Sparen doe ik sowieso, maar wil sneller sparen (door een gokje te wagen)quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:50 schreef Eris het volgende:
Paar maanden ga sparen heb je veel meer kans op een rendement. Als het een X jaar is beleggen pas effectiever..
Ja had ik al gezien, maar volgens mij gaat alex vanaf 25k en dat haal ik niet kwa inlegquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:34 schreef JaIkbenPro het volgende:
Ik heb eerst bij alex vermogensbeheer zo'n brochure aangevraagd. Ze schijnen vrij goed te zijn maar ze kunnen wel kleven aan de telefoon. Brochure is gratis
Plus500 is lastig en vooral voor de gevorderden. Ook zelf eens geprobeerd maar dan moet je ook echt alles zelf doenquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:46 schreef babipangang het volgende:
Ik heb trouwens al wat zitten experimenteren met plus500 met een demo account, maar ik snap er totaal niks van.....
Dan laat je ook je geld investeren door een bank oid. Zij investeren jouw geld en de van de rest die mee doet in aandelen, obligaties enz. Dit is minder risico omdat het gespreid is. Als 1 koers daalt kan de ander het opvangen. Er Blijft natuurlijk wel een risico.quote:
Thnx zal me daar eens op gaan orienteren, wellicht iets minder risico daardoor.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:50 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dan laat je ook je geld investeren door een bank oid. Zij investeren jouw geld en de van de rest die mee doet in aandelen, obligaties enz. Dit is minder risico omdat het gespreid is. Als 1 koers daalt kan de ander het opvangen. Er Blijft natuurlijk wel een risico.
Kan bijvoorbeeld bij een normale bank of online broker. Plus500 zou ik mijden als je voor langer termijn wil investeren
Plus500 werkt met hefbomen, als je 1 aandeel betaalt krijg je er 20. Als het 1% stijgt krijg je dus 20 x 1% maar als het daalt werkt het hetzelfde en ben je zo alles kwijt
Als je zelf wel beginnen raad ik binck aan omdat je daar ook 200¤ transactietegoed krijgt, dan hoef je dus niet te betalen voor de aanschaf
Ook dat...quote:
Ja precies, als je daar nog vragen over hebt zou ik kijken in het AEX forum. Daar heb ik het ook een beetje geleerdquote:Op vrijdag 26 september 2014 21:11 schreef babipangang het volgende:
[..]
Thnx zal me daar eens op gaan orienteren, wellicht iets minder risico daardoor.
Denk in percentages en bereken hoeveel winst je zou hebben gehad. Bijv index trackers, dividend aandelen, etc. Houd rekening met het feit dat we al lang in een bull market zitten. Defensief zou je misschien op 5% zitten voor en jaar. Dat zou in jouw geval 500 euro zijn in een jaar. Dus nog geen 50 euro per maand.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:20 schreef babipangang het volgende:
Zo'n 8k-10k kan ik wel een jaar of langer missen, begint het dan aantrekkelijker te worden?
Ja, beleg het gewoon in een index. Dan heb je alles automatisch gediversifeerd (= minder risico door risicospreiding)quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:20 schreef babipangang het volgende:
Zo'n 8k-10k kan ik wel een jaar of langer missen, begint het dan aantrekkelijker te worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |