speedtouch/thompson modem/routers zijn wel makkelijk te hacken, ondanks de WPA2 beveiliging, maar de overige apparaten kom je niet zomaar op.
Je Sitecom WiFi-repeater?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:41 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
bedankt voor de tip. Als ik dat doe komt hij bij een bedrijf dat sitecom routers maakt. Lijkt me dan toch iemand die mijn Internet gebruikt toch
Nee kan niet, het MOET een van de enge buren zijn, die zijn op haar selfies uit.quote:Op zondag 28 september 2014 00:31 schreef Johnny Blaze het volgende:
TS trekt conclusies zonder enig verstand van zaken....
Wow, super!quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:41 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
bedankt voor de tip. Als ik dat doe komt hij bij een bedrijf dat sitecom routers maakt. Lijkt me dan toch iemand die mijn Internet gebruikt toch
Of nóg leuker; ze zet 'r eigen PC/laptop op de blacklist en heeft vervolgens geen internettoegang meer.quote:Op zondag 28 september 2014 09:51 schreef Leandra het volgende:
En als dat adres geblokkeerd is krijgen we een topic over de printer die het niet meer doet...
Maar zijn er ook 3 ip adressen uitgedeeld?quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
weet dat er iemand op zit omdat ik twee apparaten op mijn netwerk heb en mijn router geeft aan dat er drie mac adressen bekend zijn...
ik ga proberen te blokkeren. thanks voor de tips
En? Wat was het nou? Gewoon een onderdeel uit je eigen netwerk hé?quote:Op zondag 28 september 2014 11:24 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik wil graag degenen die me advies hebben gegeven dank je wel zeggen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |