abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144936866
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_144937214
Sloot ik 'm en ik zit mobiel, dat is altijd zo lekker handig. :')

Ik heb net een half uur met een wakkere S gezeten. Hij is nog steeds verkouden en werd wakker omdat zijn hele neusje weer dicht zat. Hij krijgt ook drie tanden dus dat zal ook niet meehelpen. -O- Na een beetje melk ligt hij nu net weer in bed. Het zou me niet verbazen als hij komende nacht nog vaker wakker wordt.
pi_144938557
Nikki die foto hierboven is niet van jouw kroost mag ik hopen toch? :+

En sneutje .. :*
Hopelijk valt het vannacht mee.
pi_144939127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikki die foto hierboven is niet van jouw kroost mag ik hopen toch? :+

En sneutje .. :*
Hopelijk valt het vannacht mee.
Nee bij mij is het andersom.
:+ L wilde met de broers op de foto. Ze had ze helemaal zo gepositioneerd, maar het is niet gelukt. Kleintjes terroriseren grote. :D En een lol dat S had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144940028
Ooh wat cute nikki! L lijkt me een hele toffe grote zus.

En ik zag in het vorige topic nog her mannetje van twinkle, wat een knapperd!
pi_144945656
Rijst, ik zou geloof ik ook zoveel groente geven als mijn kind zou willen :Y

Nikki, wat schattig van je schoonvader :D En hoe lief dat je grote hem dan tips geeft O+

Twink, mooie foto :) Acht weken alweer!

Chanty, Saar had bij haar geboorte ook donker haar. Dat viel allemaal uit en inmiddels is ze gewoon blond :D Mijn man was als kind ook witblond, en is nu bijna zwart. Ik ben altijd even donkerharig geweest :P Tom is donker. Althans, de paar haren die zich nog krampachtig vastklampen aan zijn schedel zijn donker.

Bubs, hopelijk gaat het vannacht wel gewoon goed met je kleine meisje. En anders morgen :*

Nikki, arme S ook. Ik hoop voor jullie ook op een fijne nacht :*
Oh, en die foto's van je kroost O+
pi_144946263
Foto van mijn kroost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie de foto's op de kop hier, maar rechtop in mijn photobucket. Geen idee hoe anderen ze zien.
pi_144947638
Ah, die bovenste foto van S en T samen! Ik zie ze gewoon rechtop hoor!

De foto's van Nikki O+ . En Twink, heel mooi!

Bubs, wat rot zeg. Ik hoop ook dat het vannacht goed gaat.

Ik zit op de bank een wijntje te drinken. I. slaapt al vanaf 20.00 en ik dacht om 20.30: ik ga even een tijdschrift lezen op bed. In slaap gevallen en nu dus klaarwakker. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144947909
Wijntje :9

Ben ik een ontaarde moeder als ik nu al niet meer weet hoe oud m'n kind is? We waren vandaag naar een bruiloft en heel veel mensen vroegen hoe oud ze is. Dus ik heb iedereen heel trots verteld dat ze 8 weken is maar het is nog maar 7 :') :@
pi_144948084
Ik raakte op een gegeven moment de tel kwijt :')
Toevallig gisteren opgezocht pp hoeveel weken we zitten, bijna 19 al :o

Net gevoed en zo maar weer slapen hoop ik, viel tijdens het voeden half in slaap en had ineens m'n jaarlijkse alien-droom en nu moet ik even m'n hoofd resetten :')

SPOILER
Tralalalaaa
pi_144948230
:W En toen waren er twee jongetjes wakker. S van de snot en tandjes en T van S. Flesje gemaakt en nu liggen ze weer. Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Amsel je kunt het nog op zwangerschapshormonen gooien toch. :)

TAPdie droom. :D

Coco die T is al bijna groter dan S. :D Kijk die beentjes dan, om op te eten! O+
  zaterdag 27 september 2014 @ 05:51:10 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144948268
Aww TAP, hopelijk kon je gewoon weer slapen.

Nikki, hebben ze nog goed geslapen?

Coco, dat haar! :D leuk stel heb je O+.

Franny, lekker een wijntje O+. Wij hebben de kast vol staan met flessen wijn :'), want ik vind het zonde om voor één glas een fles open te trekken en meer wil ik eigenlijk niet drinken ivm bv. Ik neem dan maar een Martini :9.

Amsel, ik heb er een app voor :+. Het scheelt ook wel als je in maanden gaat tellen straks.

Ik werd zowaar weer eens wakker met stuwing :o :D
Kuiken had gisteren trouwens super goed mee gegeten met de pot: frietjes (voor hem zelfgemaakte uit de oven) en erwtjes. Het was de eerste keer waarvan ik zeg: hij heeft echt een avondmaaltijd gehad O+.

Kennen jullie btw deze site al: www.kokenvoormijndochter.nl? Ziet er leuk (een lekker :Y) ) uit!
KuikenGuppy
pi_144948410
:O zo, goedemorgen. Heb nog wel lekker geslapen en baby was om kwart over 7 wakker en peuter ook.
'Mama ik heb heeeeeel lang geslaapt, ik wil niet meer slapen en Oli ook niet'. He, jammer :')

Wat een leuke site burdie! Die kende ik nog niet.
Tralalalaaa
pi_144948517
Wij mochten uitslapen. :) Scheelde dat de kleuter uit logeren is (die nodigt zichzelf bijna elke week uit bij mijn zusje O+ ). Anders stond die om 7 uur naast ons bed.
pi_144948649
Ik kreeg om half 5 het verzoek Stip weer in zn eigen bed te leggen ipv tussen ons in en daar werd hij wakker van :O Naast de 4 andere keren ervoor natuurlijk, waardoor hij tussen ons in lag. Maar hij heeft wel van half 8 tot 10 heerlijk geslapen, dus wij hebben lekker bankgehangen :) Hij is ook zo heerlijk beweeglijk in bed dat hij regelmatig half bij mij ligt vanuit zn cosleeper ledikant :')

Wat is Tom leuk! Dat 'food, mine!' is heel herkenbaar hier... Hij heeft gisteren voor het eerst brood gegeten en hij werd erg blij dat hijj het zelf in zn mond kon stoppen itt al die glibberige troep die ik hem geef en dus ging zo ongeveer alles tegelijk erin :') En hij werd erg boos toen ik hem maar 1 stukje per keer aanbood.

En je drie kinderen Nikki! Ik heb het idee dat S. op jou lijkt, klopt dat? En T. snapt het volgens mij niet helemaal :D

Nog wat kunnen slapen Franny?

Amsel, herkenbaar idd :D Ik keek soms op mn ticker. Nu hou ik ook alleen maanden bij en vandaag is het precies 6 maanden! *O*
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:55:19 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144948714
Stip een half jaar *O*.

Hoe doen jullie dat 's avonds met een baby eigenlijk? Wij eten altijd relatief laat, daarna gaat kuiken in bad, drinken en naar bed. Soms wordt hij dan 's nachts nog wakker, maar soms ook 'pas' om half zes. Dan voed ik hem en slaapt hij nog een uur of twee verder tot we opstaan.
Ik heb het idee dat veel anderen hun baby wat vroeger avondeten geven (en op bed leggen) en dan in de avond nog even voeden (de zogenoemde 'laatste voeding')?
KuikenGuppy
pi_144948771
Hij gaat hier eigenlijk gewoon naar bed als hij moe is en begint dan vanzelf aan een lang slaapje. Soms is dat om half 8 en soms om 9 uur. Als we bezoek hebben vaak pas als die weg zijn, want eerder krijg ik hem dan echt niet in slaap :') En als hij vroeg slaapt wordt hij meestal vanzelf nog een keer dusdanig wakker dat hij niet meteen weer doorslaapt met een speen, maar echt een fles wil. Als hij laat naar bed gaat valt hij in slaap door de fles.

Ik ben meestal pas rond half 7/7 uur thuis als ik werk, dus wij eten ook laat. Stip krijgt dus ook iets eerder zn hapje. Maar de afgelopen twee dagen kwam het elke keer niet goed uit, waardoor hij weer even alleen flessen had.
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:03:45 #18
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144948775
S. is de nacht goed doorgekomen. Maar ze zit niet goed in haar vel. Maar zien nu duidelijk de reactie dus we hoeven haar geen koemelk meer te geven *O*

Ze eet rond 17:00 haar avond eten en de laaste fles om 19:00. En dan tussen 7 en 8 in de morgen weer.

