abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144936866
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_144937214
Sloot ik 'm en ik zit mobiel, dat is altijd zo lekker handig. :')

Ik heb net een half uur met een wakkere S gezeten. Hij is nog steeds verkouden en werd wakker omdat zijn hele neusje weer dicht zat. Hij krijgt ook drie tanden dus dat zal ook niet meehelpen. -O- Na een beetje melk ligt hij nu net weer in bed. Het zou me niet verbazen als hij komende nacht nog vaker wakker wordt.
pi_144938557
Nikki die foto hierboven is niet van jouw kroost mag ik hopen toch? :+

En sneutje .. :*
Hopelijk valt het vannacht mee.
pi_144939127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikki die foto hierboven is niet van jouw kroost mag ik hopen toch? :+

En sneutje .. :*
Hopelijk valt het vannacht mee.
Nee bij mij is het andersom.
:+ L wilde met de broers op de foto. Ze had ze helemaal zo gepositioneerd, maar het is niet gelukt. Kleintjes terroriseren grote. :D En een lol dat S had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144940028
Ooh wat cute nikki! L lijkt me een hele toffe grote zus.

En ik zag in het vorige topic nog her mannetje van twinkle, wat een knapperd!
pi_144945656
Rijst, ik zou geloof ik ook zoveel groente geven als mijn kind zou willen :Y

Nikki, wat schattig van je schoonvader :D En hoe lief dat je grote hem dan tips geeft O+

Twink, mooie foto :) Acht weken alweer!

Chanty, Saar had bij haar geboorte ook donker haar. Dat viel allemaal uit en inmiddels is ze gewoon blond :D Mijn man was als kind ook witblond, en is nu bijna zwart. Ik ben altijd even donkerharig geweest :P Tom is donker. Althans, de paar haren die zich nog krampachtig vastklampen aan zijn schedel zijn donker.

Bubs, hopelijk gaat het vannacht wel gewoon goed met je kleine meisje. En anders morgen :*

Nikki, arme S ook. Ik hoop voor jullie ook op een fijne nacht :*
Oh, en die foto's van je kroost O+
pi_144946263
Foto van mijn kroost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie de foto's op de kop hier, maar rechtop in mijn photobucket. Geen idee hoe anderen ze zien.
pi_144947638
Ah, die bovenste foto van S en T samen! Ik zie ze gewoon rechtop hoor!

De foto's van Nikki O+ . En Twink, heel mooi!

Bubs, wat rot zeg. Ik hoop ook dat het vannacht goed gaat.

Ik zit op de bank een wijntje te drinken. I. slaapt al vanaf 20.00 en ik dacht om 20.30: ik ga even een tijdschrift lezen op bed. In slaap gevallen en nu dus klaarwakker. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144947909
Wijntje :9

Ben ik een ontaarde moeder als ik nu al niet meer weet hoe oud m'n kind is? We waren vandaag naar een bruiloft en heel veel mensen vroegen hoe oud ze is. Dus ik heb iedereen heel trots verteld dat ze 8 weken is maar het is nog maar 7 :') :@
pi_144948084
Ik raakte op een gegeven moment de tel kwijt :')
Toevallig gisteren opgezocht pp hoeveel weken we zitten, bijna 19 al :o

Net gevoed en zo maar weer slapen hoop ik, viel tijdens het voeden half in slaap en had ineens m'n jaarlijkse alien-droom en nu moet ik even m'n hoofd resetten :')

SPOILER
Tralalalaaa
pi_144948230
:W En toen waren er twee jongetjes wakker. S van de snot en tandjes en T van S. Flesje gemaakt en nu liggen ze weer. Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Amsel je kunt het nog op zwangerschapshormonen gooien toch. :)

TAPdie droom. :D

Coco die T is al bijna groter dan S. :D Kijk die beentjes dan, om op te eten! O+
  zaterdag 27 september 2014 @ 05:51:10 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144948268
Aww TAP, hopelijk kon je gewoon weer slapen.

Nikki, hebben ze nog goed geslapen?

Coco, dat haar! :D leuk stel heb je O+.

Franny, lekker een wijntje O+. Wij hebben de kast vol staan met flessen wijn :'), want ik vind het zonde om voor één glas een fles open te trekken en meer wil ik eigenlijk niet drinken ivm bv. Ik neem dan maar een Martini :9.

Amsel, ik heb er een app voor :+. Het scheelt ook wel als je in maanden gaat tellen straks.

Ik werd zowaar weer eens wakker met stuwing :o :D
Kuiken had gisteren trouwens super goed mee gegeten met de pot: frietjes (voor hem zelfgemaakte uit de oven) en erwtjes. Het was de eerste keer waarvan ik zeg: hij heeft echt een avondmaaltijd gehad O+.

Kennen jullie btw deze site al: www.kokenvoormijndochter.nl? Ziet er leuk (een lekker :Y) ) uit!
KuikenGuppy
pi_144948410
:O zo, goedemorgen. Heb nog wel lekker geslapen en baby was om kwart over 7 wakker en peuter ook.
'Mama ik heb heeeeeel lang geslaapt, ik wil niet meer slapen en Oli ook niet'. He, jammer :')

Wat een leuke site burdie! Die kende ik nog niet.
Tralalalaaa
pi_144948517
Wij mochten uitslapen. :) Scheelde dat de kleuter uit logeren is (die nodigt zichzelf bijna elke week uit bij mijn zusje O+ ). Anders stond die om 7 uur naast ons bed.
pi_144948649
Ik kreeg om half 5 het verzoek Stip weer in zn eigen bed te leggen ipv tussen ons in en daar werd hij wakker van :O Naast de 4 andere keren ervoor natuurlijk, waardoor hij tussen ons in lag. Maar hij heeft wel van half 8 tot 10 heerlijk geslapen, dus wij hebben lekker bankgehangen :) Hij is ook zo heerlijk beweeglijk in bed dat hij regelmatig half bij mij ligt vanuit zn cosleeper ledikant :')

Wat is Tom leuk! Dat 'food, mine!' is heel herkenbaar hier... Hij heeft gisteren voor het eerst brood gegeten en hij werd erg blij dat hijj het zelf in zn mond kon stoppen itt al die glibberige troep die ik hem geef en dus ging zo ongeveer alles tegelijk erin :') En hij werd erg boos toen ik hem maar 1 stukje per keer aanbood.

En je drie kinderen Nikki! Ik heb het idee dat S. op jou lijkt, klopt dat? En T. snapt het volgens mij niet helemaal :D

Nog wat kunnen slapen Franny?

Amsel, herkenbaar idd :D Ik keek soms op mn ticker. Nu hou ik ook alleen maanden bij en vandaag is het precies 6 maanden! *O*
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:55:19 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144948714
Stip een half jaar *O*.

Hoe doen jullie dat 's avonds met een baby eigenlijk? Wij eten altijd relatief laat, daarna gaat kuiken in bad, drinken en naar bed. Soms wordt hij dan 's nachts nog wakker, maar soms ook 'pas' om half zes. Dan voed ik hem en slaapt hij nog een uur of twee verder tot we opstaan.
Ik heb het idee dat veel anderen hun baby wat vroeger avondeten geven (en op bed leggen) en dan in de avond nog even voeden (de zogenoemde 'laatste voeding')?
KuikenGuppy
pi_144948771
Hij gaat hier eigenlijk gewoon naar bed als hij moe is en begint dan vanzelf aan een lang slaapje. Soms is dat om half 8 en soms om 9 uur. Als we bezoek hebben vaak pas als die weg zijn, want eerder krijg ik hem dan echt niet in slaap :') En als hij vroeg slaapt wordt hij meestal vanzelf nog een keer dusdanig wakker dat hij niet meteen weer doorslaapt met een speen, maar echt een fles wil. Als hij laat naar bed gaat valt hij in slaap door de fles.

Ik ben meestal pas rond half 7/7 uur thuis als ik werk, dus wij eten ook laat. Stip krijgt dus ook iets eerder zn hapje. Maar de afgelopen twee dagen kwam het elke keer niet goed uit, waardoor hij weer even alleen flessen had.
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:03:45 #18
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144948775
S. is de nacht goed doorgekomen. Maar ze zit niet goed in haar vel. Maar zien nu duidelijk de reactie dus we hoeven haar geen koemelk meer te geven *O*

Ze eet rond 17:00 haar avond eten en de laaste fles om 19:00. En dan tussen 7 en 8 in de morgen weer.

Stip een half jaar *O* *O*
pi_144948862
Tegen 20 uur voeden en slapen en dan tussen 6-7 uur wakker is meestal het ritme hier.
Ik moet alleen nog leren eerder te gaan slapen om brakheid te voorkomen :')

Coco wat een lekker spekkie en die beentjes O+
Donderdag kan ik weer vergelijken ofde heren nog synchroon lopen :+

Nikki hoe is t met de snotneusjes?

Franny je had het kennelijk nodig je slaapje!
pi_144949083
T en S gaan rond 19:00 uur naar bed en slapen dan klokje rond tot 7:00 de volgende ochtend.

Dot geen idee of S veel op mij lijkt. In het begin was het heel duidelijk een kopie van mij, maar ik vind 'm wel wat veranderd. Ik zal eens kijken of ik mijn babyfoto's kan vinden. :)
Geef je stip al brood, als in echte stukjes brood met roomboter ofzo? Ik weet dat het mag maar ik durfde eigenlijk nog niet zo goed.

Bubsel fijn dat het een goede nacht was.

S heeft net een paar slokjes van mijn jus d'orange gedronken. Hij bleef maar 'vragen' om meer, maar eigenlijk is sinaasappel nog een no-go dus helaas voor S bleef het bij 2 slokjes.
pi_144949179
Yay halfverjaardag voor stip *O* gaat snel he?

Hier zou ik met kids rond 17 uur thuis kunnen zijn, maar ik haal ze pas op rond 17:30, omdat B nog een slaapje doet einde van de dag.
Hij wil inmiddels dus ook per se rond 18 uur een fles. Proberen er nog wat groente in te stoppen en halen hem even uit bed voor een papfles rond 22:30.
Het liefst zou ik hem dus om 18uur avondeten geven en papfles vlak voor hij naar bed gaat. Maar dat komt vanzelf :)

Broodeten kan gewoon hoor Nikki, hier heeft manlief hem gisteren aardig wat brood gevoerd en dat ging prima.
pi_144949296
Ik mis trouwens het zwangerzijn in de zin van:
Ik heb het weer koud!
Sjeetje, zo warm als ik het had en zo blij ik er mee was, is nu de kou weer ingetreden in mijn lichaam. Weet ineens weer wat koude voeten zijn en hoe een dubbel dekbed aanvoelt :D
pi_144949310
Iedereen bedankt voor de felicitaties gisteren.
Gisteren riep ik steeds, OH vorig jaar om deze tijd toen..... :')

Vandaag vieren we zijn verjaardag pas echt.

Bedankt allemaal en tot in het volgende topic, waar ik ook weer trouw zal mee lezen en proberen te posten :)
pi_144949442
Aaah Coco! Wat een leuke foto's. Dan wil ook wel snel een tweede baby. :)

Gefeliciteerd nog Ymme!

Wij eten hier als echte burgermannen om zes uur. Nadat M. naar bed is gaan de laptops weer open en werken we nog een paar uur. Ze slaapt van zeven tot kwart over zes. Mag van mij nog wel driekwartier langer, maar dat krijgen we ook niet als we haar later naar bed brengen.

Ik ben net pas wakker en ik lag er om half negen al in. O+
pi_144949802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:44 schreef Dot. het volgende:

Amsel, herkenbaar idd :D Ik keek soms op mn ticker. Nu hou ik ook alleen maanden bij en vandaag is het precies 6 maanden! *O*
Gefeliciteerd!

En Ymme ook nog :)
pi_144950560
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
T en S gaan rond 19:00 uur naar bed en slapen dan klokje rond tot 7:00 de volgende ochtend.

Dot geen idee of S veel op mij lijkt. In het begin was het heel duidelijk een kopie van mij, maar ik vind 'm wel wat veranderd. Ik zal eens kijken of ik mijn babyfoto's kan vinden. :)
Geef je stip al brood, als in echte stukjes brood met roomboter ofzo? Ik weet dat het mag maar ik durfde eigenlijk nog niet zo goed.

Bubsel fijn dat het een goede nacht was.

S heeft net een paar slokjes van mijn jus d'orange gedronken. Hij bleef maar 'vragen' om meer, maar eigenlijk is sinaasappel nog een no-go dus helaas voor S bleef het bij 2 slokjes.
Nee, gewoon alleen brood zonder iets. Heb van dat hele lichte bruin brood gehaald en hij sabbelt er lekker op :)
pi_144951801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 03:08 schreef Amsel het volgende:
Ben ik een ontaarde moeder als ik nu al niet meer weet hoe oud m'n kind is? We waren vandaag naar een bruiloft en heel veel mensen vroegen hoe oud ze is. Dus ik heb iedereen heel trots verteld dat ze 8 weken is maar het is nog maar 7 :') :@
Ah joh, dat wordt toch op een gegeven moment ook niet meer te doen, het aantal weken. Ik rond het meestal af naar maanden bij Tom.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
:W En toen waren er twee jongetjes wakker. S van de snot en tandjes en T van S. Flesje gemaakt en nu liggen ze weer. Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Coco die T is al bijna groter dan S. :D Kijk die beentjes dan, om op te eten! O+
En, hebben ze nog wat geslapen? T. is ook snotterig en ziekjes, heeft 39 graden koorts. Niet heel spannend, maar duidelijk niet helemaal ok.

Hij heeft lekkere spekbenen, ja :D O+ De foto vertekent wel hoor! Hij is groot, maar niet zó groot :P Heeft nu maatje 74. In truien koop ik 80 want daar groeit hij toch wel in :P

Burdie, hoera voor de echte avondmaaltijd *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:44 schreef Dot. het volgende:
Wat is Tom leuk! Dat 'food, mine!' is heel herkenbaar hier... Hij heeft gisteren voor het eerst brood gegeten en hij werd erg blij dat hijj het zelf in zn mond kon stoppen itt al die glibberige troep die ik hem geef en dus ging zo ongeveer alles tegelijk erin :') En hij werd erg boos toen ik hem maar 1 stukje per keer aanbood.

Ja, één stukje per keer! Dat is toch ook niets! :+ :D

Een half jaar alweer! Hier vandaag precies 5 maanden, ontdekte ik net :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:
Hoe doen jullie dat 's avonds met een baby eigenlijk? Wij eten altijd relatief laat, daarna gaat kuiken in bad, drinken en naar bed. Soms wordt hij dan 's nachts nog wakker, maar soms ook 'pas' om half zes. Dan voed ik hem en slaapt hij nog een uur of twee verder tot we opstaan.
Ik heb het idee dat veel anderen hun baby wat vroeger avondeten geven (en op bed leggen) en dan in de avond nog even voeden (de zogenoemde 'laatste voeding')?
Toen Saar echt avondeten kreeg, was dat gewoon gelijk met ons (rond 18u), en die kreeg dan nog een papfles voor ze echt ging slapen.

Tom gaat gewoon na zijn laatste fles (rond 21-22u) naar bed.

Bubs, fijn dat het van de koemelk nu duidelijk is!

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik moet alleen nog leren eerder te gaan slapen om brakheid te voorkomen :')
Ik ging vannacht om 1:30u slapen. Omdat het kon. Vanochtend had ik er een beetje spijt van :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef BlueEyes het volgende:
Coco wat een lekker spekkie en die beentjes O+
Donderdag kan ik weer vergelijken ofde heren nog synchroon lopen :+
Ja, ik heb alleen geen idee wat hij nu weegt. Ik geloof dat hij in oktober weer moet. Met 4 maanden woog hij 8,5kg, dat is het laatst bekende gewicht.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ik mis trouwens het zwangerzijn in de zin van:
Ik heb het weer koud!
Ik mis dat ik mijn buik nooit hoefde in te houden en me niet druk hoefde te maken om aftekenende kleding. Heerlijk vond ik dat :D
pi_144952522
haha coco vooral dat laatste is herkenbaar... toen was ik zwanger, Nu weer gewoon dik.... :')

wat is tom een lekker ding zeg O+

mn meisje heeft n beetje een snotneus, en moet hoesten, niet heel erg maar dr geknor hield mij wel wakker, verder is ze gewoon vrolijk en blij. heb al wel neusspray en zo'n neuspompje gehaald voor t geval dat.
maar wat ik mij afvroeg, mag ze dan wel dr prikjes als ze verkouden is?
S. 2014
J. 2016
pi_144952922
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
haha coco vooral dat laatste is herkenbaar... toen was ik zwanger, Nu weer gewoon dik.... :')

wat is tom een lekker ding zeg O+

mn meisje heeft n beetje een snotneus, en moet hoesten, niet heel erg maar dr geknor hield mij wel wakker, verder is ze gewoon vrolijk en blij. heb al wel neusspray en zo'n neuspompje gehaald voor t geval dat.
maar wat ik mij afvroeg, mag ze dan wel dr prikjes als ze verkouden is?
Ja hoor :Y Maar je kunt het ook altijd even ter plekke bij het CB checken :)
pi_144955156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik mis dat ik mijn buik nooit hoefde in te houden en me niet druk hoefde te maken om aftekenende kleding. Heerlijk vond ik dat :D
Ooh ja nu zitten geeft een extra ribbel en muffintop :')
pi_144955282
Leuk om over al die ritmes te lezen! Hier bepaalt A. het ritme nog gewoon, ze is zo klein dat daar nog geen structuur in zit. We eten meestal laat, ik heb om 18:00 echt nog geen honger.

En ik zag leuke foto's, wat een toffe kinderen produceren jullie toch O+ die mooie tweeling van Nikki met L. en het olijke tweetal van Co, super!

Gisteravond hadden we hier een drama-avond :{ huilen, huilen en niks was goed. Badje niet, mamma niet, pappa niet, borst niet. Krampjes? Ik weet het niet, ze wilde uiteindelijk toch ook wel weer graag aan de borst. Het was gokken en troosten en met mijn hormonen die nog wel erg werken vond ik het zo moeilijk om kalm te blijven en niet mee te gaan huilen :@ Pff. Gelukkig was om 1:00 alles rustig en sliep ze tot 5:30 en daarna nog van 7:00 tot 9:00, dus ik heb weer wat slaap gepakt. Manlief niet, dus die loopt lekker met de wallen tot op z'n schoenen :') . Gezellig, ook.

Straks maar eens oefenen met de draagdoek, kijken of dat wat troost biedt als we weer zo'm avond hebben.

Ohja en haar navelstompje viel er vanmorgen af bij het luier verschonen *O*. Dus toch prima, fijn ook dat die geur nu weg is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 14:55:39 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:25:12 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144956213
Lekker op een toastje doen vanavond Razz, heel gezond ;).

Lastig he, dat ze niet kunnen aangeven wat er nou precies is.
KuikenGuppy
pi_144956221
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:
Stip een half jaar *O*.

Nu ik weer aan het werk ben en I naar het kdv gaat, is het ritme hier wat vervroegd. En als ik wil dat ze tijdens het avondeten er lekker bij kan zitten en ook een beetje meedoet, moeten we niet te lang wachten. Als ze te moe wordt, gaat dat niet meer.
Ik heb afgelopen week ontdekt dat dit het beste werkt momenteel:
rond 18.00 eten. Dan eet I dus - op haar eigen manier :+ - ook een hapje mee.
18.30- 18.45 nog een beetje spelen/met ons knuffelen, dan: tandjes poetsen, verschonen. slaapzakje aan.
19.00 - 20.00 borstvoeding en beetje in slaap komen
20.00 naar bed.
Dan slaapt ze tot 7.00 / 7.30 ongeveer. Soms komt ze voor een voeding rond 4 of 5 uur, maar de afgelopen week sliep ze steeds door.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144956291
Goed idee, Razz, om de draagdoek uit te gaan proberen. Lastig is het he, als ze zo huilen en je weet niet precies wat het is. Ik gok op krampjes, dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Heb je ook geprobeerd om haar om je arm te leggen en dan wat over haar buikje te aaien. Deze houding?

zaterdag 27 september 2014 @ 15:31:57 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144956371
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:28 schreef Franny_G het volgende:
Goed idee, Razz, om de draagdoek uit te gaan proberen. Lastig is het he, als ze zo huilen en je weet niet precies wat het is. Ik gok op krampjes, dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Heb je ook geprobeerd om haar om je arm te leggen en dan wat over haar buikje te aaien. Deze houding?

[ afbeelding ]
Hahaha! Ik realiseer me net dat ik de eerste keer toen ik die foto zag dacht: ja maar ik heb niet zo'n belachelijk grote baby.
En nu i kuiken echt wel een stuk groter al. :P
KuikenGuppy
pi_144956577
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:28 schreef Franny_G het volgende:

[ afbeelding ]
Yep, geprobeerd. Hielp een minuutje :') . Maar hij staat genoteerd voor de volgende keer!
pi_144956687
Ah, ja, soms helpt niets. ;( .
Ik had trouwens ook dat ik, als I echt zoveel last van krampjes had dat ze maar bleef huilen, dat ik mee wilde gaan huilen. En dat had ik dan al na een half uurtje of zo. :@ . Dan sprong mijn vriend altijd in. Het klinkt raar, maar het went dus wel (of: je hormonen worden minder). Als ze nu af en toe nog zo verdriet heeft van krampjes blijf ik over het algemeen juist rustiger dan mijn vriend.
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:54:38 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144956800
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:41 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yep, geprobeerd. Hielp een minuutje :') . Maar hij staat genoteerd voor de volgende keer!
Hoi Razz! :W

Fijn dat het stompje er af is want die geur... :X. Hier was ie er (thank God) vorige week zaterdagavond al af. Ik werd echt een beetje misselijk van die geur :@. Leuk om te lezen dat het bij jullie ook lekker loopt, mijn S en jouw A zijn bijna net zo oud tenslotte! Oh, en krampjes ;(. Zo zielig he. Wij hebben een avond gehad (5e dag denk ik) waarbij ze veel clusterde (van 22:00 tot 02:00), daarvan krampjes kreeg, moest spugen, en daardoor weer wilde drinken ;(. Ik kan nu rustiger blijven dan bij E.

Hier ook nog zeker geen ritme in de zin van 'zo laat gaat ze naar bed', ze slaapt nog zo'n beetje de hele dag bij ons in de buurt. Als wij naar bed gaan gaat ze mee. Het ritme dat er wel is, is dat van de voedingen. Ze wil om de 3 uur drinken, soms zelfs op de minuut af :'). Soms ook eerder of ('s nachts wat later maar overall echt om de 3 uur. Tussendoor slaapt ze! Nachten gaan dan ook prima. Ze is mega lief, rustig en tevreden :).

Zijn er hier ervaringen met het 2x niet helemaal slagen van de gehoortest aan 1 kant? Ik vermoed -best sterk- dat er oorsmeer in de weg zit (en het apparaat deed de laatste x ook raar volgens die vrouw :') ) maargoed, we gaan nu wel voor vervolgonderzoek. Gelukkig ging het andere oor in 1x goed.
pi_144957103
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zijn er hier ervaringen met het 2x niet helemaal slagen van de gehoortest aan 1 kant? Ik vermoed -best sterk- dat er oorsmeer in de weg zit (en het apparaat deed de laatste x ook raar volgens die vrouw :') ) maargoed, we gaan nu wel voor vervolgonderzoek. Gelukkig ging het andere oor in 1x goed.
:Y Bij Tom was dat ook. Eerste keer waarschijnlijk oorsmeer, tweede keer verkouden.
Dat uitgebreidere onderzoek ging vervolgens prima. Duurt wel een stuk langer en ziet er indrukwekkender uit.

SPOILER
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:17:45 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144957261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:Y Bij Tom was dat ook. Eerste keer waarschijnlijk oorsmeer, tweede keer verkouden.
Dat uitgebreidere onderzoek ging vervolgens prima. Duurt wel een stuk langer en ziet er indrukwekkender uit.

SPOILER
Ah, dat ziet er zeker een stuk indrukwekkender uit ja :o (al vond Tom van niet zo te zien O+). Thanks voor de foto :), dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

Pff, ik had nog geen 'kraamtraan' gelaten totdat die test gister weer niet lukte ;(. De eerste keer zei die vrouw dat ze veel oorsmeer zag maar dit is er niet uitgehaald. Ik vermoed dus dat het gewoon verder in de gehoorgang is gedrukt maar goed. Hopelijk is het dat ook echt
pi_144959423
k heb net mn bevaltopic teruggelezen... :'( O+
S. 2014
J. 2016
pi_144959533
Oww sielug, Razz! Wij hebben rond dag 8 ook zo'n nacht gehad. Ik zou nu nog steeds niet kunnen zeggen wat het nu was. Aai over jullie bolletjes!

Shit, Soesa. Stom oorsmeer. :( Het komt vast goed.Wanneer is het vervolgonderzoek? Ik hoop een beetje snel!
pi_144959707
Jeej, de baby's van Razz en Soesa nu zonder stinkend stompje *O*

Soesa, komt vast goed met dat vervolgonderzoek :*

Leuke foto's Nikki en Coco! O+ broertjes & zusjes samen zijn zo lief O+ ik hoopwil later ook een broertje of zusje voor F. O+

Vandaag heeft F voor het eerst een koe gezien :+
SPOILER
pi_144959759
Krampjes zijn echt zoooo niet tof :( jammer dat dat er de eerste maanden bij hoort :{

Ermahgerd m'n baby van 4 maanden draait zich om.

SPOILER
Tralalalaaa
pi_144960807
Krampjes (wie heeft bedacht dat het krampjes zijn?? keiharde kramp gewoon!) zijn de hel :{ Hebben ons heel wat slapeloze nachten en tranen (ook van mij ja) gekost. We zijn er nog steeds niet vanaf, maar het wordt langzaam beter. Voor ons is de draagdoek echt de magische oplossing. Kind in de draagdoek, pink in haar mond, rondlopen en -hupsen en binnen een paar minuten is ze stil. Uit de draagdoek is weer krijsen, dus ik ga regelmatig met baby aan me vastgeknoopt naar bed. Dan slaap ik half zittend in de kussens. Niet ideaal, maar wel de enige manier om wat slaap te pakken tijdens zulke nachten.
pi_144962072
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:41 schreef Amsel het volgende:
Krampjes (wie heeft bedacht dat het krampjes zijn?? keiharde kramp gewoon!) zijn de hel :{ Hebben ons heel wat slapeloze nachten en tranen (ook van mij ja) gekost. We zijn er nog steeds niet vanaf, maar het wordt langzaam beter. Voor ons is de draagdoek echt de magische oplossing. Kind in de draagdoek, pink in haar mond, rondlopen en -hupsen en binnen een paar minuten is ze stil. Uit de draagdoek is weer krijsen, dus ik ga regelmatig met baby aan me vastgeknoopt naar bed. Dan slaap ik half zittend in de kussens. Niet ideaal, maar wel de enige manier om wat slaap te pakken tijdens zulke nachten.
herkenbaar... zonder draagdoek maar met kind op mn borst en n pink in dr bakkes..

wanneer gingen jullie n ritme creeren? saar krijgt om de 5 uur n fles, en slaapt tussendoor overal... op mij, in de box, in de wipper maar zelden in bed... en s'nachts slaapt ze naast mij in de wagenbak .. maar ze heeft dus geen echte bedtijd... is dat heel raar?

en dat voor iemand die heel duidelijk was in de zwangerschap.. slapen doe je in bed.... :@
S. 2014
J. 2016
pi_144962381
Zo gaat 't hier nog steeds ;) :@ (ook op de opvang trouwens, ze dondert overal en nergens in slaap...alleen 's avonds niet). Ok, wel een logica in handelingen, maar moeilijker om consequent te zijn vanwege oudste met school/vriendinnetjes en dergelijke.
pi_144962501
Die ritme kwam vanzelf. Rond een week of 11 was die hier er ineens. Wel fijn, want dan kan je via de klok weten of het honger of slaap is :)
pi_144962616
Hier is er pas vanaf zeven maanden echt een duidelijk ritme. Daarvoor was er wel een duidelijk dag/nacht ritme, dus ze sliep al snel goed door. Maar overdag was dat ritme er niet.
pi_144962687
Maar als ze om de 5 uur eet, en verder slaapt, vind ik dat wel al echt een ritme eigenlijk..? De mijnes eet wanneer het haar uitkomt, en daar is geen peil op te trekken. Ze hangt heel de avond aan de borst vaak, en gaat dan tegelijk met ons naar bed (tussen 22 en 23). 's Nachts vaak rond 3-4 wakker en dan om 6-7 uur weer. Overdag slaapt ze soms 2x 4 uur achter elkaar met een uurtje eten en spelen ertussen. Soms slaapt ze 3x10 minuten enis ze verder wakker.
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:17:27 #51
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144963825
Al best snel. Maar ze sliep al direct goed in haar wiegje alleen.
Heb geen tips helaas.
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:24:39 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144964133
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

herkenbaar... zonder draagdoek maar met kind op mn borst en n pink in dr bakkes..

wanneer gingen jullie n ritme creeren? saar krijgt om de 5 uur n fles, en slaapt tussendoor overal... op mij, in de box, in de wipper maar zelden in bed... en s'nachts slaapt ze naast mij in de wagenbak .. maar ze heeft dus geen echte bedtijd... is dat heel raar?

en dat voor iemand die heel duidelijk was in de zwangerschap.. slapen doe je in bed.... :@
Wat voort ritme zou je willen? Je kan natuurlijk beginnen met Saar wakker maar slaperig in haar bedje te leggen zo af en toe. Blijf in de buurt en wacht af of het haar zelf lukt daar in slaap te vallen. Lukt het niet dan probeer je het een andere keer weer.

Bij E.lin kwam het ritme van 2 slaapjes per dag op een 'vast' tijdstip in haar eigen bed rond de 4/5 maanden. Daarvoor sliep ze nog voornamelijk bij ons, in de draagzak, auto of heel af en toe in haar bedje.

S.uze ligt nu (10 dagen :D) bij ons te slapen of op het voedingskussen (met hoes eromheen). Alleen in haar wiegje wil ze nog niet, hoeft ook helemaal nog niet van ons btw.
pi_144964762
Hier slapen de jongens overal niet, behalve in hun bedje en sporadisch in de wandelwagen. Zelfs in de auto slapen ze niet, vast bang dat ze tractors of bomen waar we langskomen missen ofzo. :+ Ik moet er wel bij vertellen dat ik vanaf dag één heel strikt ben geweest m.b.t. slapen. Zo is een box of het vloerkleed bij ons om te spelen en zodra ik vermoeidheidssignalen zie breng ik ze naar bed.
Vaak slapen ze zodra ze in bed liggen binnen 5 minuten, terwijl ze als ik ze in de box had laten liggen gewoon nog hadden liggen spelen. En in het enkele geval dat ze gaan huilen in bed, ga ik ervan uit dat ze gewoon nog niet moe zijn en dan neem ik ze nog even bij me beneden en probeer ik het afhankelijk van hoe het gaat een half uurtje later opnieuw.

Verder was overigens het ritme de eerste 5 maanden ver te zoeken, maar ik moet ook zeggen dat ik nergens op heb aangestuurd. Ik volg(de) de jongens en dat werkt(e) prima. Het enige ritme wat er wel heel snel was, dat was dag/nacht ritme. Eigenlijk ging dat vanaf de geboorte al gelijk heel goed.
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:45:04 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144964936
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier slapen de jongens overal niet, behalve in hun bedje en sporadisch in de wandelwagen. Zelfs in de auto slapen ze niet, vast bang dat ze tractors of bomen waar we langskomen missen ofzo. :+ Ik moet er wel bij vertellen dat ik vanaf dag één heel strikt ben geweest m.b.t. slapen. Zo is een box of het vloerkleed bij ons om te spelen en zodra ik vermoeidheidssignalen zie breng ik ze naar bed.
Vaak slapen ze zodra ze in bed liggen binnen 5 minuten, terwijl ze als ik ze in de box had laten liggen gewoon nog hadden liggen spelen. En in het enkele geval dat ze gaan huilen in bed, ga ik ervan uit dat ze gewoon nog niet moe zijn en dan neem ik ze nog even bij me beneden en probeer ik het afhankelijk van hoe het gaat een half uurtje later opnieuw.

Verder was overigens het ritme de eerste 5 maanden ver te zoeken, maar ik moet ook zeggen dat ik nergens op heb aangestuurd. Ik volg(de) de jongens en dat werkt(e) prima. Het enige ritme wat er wel heel snel was, dat was dag/nacht ritme. Eigenlijk ging dat vanaf de geboorte al gelijk heel goed.
Gaven jouw jongens al zo snel duidelijk vermoeidheidssignalen af? Het is hier nu gewoon drinken aan de borst en dan in een melkcoma vallen voor de komende 3 uur :D :'). Dag-en nachtritme is hier gewoon gelijk aan elkaar, ben benieuwd wanneer ze wat wakkerder wordt :)
pi_144965161
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:45 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Gaven jouw jongens al zo snel duidelijk vermoeidheidssignalen af? Het is hier nu gewoon drinken aan de borst en dan in een melkcoma vallen voor de komende 3 uur :D :'). Dag-en nachtritme is hier gewoon gelijk aan elkaar, ben benieuwd wanneer ze wat wakkerder wordt :)
In de eerste maand sliepen ze vaak al tijdens de fles en dan legde ik ze nadat ze hadden geboerd in bed om daar verder te slapen. En vanaf dat ze ongeveer een maand waren gaven ze heel duidelijk signalen af, vooral gapen en in de oogjes wrijven. En nu is dat gapen, oogjes wrijven en "jammeren".
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:52:57 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144965254
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

In de eerste maand sliepen ze vaak al tijdens de fles en dan legde ik ze nadat ze hadden geboerd in bed om daar verder te slapen. En vanaf dat ze ongeveer een maand waren gaven ze heel duidelijk signalen af, vooral gapen en in de oogjes wrijven. En nu is dat gapen, oogjes wrijven en "jammeren".
Ja, vanaf een maand idd. Dat herken ik nog wel van E.

Ik durf S nog niet echt alleen in bedje boven te leggen eigenlijk. Ze spuugt ook nog wel eens zonder geluid en dat vind ik een beetje eng.
pi_144965397
Ik ben blij te lezen dat het niet verkeerd is zoals t nu gaat... we leggen haar idd vaak in dr bedje maar daar wil ze 9vd 10 keer gewoon niet slapen, maar in de wagenbak naast mama wel...
en nu ligt ze ook op mij te slapen, en nu ze zo snotterig is vind ikdat ook niet erg
S. 2014
J. 2016
pi_144965428
Hier had beebje al vrij snel een dag/nacht ritme. Overdag was het in het begin nog erg zoeken, we leggen haar nu bij het zien van vermoeidheidssignalen meteen in haar eigen bed, dat werkt vooralsnog prima :Y Beebje slaapt overigens vanaf het begin in haar eigen kamertje, dat gaat gelukkig goed! Verder slaapt ze in de box, in de auto maar het liefst lekker bij papa of mama in de draagdoek O+
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:01:43 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144965642
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben blij te lezen dat het niet verkeerd is zoals t nu gaat... we leggen haar idd vaak in dr bedje maar daar wil ze 9vd 10 keer gewoon niet slapen, maar in de wagenbak naast mama wel...
en nu ligt ze ook op mij te slapen, en nu ze zo snotterig is vind ikdat ook niet erg
Herkenbaar ja! En echt, op een gegeven moment leert ze het wel hoor! Als ze er aan toe is :). Mijn kinderen zijn ook plakkers (als is Suus een iets mindere plakker) en ik geniet er van. Ivm mijn peutertje ga ik er bij S wel iets eerder en actiever achteraan om haar rustig in eigen bedje te laten slapen. Niet alleen voor haar eigen rust maar ook voor de 1 op 1 tijd met E. Bij E hebben we ons erin berust en zijn we volledig meegegaan in haar behoeftes. Bij oma en op het KDV sliep ze gewoon in een bedje btw!
pi_144965739
Ik snap dat je haar niet graag alleen laat Soesa, met spugen zou ik dat ook eng vinden. Bij ons begon S na twee weken te spugen (veel, want hij had een maagvernauwing) en dat vond ik toen ook een beetje eng.

