abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2019 @ 15:08:23 #226
486012 4HetSympathiekePortugal
Live vanuit Portugal
pi_187420287
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.

Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)

En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre
Villa Nova de Gaia _O_
pi_188025316
TVP

Heeft iemand tips voor een leuk centraal gelegen hotel of b&b in Lissabon en Porto? Hoeft geen budget of vijf sterren, gewoon degelijk met niet al teveel lawaai kunnen slapen en niet onnodig ver hoeven lopen enzo.
pi_188029956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 16:55 schreef Scary_Mary het volgende:
TVP

Heeft iemand tips voor een leuk centraal gelegen hotel of b&b in Lissabon en Porto? Hoeft geen budget of vijf sterren, gewoon degelijk met niet al teveel lawaai kunnen slapen en niet onnodig ver hoeven lopen enzo.
Memmo Alfhama hotel in Lissabon.
pi_188161920
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 21:25 schreef Mahra het volgende:

[..]

Memmo Alfhama hotel in Lissabon.
Ziet er leuk uit! Dank je wel voor de tip :*
pi_191583331
Zaterdag richting Portugal.
Zijn er mensen in omgeving Tavira/Santa Luzia geweest?
...
pi_191777831

Genoten in de Algarve.
...
pi_200134211
Even bumpje, maar paar dagen geleden teruggekomen uit Porto. We hadden al goede ervaringen met Lissabon (twee jaar terug), maar ook Porto beviel ons erg goed! Veel overeenkomsten met Lissabon, maar ook totaal anders. Vooral enorm fijn dat de stad aan de oceaan ligt, best wat strandwandelingen gemaakt. En wat is het een fotogenieke stad :) Als iemand een restaurant zoekt aan zee; ga vooral naar Molhe Restaurant. Betaalbaar lekker eten met een fantastisch uitzicht O+ Hieronder enkele van onze foto's. Wellicht dat het een indruk geeft van de stad :)

Porto by Ingmar, on Flickr

Porto sunset view on the Douro River by Ingmar, on Flickr

Porto, Cais Das Pedras by Ingmar , on Flickr

Porto sunset at Atlantic Ocean, Pérgola da Foz by Ingmar , on Flickr

Sāo Bento Station interior by Ingmar, on Flickr

Santo Ildefenso church Porto by Ingmar , on Flickr

Porto typical Alley by Ingmar , on Flickr

Porto riverside view on Gaia by Ingmar , on Flickr

MIradoura da Rua das Aldas viewpoint by Ingmar , on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 23:54:24 ]
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:10:23 #233
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200139754
Mooie foto's!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200139796
Sfeervol stadje wel, vind Porto denk ik nog wel mooier als Lissabon.
pi_203608811
Iemand enig idee hoe ik vanuit Nederland een programma op de Portugese TV zou kunnen zien?

https://www.mccourier.com(...)life-of-paulo-futre/
...
pi_203610684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:57 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand enig idee hoe ik vanuit Nederland een programma op de Portugese TV zou kunnen zien?

VPN is toch wel het meest gangbare zou ik zeggen.
pi_203664757
Thanks!
...
pi_203664790
Iemand ervaring met een tripje naar Coimbra vanuit Porto? De moeite waard, aanrader?
...
  vrijdag 18 februari 2022 @ 23:08:00 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203730682
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:05 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand ervaring met een tripje naar Coimbra vanuit Porto? De moeite waard, aanrader?
Ik ben drie jaar geleden een dag in Coimbra geweest (als tussenstop tussen Porto en Lissabon). Op zich wel een leuke en mooie stad. Vooral dan rondom de universiteit. Maar had het wel relatief snel gezien. Prima uitstapje om een middag te bezoeken, maar meer ook niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_203736078
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203739541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.

De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud :D
pi_203740496
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.

De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud :D
Beetje toeristisch is niet erg, zolang ik er maar niet de hele dag tegen aanloop, surfen ga ik niet doen, zwemmen wel :) Thx voor de tips ik ga er even naar googlen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207377489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kan je daar een huurauto zonder creditcard krijgen?
  zondag 1 januari 2023 @ 17:25:06 #244
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207378424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.
Terwijl het juist ten westen van Lagos minder toeristisch wordt. Lagos is prima plek voor jonge backpackers. Albufeira is clubgaande pubers. Portimão is waar de bejaarden hun flatje hebben.

Met de rest ben ik niet zo bekend. Als je een auto hebt of gaat huren kan ik je aanraden om buiten de grote steden iets te huren. Goedkoper en stiller.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_207378576
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.
Terwijl het juist ten westen van Lagos minder toeristisch wordt. Lagos is prima plek voor jonge backpackers. Albufeira is clubgaande pubers. Portimão is waar de bejaarden hun flatje hebben.

Met de rest ben ik niet zo bekend. Als je een auto hebt of gaat huren kan ik je aanraden om buiten de grote steden iets te huren. Goedkoper en stiller.
En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.
  zondag 1 januari 2023 @ 17:43:31 #246
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207378727
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:32 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.
Tuurlijk niet :')
Leukere dingen om te zien en te doen daar.
Overigens zitten dat soort villas achter grote hekken met beveiliging en een paar honden. Maar succes ermee ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_207379057
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:43 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Tuurlijk niet :')
Leukere dingen om te zien en te doen daar.
Overigens zitten dat soort villas achter grote hekken met beveiliging en een paar honden. Maar succes ermee ^O^
WAT! Maar dit MOET ik doen! Ik wil eigenlijk terwijl mijn ouders hun ding doen, gewoon voor zijn huis (of desnoods hek) 1 dag gaan staan. En als hij eruit komt: "Louis ik hou van je , gillen!)

Wel vervelend...nou ja zijn favoriete restaurant heet Temperus, dus daar ga ik dan ook 3 keer eten, en bidden dat hij net die dagen daar komt. Droom!
  zondag 1 januari 2023 @ 18:08:58 #248
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207379092
Uhm de Portugese politie is niet zo vriendelijk hè?
En de cellen hebben gewoon ratten en kakkerlakken.
Maar doe je ding.
Trotste mama van Ambar
pi_207379249
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Uhm de Portugese politie is niet zo vriendelijk hè?
En de cellen hebben gewoon ratten en kakkerlakken.
Maar doe je ding.
Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?
  Admin maandag 2 januari 2023 @ 13:17:27 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_207389351
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:19 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?
Jawel, stalken. Geen mensen lastig vallen en verder alleen posten als je idd naar Portugal gaat }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')