Sja ik was in alvor, daar zaten dan weer veel zatte Engelsenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef Igen het volgende:
Lagos is net als Albufeira ook hartstikke toeristisch, alleen dan met Australiërs op zuipvakantie ipv. Nederlanders.
Australiërs gaan vooral naar plekken in de Lonely Planet, maar bovenal daar waar Busabout ze heenbrengt: http://www.busabout.com/adventures/spain-portugal-tourquote:Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef Igen het volgende:
Lagos is net als Albufeira ook hartstikke toeristisch, alleen dan met Australiërs op zuipvakantie ipv. Nederlanders.
Ah, dat verklaart een hoop!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Australiërs gaan vooral naar plekken in de Lonely Planet, maar bovenal daar waar Busabout ze heenbrengt: http://www.busabout.com/adventures/spain-portugal-tour
Echt ongelooflijk dat ze daar massaal bij boeken en vervolgens allemaal dezelfde plekken bezoeken.
Lagos is wel bovengemiddeld aardig, leuk centrum (goedkoop eten). Maar ik snap je probleem.. heel zuid Portugal is half engels. Maar de zigeunermarkt moet je in Lagos een keer gezien hebben (op een grasveldje). Maar blijf niet hangen en neem de bus... Sagres, Portimao, Albuferia en wat mooie stranden. Maar Faro is een no-go (saaie stad)quote:Op maandag 20 mei 2013 12:48 schreef Sosa het volgende:
Zit weinig leven in dit topic, maar zie ook dat 'ie ongeveer uit het gulden tijdperk dateert..
Maargoed, Lagos lijkt me wel interessant en autohuur koopt toch geen drol daar, dus nu nog een mooie accommodatie vinden
Porto: bezoek een van de porthuizen in villa nova de gaia, bezoekje aan Braga (leuke stad met hemel op aarde bom jesus do monte), alle bruggen over de douro, het oude stock exchange gebouw, veel leuke steegjes en restaurantjes.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:41 schreef MaJo het volgende:
In oktober een fly and drive geboekt: 2 nachten Porto, 1 nacht Coimbra, 2 nachten Fatima en 2 nachten Lissabon. Erg veel zin in! Ik ben al eens eerder in Coimbra en Lissabon geweest maar dat is 15 jaar geleden dus daar weet ik niet veel meer vanIemand nog tips voor leuke plekken in deze omgeving? Zoals mooie stranden, goede restaurants, leuke clubs of bars enz. En is er ook iets van een alternatief nachtleven of bestaat dat niet?
Bedankt voor de tipsquote:Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
Porto: bezoek een van de porthuizen in villa nova de gaia, bezoekje aan Braga (leuke stad met hemel op aarde bom jesus do monte), alle bruggen over de douro, het oude stock exchange gebouw, veel leuke steegjes en restaurantjes.
Coimbra: universiteit en de oude bibliotheek zijn heerlijk om te bezichtigen. Ook de benedenstad heeft een leuk centrum.
Fatima: commercieel bedevaartsoord, veel winkeltjes met Maria meuk. De lichtjesprocessie 's avonds is wel tof om te gaan zien. Verder zou ik richting Nazare trekken om daar van het heerlijke zandstrand te genieten.
Lissabon: de stad zelf is leuk om door te dolen, mooie uitzichten, veel design. Bezoekje aan Sintra is de moeite waard vanwege alle pracht en praal aan paleizen.
Portugal
Als je naar Lissabon gaat vergeet dan Sintra niet. Sprookjesachtig mooi plaatsje waar je zo een dag voor uit kunt trekken.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:51 schreef travelman het volgende:
Komende zomer wil ik voor het eerst naar Portugal, nu heb ik het volgende idee (nog geen research gedaan):
Vliegen naar Lissabon (2-3 dagen daar), dan de trein naar Porto (misschien 1-2 tussenstops van 1 dag) en 3-4 dagen in Porto verblijven. Aansluitend dan 1-1,5 week een auto huren en het noorden verkennen.
Is dit een beetje een logische route?!
Adviezen, tips zijn uiteraard welkom?!
Kleine aanpassing:quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:50 schreef travelman het volgende:
De stand van zaken (het aantal dagen kan nog verschillen, we hebben in totaal een goede 2 weken).
3 dagen Lissabon
1 dag Coimbra
4 dagen Porto
2 dagen Douro (auto)
5 dagen in de buurt van Guimares (vanuit hier wat dagtochten).(auto)
Oh, nog niet gezien. Dank! Staan veel handige tips inquote:Op maandag 5 september 2016 12:26 schreef Blik het volgende:
Ter info, er is een apart Lissabon topic
TRV / Lissabon #2
Nu alweer een weekje thuis, na een heerlijke vakantie! Toffe steden en Noord Portugal was echt super!quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:06 schreef travelman het volgende:
[..]
Kleine aanpassing:
5 dagen Lissabon (incl. Estoril & Sintra)
2 dagen Coimbra (trein)
4 dagen Porto (trein)
3 dagen Douro, wijngebied (auto)
4 dagen in de buurt van Guimares (auto)
Je zegt het zelf al, de verplaatsingen aan de Algarve zijn kort waarom dan telkens de hassle om alles in te pakken naar een nieuwe slaapplek terwijl je ook 1 of 2 plekken kunt kiezen om te slapen en van daaruit een half uurtje in de auto zit (b.v. van Lagos naar Silves). Heb je ook nog eens als voordeel dat je de strakke planning iets los kunt laten en een stranddag een dag later kan doen als het grillige meiweer een dagje tegen valt. Ik vond het in juni soms zelfs nog frisjes op het strand.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:06 schreef Blik het volgende:
Kleine kick, gisterenavond een kleine rondreis uitgetekend voor onze meivakantie met 2 kinderen. De oudste is helemaal gek van ridders, dus vandaar de stop in Evora. Ook omdat het ons zelf mooi lijkt om te bekijken. We gaan 2 weken. We twijfelen nog een beetje over de hoeveelheid verplaatsingen, aan de andere kant zijn de verplaatsingen in de Algarve zo kort dat het nauwelijks uitmaakt qua reistijd. Tussen haakjes een beetje wat we denken te gaan doen.
19-4-2017 Lissabon (late aankomst)
20-4-2017 Lissabon
21-4-2017 Lissabon
22-4-2017 Lissabon
23-4-2017 Evora (reisdag en stad bekijken)
24-4-2017 Tavira (reisdag)
25-4-2017 Tavira (Ilha de Tavira en strand)
26-4-2017 omgeving Faro (Faro zelf in)
27-4-2017 omgeving Faro (Ria Formosa)
28-4-2017 Silves (Strand en stadje)
29-4-2017 Silves (tripje Monchique)
30-4-2017 Lagos (trip Sagres en Cabo de San Vicente)
1-5-2017 Lagos (Strand)
2-5-2017 Lissabon (reisdag naar Lissabon, huurauto inleveren)
3-5-2017 Naar huis
Nog tips? We staan open voor suggesties
Ja dat is een goede. Met dezelfde redenatie zou ik ook Tavira/Faro samen kunnen laten vallen. Ga ik even over nadenken, ook i.c.m. wat we willen doen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, de verplaatsingen aan de Algarve zijn kort waarom dan telkens de hassle om alles in te pakken naar een nieuwe slaapplek terwijl je ook 1 of 2 plekken kunt kiezen om te slapen en van daaruit een half uurtje in de auto zit (b.v. van Lagos naar Silves). Heb je ook nog eens als voordeel dat je de strakke planning iets los kunt laten en een stranddag een dag later kan doen als het grillige meiweer een dagje tegen valt. Ik vond het in juni soms zelfs nog frisjes op het strand.
Wij verbleven in Lagos maar dat hebben we vooral gekozen om het duivelse Albufeira te vermijden. Lagos vond ik verder prima. Niet te groot of te druk maar ook niet te klein dus je kunt er 's avonds prima uit de voeten voor eten of een drankje.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja dat is een goede. Met dezelfde redenatie zou ik ook Tavira/Faro samen kunnen laten vallen. Ga ik even over nadenken, ook i.c.m. wat we willen doen.
Weet jij wat de leukste dorpen/steden zijn om in te overnachten? Van internet word ik niet echt wijzer, want ieder dorpje is leuk/charmant/authentiek/moors/etc.
Nabij Monchique is Foia een aanrader. Hoogste punt van Algarve en op heldere dagen een flink ver uitzicht.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:06 schreef Blik het volgende:
Kleine kick, gisterenavond een kleine rondreis uitgetekend voor onze meivakantie met 2 kinderen. De oudste is helemaal gek van ridders, dus vandaar de stop in Evora. Ook omdat het ons zelf mooi lijkt om te bekijken. We gaan 2 weken. We twijfelen nog een beetje over de hoeveelheid verplaatsingen, aan de andere kant zijn de verplaatsingen in de Algarve zo kort dat het nauwelijks uitmaakt qua reistijd. Tussen haakjes een beetje wat we denken te gaan doen.
19-4-2017 Lissabon (late aankomst)
20-4-2017 Lissabon
21-4-2017 Lissabon
22-4-2017 Lissabon
23-4-2017 Evora (reisdag en stad bekijken)
24-4-2017 Tavira (reisdag)
25-4-2017 Tavira (Ilha de Tavira en strand)
26-4-2017 omgeving Faro (Faro zelf in)
27-4-2017 omgeving Faro (Ria Formosa)
28-4-2017 Silves (Strand en stadje)
29-4-2017 Silves (tripje Monchique)
30-4-2017 Lagos (trip Sagres en Cabo de San Vicente)
1-5-2017 Lagos (Strand)
2-5-2017 Lissabon (reisdag naar Lissabon, huurauto inleveren)
3-5-2017 Naar huis
Nog tips? We staan open voor suggesties
Ja, ik denk dat we Lagos doen en nog eentje in/rond Faro. Halfuurtje rijden om ergens te komen overleven we welquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nabij Monchique is Foia een aanrader. Hoogste punt van Algarve en op heldere dagen een flink ver uitzicht.
Ben het met je eens dat 4 overnachtingslocaties in de Algarve niet echt nodig is. Je zou evt 1 in het oosten en 1 in het westen kunnen doen.
Je kan ook via de westkust omhoog rijden naar Lissabon, dan nog evt een stop in Sines of Setubal doen
Ryanair en Transavia checken. Bij Ryanair varieren de ticketprijzen nogal eens. Dus op verschillende dagen kijken en op het juiste moment toehappen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
We willen eind april gaan hier. Huurautootje mee, alleen de Algarve verkennen met z'n vieren. Ik ben van plan alle accomodaties op Airbnb te hosselen. Her en der nog een toffe excursie naar grotten of een beetje kayakken. Monchique zou ik ook wel willen zien, maar ik weet niet of dat haalbaar is. Verder Lagos, Sagres, Benagil cave. We landen op Faro.
Ik zag dat Transavia redelijk goedkoop vliegt rond die tijd (al zit ik nét op een iets ongunstigere datum), tips qua vluchten blijven welkom.
Ik zie idd dat Transavia tot nu toe het goedkoopst is. Heb ook op tix.nl een alert lopen voor de overige maatschappijen.quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:01 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Ryanair en Transavia checken. Bij Ryanair varieren de ticketprijzen nogal eens. Dus op verschillende dagen kijken en op het juiste moment toehappen.
Ik vlieg maandag heen met Ryanair vanaf Weeze en kom terug met Transavia op Eindhoven. Transavia had ook een goede prijs, en ik zit niet met het maar 4 dagen van te voren inchecken en nog printen bij Ryanair.
Wij boeken altijd kort van te voren en dan vind je via Booking ook vaak leuke voordelige deals.
Welk rondje heb je gemaakt?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:15 schreef Leonos het volgende:
Vorige week rondreisje door Portugal. Best bazen landje.
Geland op Lissabon, toen naar Setubal, toen Sintra, toen naar Sagres, toen naar Lagos en terug vliegen via Faro.quote:
Wij gaan bijna elk jaar naar Portugalquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Leuk land overigens, ben er vorig jaar geweest en kom er zeker nog een keer terug! Het zuiden is niet zo bijzonder, midden en noorden is super!![]()
Hier is een pagina met informatie en links:quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga naar de Algarve in oktober. Twee weken. Maar wat zal ik daar eens gaan doen? Vervoer lijkt een probleem te zijn want het dichtstbijzijnde station is 9 km en ik heb geen auto. Hoe zit het daar met bussen / busjes / fietsverhuur / liften?
Kan allemaal al is Porto, Lissabon en Faro in 2 weken erg veel. Bedenk ook dat je met een one way toeslag zit als je de auto op de ene plek huurt en de andere plek inlevert. Wij hebben in 8 dagen (omgeving) Porto en Lissabon inclusief auto gedaan en dat was eigenlijk al een rush. Zijn op de laatste dag weer naar Porto gereden om daar de auto in te leveren.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 11:08 schreef egelhond het volgende:
Hoe is portugal in mei?
Idee om 2 weekjes naar Portugal te gaan.
Huurauto.
Wat zou een goede route zijn:
Landen op porto, noorden en naar beneden, via kust naar lissabon en naar huis.
Of Porto, noorden, via lissabon via kust via faro naar huis.
We hebben 12 dagen met een huurauto.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:05 schreef Backpackinglife het volgende:
Portugal in mei is overigens goed te doen hoor! Was er zelf laat april en toen was het weer wel redelijk, alhoewel het op sommige plekken prettiger was dan andere.
Ik zou wel aanraden om te kiezen voor ofwel Porto - Lissabon ofwel Lissabon - Faro. Wat willen jullie overigens zien, misschien hebben wij nog wel goede tips
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |