Ik heb sinds ik in China woon een punctuele stoelgang. Netjes in de ochtend voor vertrek.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:46 schreef static het volgende:
Zal best, ik vermijd het als de pest.
Desnoods neem ik een taxi terug naar het hotel als ik écht moet.
Same here.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik in China woon een punctuele stoelgang. Netjes in de ochtend voor vertrek.Perfect getimed.
Als 't echt moet, moet 't. Ben wel gewend aan het hurken maar moet er niet aan denken om ziek te zijn en dan drie/vier keer per dag naar een hurk te moeten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:03 schreef static het volgende:
[..]
Same here.![]()
Maar just in case, je weet het nooit wat er voor wazigs in de lunch zit soms.
Volgens mij kom jij op de verkeerde plekkenquote:Op woensdag 18 maart 2015 09:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja een toilet langs de snelweg is ranzig maar willekeurige toiletten in gebouwen in China zijn ranziger. Dus.
Jij maakt er een volk van. Dat is meteen je probleem. Het gaat niet om een volk, het gaat om de inwoners van een land. In een land heb je bepaalde gebruiken, of gebrek aan bepaalde gebruiken, waardoor bepaald gedrag wordt vertoond.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Volgens mij kom jij op de verkeerde plekkenIk heb hier nog nooit stront op de muur gezien.
Het is toch jammer hoe een paar voorbeelden worden aangegrepen om stereotypes te bekrachtigen.
Er zijn zat schone toiletten te vinden in China, net zoals er zat smerige toiletten zijn te vinden in Nederland.
En respect voor het publieke? Stel die vraag eens in Rome, iets met R'dammers en fonteinen?
Mijn punt is dat je niet een heel volk over 1 kam kan scheren...
Je hebt in ieder land een vast percentage tokkies. Van China zijn dat er dus heel veel. Van alle Noordelijke Aziatische toeristen spannen ze echter wel de kroon Daarnaast kun je ook wel zien dat veel fatsoensregels gewoon onbekend zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 07:50 schreef Kenzi het volgende:
Russen, Chinezen, Britten, Amerikanen ....
Ja, dat viel me hier ook wel op, vond het al apart...quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:27 schreef Kenzi het volgende:
[..]
hurken is gezonder![]()
maar moet er ook nog steeds aan wennen...
overigens hurken Chinezen echt overal als ze even moeten wachten, beter gevoel voor evenwicht
Ik kan die krengen nog steeds niet gebruiken, alles zit onder.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:20 schreef static het volgende:
[..]
Zoals bij ons op het hoofdkantoor in Shenzhen. Gelukkig heb ik een invalide-toilet gevonden.
http://www.banterist.com/archivefiles/000348.html
Ik probeer het niet eens. Buiten dat moet ik al kokhalzen als de deuren open staan (de urinoirs staan ernaast). Maar goed, ieder zijn ding. Heb er een sport van gemaakt om in het enorme complex - dorp eigenlijk - normale toiletten te vinden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan die krengen nog steeds niet gebruiken, alles zit onder.
Paar keer nodig gehad vanwege maagkrampen en had ongeveer een heel dorp al afgelopen maar mijn god wat haat ik die dingen.
En het gebrekkige onderhoud aan gebouwen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat viel me hier ook wel op, vond het al apart...
Maar gelukkig nog geen hurktoilet gezien hier in Shanghai
Op het werk en in het appartement gewoon normale toiletten.
Het publieke boeit ze inderdaad niet, zie je ook wel aan de bergen bende overal.
Ach 1,5 week diaree gehad in China. Op een gegeven moment duurt een taxi naar het hotel ook te lang.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:59 schreef static het volgende:
[..]
Ik probeer het niet eens. Buiten dat moet ik al kokhalzen als de deuren open staan (de urinoirs staan ernaast). Maar goed, ieder zijn ding. Heb er een sport van gemaakt om in het enorme complex - dorp eigenlijk - normale toiletten te vinden.
Van zulke toiletten heb je over de halve wereld. China, Japan (tenzij high-tech-billen-was-wc-bril), Frankrijk, noem maar op.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan die krengen nog steeds niet gebruiken, alles zit onder.
Rare aannames. Ook als je de aardappels thuis laat houdt dat nog niet in dat je ooit een squad een keer moest gebruiken. In mijn totaal nu jaar in Azië/Noord Afrika meed ik ze als de pest. In veel steden en zelfs platteland was dat ook niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Van zulke toiletten heb je over de halve wereld. China, Japan (tenzij high-tech-billen-was-wc-bril), Frankrijk, noem maar op.
Is ook hygiënischer dan op een vieze wc-bril te moeten zitten.
Als je niet van het type vakantieganger bent dat kilo's hagelslag en Hollandse aardappels meeneemt op vakantie, dan zou je daar toch eigenlijk wel mee om moeten kunnen gaan.
"Moeten" is een groot woord, maar als je zo avontuurlijk bent dat je de halve wereld rond vliegt en langdurig in verre vreemde landen verblijft, dan neem ik aan dat je ook wel in staat bent om je behoefte te doen als er eens geen gewone wc-pot in de buurt is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rare aannames. Ook als je de aardappels thuis laat houdt dat nog niet in dat je ooit een squad een keer moest gebruiken. In mijn totaal nu jaar in Azië/Noord Afrika meed ik ze als de pest. In veel steden en zelfs platteland was dat ook niet zo moeilijk.
Als het goed is raak je niks aan als je een hurk-wc gebruikt. In China kun je zelfs het doorspoelen volgens mij vaak met een voetpedaal doen.quote:Overigens of het hygiënischer is is vooral theorie. De wc brillen die ik heb gezien zijn vele malen schoner dan die hokjes met een gat in de grond.
Niet als je ze ontwijkt. Overigens zoals gezegd in theorie. In de praktijk ben je een koorddans act aan het uitvoeren en probeer je de stront die overal zit te ontwijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
"Moeten" is een groot woord, maar als je zo avontuurlijk bent dat je de halve wereld rond vliegt en langdurig in verre vreemde landen verblijft, dan neem ik aan dat je ook wel in staat bent om je behoefte te doen als er eens geen gewone wc-pot in de buurt is.
[..]
Als het goed is raak je niks aan als je een hurk-wc gebruikt. In China kun je zelfs het doorspoelen volgens mij vaak met een voetpedaal doen.
Ja, echt! Waar een zwerver nog niet wil slapen zitten hier gewoon winkeltjes...quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En het gebrekkige onderhoud aan gebouwen.
Daar wordt nu wereldwijd over gesproken: hurken is beter dan zitten en op de pot kan je hurken nabootsen met een krukje. Ikea zal nu een kinderhurktrappetje moeten ontwerpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:56 schreef static het volgende:
écht hoor, dit wordt allemaal véél te detaillistisch.![]()
ben stiekum wel benieuwd welke tier1 stad je bedoeld.quote:Op donderdag 19 maart 2015 02:18 schreef Sparqq het volgende:
Persoonlijk geen moeite met een hurk toilet, hoewel met bril de voorkeur heeft. Maar als er zes hopen stront (verschillende kleuren) op elkaar liggen in een hurk toilet dan sla ik toch echt even over (down town shopping mall in een tier1 city).
Trouwens die kinderen die overal hun behoeftes doen is ook te goor voor woorden, op op straat maar soms ook in een mall.
In het zuiden kun je die ook wel vinden. Hangt echt compleet af van de locatie en management. In de wat duurdere malls is het meestal wel te doen maar random malls in mindere districten, zelfs in Beijing e.d., zijn niet altijd voorzien van westerse toiletten. Wat ik ook niet zo vreemd vind, het zijn immers westerse toiletten, geen Chinese toiletten. Het zou ook gek zijn als Chinezen in Europa hurktoiletten verwachten.quote:Op maandag 23 maart 2015 06:57 schreef Kenzi het volgende:
[..]
ben stiekum wel benieuwd welke tier1 stad je bedoeld.
hier heeft vrijwel elke shopping mall westerse toiletten die vrij schoon zijn (door de permanente schoonmaker) en heb ik nog nooit een kind in de shopping mall zijn behoefte zien doen (daar buiten wel).
misschien zijn ze hier in het zuiden wat beschaafder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |