abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150942496
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 06:57 schreef Kenzi het volgende:

[..]

ben stiekum wel benieuwd welke tier1 stad je bedoeld.
hier heeft vrijwel elke shopping mall westerse toiletten die vrij schoon zijn (door de permanente schoonmaker) en heb ik nog nooit een kind in de shopping mall zijn behoefte zien doen (daar buiten wel).

misschien zijn ze hier in het zuiden wat beschaafder :P
Je hebt een mooie roze bril, ik heb het namelijk over beide Tier 1 steden in het zuiden; Shenzhen en Guangzhou. Die permantente schoonmaker is ook een mooie wassen neus, eerst met de mop de stront in het gat douwen om daarna lekker de hele vloer er mee te gaan dweilen. :X

Zoals al eerder vermeld heb ik geen grote problemen met een hurk toilet en ga als ik moet ook niet op zoek naar een westers toilet. Behalve als het smerig is, dan sla ik wel even over.
pi_150972893
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:18 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Je hebt een mooie roze bril, ik heb het namelijk over beide Tier 1 steden in het zuiden; Shenzhen en Guangzhou. Die permantente schoonmaker is ook een mooie wassen neus, eerst met de mop de stront in het gat douwen om daarna lekker de hele vloer er mee te gaan dweilen. :X

Zoals al eerder vermeld heb ik geen grote problemen met een hurk toilet en ga als ik moet ook niet op zoek naar een westers toilet. Behalve als het smerig is, dan sla ik wel even over.
Vrijwel alle winkelcentra in de buurt waar ik woon in Shenzhen hebben westerse toiletten. En dan heb ik het over winkelcentra rondom bijv een Renrenle, niet eens de grote malls zoals Haiyan of MixC. De enige publieke hurk toiletten die ik tegenkom zijn op het metro station en die zijn niet echt superschoon maar zo vies als jij het doet overkomen heb ik nog nooit meegemaakt.
Volgens mij zoek jij echt de meest vieze plekken op :P
pi_151008708
Het kan ook zijn dat we allemaal een andere voorstelling hebben van wat schoon is en wat niet. Bij mij thuis is m'n WC echt blinkend wit maar ik ben ook wel eens (in Nederland) bij mensen thuis waar de kromming van de WC onderaan gewoon bruinig is. Die hebben ook meestal geen borstel naast de WC. Zelf heb ik de gewoonte om eerst papier neer te leggen waardoor je het probleem ook nooit echt hebt.

Maar dit gaat allemaal wel weer erg in detail. :P Laten we het over grappigere dingen hebben. Zoals...onbedoeld grappige dingen. Zo hou ik erg van photoshoppen en dergelijke dus ik had het erover met iemand en normaliter zeggen ze hier altijd PS (maar dan ook echt van Pee Es-Uh). Alleen toen hadden we het ook over andere producten van hetzelfde bedrijf. Dus ik zeg zo...Adobe. Hij lachen. :P Laatste deel klinkt namelijk als "doubi". :P

Beetje flauw wel, beetje in de categorie van, een Nederlandse club moet tegen Petrolul. :') :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_151008715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 04:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het kan ook zijn dat we allemaal een andere voorstelling hebben van wat schoon is en wat niet. Bij mij thuis is m'n WC echt blinkend wit maar ik ben ook wel eens (in Nederland) bij mensen thuis waar de kromming van de WC onderaan gewoon bruinig is. Die hebben ook meestal geen borstel naast de WC. Zelf heb ik de gewoonte om eerst papier neer te leggen waardoor je het probleem ook nooit echt hebt.

Maar dit gaat allemaal wel weer erg in detail. :P Laten we het over grappigere dingen hebben. Zoals...onbedoeld grappige dingen. Zo hou ik erg van photoshoppen en dergelijke dus ik had het erover met iemand en normaliter zeggen ze hier altijd PS (maar dan ook echt van Pee Es-Uh). Alleen toen hadden we het ook over andere producten van hetzelfde bedrijf. Dus ik zeg zo...Adobe. Hij lachen. :P Laatste deel klinkt namelijk als "doubi". :P

Beetje flauw wel, beetje in de categorie van, een Nederlandse club moet tegen Petrolul. :') :P
Over PS gesproken ...
Waarom ...waarom gebruiken ze hier allemaal Coreldraw .. en dan ook nog 5 versies terug :'( :'(
pi_151009024
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 05:13 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Over PS gesproken ...
Waarom ...waarom gebruiken ze hier allemaal Coreldraw .. en dan ook nog 5 versies terug :'( :'(
Hier gewoon PS hoor. :P En niet eens in een Tier 1 stad. ;) Je kijkt toch op de verkeerde plekken. :P
pi_151009117
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2015 07:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hier gewoon PS hoor. :P En niet eens in een Tier 1 stad. ;) Je kijkt toch op de verkeerde plekken. :P
Alles is te vinden, zeker in de PRD hier maar vrijwel alle kleine drukkers (als je ff snel businesscards nodig hebt) gebruiken allemaal Coreldraw :'( en als ze al een keer PS hebben dan is het een antieke versie. wel lekker goedkoop, RMB 40 voor 500 stuks.
pi_151009359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 07:38 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Alles is te vinden, zeker in de PRD hier maar vrijwel alle kleine drukkers (als je ff snel businesscards nodig hebt) gebruiken allemaal Coreldraw :'( en als ze al een keer PS hebben dan is het een antieke versie. wel lekker goedkoop, RMB 40 voor 500 stuks.
Oja, soms is 't wel irritant dat drukkers niet eens bekend zijn met de meeste bestandstypen. In Nederland lever je gewoon volgens de specificaties die heel duidelijk zijn maar kunnen ze ook jouw bestanden wel handelen, stel je levert .ai of .psd in plaats van pdf.

Maar goed, dat heeft te maken met de staat van ontwikkeling. Het is nog niet zoals in Nederland dat vrijwel elke markt gecornered is. Eigenlijk kan elke willekeurige gast hier z'n eigen wat-dan-ook beginnen en met een beetje investeren in je eigen kennis en apparatuur ben je dan al snel een van de beteren. Alleen op prijs kun je dan niet concurreren maar met de groei van de middenklasse groeien ook de verwachtingen qua gemak en professionaliteit.
pi_151669260
Zijn er eigenlijk nog wat activiteiten voor Koningsdag ( meh, koninginnedag bekt toch lekkerder maar dat zal wennen zijn). Hier in SZ is maar bitter weinig te doen, waarschijnlijk toch maar uitwijken naar HK voor wat leuks.
pi_151669628
Ik doe aan die onzin zelfs niet mee in Nederland, als snoeiharde republikein die ik ben. :P
pi_151674037
Ik doe er ook niet aan mee, maar had wel een uitnodiging van het consulaat in GZ in mijn box hangen. Daar kan je ook terecht.
  woensdag 15 april 2015 @ 05:46:25 #111
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_151700279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 06:22 schreef Kenzi het volgende:
Zijn er eigenlijk nog wat activiteiten voor Koningsdag ( meh, koninginnedag bekt toch lekkerder maar dat zal wennen zijn). Hier in SZ is maar bitter weinig te doen, waarschijnlijk toch maar uitwijken naar HK voor wat leuks.
Je kunt ook uitwijken naar GZ... :D

in Beijing is een receptie van de ambassade én een knalfeest van de Nederlandse Vereniging, met de former Hermes House Band *O*
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_151700307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 05:46 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je kunt ook uitwijken naar GZ... :D

in Beijing is een receptie van de ambassade én een knalfeest van de Nederlandse Vereniging, met de former Hermes House Band *O*
Feyenoord is op voorsprong gekomen in de 72e minuut door een doelpunt van...Dirk Kuyt! Laaa la-la la laaaa la-la-la-la-la-la la-la la-laa la-la-la-la-la-laaaaaaaaa la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-laaaaaa! La-la-la-la! :P
  woensdag 15 april 2015 @ 06:32:52 #113
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_151700340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 06:13 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Feyenoord is op voorsprong gekomen in de 72e minuut door een doelpunt van...Dirk Kuyt! Laaa la-la la laaaa la-la-la-la-la-la la-la la-laa la-la-la-la-la-laaaaaaaaa la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-laaaaaa! La-la-la-la! :P
jij bent erbij?! *O*
Thucydides
pi_151702821
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 06:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

jij bent erbij?! *O*
Nee, zit niet meer in Beijing. :P En daar wil ik ook niet bij zijn. :P Ik wil weer in de Kuip zitten...avondwedstrijden. O+ En dan vooral avondwedstrijden met teveel spanning en dat het best wel koud is en dan met een geniepige goal in de laatste vijf minuten winnen...daarna op 't plein even een warm patatje pakken. :P Beetje naar het noorden kijken en de skyline van Rotterdam begluren. Mooi was dat. En dat de NS dan de treinen weer verkloot. :P Mooi altijd. :P
  vrijdag 17 april 2015 @ 06:46:36 #115
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_151763834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, zit niet meer in Beijing. :P
}:| }:|
Thucydides
pi_151763844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 06:46 schreef Xtreem het volgende:

[..]

}:| }:|
Moet ik eerst in de trein om ons "konijn" te vereren. :P Amehoela. :P
  vrijdag 17 april 2015 @ 06:52:09 #117
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_151763850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 06:49 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Moet ik eerst in de trein om ons "konijn" te vereren. :P Amehoela. :P
Amalia bedoel je :D
Thucydides
pi_152707645
Volgende maand Dragon Boat Festival. ... zin om naar HK te gaan om de races te zien ..maar waarschijnlijken 1000en andere ook.. en als er iets irritant is dan zijn het hordes touristen

dus toch maar ontsnappen naar Xiamen, Zhuhai of iets dergelijks?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2015 @ 12:25:56 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_152971151
Hoi :)

Ik wil een cadeautje versturen naar China, maar ik kan niet echt vinden hoe ik het het beste kan adresseren. Van de ontvanger heb ik het adres in het Chinees en in het Engels, kan ik op het pakketje het beste beide adressen zetten? Of alles in het Engels maar de naam van de ontvanger in het Chinees (of Chinees en Engels)?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:54:22 #120
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_152975174
quote:

Ik wil een cadeautje versturen naar China, maar ik kan niet echt vinden hoe ik het het beste kan adresseren. Van de ontvanger heb ik het adres in het Chinees en in het Engels, kan ik op het pakketje het beste beide adressen zetten? Of alles in het Engels maar de naam van de ontvanger in het Chinees (of Chinees en Engels)?
Je kunt alles het beste in het Engels én in het Chinees op het pakketje zetten. Soms hebben de medewerkers in China er problemen mee wanneer het adres alleen in het engels is, vice versa in Nederland.

Ik kan uit ervaring spreken dat het vaak wat langer duurt dan wordt aangegeven. zelf ooit een pakketje opgestuurd naar China en dat duurde 4 weken ipv 5 tot 10 werkdagen:')
Wie niet slim is moet sterk zijn.
zijt ook gij bereidt?
pi_152978997
Toen ik jaren geleden wat naar China verstuurde, heb ik het Chinese adres gekopieerd en opgeplakt (zodat ik geen overschrijffouten maken kon) en het adres op zijn Nederlands ernaast geschreven. Nog een plaatje ernaast geplakt voor de balans. Dat zag er wel gezellig uit.
pi_152979985
Adressen in het Engels worden door de post vertaald naar het Chinees zodat de postbode het kan bezorgen. Zet er een telefoon nummer op van iemand die Chinees kan, mochten er problemen zijn bij het afleveren dan kan de bezorger bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sparqq op 26-05-2015 17:01:21 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:58:12 #123
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152980148
Zal ik al het bovenstaande ook nog maar eens bevestigen dan? :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_152997954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:25 schreef heywoodu het volgende:

Hierboven al goede tips gegeven.

Nog een aanvulling. Pak het extra goed in. Zeker pakketjes hebben nogal wat te verduren. Dozen die ik op gestuurd kreeg vanuit Nederland zagen er redelijk vaak uit alsof er mee gevoetbald was. (en niet door mijn lokale bezorger, die is altijd extra zorgvuldig met mijn pakketjes (omdat ik hem omkoop :P)

En zet het telefoon nummer van de ontvanger erop. Koeriers bellen de ontvanger vaak om te bevestigen of de ontvanger thuis is :)
pi_152998043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 03:40 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hierboven al goede tips gegeven.

Nog een aanvulling. Pak het extra goed in. Zeker pakketjes hebben nogal wat te verduren. Dozen die ik op gestuurd kreeg vanuit Nederland zagen er redelijk vaak uit alsof er mee gevoetbald was. (en niet door mijn lokale bezorger, die is altijd extra zorgvuldig met mijn pakketjes (omdat ik hem omkoop :P)

En zet het telefoon nummer van de ontvanger erop. Koeriers bellen de ontvanger vaak om te bevestigen of de ontvanger thuis is :)
Altijd wel eigenlijk. Omdat ze geen zin hebben om te wachten voor een lift en dan bovenaan te ontdekken dat de ontvanger niet thuis is. Of als er geen lift is, naar boven te lopen. Dat laatste doen ze dan ook niet. Kun je zelf naar beneden en weer naar boven om 't op te halen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')