Oh en ook wat Soesa zegt, L weet dat het als de broertjes op bed liggen L-tijd is. :) En verder zijn slapende kindjes in dezelfde ruimte als een 24/7 kletsende kleuter ook niet handig. :+

GM, grappig hè hoe je soms dingen toch heel anders doet dan dat je je van tevoren had voorgesteld. :)
pi_144965942
Ik had vandaag met meneer wel behoefte aan een slaapmoment.
Vanaf 10.30 niet meer geslapen.
2x 10 minuten en 1x 20 minuten is het vandaag geworden.
Met het gevolg een over de huppel jongetje dat zo 'op' was dat jammeren en huilen en niets meer goed was. En dan vervolgens nog niet toe willen geven.
Zo zielig om hem te zien vechten tegen de slaap en zichzelf vooral.
Niks missen is het motto.
En dit is bijna dagelijks zo, maar dan zijn de slaapjes nog wel richting 45 minuten.
Hoop morgen op een betere dag voor hemzelf.
pi_144966244
Maxi maakt nooit een indruk dat ze jaloers is oid, alleen vraagt ze de laatste tijd vaker of ze ook bij mij op schoot mag enzo. Dus als mini op bed ligt gaan we lekker uitgebreid knuffelen ;)

Mini slaapt hier nog steeds hazeslaapjes overdag, soms een uitschieter maar over het algemeen die 45 minuten. Snachts gaat dat beter.
Wel is het zo dat ik haar savonds echt niet wakker in haar bedje kan neerleggen want dan is het echt heel hard huilen, dus valt ze naast mij aan de borst in slaap. Ik sluip dan weg als ze goed diep slaapt (wel even kussens enzo om haar heen voor het geval dat) en als ik dan ga slapen kan ik haar oppakken en in haar bedje leggen. Dat moet wel met uiterste voorzichtigheid anders is ze weer wakker :')
Ik vraag me af wanneer dat omslagpunt is, dat ik haar dan wel gewoon lekker in haar bedje neer kan leggen en dat ze wel gewoon gaat slapen. Weet niet meer hoe oud maxi was eerdat dat kon.
Vind het echt niet erg om haar in slaap te voeden hoor (want ik lig dan toch ook lekker) maar als ik dan savonds weg ben dan maak ik me druk of ze dan wel of niet gaat slapen. Dus over het algemeen ga ik gewoon maar niet weg in de avond, of pas eventjes als zij al slaapt.
Tralalalaaa
pi_144966300
Oh en BlueEyes, herkenbaar! Mini wil gewoon niks missen inderdaad!
Was vandaag ook drama met slaapjes...
Tralalalaaa
pi_144966396
Blue dat is inderdaad wel heel weinig. -O- En ook zo sneu voor hemzelf. Morgen hopen op een betere dag.
pi_144966413
En ik wilde net zeggen:
TAP hoe herkenbaar :')

Ik voed hem ook in slaap en dan heeeeel voorzichtig wegleggen.
En met pech wordt hij wakker en kan ik opnieuw beginnen.
pi_144968640
Nouja, dat. Net werd ze wakker dus ik lig nu weer te voeden.
Tot gisteren lag ze nog in de puckababy, maar omdat ze vanaf vandaag naar haar buik kan draaien durf ik dat niet meer aan. Maar ze slaapt toch onrustiger met haar armen uit de slaapzak... Nouja, het had er toch een keer van gekomen he ;)
Tralalalaaa
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:07:22 #67
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144968647
Als ik die slaap perikelen zo lees, wat ben ik dan gezegend met mijn moppie!
Sterkte allemaal :*

De kraamweek heeft ze overdag in de box en bij ons geslapen (op de borst) en in de nachten in haar eigen bedje! Na 2 weken hebben we dat doorgezet naar alleen haar eigen bedje, waar tot op de dag van vandaag geen problemen mee zijn! Ze slaapt ook goed in de auto en elders :)

Ik had net ff een gniffel momentje met de overburen, we kennen ze als buren maar niet persoonlijk!

SPOILER
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_144969455
Rijst je spoiler. _O-
pi_144969501
_O- misschien houden ze wel van kijkers... :P :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_144969653
Waren ze zelf niet meer in de kamer? Dan geeft het in elk geval geholpen! :P
pi_144969697
Rijst :D

F slaapt hier trouwens vanaf dat wij thuis kwamen in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje.
De eerste dagen nog wel eens na een voeding bij ons, maar dat was ook al binnen een week eraf.
Slapen in de box ben ik sinds de afgelopen 2 weken eruit aan het halen, als hij moe is of gaat wrijven en jengelen is het bedje. Alhoewel zo'n dag als vandaag de verleiding groot is hem in de box te laten slapen (overigens niet gedaan)
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:56:17 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144969787

GM, een ritme komt idd vanzelf. En dan verandert het weer, en dan weer... ;).

Kuiken wil nauwelijks nog in de box slapen, die slaapt tegenwoordig of bij mij, of in zijn eigen bed. Vanmiddag hadden we tijdens een lange wandeling eindelijk weer eens dat hij in de wandelwagen wilde slapen. Ik denk dat het een fase is ;).

Vanavond heeft hij trouwens weer heel lekker gegeten O+. Zo fijn als het lekker loopt O+.
KuikenGuppy
pi_144974893
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:56 schreef Burdie het volgende:

GM, een ritme komt idd vanzelf. En dan verandert het weer, en dan weer... ;).

Kuiken wil nauwelijks nog in de box slapen, die slaapt tegenwoordig of bij mij, of in zijn eigen bed. Vanmiddag hadden we tijdens een lange wandeling eindelijk weer eens dat hij in de wandelwagen wilde slapen. Ik denk dat het een fase is ;).

Vanavond heeft hij trouwens weer heel lekker gegeten O+. Zo fijn als het lekker loopt O+.
Fijn Burdie O+

En alles is een fase, helaas weet je alleen nooit hoelang die duurt :s)
  zondag 28 september 2014 @ 07:28:09 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144974910
Haha ja ;)

Goedemorgen trouwens allemaal *O*

En zo niet, dan toch. Kijk maar:
http://diply.com/trendyjo(...)e-day-than-you/51339
KuikenGuppy
pi_144974939
Uit interesse, wasrom eillen jullie dat ze overdag in hun bed slapen?

Wij willen dat ze 's nachts in bed slaapt, maar verder maakt t me weinig uit. Vind het wel makkelijk als Ze overal kan slapen denk ik.
pi_144974963
Room, ik wil dat dingen duidelijk zijn voor de baby's en daarom houden we spelen en rusten gescheiden. En ik merk nu heel goed dat ze weten dat ze moeten slapen in bed. Vaak gaan ze zelfs al in slaaphouding liggen als ik nog bezig ben met het aantrekken van hun zak.
pi_144975014
Nou haar bedje is de enige plek waar ze overdag nog in slaap valt. Zou ik haar niet op bed leggen wordt er helemaal niet geslapen en dat is niet de bedoeling.
Mini heeft tot 8u vanochtend geslapen :) geen een keer wakker geweest vannacht, wow.
Maxi daarentegen wel, die had pijn aan haar plasser dus was veel huilen en uitvogelen hoe dat op te lossen om kwart over 12 snachts.
Uiteindelijk deed sudocrem het 'm, en ze mocht bij mij slapen. Ik geloof dat het kwart voor 2 was voordat we gingen slapen. Mini is nieteens wakker geworden door al het gehuil. Gelukkig maar, want maxi had echt even alle aandacht nodig.
En nu ligt maxi nog lekker te slapen terwijl mini net gedronken heeft en ligt te babbelen :)
Tralalalaaa
pi_144975548
B is nu al 4 uur wakker :o
Lijkt erop dat hij naar 2 slaapjes op een dag gaat vandaag.....Waar is mijn baby?!
pi_144975790
Wij hebben uitgeslapen en dat was wel nodig ook :O We waren gisteren op stap en de heenweg heeft meneer heerlijk geslapen anderhalf uur, maar de terugweg was hij het zo zat na een uur. Toch maar even gestopt, maar ja, we wilden toch eigenlijk wel gewoon naar huis, dus ik naast hem achterin, het Nijntje leest filmpje opgezet (_O_) en zo huis gehaald. Inmiddels was het 11 uur, maar was hij niet in slaap te krijgen, dus toch maar een fles. Werd hij om 4 uur hard huilend wakker en weer niet in slaap te krijgen, dus ik heb hem toen een fopfles gegeven (180/1) en weer gaan slapen. Na een uur weer hard huilend wakker, natuurlijk compleet doorgelekt, dus verschoond en even beneden gezeten tot hij weer rustig was. Weer naar bed, half 8 wakker met hongerrrr, dus nu een echte fles en toen sliep hij weer tot nu :O

Hij heeft gisteren voor het eerst een soepstengel op, zouden zijn darmen daar zo heftig op kunnen reageren?

Hier slaapt Stip ook alleen in bed en in de doek, maar dat is omdat alle andere plekken veel te interessant zijn. Wakker wegleggen is hier nog steeds niet aan de orde, want dan is het gegarandeerd huilen als het hem niet lukt in slaap te vallen. Al heeft hij nu gelukkig wel een fijne slaaphouding gevonden waar hij meteen inrolt als ik hem bijna in slaap weg leg :)
pi_144975866
Zou kunnen Dot. Hier merk ik bijna alle wisselingen in voedsel.
Overigens schijnen ze ook rond deze leeftijd te gaan dromen en kunnen daar ook onrustiger van slapen. Zeker met een drukke dag, merk ik dat terug in het slapen.
pi_144979533
Dot, darmpjes kunnen inderdaad heftig reageren op nieuwe dingen. T heeft wat gevoeligere darmen dan S en zeker in het begin was het soms 2 uur brullen nadat hij een hapje had gekregen. Dat gebeurde 3 keer achtereen en toen wist ik zeker dat het door de hapjes kwam. We zijn toen de hapjes voor T heel voorzichtig gaan introduceren. We zijn gestart met 3 hapjes en als het goed ging gaven we telkens een hapje meer. En nu lijkt T van nieuwe dingen geen last meer te hebben gelukkig.

Wij hebben vanmorgen een lange wandeling door de Amsterdamse waterleidingduinen gemaakt. Het was heerlijk weer en we hebben veel dieren gespot. Vooral herten, maar ook konijntjes en koeien. L vomd het geweldig. O+ En T en S vonden het gehobbel over de duinpaden wel ontspanmend, want ze hebben beiden even geslapen in de wagen.
  zondag 28 september 2014 @ 13:41:56 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144980047
Dat klinkt gezellig Nikki O+.
Het is ook te lekker weer om binnen te blijven :D.
(Zei zij die de keuken aan het poetsen is :') )
KuikenGuppy
pi_144980631
Poetsen kun je vanavond ook doen hoor Burd. ;)

Hier nog een paar foto's van de ontspannen mannen. :)

SPOILER
  zondag 28 september 2014 @ 14:10:01 #84
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144980743
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:41 schreef Burdie het volgende:
Het is ook te lekker weer om binnen te blijven .
(Zei zij die de keuken aan het poetsen is )
Ik ben ook flink aan het poetsen :D

Leuke foto's Nikki O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 28 september 2014 @ 14:10:39 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144980757
Awwwww O+
KuikenGuppy
pi_144980879
Ook ik zit binnen.....druk bezig om kussentjes te maken voor de tripptrapp van B. Zit nu een van zijn zus op, maar dat kleurt niet.......
pi_144981422
aaawh NIKKI O+

Ik zit op de bank, pestchagrijnig te wezen vanwege mn rugpijn.. echt schijtirritant en pijnlijk, voelt alsof mn ruggegraat de druk niet aankan...
Dinsdag staat dr n uitje dierentuin gepland maar geloof dat ik dat wel kan vergeten... :( ;(
S. 2014
J. 2016
pi_144987128
Ooh wat een leuke jongetjes heb jij Nikki O+

En GM, balen dat je nog steeds zoveel last hebt van je rug. Had je dat voor de zwangerschap ook?

Manlief is vandaag met beebje naar zijn vader. Ben ik nou ontaard als ik zeg dat ik het heerlijk vind om even alleen thuis zijn :@ Heb heel het huis weer eens goed gepoetst en zit nu even lekker te niksen. c_/
pi_144988060
Jeetje ik ben emotioneel incontinent .. net even een traantje weggepinkt bij die filmpjes van die monstertruck ;( ... Zullen je kinderen zijn hee

Sim nee joh, niet schuldig voelen! Is toch ook soms even lekker?

Ben afgelopen donderdag naar de osteopaat geweest. Resultaat: verschoven/scheef heiligbeen. Vandaar de klachten en pijn :( .. Hij heeft me even goed gekraakt en het voelt nu al zoveel beter. Maar helemaal weg is het nog niet.

GM ben je ook onder behandeling van een fysio of osteopaat? Kan die laatste je echt aanraden ^O^ .. Ja okay, op het moment dat je daar op de pijnbank ligt even wat minder. Maar nu een paar dagen later gaat het best goed ^O^

Nikkie je mannen helemaal zen O+

Mijn prullie lacht sinds een week of 2 en da's zo leuk O+ O+ O+

En kletsen! Ik moet de 'Oei ik groei' er maar weer eens bij pakken zodat ik weet wat ik de komende tijd allemaal kan verwachten. Want stiekem vergeet je zoveel ... O, en ik moet echt veeeeel meer filmen!

Dan ik ook nog maar 1 keertje spammen O-)

SPOILER
  zondag 28 september 2014 @ 18:22:26 #90
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_144989567
Lief!!!
Wat een mooie foto's weer hier.
Ik lees nog steeds mee hier.
Twinkle ik krijg daar kippenvel van... ben vanmiddag nog langs Haaksbergen gereden met mijn oudste en er schoot me nog heel even door het hoofd om daar nasr toe te gaan. Blij dat we dat niet gedaan hebben.
Ik ben zowiezo emotioneel incontinent nu. Krijg bij bijna alles tranen in mijn ogen. Emo doos :P .
Miin moppie
SPOILER
pi_144992066
Wat een mooie foto's O+

Twink mag ik vragen wat jij voor klachten had/hebt?

Sim: ik had wel vaker wat last maar nog niet eerder zoals nu... Kan sarah niet eens optillen, man moet haar bij mij leggen anders kan ik niet knuffelen... Morgen weer fysio, ga gelijk vragen of ze mn ruggegraat wil checken.

Bizar hobbes maar fijn dat je niet gegaan bent.

Mijn poppie ook nog ff dan :

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_144993722
Wat een mooie kindjes hebben jullie. En GM ze lijkt echt onwijs op je! O+

En het ongeluk in Haaksbergen, brrrr wat een hel. Je zal er gestaan hebben met je kindje en nu geen kindje meer hebben. ;(
Ik vind het overigens wel slecht dat mensen zo dicht bij de auto mogen staan. Dat ze achter het stuntgebied staan prima, maar niet ervoor en ernaast, want het is en blijft een stunt en een ongeval zit nu eenmaal altijd in een klein hoekje. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-09-2014 20:05:31 ]
pi_144994722
Ik kreeg toen ik een week of 15 zwanger was last van ischias. Begon ergens in mijn onderrug, en straalde als een stroomstoot uit naar mijn rechterbeen. Vooral wanneer ik iets oppakte (bijvoorbeeld Djenna optilde), iets duwde (stofzuigen) of iets achter me aan trok (de kliko naar de straat). Ik ben er toen mee naar de fysiotherapeut gegaan. Die masseerde het twee keer per week los en dat had dan een paar dagen effect. Die massage was echt hemels! Maar ik bleef niet blijvend van mijn klachten af. Met 22 weken ben ik naar de osteopaat gegaan. Deze heeft mij 2 keer behandeld en toen was ik tot een week of 32 aardig klachtenvrij daarvan. Daarna kwam het wel weer terug. Na de bevalling ging het super! Daarom dacht ik dat ik ook wel weer kon gaan werken na 3 weken. En toen kreeg ik het weer keihard terug. Ik ben afgelopen donderdag behandeld door de osteopaat. Vrijdag en zaterdag niet veel vooruitgang gemerkt. Maar vandaag gaat het echt al stukken beter! We hebben er nu 2 weken tussen gelaten, over 2 weken mag ik weer. Ik hoop dat het echt weg gaat.

Overigens, door deze klachten ben ik momenteel niet in staat om te werken. Officieel loopt mijn verlof nog tot 11 oktober. Daarna weer an die arbeit. Maar stel dat ik dan nog in dezelfde situatie verkeer :? . Wanneer moet ik bij het UWV aan de bel trekken? Ik ben momenteel uitzendkracht. Het uitzendbureau weet van mijn klachten en wil mij heel graag weer terug. Maar dat kan dus pas als het beter gaat. Ik zit er aan te denken om morgenvroeg even het UWV te bellen hoe en wat. Is dat een idee?
pi_145005557
Kleine muppets O+
pi_145009003
Hobbesje, wat een liefje!
En de foto's van Nikki zijn ook altijd zo top!

Ik heb gisteren de hele dag op bed gelegen met buikgriep. Sinds ik weer aan het werk ben, ben ik aan het kwakkelen, met verkoudheid en nu dus echt ziek. Pffff, wat kun je je dan naar voelen. Was meteen beetje bang voor uitdroging en de borstvoeding want er bleef niet eens een slok water binnen. Gelukkig gaat het nu wat beter en houd ik weer dingen binnen.

Vanochtend om half 7 werd I wakker, gevoed en toen was het huilen geblazen. Ze liet een paar harde scheten, die kennelijk dwars zaten, maar ze bleef van die huilaanvalletjes hebben. Niets voor haar. Maar ze heeft geen dunne ontlasting, hoeft niet te spugen, ook geen verhoging, dus we denken dat het tandjes zijn. Ze zit de laatste dagen ook steeds met een handje in haar mond.

Nu hoor ik haar beneden spelen en kraaien dus volgens mij gaat het weer goed. Mijn vriend is maar thuis gebleven want ik zag het niet zitten om ziek te zijn en ook voor I te zorgen de hele dag.
pi_145009259
Wat een leuke/lieve fotootjes weer!

GM en Twinkle, rugpijn is niet leuk! Misschien massage van man? Of maakt het dat erger :')

Fijn Franny dat het wat beter gaat!

Wat betreft slapen in bedje, ik probeer net als Blue nu box en bed gescheiden te houden. Al vind ik het best lastig; mevrouw ligt bij moeheidsignalen op bed, maar slapen ho maar. Ze ligt niet te huilen, maar meer te mompelen en ook wel kletsen. Vind het zielig om haar zo alleen boven te laten dus haal ik haar er na een kwartier/half uurtje er weer uit :')
Snachts gaat het gelukkig wel prima.

En nog even mijn mopje:

maandag 29 september 2014 @ 08:48:17 #97
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145009330
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het overigens wel slecht dat mensen zo dicht bij de auto mogen staan. Dat ze achter het stuntgebied staan prima, maar niet ervoor en ernaast, want het is en blijft een stunt en een ongeval zit nu eenmaal altijd in een klein hoekje.
Dat hoort idd ook echt niet. :N

quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Mijn poppie ook nog ff dan :

Ze lijkt echt heel erg op je
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft slapen in bedje, ik probeer net als Blue nu box en bed gescheiden te houden. Al vind ik het best lastig; mevrouw ligt bij moeheidsignalen op bed, maar slapen ho maar. Ze ligt niet te huilen, maar meer te mompelen en ook wel kletsen. Vind het zielig om haar zo alleen boven te laten dus haal ik haar er na een kwartier/half uurtje er weer uit
Snachts gaat het gelukkig wel prima.
Dan stop je toch met het proberen en laat je haar gewoon beneden?

En verder voor alle foto's O+ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145009352
Beterschap Franny! Ik zou idd ook niet weten hoe ik het zou moeten doen als ik ziek ben.

Ik ben onderweg naar Londen voor m'n werk en ik mis Stip nu al ;( Ben morgen pas laat weer terug dus dan slaapt hij al (hopelijk)...
pi_145009375
Ja inderdaad Moppert, ze ligt nu ook weer vaak beneden te slapen. Kan ik r ook goed in de gaten houden :)
pi_145009498
Ahh Dot succes! Hopelijk vliegt de tijd voorbij!

Lieve kindjes komen hier voorbij zeg O+
pi_145009518
Sun wat n droppie.

Saar heeft van 00:30-8:45 geslapen... Wat een heerlijkheid.
S. 2014
J. 2016
pi_145009543
Mag ik daar even jaloers op zijn GM? Hier half 2 en kwart voor vijf...
pi_145009597
Hoe zou het met Dyre en L. zijn? Ik heb haar al een tijdje niet gelezen volgens mij?
pi_145009702
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag ik daar even jaloers op zijn GM? Hier half 2 en kwart voor vijf...
Ik mag wb nachtvoeding ook niet klagen... Maar dit was wel uitzonderlijk lang.

Ik vroeg mij t zelfde af van Dyre...
S. 2014
J. 2016
pi_145010537
Hebben jullie tips voor handige, leuke en afwisselende baby kookboeken? Opperdepop hebben we al :)

Ons jochie is nu ruim 7 maanden en we zijn langzaam rijst, pasta en vlees/vis aan het introduceren. Dat gaat allemaal prima, maar ik vind het wel lastig om lekkere combi's voor hem te verzinnen. Wij zijn zelf nogal van de knoflook, pepers en andere kruiden. Maar dat geven we hem uiteraard niet. Dus we kunnen wel wat inspiratie voor de kleine man gebruiken.
pi_145010798
Wat fijn, Franny, dat je vriend thuis kan zijn! Ziek zijn met kind vond ik echt niet leuk. Beterschapjes!

Succes Dot! :*

Exode, ik kook veel uit Easy Peasy, daar is ook een website van: http://www.bluebelle.nl/ en Burdie postte een paar dagen geleden ook nog een website met recepten: http://kokenvoormijndochter.nl/
  maandag 29 september 2014 @ 10:30:21 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145011289
Limone, easy peasy is redelijk geitewollensokken-linksdraaiend toch?
KuikenGuppy
pi_145011826
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:11 schreef Limone het volgende:
Wat fijn, Franny, dat je vriend thuis kan zijn! Ziek zijn met kind vond ik echt niet leuk. Beterschapjes!

Succes Dot! :*

Exode, ik kook veel uit Easy Peasy, daar is ook een website van: http://www.bluebelle.nl/ en Burdie postte een paar dagen geleden ook nog een website met recepten: http://kokenvoormijndochter.nl/
Dank je wel! Website zijn inderdaad ook erg handig :) Het is voor ons (en vast ook voor jullie) best een ommezwaai om te koken voor zo'n hummel.
pi_145012166
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:30 schreef Burdie het volgende:
Limone, easy peasy is redelijk geitewollensokken-linksdraaiend toch?
Heul! En staat vol jeukwoorden :D

Ik denk serieus aan jou als ik woorden lees als 'toet' (voor een toetje), 'milkie drinks' en 'grote snoep' :D O+
pi_145012208
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:48 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel! Website zijn inderdaad ook erg handig :) Het is voor ons (en vast ook voor jullie) best een ommezwaai om te koken voor zo'n hummel.
Ja, ik heb laatste nog de arrabiata van de aubergines lopen schrapen. :@
pi_145012282
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, ik heb laatste nog de arrabiata van de aubergines lopen schrapen. :@
:)
Gelukkig zijn zowel wij als die kleine gek op pompoen en zoete aardappel. We kunnen dus wel wat samen eten.
pi_145012368
Oh ja. Ze eet eigenlijk bijna alles mee. Als er geen zout, pepers, ui of knoflook in zit vind ik het al best. Moet zeggen dat wij ook niet erg bijzonder eten, hoor. :)
pi_145012435
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:05 schreef Limone het volgende:
Oh ja. Ze eet eigenlijk bijna alles mee. Als er geen zout, pepers, ui of knoflook in zit vind ik het al best. Moet zeggen dat wij ook niet erg bijzonder eten, hoor. :)
Bij ons gaat bijna overal knoflook en ui in :)

We zijn al aan het aanpassen en wat eerder eten, is wat gezelliger. Wij eten zelf niet voor half 8 namelijk. We proberen dat te vervroegen als hij dadelijk in de kinderstoel kan, willen we toch echt mijn zijn 3tjes eten.

Alle inspiratie is verder welkom, net zoals website en kookboek tips.
  maandag 29 september 2014 @ 11:08:29 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145012452
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:59 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik denk serieus aan jou als ik woorden lees als 'toet' (voor een toetje), 'milkie drinks' en 'grote snoep' :D O+
Wat lief O+ :D

Opperdepop is wat nuchterder toch?
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 11:10:27 #115
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145012510
Opperdepop :r dat boek heb je dus echt niets aan vind ik :D Het enige wat leuk is dat zijn de traktatie ideeën
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 29 september 2014 @ 11:10:32 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145012512
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:07 schreef exode het volgende:

[..]

Bij ons gaat bijna overal knoflook en ui in :)

We zijn al aan het aanpassen en wat eerder eten, is wat gezelliger. Wij eten zelf niet voor half 8 namelijk. We proberen dat te vervroegen als hij dadelijk in de kinderstoel kan, willen we toch echt mijn zijn 3tjes eten.

Alle inspiratie is verder welkom, net zoals website en kookboek tips.
Wij eten ook zo rond die tijd, kuiken dus ook. Na het eten gaat hij in bad en naar bed. Vroeger eten is hier geen optie ;).
Jouw zoon kan toch allang in de kinderstoel?
KuikenGuppy
pi_145012645
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 11:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij eten ook zo rond die tijd, kuiken dus ook. Na het eten gaat hij in bad en naar bed. Vroeger eten is hier geen optie ;).
Jouw zoon kan toch allang in de kinderstoel?
Hij hangt in de kinderstoel :) Voorover, naar de zijkant, alles behalve echt zitten. Duurt niet lang meer hoor, hij zit met de dag steviger.

Hij gaat om 7 uur naar bed, soms tegen half 8 maar dan istie er echt wel klaar mee.
pi_145012751
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat lief O+ :D

Opperdepop is wat nuchterder toch?
Opperdepop is van Albert Heijn. Een soort allerhande, maar dan voor kinderen. ;)
pi_145012909
Wat een leuke foto's weer O+

Franny beterschap! Fijn dat je vriend thuis is vandaag, kun je even goed uitzieken :*

Easy-peasy geitenwollensokken Burd? :o Ik heb hem ook in de kast staan maar nog niet echt gelezen eigenlijk :+

We hadden zaterdag pasta met broccoli en F zat op schoot met z'n armen te maaien naar het bord. We hebben hem een stronkje broccoli voorgehouden maar hij had duidelijk geen idee wat de bedoeling nou was :') Nog een paar weken en dan gaan we maar serieus beginnen met de introductie :)
  maandag 29 september 2014 @ 11:29:24 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013071
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:15 schreef exode het volgende:

[..]

Hij hangt in de kinderstoel :) Voorover, naar de zijkant, alles behalve echt zitten. Duurt niet lang meer hoor, hij zit met de dag steviger.

Hij gaat om 7 uur naar bed, soms tegen half 8 maar dan istie er echt wel klaar mee.
Welke kinderstoel heb je? Ons kuiken van bijna 7 maanden kan echt nog niet in de Tripp Trapp zitten, maar we hebben nu een stoel van Chicco en daar zit hij perfect in :). Hij was er ook heel erg aan toe om bij ons te zitten met eten, en voor het wipstoeltje werd hij te oud/groot/zwaar/sterk.
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 11:33:12 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013182
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef Fazzoletti het volgende:
Easy-peasy geitenwollensokken Burd? :o Ik heb hem ook in de kast staan maar nog niet echt gelezen eigenlijk :+
Ja. Als het een facebook pagina zou zijn, zou het vol staan met hashtags als #superfood #geensuiker #healthy #foodporn #clean #cleanfood #rawfood #lekkerinjevel #suikerisvandeduivel #quinoa #kijkmijgezonddoen #alleswatnormalemensenetenisfout #glutenvrij #koemelkvrij #zondervet #maarwelmetkokosolie

(#etc ;) )
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 11:33:47 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013206
No offence overigens :Y)
KuikenGuppy
pi_145013235
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja. Als het een facebook pagina zou zijn, zou het vol staan met hashtags als #superfood #geensuiker #healthy #foodporn #clean #cleanfood #rawfood #lekkerinjevel #suikerisvandeduivel #quinoa #kijkmijgezonddoen #alleswatnormalemensenetenisfout #glutenvrij #koemelkvrij #zondervet #maarwelmetkokosolie

(#etc ;) )
gehehehe :D

#maarwelmetkokosolie, briljant.
pi_145013256
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
No offence overigens :Y)
:{w ik voel me ook niet aangevallen ;)

Ik haat hashtags :@ begrijp ook niet zo goed waarom mensen ze gebruiken :')
pi_145013767
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welke kinderstoel heb je? Ons kuiken van bijna 7 maanden kan echt nog niet in de Tripp Trapp zitten, maar we hebben nu een stoel van Chicco en daar zit hij perfect in :). Hij was er ook heel erg aan toe om bij ons te zitten met eten, en voor het wipstoeltje werd hij te oud/groot/zwaar/sterk.
De Tripp Trapp....
Maar we lossen het nu ouderwets op: mijnheer in de wipstoel op tafel en een kussentje in zijn rug. Gaat prima.
  maandag 29 september 2014 @ 11:54:50 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013914
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:49 schreef exode het volgende:

[..]

De Tripp Trapp....
Maar we lossen het nu ouderwets op: mijnheer in de wipstoel op tafel en een kussentje in zijn rug. Gaat prima.
Tot hij probeert in het wipstoeltje op zijn rug te draaien - wat niet kan - en zo zichzelf met wipstoel en al van tafel lanceert :@. Na zes maanden wordt het gebruik afgeraden.
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 11:55:08 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145013923
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:59 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet geitenwollensokken? Tenzij je zelf eten maken geitenwollensokken vindt :').
pi_145014280
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tot hij probeert in het wipstoeltje op zijn rug te draaien - wat niet kan - en zo zichzelf met wipstoel en al van tafel lanceert :@. Na zes maanden wordt het gebruik afgeraden.
In de wipstoel zit mijnheer juist heel rustig. In de box, op de grond, in de maxicosi etc is het 1 grote lawaaimaker en gaat van hot naar her. Als hij even moet wachten op zijn eten, zetten we hem in de wipstoel voor het raam met uitzicht op de tuin en 2 rondrennende katten. Dan kijkt hij op zijn gemak rond en ligt met regelmaat in een deuk.

Wij denken dat het kwestie van dagen is dat hij in de Tripp Trapp (met babyset en kussenset) kan zitten. Die tussenfase is zo lastig, net niet goed genoeg kunnen zitten.

Mijn schoonmoeder (waar hij elke maandag is) heeft een Bumbo babyseat, die vindt hij vreselijk. Hij doet alles om eruit te komen. zo 1: http://www.supermommy.com.sg/bumbo/ Mijn 2 nichtjes die wat weekjes jonger zijn, vinden het daarentegen fantastisch.
pi_145014309
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 11:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet geitenwollensokken? Tenzij je zelf eten maken geitenwollensokken vindt :').
Lees de #post van Burdie. Dat is het wel, dat kan je niet ontkennen toch? Veel mensen zullen het boek te linksdraaiendgeitenwollensokkensuperfoodsquinoakuttenhipster vinden en dat begrijp ik wel.

Ik vind het een fijn boek om uit te koken en om nieuwe dingen mee te maken. Maar, ik blijf ook kritisch en bij sommige recepten denk ik wel: :')

Overigens is met geitenwollensokken niets mis. Ik maak mijn eigen pap van boekweit en rijstemeel, remember?
pi_145014505
:W haai, hoe is het hier?

Hier beetje druk maar what else is new?

Gisteren heeft mini haar laatste afgekolfde melk gekregen. En ze heeft al twee tandjes. Gaat echt als een malle want ook aan de kruip en proberen te staan. O+
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 29 september 2014 @ 12:15:54 #131
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145014638
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Lees de #post van Burdie. Dat is het wel, dat kan je niet ontkennen toch? Veel mensen zullen het boek te linksdraaiendgeitenwollensokkensuperfoodsquinoakuttenhipster vinden en dat begrijp ik wel.

Ik vind het een fijn boek om uit te koken en om nieuwe dingen mee te maken. Maar, ik blijf ook kritisch en bij sommige recepten denk ik wel: :')

Overigens is met geitenwollensokken niets mis. Ik maak mijn eigen pap van boekweit en rijstemeel, remember?
Oh ja, jij was juist geitenwollensokken :+. Sorry, maar dat soort posts irriteren me enorm, nog steeds.
Ik vind het een fijn boek dat tenminste wat verder kijkt dan Opperdepop (staat hier nog zgan in de keuken). Quinoa eten wij hier ook, speltcouscous bv ook. Misschien is dat wel hipster, maar dat eten we al jaren omdat we ons er beter door voelen :'). Dus hier is dat normaal. En dat geven we hem graag mee.
Maar hij krijgt net zo goed potjes te eten..tsja..geen GWS hier dus.

/rant

Verder is het hier op vakantie heerlijk O+

[ Bericht 4% gewijzigd door GotC op 29-09-2014 12:32:06 ]
pi_145014681
Moppies O+

GM ik ben jaloers! Boaz zwabbert nog alle kanten op. Is echt geen peil op te trekken.
pi_145015757
Netjes GM dat Saar zo lekker heeft doorgeslapen. Hopelijk heb je zelf ook even lekker bij kunnen slapen.

Ik zag weer leuke foto's voorbij komen van jullie leuke, lieve kindjes!

Ik besefte me vandaag ineens dat ik nog maar 1,5 week verlofj heb, daarna ga ik weer werken. Wel zin in maar dat betekend ook dat beebje volgende week gaat wennen bij de gastouder, dat vind ik zo spannend!
pi_145015893
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 12:15 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh ja, jij was juist geitenwollensokken :+. Sorry, maar dat soort posts irriteren me enorm, nog steeds.
Ik vind het een fijn boek dat tenminste wat verder kijkt dan Opperdepop (staat hier nog zgan in de keuken). Quinoa eten wij hier ook, speltcouscous bv ook. Misschien is dat wel hipster, maar dat eten we al jaren omdat we ons er beter door voelen :'). Dus hier is dat normaal. En dat geven we hem graag mee.
Maar hij krijgt net zo goed potjes te eten..tsja..geen GWS hier dus.

/rant

Verder is het hier op vakantie heerlijk O+
Nou als jij je er fijn en beter door voelt zou ik mij zeker helemaal niet zo op laten naaien, hoor!

Kssst! Ga weg van het internet! Fokken doe je maar onder werktijd! :*
pi_145017534
Ik ken EasyPeasy niet, wij hebben 4 jaar geleden de opperdepop gekocht en ik vind het een handig boek. Juist omdat er hele simpele (hollandse) gerechtjes in staan.

Ik ben type minimaal 4 keer per week aardappel met groenten en vlees/vis, dus voor mij voldoet de opperdepop prima. Ik snap ook dat er mensen zijn met andere eetgewoonten en dat daar EasyPeasy beter voor werkt/beter bij aansluit, prima dan toch? :)
pi_145018094
Ik heb Easypeasy en ik vind het gewoon wel inspirerend, haal eruit wat mij aanspreekt, maar als ik die pagina van de website lees over vakantie http://www.bluebelle.nl/v(...)rdare-zomervakantie/
,over hoe GEWELDIG het toch is om gezond en puur te eten met je kindjes en gewoon dat hele in mijn ogen over-the-top-toontje dat zit ik wel een beetje van :') . Het is dan naar mijn idee toch een beetje een doorgeslagen bedoening.

Verder ga ik mijn kind niet anders met eten opvoeden dan hoe ik zelf met eten ben. Anders wordt het wel erg ingewikkeld, denk ik. Ik eet zelf 'gewoon' gezond, naar mijn idee. Drie keer per week doen wij HelloFresh, en dat bevalt goed. Maar lekkere ongezonde dingen komen hier ook langs. Een beetje 'common sense'. Ik snap bijvoorbeeld heel goed dat suiker heel fout is, maar ik ben sinds de zwangerschap ineens een enorme zoutekauw, eet bijv ineens vaak chocolade en dat deed ik vrijwel nooit, en dat is nu best moeilijk af te leren weer.

Haha, en GotC, hipster! :D . ;) .

Over eten gesproken... Buikgriep is niet goed als je toch al ondergewicht hebt. Ik begin er echt uit te zien als een jongetje. :{ . Ga nu toch maar eens bij dokter langs en ook een diëtiste inschakelen wellicht. Zou het zo jammer vinden als ik om deze reden moet stoppen met borstvoeding. :'( .
pi_145018708
Goed punt Franny, wat die kleine eet en gaat eten moet wel aansluiten op je eigen eetpatroon. Wij eten gezond en soms ongezond. We proberen zoveel mogelijk met de seizoenen mee te eten.

Wij gebruiken de magnetron niet voor onszelf en dus ook niet voor hem, hetzelfde geldt voor potjes en pakken, die komen mijn winkelwagen niet in dus voor hem ook zo min mogelijk.

Maar alles gezond, daar zijn we te bourgondisch voor en het moet allemaal wel werkbaar en praktisch blijven. Easypeasy klinkt goed overigens. Dank voor jullie tip :)

En al met al hebben we een hoop te leren als nieuwbakken ouders....
pi_145019151
Ik heb ook al jaren een groente- & fruitpakketje van een biologisch boertje in de buurt. Het is vooral heel makkelijk omdat ik niet in de supermarkt hoef te bedenken wat ik ga eten :+
  maandag 29 september 2014 @ 14:55:41 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145019880
Even uit lurkstand want vind het grappig om te lezen de verschillende ideeen over eten.

Wij eten ook quinoa en speltcouscous (en speltpasta) en dat heeft Nora vanaf dat ze mee-eet altijd met smaak gegeten.
Maar sinds ze een maand of 13 is wil ze het niet meer! -O- Nu maak je haar vooral blij met een gekookte aardappel, met bloemkool en een gehaktbal. Zit ik dan met al mijn gezonde "superfood" ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_145020077
Oh, wat lief dat ik word gemist O+ O+

De afgelopen week is het er niet van gekomen om te posten. L heeft denk ik (hoop ik!) nu de piek van de krampen gehad... Echt een paar troosteloze dagen achter de rug, huilenhuilenhuilen en niet willen/kunnen slapen tussen de voedingen door, met als gevolg 's avonds een oververmoeid en verdrietig babietje ;( En de hele dag geen minuut je handen vrij hebben is voor jezelf ook best vermoeiend.

Maar ineens sinds het weekend hebben we weer een vrolijke L gezien. Overdag gaat het weer wat beter en nu lijkt ze alleen nog 's avonds wat last te hebben van kramp. Meestal tussen een uur of 7-10, maar dan kunnen mamma en pappa het troosten afwisselen ;)
Ze begint langzaam weer wat te slapen tussen de voedingen door. Meestal slaapt ze een uurtje en zijn we de rest van de 2 á 3 uur wel bezig om tijd de rekken tot de volgend voeding :P Maar ze huilt nu echt al stukken minder en we krijgen er weer een lach uit, dat is ook lang geleden O+

Het is al vaker op en af gegaan met de krampjes en het huilen, maar ik hoop nu het dat de dipjes steeds minder worden en het echt de goede kant op gaat. Draaien met die duimen!

Het drinken gaat in ieder geval wel nog steeds super, kijk nou naar die lekkere bolle wangen O+
SPOILER
En het spiegeltje is echt hartstikke interessant, lekker naar jezelf kijken en lachen.
SPOILER
En nu even wat topics bijlezen!
Gm, ik heb nog een kaartje voor jou liggen die vandaag of morgen écht op de post gaat :@
pi_145020262
Ohai, ik lees echt mee maar met kraambezoek, slaaptekort en een miljoenmiljard vieze luiers vind ik niet echt de tijd om te reageren :@

Een :* voor GM en Twinkle en Franny, jezelf niet goed voelen lijkt me extra zwaar met een kleintje!

Dyre, wat een moppie en wat fijn dat het beter gaat!

En wat een mooie foto's kwamen er voorbij O+ ! Zo leuk om al die kleine mensjes te zien groeien en veranderen.

Hier is het nu even lekker rustig: 's morgens wat kraambezoek en 's middags met z'n drieën. Tijd om uit te zoeken hoe we dat eigenlijk doen, een 'gezinnetje' zijn. Wie doet wat, hoe verdelen we alles. Best een uitdaging, en soms wat gekibbel.. Maar ook heel fijn, en alsof het altijd zo was. (Wat deed ik vroeger de hele dag :o ? ). A. doet het prima, is 's avonds wat huilerig maar verder geen gekke dingen. Houdt niet van in bad maar wel van de douche. Slaapt overal. Ontdekt dingen O+ : daglicht, pappa's baard, de mobile, de wipstoel.

Het reilt en zeilt O+ .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 15:07:00 ]
pi_145020521
Razz, wat klink je gelukkig O+

Wat fijn dat A. het al zo goed doet joh, lekker de wereld ontdekken, leuk om te zien dat echt alles nieuw voor die kleintjes is :)
pi_145020825
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou zal je mij de wipstoel niet op tafel zien zetten, omdat ik dat doodeng vind, maar de babybjorn wipstoel kan je langer gebruiken.
(Overigens slaapt hij sinds geboorte op de buik, tis maar net wat je eng vindt)
Enige nadeel is dat meneer rechtop MOET zitten. En in de tripp trapp beweegt ALLES. Pffff, te enthousiast bestaat dus ook :P
pi_145020982
Is er trouwens iemand hier met het Tripptrapp newborn stoeltje? Ik krijg die bandjes met geen mogelijkheid versteld }:| en van de handleiding word ik ook niet veel wijzer.
  maandag 29 september 2014 @ 16:07:30 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145022571
Klinkt allemaal fijn Razz! En wat is A al wakker! S slaapt echt alleen nog maar O+
pi_145022918
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Nou zal je mij de wipstoel niet op tafel zien zetten, omdat ik dat doodeng vind, maar de babybjorn wipstoel kan je langer gebruiken.
(Overigens slaapt hij sinds geboorte op de buik, tis maar net wat je eng vindt)
Enige nadeel is dat meneer rechtop MOET zitten. En in de tripp trapp beweegt ALLES. Pffff, te enthousiast bestaat dus ook :P
Wij hebben hier ook de BabyBjorn, overigens is op tafel met 1 van ons erbij. In de wipstoel en buggy is het juist een rustig mannetje. We oefenen al in de TrippTrapp en dan is de vloer stukken interessanter dan omhoog kijken.

Gisteren voor het eerst eten door de lucht gevolgen, hij besloot zijn arm omhoog te doen op het moment dat ik een hap bambix in zijn mond wilde doen.

Ik merk dat ik het lastig vind om 'er steeds een stapje bij te doen'. Ik ben nu al een moeder die steeds denkt 'Het gaat allemaal veel te snel'. Wij lopen overal achteraan als ik alle schema's etc op internet zie. Maar daar probeer ik me niet druk om te maken, hij doet het goed, dat is wat telt.
  maandag 29 september 2014 @ 16:24:03 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145023197
Het gaat ook veel te snel vind ik!

Grom. Ik wil elke dag even met kuiken er op uit. Wil ik net even naar het tuincentrum gaan; wolkbreuk :').
KuikenGuppy
  maandag 29 september 2014 @ 16:25:43 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145023261
Ohhh zoveel leuke babyfoto's O+ Kom even slecht toe aan meeposten. Lucas slaapt niet heel erg veel en als hij slaapt en ik achter een pc zit dan ben ik vooral bezig met werk zoeken dus sorry!

Twinkle leuk om jou eens te zien! En hij heeft jouw mond O+

Nikki wat heb jij toch een heerlijke mannetjes :D

GM dat lachje gaat nog veeeeel breder worden binnenkort!

Sun wat een vrolijk dametje (en goede romper ^O^)

Hobbes O+ Lekker aan het duimen. Lucas probeert nog steeds zijn hele vuist in zijn mond te proppen :')

Dyre goed om te lezen dat het weer ietsjes beter gaat de laatste dagen. Hoop voor jullie dat dat nu echt zo blijft. Ze groeit iig hard!

Verder las ik een hoop over eten. De kinderarts zei vorige week dat Lucas vanaf vier maanden mag starten met vast voedsel en ik zie dat eigenlijk niet zitten maar heb niet echt een goede reden :') Het voelt gewoon niet goed want hij is nog zo klein. En de ene keer lees is dat je met 6 maanden moet starten en dan weer met 4… Ga voor ik naar het CB moet nog wel even rondlezen wat de voor en nadelen zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145023696
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Chanty het volgende:
Ohhh zoveel leuke babyfoto's O+ Kom even slecht toe aan meeposten. Lucas slaapt niet heel erg veel en als hij slaapt en ik achter een pc zit dan ben ik vooral bezig met werk zoeken dus sorry!

Hobbes O+ Lekker aan het duimen. Lucas probeert nog steeds zijn hele vuist in zijn mond te proppen :')

Dyre goed om te lezen dat het weer ietsjes beter gaat de laatste dagen. Hoop voor jullie dat dat nu echt zo blijft. Ze groeit iig hard!

Verder las ik een hoop over eten. De kinderarts zei vorige week dat Lucas vanaf vier maanden mag starten met vast voedsel en ik zie dat eigenlijk niet zitten maar heb niet echt een goede reden :') Het voelt gewoon niet goed want hij is nog zo klein. En de ene keer lees is dat je met 6 maanden moet starten en dan weer met 4… Ga voor ik naar het CB moet nog wel even rondlezen wat de voor en nadelen zijn.
Zie hier je reden, Chanty! Doe niets waar je niet achter staat. Je hoeft nog niets met 4 maanden hè?
  maandag 29 september 2014 @ 17:50:40 #150
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145025836
Wat Roomsnoes zegt. Doen wat voor jou goed voelt.

Je weet dat je bijna een dreumes hebt als ze liever met het vorkje eet dan met de lepel.
:') en brukken joh totdat ik het in de gaten had _O-
pi_145026816
Even lompe egopost;
Kreeg vanmorgen telefoontje van de huisarts dat mijn bloeduitslagen niet goed zijn en blijkt dat mijn schildklier weer op hol is.
Verklaart de vele hoofdpijn van de laatste weken,de vermoeidheid en hartkloppingen.
Helaas heb ik dit eerder gehd dus wordt de aanpak anders nu.
En nu vrees ik voor de bv als er straks medicatie gestart moet. -O-
Morgen gesprek met de huisarts, hartfilmpje en door naar het ziekenhuis....
  maandag 29 september 2014 @ 18:31:25 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145026892
R.ufter zet stapjes in zijn box *O* *O* *O*

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Zie hier je reden, Chanty! Doe niets waar je niet achter staat. Je hoeft nog niets met 4 maanden hè?
Eens!
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:24 schreef Burdie het volgende:
Grom. Ik wil elke dag even met kuiken er op uit. Wil ik net even naar het tuincentrum gaan; wolkbreuk .
Kinderen smelten niet in de regen ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 29 september 2014 @ 18:33:20 #153
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145026961
Blue wat klote zeg -O-

R.ufter is een snelle *O*

Ow en een :') voor de diëtiste. Ik had gemaild dat de koemelkallergie niet weg was. Krijg ik een antwoord van ja dan door met de Pepti en evt aanvullen met soja melk :'). Zouden we wel willen, maar dat gaat niet en dat weet ze 8)7
pi_145027006
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:29 schreef BlueEyes het volgende:
Even lompe egopost;
Kreeg vanmorgen telefoontje van de huisarts dat mijn bloeduitslagen niet goed zijn en blijkt dat mijn schildklier weer op hol is.
Verklaart de vele hoofdpijn van de laatste weken,de vermoeidheid en hartkloppingen.
Oh, wat balen!!
  maandag 29 september 2014 @ 18:36:19 #155
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145027041
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:29 schreef BlueEyes het volgende:
Even lompe egopost;
:* knufs!

Besef je heel goed dat heel erg veel van medicijnen waarvan artsen zeggen dat het niet samen kan met borstvoeding dat wel kunnen en dat de meeste specialisten totaal geen weet hebben van wat wel kan. Probeer een lijstje te krijgen met mogelijke medicijnen etc en onderzoek dan welke eventueel wel mag.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 29 september 2014 @ 18:54:29 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145027640
Blue :* wat vervelend!
(En wat Moppert zegt, op bv.com staat uitgebreide info er over)
KuikenGuppy
pi_145027769
Ik ga dat sowieso doen qua medicatie. Het is opzich ook iets wat vaker voorkomt na een zwamgerschap dus zal vast niet de eerste zijn die bv geeft.
Kan alleen niet al vooraf gaan uitzoeken doordat bij recidief Ziekte van Graves de behandeling anders wordt.
Bluh!

Zo uitge'piept', moet nu toch eerst afwachten en druk maken vooraf heeft geen nut.

Over op de beebjes!
Ik zag namelijk een heel lief mini-Dyre met hamsterwangetjes en las iets over een stappende R en veel eetverhalen waar ik nog niet aan toe ben (of F het is is een tweede)
pi_145027963
Blue :*

Ru ftertje!! Yeahhhh!

Hoi Dyre! Fijn dat de krampjes op zn retour lijken *O*
pi_145029123
BE wat klote zeg -O- ... Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen zodat je van de pijn af bent of dat het in ieder geval minder wordt. Maar dat je wel nog bv mag blijven geven!

Bubseltje ja daar heb je dus ook veel aan *NOT*

Ik ben bij Djenna wel begonnen met 4 maanden met broccoli hapjes etc. Of ik dat bij Boaz ook ga doen weet ik niet. Dat zie ik tegen die tijd wel :Y

Dye wat goed om te horen dat het beter lijkt te gaan!

Chanty ja he :D .. Vind ik ook hoor! :D

Oww Razz het gaat opzich prima hoor :) . Ik voel me al 1934889 keer beter als tijdens de zwangerschap. Alleen belemmert het me om weer te gaan werken en daar baal ik een bietje van. Dus morgen even UWV raadplegen hoe en wat. Maar dit is niet zo'n doorsnee situatie als wanneer ik een vaste baan had. Dan wist ik precies wat ik moest doen. En nu moet ik het allemaal uitzoeken maar ook dat komt goed ^O^

Het ventje lijkt de laatste dagen de kunst van het overdag slapen te hebben ontdekt :o .. Weet niet wat me overkomt :o . Eerst was het een behoorlijk wakker ventje, maar was het drama als hij zijn speentje kwijt was. Nu ligt ie best veel boven in zijn bedje in alle rust te tukken :s)
pi_145041865
Oh wat klinkt dat heerlijk twinkle, dat ie zo lekker slaapt! Als mini dat nou overneemt...

Sowieso dan voor de komende dag, want ze heeft een temp van 38.7. Arm hummeltje. Broek weer volgescheten en vond haar wel erg warm aanvoelen.
Nouja, zetpil erin en nu hangt ze weer aan de tiet.
Hopelijk kan ze straks weer lekker gaan slapen.

Later vandaag even een slaapzak kopen met mouwen eraan, ze sliep tot afgelopen weekend in een puckababy maar omdat ze al op haar buik kan draaien mag dat niet meer. En haar handjes worden erg koud dus lekkere warme mouwen lijkt me voor haar erg fijn.
Tralalalaaa
pi_145042504
Nooit te hard juichen als je kind n nacht doorslaapt... :')

Beterschap voor je mini Tap!
S. 2014
J. 2016
pi_145042516
Ha GM :W , weer een nachtboks :D

Het is hier ineens helemaal hip om de hongergeluidjes over te slaan en ineens in full on standje luchtalarm te gaan, om vervolgens als een hongerig biggetje de borst aan te vallen, drie keer mis te happen, nog een keer flink met de nagels in de tepel te knijpen, dan goed te happen en *poef* te transformeren in Meest Tevreden Drinkende Baby ooit :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 05:23:50 ]
pi_145042523
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 05:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Ha GM :W , weer een nachtboks :D

Het is hier ineens helemaal hip om de hongergeluidjes over te slaan en ineens in full on standje luchtalarm te gaan, om vervolgens als een hongerig biggetje de borst aan te vallen, drie keer mis te happen, nog een keer flink met de nagels in de tepel te knijpen, dan goed te happen en *poef* te transformeren in Meest Tevreden Drinkende Baby ooit :') .
:D

Ik heb er n beeld bij...

Dat van rustige baby naar luchtalarm is herkenbaar..madame wil eten als ze wakker is en als ik dan niet direct n fles heb.... :{w
S. 2014
J. 2016
pi_145042644
Chanty wil het al een beetje vlotten met je zoektocht naar werk?

Dyre, fijn dat ze het ergste achter de rug lijkt te hebben. Het is altijd zo'n rotperiode die krampjestijd. -O-

BE wat vervelend. Hopekijk kunnen ze medicatie voorschrijven die samengaat met bv. :*

Stapjes voor R.ufter! *O*

TAP beterschap voor je meisje. :*

Dot, ik voel met je mee. Ik heb de kinderen gisterochtend voor het laatst gezien en zie ze pas morgenavond weer. -O- Maargoed, ik ben enorm druk op mijn werk deze week, dus ik heb eigenlijk niet eens tijd om erover na te denken dat ik ze mis.

Twink fijn dat hij het overdag slapen ook heeft ontdekt.

GM balen van je nacht. :* Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen. Hoe is het met je rug?

Oh en Gotc ik heb over je gedroomd. Wij zaten aan een meertje en ineens was jij daar met T en hij had blond haar. _O-
  dinsdag 30 september 2014 @ 06:53:45 #165
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145042676
Soort van fijn om te zien dat er meer een te actieve nacht hadden. Hier was het ook raak. Half 1 Elin en onze middelste iets daarna. Elin bij ons in bed in slaap gekregen. Vijf uur de fles gegeven en om zes uur was zij en de middelste al weer wakker. Dat wordt een langzame dag hier....!
Ik kijk zo uit naar begin november als beide jongens naar school gaan. Kan ik overdag mss ern keer een uurtje bijslapen!
pi_145043002
Pfff wat een baggernacht. En de laatste 3 uur heeft ze naast mij geslapen. En dat is prima maar dan slaap ik dus heel erg verrot. Maargoed, overleven we ook wel weer.
Tralalalaaa
pi_145043349
Is het nationale slecht-slapen-nacht? :') En dan had hij vanochtend een uur een uur voor de wekker opeens mega-honger :'( gelukkig nog wel even kunnen sussen :O

Succes allemaal met het doorkomen van de dag ;)
pi_145043542
Vervelend van de vermoeiende nachten!

Fazz, hier is het vaak dat I een uur of anderhalf uur voor de wekker wakker wordt! Maar soms wordt ze precies met de wekker wakker en dat vind ik dan weer heel knap. :D .

Gistermiddag ging mijn vriend I uit haar bed halen, was er bloed op haar lakentje. Bleek dat ze zichzelf in haar tong had gebeten.. Ze heeft alleen nog twee ondertandjes, maar blijkbaar kan dit toch. Ze was de hele middag een beetje huilerig.

Nikki, lijkt me moeilijk! Gelukkig heb je inderdaad weinig tijd om er mee bezig te zijn. :* .
pi_145043606
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Is het nationale slecht-slapen-nacht? :')
Nee hoor, best goed geslapen hier :P

Oudste kwam even aanzetten vannacht, maar na een knuffel en een kus sliep ze verder. B. werd rond 5 uur wakker, speen erin en sliep tot 6:15 verder. Best een prima nacht dus :)
  dinsdag 30 september 2014 @ 08:41:53 #170
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145043684
quote:
Ja :X
Oude (on)bekende.
pi_145044008
quote:
Check :')
pi_145044298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:36 schreef Theeleuter het volgende:

Oudste kwam even aanzetten vannacht,
Ik las: ouders kwamen even aanzetten vannacht :o

L heeft vannacht 6 uur geslapen *O*
En ligt nu na het flesje van 5:45 nog steeds in bed *O*
Ik kan me gewoon aankleden vandaag :D (okay, beetje overdreven ;))
pi_145044955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:17 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ik heb het 3x opnieuw gelezen voordat ik doorhad wat er dan wel stond :') :+

Oh, lekker zeg, 6 uur slaap achter elkaar *O* En nu vanochtend ook nog even tijd voor jezelf :)

Franny, op haar tong gebeten? Wat sneu zeg :{ Tom kreeg gisteren een tandje door z'n lip. Tandjes zijn er nog niet eens helemaal uit, maar als je je hoofd iets te hard op een (zacht)plastic kicker neerlegt, en je lip zit toevallig tussen je tanden in, dan kun je blijkbaar toch effectief je tand door je lip heen prikken. Zag/ziet er heel sneu uit ook, beetje een dik lipje nu.

Razz, haha, dat luchtalarm :D Wel herkenbaar ook :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 05:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nooit te hard juichen als je kind n nacht doorslaapt... :')
Maar ze had toch wel gewoon tot 5u geslapen? Dat is in principe al doorslapen :) Of ze moet nog midden in de nacht een voeding hebben gehad, dan is het een ander verhaal :+

TAP, beterschap voor je beeb! Hier was t afgelopen weekend raak. Tom was ziek. Van een baby die alleen maar lacht, transformeerde hij in een baby die alleen heel zielig kon jengelen. Alleen tegen me (of tegen M.) aan in de manduca was hij stil O+

Blue, ik ben benieuwd hoe het gesprek met je arts vandaag gaat, en het hartfilmpje en 't vervolg in het ziekenhuis. Hopelijk valt het mee qua medicatie.

Hoera voor de boxstapjes van R.ufter! *O*

Chanty, heb je al dingetjes lopen qua werk zoeken? En wat hapjes betreft: als het nog niet goed voelt, idd gewoon niet doen.

GotC, geniet van je vakantie O+

Dyre, ik zie nu de foto's, wat een heerlijk ding O+
pi_145045316
Goede post van Coco! *O* sluit ik me bij aan.

En boks voor slechte nacht. Niet zo zeer door J (23uur eindelijk in slaap na een volledige avond voeden en om 4 uur weer drinken, daarna keurig verder slapen), maar ik viel na de nachtvoeding niet meer in slaap.

M'n twee dames zijn vanmorgen samen op de schoolfoto gegaan. J was erg onder de indruk van het geflits en trok alleen een heel serieus bekkie O+.

Oeh, Blue hoop dat eventuele medicatie gecombineerd kan worden met bv. En ook bij Franny gaat het moeizaam. Hoop voor je dat het vol te houden is en dat he iets kunt met dieetadvies. Ik zit nu weer op startgewicht en moet nu ook wel op gaan letten dat ik niet te ver ga zakken. Bij de oudste zat ik met een maand of 10/11 op het dieptepunt, 5kg eronder. Toch echt wel zichtbaar ondergewicht. Gelukkig geen verminderde weerstand. Dat hoor ik trouwens in m'n omgeving wel vaak dat moeders het eerste jaar veel ziek zijn.
pi_145046436
Lief dat je het vraagt NIKKI, mn rug is nog vrij drama... Wel zijn mn ruggegraat en wervels nagekeken en die staan allemaal recht gelukkig, het is puur mn bekkeninstabiliteit die t veroorzaakt.. Dus nu oefeningen en toch bewegen. Al is de dierentuin vandaag geskipt...

Verder had ik alles gelezen maar ben t alweer kwijt :') sorry dames. :*
S. 2014
J. 2016
pi_145046594
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:17 schreef Dyre het volgende:

[..]

_O-

Zou wel knap zijn, aangezien ze gescheiden zijn. Boel coordinatie nodig zo midden in de nacht :P
pi_145048243
Ik vind saar dr trui van vandaag echt briljant O+

S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:35:23 #178
52229 Chanty
pi_145050189

[ Bericht 100% gewijzigd door Chanty op 30-09-2014 12:44:19 ]
pi_145050305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:01 schreef Kursor het volgende:

Oeh, Blue hoop dat eventuele medicatie gecombineerd kan worden met bv. En ook bij Franny gaat het moeizaam. Hoop voor je dat het vol te houden is en dat he iets kunt met dieetadvies. Ik zit nu weer op startgewicht en moet nu ook wel op gaan letten dat ik niet te ver ga zakken. Bij de oudste zat ik met een maand of 10/11 op het dieptepunt, 5kg eronder. Toch echt wel zichtbaar ondergewicht. Gelukkig geen verminderde weerstand. Dat hoor ik trouwens in m'n omgeving wel vaak dat moeders het eerste jaar veel ziek zijn.
Dankje. Vind het ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. ;) . Het voelt ook als een raar probleem, omdat het zo simpel lijkt: dan eet je toch gewoon wat meer? Maar zo simpel is het dus toch niet.

Coco, een tand door de lip. Dat is echt heel sneu ja! Arm kereltje. Huilde hij erg?

GM, die blik van S. vind ik altijd zo grappig! Ze kijkt echt alsof ze bij alles denkt: ik weet ook niet wat ze allemaal met me doen, maar ik laat het maar een beetje gaan.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:41:08 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145050437
Hoi :W

Ik kom weer eens aanwaaien :@. Het lijkt erop dat mijn baby een buikslaper is, overdag prima want dan ben ik erbij. Maar 's nachts vind ik echt nog wel eng eigenlijk... zijn er nog tips?

Ze is trouwens al heel sterk in haar nek, tilt zo haar hoofdje op O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:44:10 #181
52229 Chanty
pi_145050538
OMG fijn… wil je 1 ding nog wijzigen is ineens alles weg :') En hij wil het ook niet meer wijzigen dus dan maar zo.

Opnieuw dan maar:

Razz mooi he hoe ze zich op die borst kunnen storten _O- Lucas heeft soms al aangehapt voordat hij goed en wel ligt :')

En Rufter aan de wandel *O*

Nikki, Coco: het werk zoeken gaat prima, werk vinden is wat lastiger :+ Maar heb volgende week een gesprek voor een traineeship in een totaaaaaal ander vakgebied. Weet ook nog niet of het echt iets voor mij is maar als ik kijk welke kwaliteiten ze vragen, dan voldoe ik daar wel aan. Nadeel is wel dat het meer dan de helft minder verdient dan wat ik als laatste verdiende. En als ik over twee jaar klaar ben met het traineeship dan zit ik nog ruim 1000 euro onder mijn vorige salaris dus dat is wel een twijfelpuntje. Het moet dan wel echt heeeeeel erg tof zijn en goede doorgroeimogelijkheden bieden. Ik denk dat als ik iets langer geduld heb, dat ik wel een beter betaalde baan in mijn eigen sector kan vinden. Vanmiddag iig nog een brief de deur uit doen.

Verder dreigde mijn vrijwilligerswerk ook te stoppen maar heb weer een nieuwe persoon toegewezen gekregen dus nu gaat het lekker direct doorlopen :)

GM Geniale trui O+
pi_145053493
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik kom weer eens aanwaaien :@. Het lijkt erop dat mijn baby een buikslaper is, overdag prima want dan ben ik erbij. Maar 's nachts vind ik echt nog wel eng eigenlijk... zijn er nog tips?

In het begin hebben wij ook alleen overdag op buik laten slapen en's nachts niet. Maar hij sliep heeeeel veeeeel beter 's nachts op zijn buik. Ik denk dat hij van ons met 3 weken oud ook 's nachts op de buik mocht slapen. Eng heb ik het altijd wel gevonden, ik wer meerdere keren per nacht wakker en checkte of hij dan nog wel goed lag en ademde.... :@
Maar ook hij was (en is) sterk in nek, dus ergens hadden we ook vertrouwen dat hij netjes hoofdje opzij zou houden.
Bij tijd en wijlen vind ik het ngo steeds eng. Op vakantie was dat matrasje wat bij ledikantje hoorde van een soort plastic. Doodeng vond ik dat dan weer......
pi_145054117
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Chanty het volgende:

Zoals hierboven al gezegd wordt, doe wat goed voelt!
Wij hebben 6 maanden gekozen, mede door deze website: http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Maar ik heb het idee dat niemand de waarheid in pacht heeft, deze mevrouw niet, het CB niet, ik niet. Dus volg je gevoel en je moederinstinct.
pi_145054182
En ik wilde even kwijt dat ik het een leuk topic vind. Leuk om al die verhalen te lezen en tips te krijgen :)
pi_145054545
Chanty, hoop voor je dat het solliciteren wat gaat opleveren! Traineeship kan ook heel leuk zijn, maar dan moet het inderdaad wel voldoende opleveren (niet alleen financieel).

Nog even een speelgoedupdate: we hebben wat nieuwe dingen aangeschaft en I vindt alles te gek. Dat wil zeggen, ze whaaaahaaat heel wat af en dat interpreteren we als 'ik vind dit te gek'. :+ .

SPOILER
Verder hebben we op vakantie een handpop gekocht: Sammie de eekhoorn. Als Sammie mee gaat spelen, zit I heel verbaasd te kijken. Helemaal als ik dan in een zware stem erbij ga praten. :') . Daar heb ik nog geen foto's van. :+ .
pi_145054661
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:41 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik heb als extra een Angelcare matje onder het matras bij buikslapen.
Als hij straks zelf meer draaien en rollen gaat gaat die denk ik eruit.
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:57:19 #187
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145054695
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind saar dr trui van vandaag echt briljant O+

[ link | afbeelding ]
En het meisje wat dit truitje aanheeft is nog zoveel meer leuker!!! O+ O+

Ik liep de straks in de Hema met een vriendin van me, toen ik GM en de kleine mop toevallig tegen kwam, samen met de trotse oma! :)

Leuk om je ff gezien te hebben GM :*
pi_145054998
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:51 schreef Franny_G het volgende:

Verder hebben we op vakantie een handpop gekocht: Sammie de eekhoorn. Als Sammie mee gaat spelen, zit I heel verbaasd te kijken. Helemaal als ik dan in een zware stem erbij ga praten. :') . Daar heb ik nog geen foto's van. :+ .
Oh ahhahahaha :D Ik weet wel hoe die foto's eruit zien! De pasfotograaf had ook een handpop.. :')

Zeg, heeft jouw vriend dat boek al uit? (Pas op, kijk uit - ik zeg steeds: hou op, schei uit). Wat vond hij ervan? Van het weekend werd er toevallig twee keer uit geciteerd. 'Toevallig' ook door alleen rapley-haters.
pi_145055287
Oh, bestaan die ook, rapley-haters? :D .

Ik vond het wel jammer dat mijn vriend na het lezen van het boek ineens veel minder relaxed omging met verslikincidentjes bij I. Juist omdat we daarvoor wel zo relaxed waren en het ook goed ging. Nu is ie wel weer bijgedraaid, geloof ik. :+ . Mijn vriend raadde me ook gewoon ronduit af het boek te lezen. Die zag ook helemaal voor zich dat ik dan zou veranderen in een overbezorgde moeder die in alles gevaar ziet.

Ik blijf geloven in het Rapley verhaal, maar je moet natuurlijk wel een beetje na blijven denken. Dus een druif even door de helft doen voordat je het geeft. Het boek staat dus niet haaks op Rapley, naar mijn idee.
pi_145055468
Oh, even voor de duidelijkheid: het zijn dan niet echt 'verslikincidentjes', maar meer de kokhalsreflex die dan in werking gaat. Het lijkt alleen alsof ze zich dan wat verslikt.
pi_145056098
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

En het meisje wat dit truitje aanheeft is nog zoveel meer leuker!!! O+ O+

Ik liep de straks in de Hema met een vriendin van me, toen ik GM en de kleine mop toevallig tegen kwam, samen met de trotse oma! :)

Leuk om je ff gezien te hebben GM :*
Ja was leuk toeval! Volgende x met rijstebeeb! O+ :*
S. 2014
J. 2016
pi_145056786
Blue, al naar't ziekenhuis geweest? :*

Lastig hoor chanty, kan me voorstellen dat zo'n traineeship dan ook niet ideaal is :{

Hier net toppunt van sufheid-door-slaaptekort; kolven en dan vergeten het flesje erop te draaien :') hoop maar dat het snel een beetje opdroogd en het niet zo erg vlekt op m'n broek :X
pi_145057796
Yup ben bij de huisarts geweest.
En dat is rauw op mijn dak gekomen maar moet het er voorlopig mee doen.
Kan pas 31okt naar internist en tot die tijd moet ik het uitzingen.
Dus hartkloppingen en hoofdpijn moet ik voor lief nemen :')
Neem maar een paracetamolletje!
En de behandelingsmogelijkheden gaan verder met internist besproken worden, ik weet wel al 3 opties waarvan 1 een echte no go is.
Als het erger wordt wordt eerder ingegrepen.
Dit is de korte versie.

Kan nu wel door met de bv een maand! Das het positieve :')
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:31:19 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145057890
Het radioactieve goedje Blue?

Hopelijk valt het mee :*
pi_145058305
Klopt Bubs, heb eerder ziekte van Graves gehad al en de symptomen zijn nu weer identiek.
Maar dat ga ik gewoon niet doen met die radioactieve jodium slikken.
Even afwachten nu en hopen dat ik niet zoals vorige keer erg ziek ga worden.
Wat ook nu dus mijn frustratie is dat de ha het allemaal wel mee vindt vallen.
(Ga morgen nogmaals er over bellen)
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:43:05 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145058395
:* BE! Wat lastig en vervelend voor je.. Idd aangeven dat je niet zo lang wil wachten. Sterkte!
pi_145058603
Maar... vandaag laatste dag van m'n verlof!
Morgen begint het 'echte' leven weer voor me.
En heb er best zin in :@
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:11:58 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145059497
Ik zou de hele vriezer vol kolven :@. Hopelijk valt het mee over een maand, Blue!
KuikenGuppy
pi_145059750
Burdie dat was onze reactie ook al dat ik de bv maar op moet gaan schroeven :D

(Maar die radioactieve jodium wil zeggen 3 weken mn kind niet/nauwlijks aanraken en die ga ik slecht trekken)
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:29:51 #200
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145060061
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:20 schreef BlueEyes het volgende:
Burdie dat was onze reactie ook al dat ik de bv maar op moet gaan schroeven :D

(Maar die radioactieve jodium wil zeggen 3 weken mn kind niet/nauwlijks aanraken en die ga ik slecht trekken)
Het liefst helemaal niet in de buurt. Dat is geen doen met een baby -O-

Hopelijk is het niet nodig :*

mijn moeder heeft die slok een aantal x gehad, nu doet haar schildklier het niet meer.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:32:54 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145060169
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Het liefst helemaal niet in de buurt. Dat is geen doen met een baby -O-

Hopelijk is het niet nodig :*

mijn moeder heeft die slok een aantal x gehad, nu doet haar schildklier het niet meer.
-O-
KuikenGuppy
pi_145060805
Hè bah Blue. :*
pi_145060960
O jee ik hoop idd niet dat het zo ver hoeft te komen. De horror! :*
pi_145061702
Oh wat rot, hopen dat het niet nodig is.

Ik lig nu met knetter hoofdpijn op bed. Mini ligt er naast.
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:05:55 #205
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145063279
Fb beterschap :*

Zit voor de laatste keer een baby een fles te geven O+
pi_145063346
Blue! :*

Nog even dames:

OUD / Secret Santa 2014 - September voorpret

Morgen worden de lootjes getrokken *O*
S. 2014
J. 2016
pi_145068743
Wat naar Blue :*
pi_145069088
Boehk kom niet bijgelezen :{ .

Sorry dames, een :* en een *O* voor iedereen die dat nodig heeft!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:03:03 #209
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_145072682
Dat wat RFR zegt.

Knuffels en kusjes! En een extra knuf voor Blue.

Hier gaat het goed! M. gaat steeds vaker staan en ze doet het goed. Ze gaat het hele huis door en ik ben zelfs niet meer veilig in de badkamer of op de WC.

Oh en Nikki: je vroeg of ik een even-lang-in-als-uit-de-buik-foto gemaakt had. Jup! Heb ik!
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:49:22 #210
52229 Chanty
pi_145075612
Tnx voor de link Exode ^O^

idd Franny, belangrijkste vind ik dat ik de baan echt leuk vind want weet uit ervaring dat ik doodongelukkig word van werk waar ik geen plezier aan beleef. Als tweede vind ik het belangrijk dat ik me kan ontwikkelingen en niet over twintig jaar nog hetzelfde doe en op de derde plaats komt het salaris pas. Maar het is natuurlijk wel een kosten-baten afweging. Ik ga niet werken om alles af te dragen aan kinderopvang. Nou ja, eerst zien of het mij leuk lijkt en dan kijken we verder als ze me willen hebben.

En jeetje BE ;( Maar dat KAN toch ook gewoon niet, drie weken je kind niet aanraken…. Bah ik hoop dat er een andere goede oplossing is en snel ook!
pi_145075731
Gelukkig is de hoofdpijn weer wat weg. Morgen is mini even lang uit als in de buik. Ik hoop even tijd te hebben om een foto te maken. Vandaag trok ze zich weer even aan de box. Sneller dan haar zusjes!
pi_145076512
Wauw Skip die vraag stelde ik toch alweer een heule tijd geleden? Dat je dat nog weet. :o.

Chanty logisch dat je het salaris ook mee laat wegen hoor. Maar wat je zegt vind ik ook, het is belangrijker dat je doet wat je leuk vindt.
Ik zou ergens anders vast meer kunnen verdienen dan ik nu doe , maar ik heb nu zo'n leuk team en zulk leuk werk, het komt nieteens in me op om op zoek te gaan naar wat anders.

BE wat naar. Hopelijk is er een betere optie dan de radioactieve pillen om het probleem op te lossen. :*

Dot heb je alweer met Stip geknuffeld?

Ik kom net thuis van mijn werk. Morgen moet ik weer rond 7 uur beginnen en ik heb net achteruit in een taxibusje gezeten. Ik ben me nu toch misselijk. -O- Ik heb net zelfs de auto langs de kant van de weg gezet omdat ik dacht dat ik moest :r. Achteruit rijden doe ik nooit meer.
pi_145076705
Jee Nikki ik verbaas me er altijd weer over wat voor lange dagen jij maakt :o
pi_145076713
Oh getver NIKKI, kun je ook niet achteruit in de trein enz?

Zegguh zit er een sprong rond 8-9 weken? Saar wil alleen maar bij mij of papa liggen, en anders janken en krijsen, nu heeft ze ook wel last van krampjes en maagzuur (gok ik) maar toch... Dit is anders dan mn vrolijke troel! Èn dan moet ze dr prikken nog krijgen morgen.... Happy baby! :P
S. 2014
J. 2016
pi_145079164
Welke fles gebruik jij voor S. GM? Is een Dr Browns fles anders niks voor jullie tegen de krampen?

Oh en volgens mijn Oei ik groei boek (6 jaar oud dus ik weet niet of er tussentijds een update is geweest :P ) is er wel een sprong rond de 8 weken...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:34:12 #216
52229 Chanty
pi_145079242
Lange dag weer nikki! Is maar goed dat jij zoveel plezier in je werk hebt.

Ik kan niet slapen. Dus nog maar even iets delen waar ik zelf hard om moest lachen. Vanavond is Lucas in bad geweest. Zegt mijn man ineens: "zijn piemel doet me denken aan de neus van Alf."

:D hij heeft nog gelijk ook. Nu kan ik geen luier meer verschonen zonder een kleine Alf te zien _O- zucht :')

pi_145079358
_O- Chanty, hoe komt ie erop?!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:44:53 #218
52229 Chanty
pi_145079450
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:39 schreef geppie het volgende:
_O- Chanty, hoe komt ie erop?!
Krom en rimpelig :') Ik zou er ook niet op gekomen zijn maar we hebben nu wel een mooie bijnaam. Voortaan gaan we kleine Alf wassen :+
pi_145079831
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:30 schreef geppie het volgende:
Welke fles gebruik jij voor S. GM? Is een Dr Browns fles anders niks voor jullie tegen de krampen?

Oh en volgens mijn Oei ik groei boek (6 jaar oud dus ik weet niet of er tussentijds een update is geweest :P ) is er wel een sprong rond de 8 weken...
We hebben vanaf dag 1 difrax en op zich leek dat altijd goed te gaan...
S. 2014
J. 2016
pi_145080742
Gm, hier waren de krampen pas echt weg vanaf een week of 10, 11. Daarbij had hij ook meer last van melk teruggeven (nog steeds wel, maar heeft er geen last van).

*O* verhalfjaardag vandaag *O*
pi_145081159
Minitheeleuter 6 maanden!! ik wilde minileuter schrijven :')

Blue jeetje wat heftig zeg. Sterkte :*

Alf :D
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:16:37 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145081417
MiniAlf, mabawa? 8-)

Gefeliciteerd thee *O*
KuikenGuppy
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:20:06 #223
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145081455
Thee gefeliciteerd *O*

Ow ik hoor hier eigenlijk niet meer :@
pi_145081506
Gefeliciteerd Bubs!

Nu mijn eigen baby al heel snel jarig is, krijg ik van de zin "ik heb voor de laatste keer een baby naar bed gebracht" een steen in mijn maag en tranen in mijn ogen. :')
pi_145081575
Gefeliciteerd theeleuter met de halfjaardag.

Bubs gefeliciteerf met je dreumes!
S. 2014
J. 2016
pi_145081617
TL van harte!

En het is kinderboekenweek! Eindelijk kan ik met een eigen kind naar een boekwinkel. Mag zij een boek uitkiezen om op te eten. :D O+
pi_145081951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 07:52 schreef Mabawa. het volgende:
ik wilde minileuter schrijven :')
_O-
Ook hij heeft een Alf :P

Gefeliciteerd Bubs!
pi_145081987
Hier zijn de krampjes zo goed als weg, alleen met voeden is het nog een beetje een drama. De eerste 5 minuten gaan goed, daarna een hoop gesteun, gekronkel en tepel loslaten. Daarna gehuil, tepel er weer in. Het huilen stopt dan, maar het gesteun en gekronkel blijft. Op een gegeven moment stop ik er dan maar mee, bang dat ze zich verslikt...
pi_145082000
Alf!!! Wat was dat toch leuk :D
pi_145082507
Alf neus :')
Bedankt voor de gedachte elke keer als ik nu die luier open trek!

Bubs gefeliciteerd *O*
pi_145083993
Trotse mama meld! Mijn meisje heeft 1 schreeuw van verontwaardiging gegeven toen ze de prikken kreeg maar daarna geen geluid! Zelfs lachen naar de mevrouw :)

Ze weegt nu 5378 gram en is 55cm. Morgen wel naar de huisarts omdat ze wel last heeft van obstipatie. ;(

En dan nog even een vraag: hoe doen jullie dat met pcm? Die voor baby's is vanaf 3 maanden of 5.5 kg.. Saar is beide niet...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:40:29 #232
52229 Chanty
pi_145084117
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Trotse mama meld! Mijn meisje heeft 1 schreeuw van verontwaardiging gegeven toen ze de prikken kreeg maar daarna geen geluid! Zelfs lachen naar de mevrouw :)

Ze weegt nu 5378 gram en is 55cm. Morgen wel naar de huisarts omdat ze wel last heeft van obstipatie. ;(

En dan nog even een vraag: hoe doen jullie dat met pcm? Die voor baby's is vanaf 3 maanden of 5.5 kg.. Saar is beide niet...
Alleen geven als het echt niet anders kan, dus als ze echt veel pijn heeft of hele hoge koorts. Hier ging de temperatuur niet hoger dan 38,7 en verder was hij wat jengelig maar geen reden om hem iets te geven. Wat ik begreep is het niet erg dat ze dat gewicht nog net niet hebben, t is niet dat je baby maar 3 kg weegt.

Sorry mensen van de Alf :+

Oh en Lucas oefent sinds een paar weken hard om zijn fles met een slokje melk en medicatie zelf vast te houden :D En het lukt hem inmiddels aardig. Vind het toch knap hoe snel ze zich ontwikkelen!

pi_145084499
En bedankt Chanty _O-
Vanaf nu kijk ik met heel andere ogen naar Boaz zijn pielemuis :')

Hier morgen de prikjes.

GM wij gebruiken Orthiflor Start. 2 kindjes, nooit krampjes, nooit verstopping. Geen toeval lijkt me. Ik zweer erbij. O ja en dr brown fles maar difrax is volgens mij ook okay

Ik ben vorige week met B naar de huisarts gemoeten omdat we dachten dat ie de bof had.. wat gelukkig niet zo ws. Die zei dat kindjes onder de 3 maanden helemaal geen koorts mogen hebben en anders door een kinderarts moeten worden gezien. Ik heb nooit (preventief) pcm gegeven voor prikjes. Wel een keer toen Djenna tandjes kreeg.
pi_145090783
Alf! :D ik begrijp je man wel chanty!
Ik ben sowieso wel gefascineerd door de gedaanteverwisselingen die dat ding(etje) heeft :+

GM fijn dat het zo goed ging met de prikken :)

F. en ik zijn lekker aant lunchen in Leiden. Goed druk al hier met de voorbereidingen voor Leids ontzet. Ik heb er zin in oO< En de oppas ook ;)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:39:08 #235
52229 Chanty
pi_145091584
Gedaanteverwisselingen? Moet ik me zorgen maken? :P
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:52:07 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145091983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:39 schreef Chanty het volgende:
Ja, het kan best zijn dat na een paar maanden blijkt dat het toch een meisje is.
Hebben ze dat niet verteld in het ziekenhuis?
KuikenGuppy
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:56:48 #237
52229 Chanty
pi_145092147
Dan kan ik hem toch nog die schattige winterjurkjes van mij aandoen *O*

Hij is net tijdens de voeding in slaap gevallen en maakt nog steeds regelmatig een zuigbeweging terwijl mijn borst al lang en breed is ingepakt _O-
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:57:01 #238
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145092155
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Alf! :D ik begrijp je man wel chanty!
Ik ben sowieso wel gefascineerd door de gedaanteverwisselingen die dat ding(etje) heeft :+

GM fijn dat het zo goed ging met de prikken :)

F. en ik zijn lekker aant lunchen in Leiden. Goed druk al hier met de voorbereidingen voor Leids ontzet. Ik heb er zin in oO< En de oppas ook ;)
Ik ben komende dagen ook present :W
Ik moet morgen eerst werken en dan ga ik bezoek bij mijn lievelingsnicht! Ze is nu bijna 36 weken en haar kindje ligt in een stuit! Ze moet nadenken of ze een draaipoging wil, want het kindje is nogal groot ingeschat :o

Ik lees snel even bij! :)
Gister moest ik op 6 maanden controle met mijn meissie, en haar gewichtslijntje is een beetje stabiel gebleven! Ze woog nu 6270 tegenover 5350, zo'n 8 weken geleden. Blijkbaar verwachtte ze meer, maar het was volgens haar niet zorgelijk maar we moesten wel eventjes opletten. Desnoods moesten we haar pap geven om 'wat aan te dikken' |:( Wel waren haar lengte nu 66,5 tegen over 61,9 de vorige keer en haar ontwikkeling prima in orde!

Ze vroeg of we al aan het bijvoeden waren en we moeten na mijn uitleg doorgaan met hoe we het nu deden!

Nu eerst knuffelen, ik kom net thuis uit werk :)
pi_145092517
Nou, dat is niet stabiel, ze is gewoon gegroeid! ;) . :) . Maar ik snap t: de groei vlakt een beetje af. Maar lijkt me niets aan de hand toch.
Lekker knuffelen!

I. heeft dapper weerstand geboden, maar is nu ook slachtoffer van de kdv 'ziekte' ofwel: een verstopt neusje. Is ook weer een nieuwe ervaring aan de borst (*gnork*). Maar zoutoplossing lijkt wel te helpen en gelukkig slaapt ze gewoon lekker.

Ah, knap van L! Ziet er meteen al zo groot uit dan, als ze zelf een flesje vasthouden.

Ik heb nu allemaal heel vreemde beelden in mijn hoofd van de jongetjesbaby's hier. 8)7 .
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:10:58 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145092603
Wees maar blij dat je een dochter hebt, Franny :+.

Rijst, volgens mij klinkt dat niet heel erg ofzo? Heb je een curve?
KuikenGuppy
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:17:08 #241
52229 Chanty
pi_145092794
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef Franny_G het volgende:
Nou, dat is niet stabiel, ze is gewoon gegroeid! ;) . :) . Maar ik snap t: de groei vlakt een beetje af. Maar lijkt me niets aan de hand toch.
Lekker knuffelen!

I. heeft dapper weerstand geboden, maar is nu ook slachtoffer van de kdv 'ziekte' ofwel: een verstopt neusje. Is ook weer een nieuwe ervaring aan de borst (*gnork*). Maar zoutoplossing lijkt wel te helpen en gelukkig slaapt ze gewoon lekker.

Ah, knap van L! Ziet er meteen al zo groot uit dan, als ze zelf een flesje vasthouden.

Ik heb nu allemaal heel vreemde beelden in mijn hoofd van de jongetjesbaby's hier. 8)7 .
Lol wat heb ik aangericht :D

Vervelend zo'n verstopt neusje maar drinken gaat dus nog wel goed?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:18:33 #242
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145092833
Die heb ik niet Burd, maar wat Franny zegt: der curve is wat vlakker gebleven :)

Nu zijn wij ook geen groterts ;)
Maar het komt wel goed! :)
Ik begreep van mijn man dat ze zojuist een hele peer heeft op zitten harken :Y)
dus een grote :6 voor het CB :P
pi_145093072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:34 schreef Limone het volgende:
TL van harte!

En het is kinderboekenweek! Eindelijk kan ik met een eigen kind naar een boekwinkel. Mag zij een boek uitkiezen om op te eten. :D O+
:D . Ermee gooien is ook leuk. (Wel uit enthousiasme trouwens, want ze gilt er heel blij bij.)

Hier nog een foto van Sammie de Eekhoorn. Eigenlijk gewoon een hippie met een tamboerijn.

SPOILER
Chanty: drinken gaat goed nog, al snot ze mijn hele borst onder. :P . Af en toe even adem happen. Kost iets meer moeite, maar dat houdt haar niet tegen. Ik neem er wat meer de tijd voor.
pi_145093835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:39 schreef Chanty het volgende:
Zit er bij L. geen variatie in vorm en grootte? :o :D :P
pi_145093884
Na Alf in de luier heb ik nu een beeld van een groene borst voor ogen :')

Eerste werkdag gehad, zo mijn kleine man ophalen van KDV.
Maar wat is het fijn weer even collega te zijn en hele andere dingen hebben om over na te denken.
Plus goed voor ego, horen hoe je gemist wordt door collega's maar ook door ouders en kinderen O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:10:33 #246
52229 Chanty
pi_145094707
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:45 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Zit er bij L. geen variatie in vorm en grootte? :o :D :P
Ik heb m twee keer betrapt op een wat grotere Alf :') :+
pi_145095314
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb m twee keer betrapt op een wat grotere Alf :') :+
Dat is wel het ergste wat je overkomen kan hoor... betrapt worden door je moeder :D
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:49:40 #248
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_145095958
Alf! O+

En klopt Nikki! Ik heb het toen gelezen en wilde reageren, maar dat vergeet ik dan weer en dan zit ik een x-aantal keer van: oh ja, niet vergeten! Want niet reageren is niet netjes als men wel reageert op iemand die soms weer even aan komt waaien. Waarvoor sorry, y'all! :*
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:03:58 #249
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145096521
Het is wel een treffende vergelijking, Alf :')
Oude (on)bekende.
pi_145096669
*O* S is jarig! *O*
Bubs gefeliciteerd met je dreumes!!

Klinkt goed Blue.

Veel plezier in Leiden meisjes!
pi_145099136
Saar slaapt al sinds vanmiddag 2 uur dus ik had eindelijk even mn handen vrij...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:15:14 #252
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145106074
DRAMA SOS DRAMA!!!!!!!!!!! R.ufter is zijn speen met speenknuffel kwijt :'( :'( :'( :'( :'( -O- -O- -O-
Slapeloze nacht zal dit worden :(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145107096
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:15 schreef Moppert het volgende:
DRAMA SOS DRAMA!!!!!!!!!!! R.ufter is zijn speen met speenknuffel kwijt :'( :'( :'( :'( :'( -O- -O- -O-
Oei!
Ergens buiten verloren?
Ik deel tegenwoordig alle twitter- en facebookoproepen met verloren knuffels, vind dat opeens zo zielig!
It will set you free
pi_145107157
Oh sjiet. ergens laten liggen?
pi_145108066
Wat is dat voor knuf?
S. 2014
J. 2016
pi_145108160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:15 schreef Moppert het volgende:
Argh dat is ruk!
Ik heb in de labels van de knuffels die mee onderweg gaan mijn 06 ingeschreven voor het geval dat
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:00:36 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145108297
Ik weet niet waar hij is. En ik kan wel gewoon een nieuwe kopen en we hebben een reserve in een ander diersoort en kleur enzo maar hij was echt dol op zijn olifant :'( Maar de nieuwe is er dan pas vrijdag ofzo :(

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145109534
Arme R.
S. 2014
J. 2016
pi_145110051
O jee .. ik ken dat drama van spenen en lievelingsknuffels kwijt zijn :X . Sterkte vannacht!
pi_145110798
Ai, sterkte Moppert. Hier ook fervente speen knuffel fan.

Wat mooi gedaan, GM!

Vandaag is mini 39 weken oud. Net zo lang als de zwangerschap duurde. O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:45:07 #261
52229 Chanty
pi_145110834
Och arme r.ufter ;(

Wel een goed idee van dat telefoonnummer blue
pi_145112000
Ik haat dat k toch zo onzeker wordt maar saar heeft 38.4
Ze ligt nu bij mij te slapen in alleen n lange mouwen romper, moet ze nog meer aan vd nacht?
Moet ik vannacht nog iets doen?
S. 2014
J. 2016
pi_145116172
Oh bah GM, dat zou ik ook naar vinden! Volgens mij is romper goed dan hoor! En vannacht halverwege nog eens temperaturen en in de gaten blujven houden of ze alert is en goed plast? Dat zou ik doen denk ik..

Hier werd ik vandaag erg onzeker van iemand op kraamvisite. Dat ik niet wist wat ze nu exact weegt was maar raar, vond ze. Ik dacht zelf: we gaan over 2 weken naar het CB voor de eerste metingen. Tot die tijd ga ik af op wat ik zie: een levendige baby die 8-10 keer per dag aan de borst drinkt en flink veel poep-en plasluiers produceert. Oftewel: prima. Maar nu voel ik me toch een ontaarde moeder dat ik haar niet dagelijks weeg :{ .
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:26:58 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145116286
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh bah GM, dat zou ik ook naar vinden! Volgens mij is romper goed dan hoor! En vannacht halverwege nog eens temperaturen en in de gaten blujven houden of ze alert is en goed plast? Dat zou ik doen denk ik..

Hier werd ik vandaag erg onzeker van iemand op kraamvisite. Dat ik niet wist wat ze nu exact weegt was maar raar, vond ze. Ik dacht zelf: we gaan over 2 weken naar het CB voor de eerste metingen. Tot die tijd ga ik af op wat ik zie: een levendige baby die 8-10 keer per dag aan de borst drinkt en flink veel poep-en plasluiers produceert. Oftewel: prima. Maar nu voel ik me toch een ontaarde moeder dat ik haar niet dagelijks weeg :{ .
Nergens voor nodig! Vertrouwen hebben in je kind maakt je juist een goede moeder :). En iedere dag wegen geeft alleen maar stress.
pi_145116344
GM, dat is een heel normale reactie op de prikjes. Het gaat vandaag vast alweer beter. :*

Och arme R.ufter. ;( Wij hadden in de knuffels van L een strijklabel zitten met haar naam. Ze is 'm een keer verloren en we zijn gebeld. :)

Chanty ik moet nu telkens bij het zien van de mini piemeltjes aan die foto van jiu denken. _O-
pi_145116400
Razz, ik heb N nooit zelf gewogen. In de kraamweek heeft de kraamhulp haar gewogen en ik ben een keer extra naar het weeguurtje bij het cb geweest. Dus niks ontaarde moeder ;)

Goed idee van die telefoonnummers op de knuffels!
It will set you free
pi_145116498
Razz laat je vooral niet gek maken hoor. Nergens voor nodig, je doet het prima zo!

MiniFloBo net zo lang uit de buik als erin! *O*

GM hoe is het gegaan vannacht?
pi_145116512
Gelukkig is de temp nu weer keurig 37.2 :)

Straks naar de huisarts, hoop dat ze iets voor mn mop kunnen doen want nu gaan we dag 4 in zonder ontlasting maar met duidelijke drang... Persen persen persen maar er komt niks.. of als ze geluk heeft n harde keutel...
S. 2014
J. 2016
pi_145116600
Harde keutels? Arm ding! Weet niet hoe fv-poep eruit ziet, maar dat is toch ook nog redelijk vloeibaar, normaal gesproken? Hopelijk kan de HA haar helpen!

Mijnes had juist hele dunne poep laatste dagen. Kwam er 1x per dag een serieuze explosie, met een hoop onrustigheid vooraf. En daarna een bad voro zowel kind als moeder haha.

Razz, wij hadden wat gedoe met de bv, dus wij gingen wat vaker wegen. maar ook niet meer dan 2x per week. Als ik geen problemen had gehad, had ik uit interesse misschien gegaan. Gata het goed, lekker laten gaan hoor!

Had het er gister nog met mijn man over, hoeveel we nu door cijfers en wetenschap gestuurd worden. Deels fijn hoor, maar ik merk dat ik mijn eigen gevoel en gezond verstand soms laat overschaduwen door gemiddelden en cijfertjes. En dat is eigenlijk jammer. Ik zou er graag nog meer op vertrouwen.

En om de fokwet niet te tarten, vertel ik even dat O de laatste twee dagen niet van 21-05.30 en 21-6.30 heeft geslapen.
*O* voor slaap
pi_145116616
Kijk mijn vrolijkerd nou O+

pi_145116658
Yay voor het (niet ;) ) goed slapen Room *O*

En dat filmpje, wat lief Mabawa O+

Arm ding GM, maar wel fijn dat de temp goed is. Hopelijk biedt de HA hulp.

Thanks all voor de geruststelling. Misschien pak ik volgende week wel even zo'n weeguurtje mee. Just to be sure :@ .

Trouwens, net zoiets raars: kind uur geleden gevoed, sliep als een roosje. Ineens gehuil, hard, dus ik pak haar op uit haar wiegje. Luier stonk lekker dus verschoond. Maar.. Ze sliep er helemaal doorheen :? Trok wel een boel gekke bekken, maakte wat slaapgeluidjes, maar werd niet wakker. Is dat normaal? Ik vond het gewoon een beetje eng :') maar om haar echt wakker te gaan maken om te checken is ook weer zo wat. Ze slaapt nu weer lekker verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 08:10:54 ]
pi_145116796
Mijnes kan het soms in haar slaap ineens uitgillen. Dan draait en beweegt ze even veel, en dan slaapt ze weer rustig verder. Ze wordt dan niet wakker zeg maar. Misschien een kramp of droom ofzo. Eerst pakte ik haar direct op, nu kijk ik het even een paar seconden aan om te kijken of ze zichzelf in slaap houdt en of het gehuil stopt uiteraard. En vaak is et dan een korte kreet en dan basta. Dus dan laat ik haar liever slapen.
En mijnes kan in diepe slaap ook echt door verschonen heen slapen.

Zolang er niet heel lang tussen de voedingen zit, zou ik me geen zorgen maken. Soms slapen ze echt heel, diep, die mini's.
pi_145116835
Mabawa, geweldig!!

Razz, het is volgens mij echt beter om er zo relaxed mee om te gaan, want van veel wegen worden moeders juist onzeker. Wat jij doet: afgaan op hoe je kind is en de luiers, is de gewone 'common sense' benadering! Jammer dat die medemoeder je zoiets heeft aangepraat, maar ik gok dat het haar eigen onzekerheid is die dan meespeelt.

Naar weeguurtje gaan, kan natuurlijk altijd. :) .

Ik zou I tussendoor ook nog eens extra wegen vanwege haar afbuigende curve de laatste keer, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik zie aan haar lijfje en haar gezichtje dat ze weer iets ronder is dan een paar weken geleden en meer hoef ik eigenlijk ook niet te weten. Ik vertrouw gewoon op wat ik zie.

GM, ik hoop dat de huisarts jullie kan helpen. :* .

Ik ging I naar het kdv brengen en zag toen weer even wat een verschillen er tussen babytjes kunnen zijn. Een jongetje in haar groep is twee weken ouder dan zij, en I past echt wel drie keer in hem denk ik! En waar I de hele kamer rondtijgert, ligt hij heel relaxed met een grote glimlach alles te bekijken op zijn rug en maakt zich absoluut niet druk. :D .
  donderdag 2 oktober 2014 @ 08:44:36 #274
52229 Chanty
pi_145116993
Wat soesa zegt. Als de baby eenmaal boven geboortegewicht is hoef je juist niet meer steeds te wegen. Kraam raadde het ons zelfs af. Je doet het prima.

Mabawa O+
pi_145117055
Mabawa, wat een lief filmpje O+

En Room, wat fijn zo'n goede nacht! had ik hier ook, totdat ik weer ging werken }:| Slapen is fijn O+

GM, fijn dat de temp weer gezakt is. Succes bij de dokter straks :*

F. pas echt bijna niet meer in de kinderwagenbak :X Voorlopig moet ie dus maar zo liggen :+
SPOILER
pi_145117082
En Razz, inderdaad vertrouw op je gevoel! :*
pi_145117225
Mwaba, wat een blijerd <3

Fazz, haha :D Zo kan de bak nog wel even mee, toch? :P
pi_145118857
Wat leuk Mabawa! Ik vond dat op die meet toen zo leuk om te zien dat M. al lekker lag te spelen terwijl Stip nog zo klein was en nu is Stip ook zo ver en als ik dan zo'n filmpje zie vind ik dat een heel leuk vooruitzicht O+

Heerlijk toch Razz! Hier ook bv struggles en ik ben er veel te lang veel te krampachtig mee omgegaan helaas ;(

Leuk om te zien he Franny! Het zijn gewoon echt allemaal eigen persoontjes O+ voel je je alweer wat beter?

Benen kunnen ook nog over de rand Fazz! Kan trouwens ook bij een bugg waar je nog prima in past :')

Stip heeft de laatste dagen s nachts honger, maar als hij dan wakker wordt s ochtends weer juist helemaal niet. Dus dan wil hij om 3 uur een fles, maar als hij dan om 7 uur wakker wordt gaat hij lekker spelen. Ik heb hem vanochtend dus maar gewoon een fles gegeven toen ik zelf koffie op had, maar hij vroeg er niet echt om. Hij drinkt hem wel helemaal leeg. We zijn wel wat teruggeschroefd met eten, want we hadden het idee dat hij er last van had. Hij eet namelijk gewoon door, dus kon naast zn flessen makkelijk twee stukken fruit en 200 ml groente eten, maar hij liet veel scheetjes en had hele vaste luiers. Hij sliep ook veel onrustiger.
pi_145118910
Nou Razz ook ik sluit me aan bij Soesa. Niks ontaarde moeder! Zolang je kindje het goed doet is er niks aan het handje lijkt me ;) . Dus niks ontaarde moeder!

Vanmiddag prikjes! En vannacht vanaf half 4 met een ventje op gezeten met, naar ik vermoed, toch darmkrampjes. Zo sneu! Heb dit nog nooit mee gemaakt.
pi_145119135
Dot, hier ook 's ochtends niet echt honger door de papfles die wij hem rond 22:00/22:30 geven. Hij drinkt het echter niet helemaal op dan. Dus ik ga proberen naar 4 flessen te gaan waarvan er dan 1 een papfles is.

Ik vroeg me overigens af of er hier meer zijn die ook kunnen ruiken dat hun kind ziek is/wordt? Ik dacht altijd dat ik het me verbeeldde, maar kan het nu bij beide kinderen ruiken..... :?
pi_145119236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:36 schreef Theeleuter het volgende:
Dot, hier ook 's ochtends niet echt honger door de papfles die wij hem rond 22:00/22:30 geven. Hij drinkt het echter niet helemaal op dan. Dus ik ga proberen naar 4 flessen te gaan waarvan er dan 1 een papfles is.

Ik vroeg me overigens af of er hier meer zijn die ook kunnen ruiken dat hun kind ziek is/wordt? Ik dacht altijd dat ik het me verbeeldde, maar kan het nu bij beide kinderen ruiken..... :?
We hebben hem nu ook een paar keer een papfles gegeven voor hij gaat slapen, maar dat maakt dus niets uit. We doen 180/6 met twee schepjes Biobim Benjamin. Wel nog nmr. 1 voeding overigens.
pi_145119593
Wij zijn een tijdje terug overgestapt op Nr2, omdat hij ook meer honger leek te hebben. Al is het waarschijnlijk een combinatie geweest van leren tijgeren en hand-, voet- en mondziekte. Daardoor dronk/at hij slechter overdag en haalde dat 's nachts in.
Rijstebloem spul heeft eigenlijk nooit goed geholpen, maar de vanaf 6 maanden pap wel!
Hij krijgt verder 180/6 flessen en laat meestal een bodempje staan. Maar goed, hij bunker ook zijn fruit naar binnen en heeft dan de komende 1,5 uur geen fles nodig.
Verder is hij helemaal fan van brood en eet rustig een hele boterham op (zonder korsten). En avondeten gaat ook steeds meer naar binnen.

:@ Best veel eigenlijk, maar hij is ook GROOT (maat 74 shirts, broeken nog wat te lang). Lag vanochtend naast 8 maanden oude baby en ik kon zo niet het verschil zien. Nou ja, die van mij tijgerde en de ander lag hem na te kijken :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:08:18 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145119949
Thee, waarom pap als 'ie ook gewoon brood eet?
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:23:15 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145120364
Omdat ie zijn melk nog nodig heeft lijkt me?

Never mind, ik denk om hem door te laten slapen?
pi_145120417
Dat van de papflessen vind ik ook zo'n hoofdbreker.. :@ .

I is dus helemaal geen grote eter (ik lees echt met verbazing wat jullie kindjes kunnen wegeten!) en zeker brood, rijstwafels e.d. eet ze nauwelijks. Groeten en fruit vindt ze wel heel lekker, maar veel gaat er niet naar binnen. Ook als ik haar voer, heeft ze vaak na een beperkt aantal happen wel genoeg. Dan duwt ze het weg, en wil ze spelen. Nu maak ik me daar geen zorgen over, want ieder kindje is anders, maar moet ik haar dan maar papflessen gaan geven? Ze komt dus verder niet hongerig over, drinkt 's avonds voor het slapengaan nog lekker bij me en slaapt dan door tot de volgende ochtend..
pi_145120451
Ik vind het sowieso lastig om te bedenken wat en wanneer hij wil eten, want hij eet alles wat we hem aanbieden, maar als het een dag niet uitkomt zijn alleen flessen ook goed.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:31:03 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145120579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:26 schreef Dot. het volgende:
Ik vind het sowieso lastig om te bedenken wat en wanneer hij wil eten, want hij eet alles wat we hem aanbieden, maar als het een dag niet uitkomt zijn alleen flessen ook goed.
Heb je van het CB geen schema/voorbeeld mee gekregen?
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:49:04 #288
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145121120
:W wij gaan jullie verlaten. S. heeft een leuke verjaardag gehad en is goed verwend ;)

Tot in het volgende topic

SPOILER
pi_145121406
Wat is ze alweer groot Bubs!
Tot snel bij de dreumessen :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:05:25 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145121654
Bubs :W
KuikenGuppy
pi_145122763
Bollie is vanmorgen weer 'mishandeld' op het CB.
Heb hem nog nooit zo boos zien kijken :')
Hij groeit nog netjes; 7320 gram en 66cm
pi_145123195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:
Thee, waarom pap als 'ie ook gewoon brood eet?
Is zo gegroeid. Voor hij pap kreeg werd hij 's ochtends om 5 uur wakker met honger. Nu wordt hij wakker omdat hij de slaap uit heeft.
Daarbij eet hij nog niet structureel brood. Ons brood lijkt hij lekkerder te vinden dan bij de opvang. Daar heeft hij nog niet echt iets binnen gehad.

Bij dochter hebben we de papfles op een gegeven moment vervangen door (bakje) yoghurt.
pi_145123419
Net terug vd huisarts, ze krijgt lactulose in de hoop dat dat helpt.
S. 2014
J. 2016
pi_145124024
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je van het CB geen schema/voorbeeld mee gekregen?
Jawel en daar staat dat hij over een maand een avondmaaltijd moet eten, inclusief vis/vlees en een toetje, een belegde boterham met een bekertje opvolgmelk s middags, een fruithapje en verder nog 4-5 flessen waaronder eventueel een papfles. Zo uit mn hoofd even, want kan het boekje even niet vinden :)
pi_145124227
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Jawel en daar staat dat hij over een maand een avondmaaltijd moet eten, inclusief vis/vlees en een toetje, een belegde boterham met een bekertje opvolgmelk s middags, een fruithapje en verder nog 4-5 flessen waaronder eventueel een papfles. Zo uit mn hoofd even, want kan het boekje even niet vinden :)
:o

Ben je dan niet de hele dag je kind aan het voeren......
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:58:54 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145125123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:26 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

:o

Ben je dan niet de hele dag je kind aan het voeren......
Je eet toch zelf ook? Maar ja, dat gevoel heb ik soms wel :')

Hier adviseren ze met 6 maanden (standaard GGD schema overigens)
ontbijt: bv of fles opvolgmelk evt met pap
tussendoor: fruit met thee, water of bv
lunch: 1/2 lichtbruine boterham zonder beleg plus bv of fles opvolgmelk
4-uur-cup-a-soup-moment: snack als rijstwafel, broodkorst oid plus thee, water of bv
avondeten: groente plus aardappel/pasta en als toetje bv of opvolgmelk
voor het slapen: bv of fles opvolgmelk, evt met pap

Vanaf 7 maanden voeg je brood toe bij het ontbijt, kan je vlees toevoegen, vervang je het 'toetje' bij het diner door yoghurt en geef je een hele boterham als lunch.

Overigens doen wij het weer heel anders, ik vind dit voorbeeld een beetje erg snel gaan voor kuiken ;).
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:03:33 #297
52229 Chanty
pi_145125296

ik heb met een beer gevochten :')
pi_145125595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je eet toch zelf ook? Maar ja, dat gevoel heb ik soms wel :')

Hier adviseren ze met 6 maanden (standaard GGD schema overigens)
ontbijt: bv of fles opvolgmelk evt met pap
tussendoor: fruit met thee, water of bv
lunch: 1/2 lichtbruine boterham zonder beleg plus bv of fles opvolgmelk
4-uur-cup-a-soup-moment: snack als rijstwafel, broodkorst oid plus thee, water of bv
avondeten: groente plus aardappel/pasta en als toetje bv of opvolgmelk
voor het slapen: bv of fles opvolgmelk, evt met pap

Vanaf 7 maanden voeg je brood toe bij het ontbijt, kan je vlees toevoegen, vervang je het 'toetje' bij het diner door yoghurt en geef je een hele boterham als lunch.

Overigens doen wij het weer heel anders, ik vind dit voorbeeld een beetje erg snel gaan voor kuiken ;).
Nee, ik eet zelf niet! Collega's kijken me altijd meewarig aan wat ik allemaal op een dag eet.......

Uiteindelijk kom je vrij natuurlijk wel op een dergelijk schema uit hoor. Het is meer het schema dat Dot had, waar naast alle vaste voeding ook 4/5 flessen stonden. Dat krijg ik er echt niet allemaal in :N
Wij zitten hier gewoon net in een overgangsfase, waar we straks de laatste fles voor het slapengaan een papfles kunnen doen ( 5 uur 's ochtends vind ik echt te vroeg :6) en verder 3 flessen hebben, een fruithap, een broodje en avondeten.
pi_145125664
Wth heb jij gedaan chanty?
S. 2014
J. 2016
pi_145125780
Que? Was dat L.?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:22:46 #301
52229 Chanty
pi_145125797
Vertel ik zo als ik achter de pc kan. Ziet er erger uit dan t is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')