Stip een half jaar *O* *O*
pi_144948862
Tegen 20 uur voeden en slapen en dan tussen 6-7 uur wakker is meestal het ritme hier.
Ik moet alleen nog leren eerder te gaan slapen om brakheid te voorkomen :')

Coco wat een lekker spekkie en die beentjes O+
Donderdag kan ik weer vergelijken ofde heren nog synchroon lopen :+

Nikki hoe is t met de snotneusjes?

Franny je had het kennelijk nodig je slaapje!
pi_144949083
T en S gaan rond 19:00 uur naar bed en slapen dan klokje rond tot 7:00 de volgende ochtend.

Dot geen idee of S veel op mij lijkt. In het begin was het heel duidelijk een kopie van mij, maar ik vind 'm wel wat veranderd. Ik zal eens kijken of ik mijn babyfoto's kan vinden. :)
Geef je stip al brood, als in echte stukjes brood met roomboter ofzo? Ik weet dat het mag maar ik durfde eigenlijk nog niet zo goed.

Bubsel fijn dat het een goede nacht was.

S heeft net een paar slokjes van mijn jus d'orange gedronken. Hij bleef maar 'vragen' om meer, maar eigenlijk is sinaasappel nog een no-go dus helaas voor S bleef het bij 2 slokjes.
pi_144949179
Yay halfverjaardag voor stip *O* gaat snel he?

Hier zou ik met kids rond 17 uur thuis kunnen zijn, maar ik haal ze pas op rond 17:30, omdat B nog een slaapje doet einde van de dag.
Hij wil inmiddels dus ook per se rond 18 uur een fles. Proberen er nog wat groente in te stoppen en halen hem even uit bed voor een papfles rond 22:30.
Het liefst zou ik hem dus om 18uur avondeten geven en papfles vlak voor hij naar bed gaat. Maar dat komt vanzelf :)

Broodeten kan gewoon hoor Nikki, hier heeft manlief hem gisteren aardig wat brood gevoerd en dat ging prima.
pi_144949296
Ik mis trouwens het zwangerzijn in de zin van:
Ik heb het weer koud!
Sjeetje, zo warm als ik het had en zo blij ik er mee was, is nu de kou weer ingetreden in mijn lichaam. Weet ineens weer wat koude voeten zijn en hoe een dubbel dekbed aanvoelt :D
pi_144949310
Iedereen bedankt voor de felicitaties gisteren.
Gisteren riep ik steeds, OH vorig jaar om deze tijd toen..... :')

Vandaag vieren we zijn verjaardag pas echt.

Bedankt allemaal en tot in het volgende topic, waar ik ook weer trouw zal mee lezen en proberen te posten :)
pi_144949442
Aaah Coco! Wat een leuke foto's. Dan wil ook wel snel een tweede baby. :)

Gefeliciteerd nog Ymme!

Wij eten hier als echte burgermannen om zes uur. Nadat M. naar bed is gaan de laptops weer open en werken we nog een paar uur. Ze slaapt van zeven tot kwart over zes. Mag van mij nog wel driekwartier langer, maar dat krijgen we ook niet als we haar later naar bed brengen.

Ik ben net pas wakker en ik lag er om half negen al in. O+
pi_144949802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:44 schreef Dot. het volgende:

Amsel, herkenbaar idd :D Ik keek soms op mn ticker. Nu hou ik ook alleen maanden bij en vandaag is het precies 6 maanden! *O*
Gefeliciteerd!

En Ymme ook nog :)
pi_144950560
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
T en S gaan rond 19:00 uur naar bed en slapen dan klokje rond tot 7:00 de volgende ochtend.

Dot geen idee of S veel op mij lijkt. In het begin was het heel duidelijk een kopie van mij, maar ik vind 'm wel wat veranderd. Ik zal eens kijken of ik mijn babyfoto's kan vinden. :)
Geef je stip al brood, als in echte stukjes brood met roomboter ofzo? Ik weet dat het mag maar ik durfde eigenlijk nog niet zo goed.

Bubsel fijn dat het een goede nacht was.

S heeft net een paar slokjes van mijn jus d'orange gedronken. Hij bleef maar 'vragen' om meer, maar eigenlijk is sinaasappel nog een no-go dus helaas voor S bleef het bij 2 slokjes.
Nee, gewoon alleen brood zonder iets. Heb van dat hele lichte bruin brood gehaald en hij sabbelt er lekker op :)
pi_144951801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 03:08 schreef Amsel het volgende:
Ben ik een ontaarde moeder als ik nu al niet meer weet hoe oud m'n kind is? We waren vandaag naar een bruiloft en heel veel mensen vroegen hoe oud ze is. Dus ik heb iedereen heel trots verteld dat ze 8 weken is maar het is nog maar 7 :') :@
Ah joh, dat wordt toch op een gegeven moment ook niet meer te doen, het aantal weken. Ik rond het meestal af naar maanden bij Tom.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
:W En toen waren er twee jongetjes wakker. S van de snot en tandjes en T van S. Flesje gemaakt en nu liggen ze weer. Ik ben benieuwd voor hoe lang.

Coco die T is al bijna groter dan S. :D Kijk die beentjes dan, om op te eten! O+
En, hebben ze nog wat geslapen? T. is ook snotterig en ziekjes, heeft 39 graden koorts. Niet heel spannend, maar duidelijk niet helemaal ok.

Hij heeft lekkere spekbenen, ja :D O+ De foto vertekent wel hoor! Hij is groot, maar niet zó groot :P Heeft nu maatje 74. In truien koop ik 80 want daar groeit hij toch wel in :P

Burdie, hoera voor de echte avondmaaltijd *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:44 schreef Dot. het volgende:
Wat is Tom leuk! Dat 'food, mine!' is heel herkenbaar hier... Hij heeft gisteren voor het eerst brood gegeten en hij werd erg blij dat hijj het zelf in zn mond kon stoppen itt al die glibberige troep die ik hem geef en dus ging zo ongeveer alles tegelijk erin :') En hij werd erg boos toen ik hem maar 1 stukje per keer aanbood.

Ja, één stukje per keer! Dat is toch ook niets! :+ :D

Een half jaar alweer! Hier vandaag precies 5 maanden, ontdekte ik net :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:
Hoe doen jullie dat 's avonds met een baby eigenlijk? Wij eten altijd relatief laat, daarna gaat kuiken in bad, drinken en naar bed. Soms wordt hij dan 's nachts nog wakker, maar soms ook 'pas' om half zes. Dan voed ik hem en slaapt hij nog een uur of twee verder tot we opstaan.
Ik heb het idee dat veel anderen hun baby wat vroeger avondeten geven (en op bed leggen) en dan in de avond nog even voeden (de zogenoemde 'laatste voeding')?
Toen Saar echt avondeten kreeg, was dat gewoon gelijk met ons (rond 18u), en die kreeg dan nog een papfles voor ze echt ging slapen.

Tom gaat gewoon na zijn laatste fles (rond 21-22u) naar bed.

Bubs, fijn dat het van de koemelk nu duidelijk is!

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik moet alleen nog leren eerder te gaan slapen om brakheid te voorkomen :')
Ik ging vannacht om 1:30u slapen. Omdat het kon. Vanochtend had ik er een beetje spijt van :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef BlueEyes het volgende:
Coco wat een lekker spekkie en die beentjes O+
Donderdag kan ik weer vergelijken ofde heren nog synchroon lopen :+
Ja, ik heb alleen geen idee wat hij nu weegt. Ik geloof dat hij in oktober weer moet. Met 4 maanden woog hij 8,5kg, dat is het laatst bekende gewicht.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ik mis trouwens het zwangerzijn in de zin van:
Ik heb het weer koud!
Ik mis dat ik mijn buik nooit hoefde in te houden en me niet druk hoefde te maken om aftekenende kleding. Heerlijk vond ik dat :D
pi_144952522
haha coco vooral dat laatste is herkenbaar... toen was ik zwanger, Nu weer gewoon dik.... :')

wat is tom een lekker ding zeg O+

mn meisje heeft n beetje een snotneus, en moet hoesten, niet heel erg maar dr geknor hield mij wel wakker, verder is ze gewoon vrolijk en blij. heb al wel neusspray en zo'n neuspompje gehaald voor t geval dat.
maar wat ik mij afvroeg, mag ze dan wel dr prikjes als ze verkouden is?
S. 2014
J. 2016
pi_144952922
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
haha coco vooral dat laatste is herkenbaar... toen was ik zwanger, Nu weer gewoon dik.... :')

wat is tom een lekker ding zeg O+

mn meisje heeft n beetje een snotneus, en moet hoesten, niet heel erg maar dr geknor hield mij wel wakker, verder is ze gewoon vrolijk en blij. heb al wel neusspray en zo'n neuspompje gehaald voor t geval dat.
maar wat ik mij afvroeg, mag ze dan wel dr prikjes als ze verkouden is?
Ja hoor :Y Maar je kunt het ook altijd even ter plekke bij het CB checken :)
pi_144955156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik mis dat ik mijn buik nooit hoefde in te houden en me niet druk hoefde te maken om aftekenende kleding. Heerlijk vond ik dat :D
Ooh ja nu zitten geeft een extra ribbel en muffintop :')
pi_144955282
Leuk om over al die ritmes te lezen! Hier bepaalt A. het ritme nog gewoon, ze is zo klein dat daar nog geen structuur in zit. We eten meestal laat, ik heb om 18:00 echt nog geen honger.

En ik zag leuke foto's, wat een toffe kinderen produceren jullie toch O+ die mooie tweeling van Nikki met L. en het olijke tweetal van Co, super!

Gisteravond hadden we hier een drama-avond :{ huilen, huilen en niks was goed. Badje niet, mamma niet, pappa niet, borst niet. Krampjes? Ik weet het niet, ze wilde uiteindelijk toch ook wel weer graag aan de borst. Het was gokken en troosten en met mijn hormonen die nog wel erg werken vond ik het zo moeilijk om kalm te blijven en niet mee te gaan huilen :@ Pff. Gelukkig was om 1:00 alles rustig en sliep ze tot 5:30 en daarna nog van 7:00 tot 9:00, dus ik heb weer wat slaap gepakt. Manlief niet, dus die loopt lekker met de wallen tot op z'n schoenen :') . Gezellig, ook.

Straks maar eens oefenen met de draagdoek, kijken of dat wat troost biedt als we weer zo'm avond hebben.

Ohja en haar navelstompje viel er vanmorgen af bij het luier verschonen *O*. Dus toch prima, fijn ook dat die geur nu weg is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 14:55:39 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:25:12 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144956213
Lekker op een toastje doen vanavond Razz, heel gezond ;).

Lastig he, dat ze niet kunnen aangeven wat er nou precies is.
KuikenGuppy
pi_144956221
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:
Stip een half jaar *O*.

Nu ik weer aan het werk ben en I naar het kdv gaat, is het ritme hier wat vervroegd. En als ik wil dat ze tijdens het avondeten er lekker bij kan zitten en ook een beetje meedoet, moeten we niet te lang wachten. Als ze te moe wordt, gaat dat niet meer.
Ik heb afgelopen week ontdekt dat dit het beste werkt momenteel:
rond 18.00 eten. Dan eet I dus - op haar eigen manier :+ - ook een hapje mee.
18.30- 18.45 nog een beetje spelen/met ons knuffelen, dan: tandjes poetsen, verschonen. slaapzakje aan.
19.00 - 20.00 borstvoeding en beetje in slaap komen
20.00 naar bed.
Dan slaapt ze tot 7.00 / 7.30 ongeveer. Soms komt ze voor een voeding rond 4 of 5 uur, maar de afgelopen week sliep ze steeds door.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144956291
Goed idee, Razz, om de draagdoek uit te gaan proberen. Lastig is het he, als ze zo huilen en je weet niet precies wat het is. Ik gok op krampjes, dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Heb je ook geprobeerd om haar om je arm te leggen en dan wat over haar buikje te aaien. Deze houding?

zaterdag 27 september 2014 @ 15:31:57 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144956371
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:28 schreef Franny_G het volgende:
Goed idee, Razz, om de draagdoek uit te gaan proberen. Lastig is het he, als ze zo huilen en je weet niet precies wat het is. Ik gok op krampjes, dat lijkt me het meest waarschijnlijk. Heb je ook geprobeerd om haar om je arm te leggen en dan wat over haar buikje te aaien. Deze houding?

[ afbeelding ]
Hahaha! Ik realiseer me net dat ik de eerste keer toen ik die foto zag dacht: ja maar ik heb niet zo'n belachelijk grote baby.
En nu i kuiken echt wel een stuk groter al. :P
KuikenGuppy
pi_144956577
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:28 schreef Franny_G het volgende:

[ afbeelding ]
Yep, geprobeerd. Hielp een minuutje :') . Maar hij staat genoteerd voor de volgende keer!
pi_144956687
Ah, ja, soms helpt niets. ;( .
Ik had trouwens ook dat ik, als I echt zoveel last van krampjes had dat ze maar bleef huilen, dat ik mee wilde gaan huilen. En dat had ik dan al na een half uurtje of zo. :@ . Dan sprong mijn vriend altijd in. Het klinkt raar, maar het went dus wel (of: je hormonen worden minder). Als ze nu af en toe nog zo verdriet heeft van krampjes blijf ik over het algemeen juist rustiger dan mijn vriend.
  zaterdag 27 september 2014 @ 15:54:38 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144956800
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:41 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yep, geprobeerd. Hielp een minuutje :') . Maar hij staat genoteerd voor de volgende keer!
Hoi Razz! :W

Fijn dat het stompje er af is want die geur... :X. Hier was ie er (thank God) vorige week zaterdagavond al af. Ik werd echt een beetje misselijk van die geur :@. Leuk om te lezen dat het bij jullie ook lekker loopt, mijn S en jouw A zijn bijna net zo oud tenslotte! Oh, en krampjes ;(. Zo zielig he. Wij hebben een avond gehad (5e dag denk ik) waarbij ze veel clusterde (van 22:00 tot 02:00), daarvan krampjes kreeg, moest spugen, en daardoor weer wilde drinken ;(. Ik kan nu rustiger blijven dan bij E.

Hier ook nog zeker geen ritme in de zin van 'zo laat gaat ze naar bed', ze slaapt nog zo'n beetje de hele dag bij ons in de buurt. Als wij naar bed gaan gaat ze mee. Het ritme dat er wel is, is dat van de voedingen. Ze wil om de 3 uur drinken, soms zelfs op de minuut af :'). Soms ook eerder of ('s nachts wat later maar overall echt om de 3 uur. Tussendoor slaapt ze! Nachten gaan dan ook prima. Ze is mega lief, rustig en tevreden :).

Zijn er hier ervaringen met het 2x niet helemaal slagen van de gehoortest aan 1 kant? Ik vermoed -best sterk- dat er oorsmeer in de weg zit (en het apparaat deed de laatste x ook raar volgens die vrouw :') ) maargoed, we gaan nu wel voor vervolgonderzoek. Gelukkig ging het andere oor in 1x goed.
pi_144957103
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zijn er hier ervaringen met het 2x niet helemaal slagen van de gehoortest aan 1 kant? Ik vermoed -best sterk- dat er oorsmeer in de weg zit (en het apparaat deed de laatste x ook raar volgens die vrouw :') ) maargoed, we gaan nu wel voor vervolgonderzoek. Gelukkig ging het andere oor in 1x goed.
:Y Bij Tom was dat ook. Eerste keer waarschijnlijk oorsmeer, tweede keer verkouden.
Dat uitgebreidere onderzoek ging vervolgens prima. Duurt wel een stuk langer en ziet er indrukwekkender uit.

SPOILER
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:17:45 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144957261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:Y Bij Tom was dat ook. Eerste keer waarschijnlijk oorsmeer, tweede keer verkouden.
Dat uitgebreidere onderzoek ging vervolgens prima. Duurt wel een stuk langer en ziet er indrukwekkender uit.

SPOILER
Ah, dat ziet er zeker een stuk indrukwekkender uit ja :o (al vond Tom van niet zo te zien O+). Thanks voor de foto :), dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

Pff, ik had nog geen 'kraamtraan' gelaten totdat die test gister weer niet lukte ;(. De eerste keer zei die vrouw dat ze veel oorsmeer zag maar dit is er niet uitgehaald. Ik vermoed dus dat het gewoon verder in de gehoorgang is gedrukt maar goed. Hopelijk is het dat ook echt
pi_144959423
k heb net mn bevaltopic teruggelezen... :'( O+
S. 2014
J. 2016
pi_144959533
Oww sielug, Razz! Wij hebben rond dag 8 ook zo'n nacht gehad. Ik zou nu nog steeds niet kunnen zeggen wat het nu was. Aai over jullie bolletjes!

Shit, Soesa. Stom oorsmeer. :( Het komt vast goed.Wanneer is het vervolgonderzoek? Ik hoop een beetje snel!
pi_144959707
Jeej, de baby's van Razz en Soesa nu zonder stinkend stompje *O*

Soesa, komt vast goed met dat vervolgonderzoek :*

Leuke foto's Nikki en Coco! O+ broertjes & zusjes samen zijn zo lief O+ ik hoopwil later ook een broertje of zusje voor F. O+

Vandaag heeft F voor het eerst een koe gezien :+
SPOILER
pi_144959759
Krampjes zijn echt zoooo niet tof :( jammer dat dat er de eerste maanden bij hoort :{

Ermahgerd m'n baby van 4 maanden draait zich om.

SPOILER
Tralalalaaa
pi_144960807
Krampjes (wie heeft bedacht dat het krampjes zijn?? keiharde kramp gewoon!) zijn de hel :{ Hebben ons heel wat slapeloze nachten en tranen (ook van mij ja) gekost. We zijn er nog steeds niet vanaf, maar het wordt langzaam beter. Voor ons is de draagdoek echt de magische oplossing. Kind in de draagdoek, pink in haar mond, rondlopen en -hupsen en binnen een paar minuten is ze stil. Uit de draagdoek is weer krijsen, dus ik ga regelmatig met baby aan me vastgeknoopt naar bed. Dan slaap ik half zittend in de kussens. Niet ideaal, maar wel de enige manier om wat slaap te pakken tijdens zulke nachten.
pi_144962072
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:41 schreef Amsel het volgende:
Krampjes (wie heeft bedacht dat het krampjes zijn?? keiharde kramp gewoon!) zijn de hel :{ Hebben ons heel wat slapeloze nachten en tranen (ook van mij ja) gekost. We zijn er nog steeds niet vanaf, maar het wordt langzaam beter. Voor ons is de draagdoek echt de magische oplossing. Kind in de draagdoek, pink in haar mond, rondlopen en -hupsen en binnen een paar minuten is ze stil. Uit de draagdoek is weer krijsen, dus ik ga regelmatig met baby aan me vastgeknoopt naar bed. Dan slaap ik half zittend in de kussens. Niet ideaal, maar wel de enige manier om wat slaap te pakken tijdens zulke nachten.
herkenbaar... zonder draagdoek maar met kind op mn borst en n pink in dr bakkes..

wanneer gingen jullie n ritme creeren? saar krijgt om de 5 uur n fles, en slaapt tussendoor overal... op mij, in de box, in de wipper maar zelden in bed... en s'nachts slaapt ze naast mij in de wagenbak .. maar ze heeft dus geen echte bedtijd... is dat heel raar?

en dat voor iemand die heel duidelijk was in de zwangerschap.. slapen doe je in bed.... :@
S. 2014
J. 2016
pi_144962381
Zo gaat 't hier nog steeds ;) :@ (ook op de opvang trouwens, ze dondert overal en nergens in slaap...alleen 's avonds niet). Ok, wel een logica in handelingen, maar moeilijker om consequent te zijn vanwege oudste met school/vriendinnetjes en dergelijke.
pi_144962501
Die ritme kwam vanzelf. Rond een week of 11 was die hier er ineens. Wel fijn, want dan kan je via de klok weten of het honger of slaap is :)
pi_144962616
Hier is er pas vanaf zeven maanden echt een duidelijk ritme. Daarvoor was er wel een duidelijk dag/nacht ritme, dus ze sliep al snel goed door. Maar overdag was dat ritme er niet.
pi_144962687
Maar als ze om de 5 uur eet, en verder slaapt, vind ik dat wel al echt een ritme eigenlijk..? De mijnes eet wanneer het haar uitkomt, en daar is geen peil op te trekken. Ze hangt heel de avond aan de borst vaak, en gaat dan tegelijk met ons naar bed (tussen 22 en 23). 's Nachts vaak rond 3-4 wakker en dan om 6-7 uur weer. Overdag slaapt ze soms 2x 4 uur achter elkaar met een uurtje eten en spelen ertussen. Soms slaapt ze 3x10 minuten enis ze verder wakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')