Villa Nova de Gaiaquote:Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.
Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)
En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre

Memmo Alfhama hotel in Lissabon.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:55 schreef Scary_Mary het volgende:
TVP
Heeft iemand tips voor een leuk centraal gelegen hotel of b&b in Lissabon en Porto? Hoeft geen budget of vijf sterren, gewoon degelijk met niet al teveel lawaai kunnen slapen en niet onnodig ver hoeven lopen enzo.

Als iemand een restaurant zoekt aan zee; ga vooral naar Molhe Restaurant. Betaalbaar lekker eten met een fantastisch uitzicht
 Als iemand een restaurant zoekt aan zee; ga vooral naar Molhe Restaurant. Betaalbaar lekker eten met een fantastisch uitzicht  Hieronder enkele van onze foto's. Wellicht dat het een indruk geeft van de stad
 Hieronder enkele van onze foto's. Wellicht dat het een indruk geeft van de stad 

VPN is toch wel het meest gangbare zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:57 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand enig idee hoe ik vanuit Nederland een programma op de Portugese TV zou kunnen zien?

Ik ben drie jaar geleden een dag in Coimbra geweest (als tussenstop tussen Porto en Lissabon). Op zich wel een leuke en mooie stad. Vooral dan rondom de universiteit. Maar had het wel relatief snel gezien. Prima uitstapje om een middag te bezoeken, maar meer ook niet.quote:Op maandag 14 februari 2022 21:05 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand ervaring met een tripje naar Coimbra vanuit Porto? De moeite waard, aanrader?

Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?

Beetje toeristisch is niet erg, zolang ik er maar niet de hele dag tegen aanloop, surfen ga ik niet doen, zwemmen welquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.
De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud
 Thx voor de tips ik ga er even naar googlen.
 Thx voor de tips ik ga er even naar googlen.

Kan je daar een huurauto zonder creditcard krijgen?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.
De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud

Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?

En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.
Terwijl het juist ten westen van Lagos minder toeristisch wordt. Lagos is prima plek voor jonge backpackers. Albufeira is clubgaande pubers. Portimão is waar de bejaarden hun flatje hebben.
Met de rest ben ik niet zo bekend. Als je een auto hebt of gaat huren kan ik je aanraden om buiten de grote steden iets te huren. Goedkoper en stiller.

Tuurlijk nietquote:Op zondag 1 januari 2023 17:32 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.

WAT! Maar dit MOET ik doen! Ik wil eigenlijk terwijl mijn ouders hun ding doen, gewoon voor zijn huis (of desnoods hek) 1 dag gaan staan. En als hij eruit komt: "Louis ik hou van je , gillen!)quote:Op zondag 1 januari 2023 17:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tuurlijk niet
Leukere dingen om te zien en te doen daar.
Overigens zitten dat soort villas achter grote hekken met beveiliging en een paar honden. Maar succes ermee

Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?quote:Op zondag 1 januari 2023 18:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Uhm de Portugese politie is niet zo vriendelijk hè?
En de cellen hebben gewoon ratten en kakkerlakken.
Maar doe je ding.

Jawel, stalken. Geen mensen lastig vallen en verder alleen posten als je idd naar Portugal gaatquote:Op zondag 1 januari 2023 18:19 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |