TS gebruikt waarschijnlijk engelse termen als gamen, console enzovoort.quote:
Dus jij gebruikt de hippe term "console". Halve hipster dat je er bent!quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:06 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ik maak sowieso geen werkwoord van computer. En dat noem ik een console.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:09 schreef Eenskijken het volgende:
Dat zijn gewoon keurige nederlandse woorden.
Vieze hipster met je bretels en iphone6, blijf maar in t westen want "hier" (lees; Emmen) ben je niet welkom.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:06 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Emmenquote:Op vrijdag 26 september 2014 09:15 schreef Ivopiefo het volgende:
[..]
Vieze hipster met je bretels en iphone6, blijf maar in t westen want "hier" (lees; Emmen) ben je niet welkom.
pc een spelconsole noemenquote:Op vrijdag 26 september 2014 09:41 schreef 0108daniel het volgende:
Als je een sspel wilt spelen op de pc zeg je toch: ik ga computeren?
Je zegt toch niet : ik ga spelconsolen?
quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:15 schreef Ivopiefo het volgende:
[..]
Vieze hipster met je bretels en iphone6, blijf maar in t westen want "hier" (lees; Emmen) ben je niet welkom.
Mijn pc is specifiek gemaakt om spellen mee te spelen, dus mag je het ook een spelconsole noemen.quote:
Eensquote:
Nee dan blijft het een pc. Onder game consoles worden o.a. de Xbox, Playstation en Wii verstaan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mijn pc is specifiek gemaakt om spellen mee te spelen, dus mag je het ook een spelconsole noemen.
Dus wat lul je nou?
/topickaapquote:Op vrijdag 26 september 2014 10:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Eens
Maar de Gemeente Emmen is wel een beetje aids
Zoek eens de definitie van een spelconsole op en kom dan nog eens terug.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:34 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nee dan blijft het een pc. Onder game consoles worden o.a. de Xbox, Playstation en Wii verstaan.
Ik ben de tel al kwijtquote:Op vrijdag 26 september 2014 10:36 schreef Ivopiefo het volgende:
[..]
/topickaap
Sowieso, ze zijn te traag met t afmaken van die instabiele tunnels.. Faal no.134 alweer.
Een gaming pc is geen spelconsole. Een gaming pc is een gaming pc met hardware die zwaar genoeg is om mee te gamen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zoek eens de definitie van een spelconsole op en kom dan nog eens terug.
Ik vraag me af, die lui die in 2014 van die C64 demo's maken, zijn dat nu een nieuwe generatie jochies van 20 die het leuk vinden om met prehistorische spullen te pielen of zijn dat veertigers die in hun jeugd zijn blijven hangen?quote:
"Een spelcomputer of spelconsole is een spelcomputersysteem specifiek gemaakt om spellen op te spelen"quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:54 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Een gaming pc is geen spelconsole. Een gaming pc is een gaming pc met hardware die zwaar genoeg is om mee te gamen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelcomputersystemen
En jouw gaming pc staat... niet op de kaart! Poing poing po-pieng! (vette lingo-simulatie)
Goed dan, omdat je het zo vriendelijk vraagt, nog even volharden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
"Een spelcomputer of spelconsole is een spelcomputersysteem specifiek gemaakt om spellen op te spelen"
http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Spelcomputer
En aangezien mijn pc speciaal gekocht is om te gamen, is het een spelconsole.
Blijf jij verder maar volharden erin, ik weet wel beter.
Groetjes.
een pc is per definitie iets wat gebruikt wordt voor meerdere doeleinden (bv ook teksrverwerken). Dat jij je pc alleen voor gaming gebruikt maakt het nog geen console.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
"Een spelcomputer of spelconsole is een spelcomputersysteem specifiek gemaakt om spellen op te spelen"
http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Spelcomputer
En aangezien mijn pc speciaal gekocht is om te gamen, is het een spelconsole.
Blijf jij verder maar volharden erin, ik weet wel beter.
Groetjes.
Misschien niet het antwoord dat je wil, maar een volledige en compleet juiste definitie van zoveel dingen in de taal valt gewoon simpelweg niet te geven. De definitie van "mens" bijvoorbeeld. Je weet wel wat een mens is, maar hoe in godsnaam definieer je dat? Iets met DNA? Mijn DNA is anders dan dat van jou, en een chimp heeft voor 99% hetzelfde DNA. Enzovoorts.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Prima dat de rest een andere mening heeft, maar wat is dan wel de correcte definitie van een console volgens jullie? Mijn definitie schijnbaar niet volgens jullie.
Niemand die dat tot nu toe geeft.
je zegt toch ook "ik ga fietsen"quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:06 schreef Tomansss het volgende:
[..]
emmenquote:Op vrijdag 26 september 2014 09:15 schreef Ivopiefo het volgende:
[..]
Respect voor je uitleg!quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:12 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Misschien niet het antwoord dat je wil, maar een volledige en compleet juiste definitie van zoveel dingen in de taal valt gewoon simpelweg niet te geven. De definitie van "mens" bijvoorbeeld. Je weet wel wat een mens is, maar hoe in godsnaam definieer je dat? Iets met DNA? Mijn DNA is anders dan dat van jou, en een chimp heeft voor 99% hetzelfde DNA. Enzovoorts.
Maargoed. Laat ik zeggen dat het hier relevante verschil is dat een PC een breed platform is met variabele hardware, dat veel verschillende dingen kan doen, ookal gebruik je het maar voor één specifiek ding. Het OS, bijv. Windows, is voor hetzelfde brede toepassingsspectrum geschikt. Computers kan je zelf configureren wat betreft moederbord, processor, hoeveelheid RAM-geheugen, voeding, harde schijven, OS'en, videokaarten, koeling, kast...
Een console heeft op hardwareniveau heel weinig variatie (een ps3 is een ps3; hooguit heb je een iets grotere harde schijf), en is op OS-niveau eveneens heel erg beperkt, en toegespitst op gamen.
Het is mogelijk om een PC te maken specifiek voor het doeleinde "gaming", maar het betreft dan nog steeds een specifieke configuratie van het brede PC-platform, en geen console.
Maar als je dat leuk vindt, kan je hier best de grijsgebieden van de taal gaan opsporen. Zo kan je bijvoorbeeld de lege kast van een PS3 nemen, en handmatig dezelfde of bijna-dezelfde hardware erin bouwen, en het PS3-OS erop installeren. Is het dan een PS3? Is het een console? Of is het een modded PC? Indien dat laatste, wat is concreet het verschil dan nog?
Niemand die het weet, niemand die het iets boeit. Maar lang verhaal kort gemaakt: jouw gaming pc noemt men in het normale taalgebruik (wat de betekenis ervan bepaalt) geen "console", omdat het een samengestelde pc is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |