abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144933342
Ik zit me al even te orienteren op beleggen, echter vind ik de stap nemen om zelf te beleggen erg groot.

Ik zou graag circa 10k- 12k voor een aantal maanden defensief willen laten beleggen. Welke bedrijven bieden deze mogelijkheid en is dit ook rendabel voor een paar maanden?
pi_144933940
Paar maanden ga sparen heb je veel meer kans op een rendement. Als het een X jaar is beleggen pas effectiever..
pi_144934361
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:50 schreef Eris het volgende:
Paar maanden ga sparen heb je veel meer kans op een rendement. Als het een X jaar is beleggen pas effectiever..
Sparen doe ik sowieso, maar wil sneller sparen (door een gokje te wagen) :)
pi_144934443
Als je het voor een x jaar wilt laten doen dan kan je de risico wel wagen door dat die de dalingen een klein beetje op vangt voor een kortere periode zou ik het zelf niet doen.

Vergeet ook niet dat je vaak overschrijvingen kosten hebt van een x euro per order.
pi_144934452
Beleggen = gokken. Als je het geld voor lange termijn kunt missen, is een eventuele crash in een later stadium weer in te halen.
pi_144935307
Ik heb eerst bij alex vermogensbeheer zo'n brochure aangevraagd. Ze schijnen vrij goed te zijn maar ze kunnen wel kleven aan de telefoon. Brochure is gratis en je krijgt een map er bij, even op de site kijken ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 20:35:02 ]
pi_144935465
Beleggingsfonds geprobeerd?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144935514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:34 schreef JaIkbenPro het volgende:
Ik heb eerst bij alex vermogensbeheer zo'n brochure aangevraagd. Ze schijnen vrij goed te zijn maar ze kunnen wel kleven aan de telefoon. Brochure is gratis
Ja had ik al gezien, maar volgens mij gaat alex vanaf 25k en dat haal ik niet kwa inleg
pi_144935543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:39 schreef eend112 het volgende:
Beleggingsfonds geprobeerd?
uhhh watte? :@
pi_144935827
Ik heb trouwens al wat zitten experimenteren met plus500 met een demo account, maar ik snap er totaal niks van.....
pi_144935940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:46 schreef babipangang het volgende:
Ik heb trouwens al wat zitten experimenteren met plus500 met een demo account, maar ik snap er totaal niks van.....
Plus500 is lastig en vooral voor de gevorderden. Ook zelf eens geprobeerd maar dan moet je ook echt alles zelf doen
pi_144936015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:40 schreef babipangang het volgende:

[..]

uhhh watte? :@
Dan laat je ook je geld investeren door een bank oid. Zij investeren jouw geld en de van de rest die mee doet in aandelen, obligaties enz. Dit is minder risico omdat het gespreid is. Als 1 koers daalt kan de ander het opvangen. Er Blijft natuurlijk wel een risico.
Kan bijvoorbeeld bij een normale bank of online broker. Plus500 zou ik mijden als je voor langer termijn wil investeren
Plus500 werkt met hefbomen, als je 1 aandeel betaalt krijg je er 20. Als het 1% stijgt krijg je dus 20 x 1% maar als het daalt werkt het hetzelfde en ben je zo alles kwijt
Als je zelf wel beginnen raad ik binck aan omdat je daar ook 200¤ transactietegoed krijgt, dan hoef je dus niet te betalen voor de aanschaf
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144937042
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:50 schreef eend112 het volgende:

[..]

Dan laat je ook je geld investeren door een bank oid. Zij investeren jouw geld en de van de rest die mee doet in aandelen, obligaties enz. Dit is minder risico omdat het gespreid is. Als 1 koers daalt kan de ander het opvangen. Er Blijft natuurlijk wel een risico.
Kan bijvoorbeeld bij een normale bank of online broker. Plus500 zou ik mijden als je voor langer termijn wil investeren
Plus500 werkt met hefbomen, als je 1 aandeel betaalt krijg je er 20. Als het 1% stijgt krijg je dus 20 x 1% maar als het daalt werkt het hetzelfde en ben je zo alles kwijt
Als je zelf wel beginnen raad ik binck aan omdat je daar ook 200¤ transactietegoed krijgt, dan hoef je dus niet te betalen voor de aanschaf
Thnx zal me daar eens op gaan orienteren, wellicht iets minder risico daardoor.
pi_144937083
Meer een AEX topic.
pi_144940478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:12 schreef Wespensteek het volgende:
Meer een AEX topic.
Ook dat...

Zelf heb ik zelf de afgelopen half jaar 2200 belegt in verschillende belegings fondsen / aandelen belegt en er 200 euro extra er aan over gehouden. Toch 9% rendement aan overgehouden. Ondanks dat zou ik voor een paar maanden geen risico lopen dat je gedeeltelijk van je geld kwijt raakt.
pi_144941782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:11 schreef babipangang het volgende:

[..]

Thnx zal me daar eens op gaan orienteren, wellicht iets minder risico daardoor.
Ja precies, als je daar nog vragen over hebt zou ik kijken in het AEX forum. Daar heb ik het ook een beetje geleerd :P
pi_144942116
Paar maanden en defensief.... Kan maar verwacht geen winst.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_144943364
Zo'n 8k-10k kan ik wel een jaar of langer missen, begint het dan aantrekkelijker te worden?
pi_144944150
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:20 schreef babipangang het volgende:
Zo'n 8k-10k kan ik wel een jaar of langer missen, begint het dan aantrekkelijker te worden?
Denk in percentages en bereken hoeveel winst je zou hebben gehad. Bijv index trackers, dividend aandelen, etc. Houd rekening met het feit dat we al lang in een bull market zitten. Defensief zou je misschien op 5% zitten voor en jaar. Dat zou in jouw geval 500 euro zijn in een jaar. Dus nog geen 50 euro per maand.

Vergelijk dat met een groot risico zoals derivaten. Heb laatst bij en daling aex long turbo gekocht en 150% winst gepakt. Dus 2,5 keer mijn inleg. Maar maak je een fout dan ben je zo alles kwijt. Het is maar hoeveel risico je wilt nemen. Bedenk even hoeveel risico je wilt nemen (oftewel het bedrag dat je als verlies kunt accepteren) en zoek de bijpassende producten. Let goed op kosten (transactie, spread, valuta, rente, etc). Gewoon op papier wat dingen berekenen.

Ik houd altijd een deel cash. Dat zou ik jou ook aanraden. Dus niet al je geld in aandelen. Spreiden is de veilige optie.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_144944227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:20 schreef babipangang het volgende:
Ja, beleg het gewoon in een index. Dan heb je alles automatisch gediversifeerd (= minder risico door risicospreiding)
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_144944385
Inderdaad gewoon bij Binck o.i.d met trackers aan de slag gaan. Think heeft bv. een heel serie trackers. Deze trackers hebben veel lagere beheerkosten dan beleggingsfondsen en geven vaak ook nog 2 a 3 % dividendrendement.

1 Think AEX UCITS ETF Volgt AEX (25 posities)
2 Think AMX UCITS ETF Volgt AMX (25 posities)
3 Think Global Equity UCITS ETF Wereldwijd aandelen - MSCI World (252 posities), bv . Apple, Google, Coca Cola
4 Think Global Real Estate UCITS ETF Wereldwijd vastgoed (28 posities)
5 Think Sustainable World UCITS ETF Wereldwijd duurzaam (254 posities)
6 Think iBoxx Corporate Bond UCITS ETF Wereldwijd bedrijfsobligaties (40 posities)
7 Think iBoxx Government Bond UCITS ETF Europese staatsobligaties (25 posities)
8 Think iBoxx AAA-AA Government Bond UCITS ETF Europese staatsobligaties (15 posities)
9 Think Total Market UCITS ETF Defensief 70% Government Bonds, 20% European Equity, 10% European Real Estate
10 Think Total Market UCITS ETF Neutraal 45% Government Bonds, 45% European Equity, 10% European Real Estate
11 Think Total Market UCITS ETF Offensief 20% Government Bonds, 70% European Equity, 10% European Real Estate
pi_144945522
Als het voor zo'n korte termijn is dan is het ook belangrijk om rekening te houden met aan/verkoopkosten. Die moeten zo laag mogelijk zijn, een indextracker is dan vaak prima.
pi_144947877
Als je geen ervaring/affiniteit hebt met beleggen zou ik het in het begin rustig aanpakken dmv index trackers e.d. Een jaar is nog steeds erg kort. Pas als je weet dat je je investering door een crisis kunt houden zonder te hoeven verkopen, is investeren nuttig (naar mijn mening) - dit betekend dus 5 a 10 jaar minimaal.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_144948554
Thnx, laat ik maar eerst eens een informatiepakket aanvragen via de website van Binck. Ik neem aan dat bij het beleggen in trackers de fundcoach voldoende is?

Of kan ik gezien die 200 euro transactietegoed beter gaan voor binck basic?

Als ik het bovenstaande lees ben ik van plan om te beginnen met 4 trackers van +- 2000,- en deze voor zoals het er nu uitziet minimaal 3 jaar te laten staan.

[ Bericht 16% gewijzigd door babipangang op 27-09-2014 08:39:11 ]
pi_144950008
Dit soort topics altijd, en over jaar bij Kassa! want Poof and its gone.

:')
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')