http://www.amsterdam.nl/g(...)chten-wzs/amsterdam/quote:Op maandag 29 september 2014 23:24 schreef lf2 het volgende:
[..]
Ik heb het gelijk gezocht maar kon niets concreets vinden...
Waar het zwart op wit staat.
Thanks. Maar om even kort samen te vatten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:24 schreef Manono het volgende:
[..]
http://www.amsterdam.nl/g(...)chten-wzs/amsterdam/
Precies, volgens mij heb je meer problemen met het punt dat áls het fout gaat je nog aan een koophuis vast zit, dan dat je moeite zou hebben iets anders te vinden, zeker als je blijkbaar genoeg verdiend voor huurhuis + helft koophuis.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:13 schreef Lienekien het volgende:
En wat gebeurt er met het koophuis als de relatie fout gaat?
Heeft ook meer te maken met de achterblijver. Wat moet je daarmee doen. Denk niet perse dat er wat fout gaat natuurlijk. 8 jaar al samenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, volgens mij heb je meer problemen met het punt dat áls het fout gaat je nog aan een koophuis vast zit, dan dat je moeite zou hebben iets anders te vinden, zeker als je blijkbaar genoeg verdiend voor huurhuis + helft koophuis.
TS is echt zo'n figuur die schijnbaar meebetaald aan een huis wat niet zijn hoofdverblijf / eigendom is, en dat dan de 'betere' oplossing vind voor als het fout gaatLeuk als je dan niet van dat koophuis af komt of je ex niet meewerkt, kan je lekker nog flink dokken er voor, maar dan heb je wél je huurhutje nog hoor
In je huurhuis bedoel je? Lekker op laten zouten, je bent hoe dan ook in overtreding. Je noemt het je hoofdverblijf, maar ik betwijfel of het dat dat daadwerkelijk is. Verder is het een rare vorm van onderhuur, geen idee of dat ook zo wordt gezien, aangezien je zegt er geen financiele vergoeding voor te krijgen. Je brengt jezelf nogal in een lastig parket met deze rare constructie. In het slechtste geval beëindigd de woningbouw je huurcontract, gaat het uit met je vriendin, maar kan je daar nog wel hypotheek voor ophoesten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef lf2 het volgende:
[..]
Heeft ook meer te maken met de achterblijver. Wat moet je daarmee doen. Denk niet perse dat er wat fout gaat natuurlijk. 8 jaar al samen
Als ik ging samenwonen en mijn vriendin hield toch nog haar oude woning 'voor het geval dat' zou ik ernstige twijfels hebben over hoe serieus zij de relatie vindt. Hoe denk jij daar over?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef lf2 het volgende:
[..]
Heeft ook meer te maken met de achterblijver. Wat moet je daarmee doen. Denk niet perse dat er wat fout gaat natuurlijk. 8 jaar al samen
Al 8 jaar samen en jullie woonden nog niet samen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef lf2 het volgende:
[..]
Dat heeft hij nu opgelostquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al 8 jaar samen en jullie woonden nog niet samen?
Die student is bij jou komen wonen terwijl je al jaren een vaste relatie had?
Hoe had je dat überhaupt willen oplossen, die inwonende student en het gaan samenwonen met je partner?
Gast, wat de fuck ben je aan het kutten dan? Eerst wil je het huis voor jezelf houden en nu wil je als reden je illegaal inwonende student aanwijzen om je huurhuis aan te mogen houden?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef lf2 het volgende:
[..]
Nee daar heb je geen advocaat voor nodig. Het is namelijk simpel genoeg.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:09 schreef lf2 het volgende:
Ik sta op het koopcontract.
Ik moet juridisch weten waar ik recht op heb. Moet je daarvoor een advocaat inschakelen of whatever ?
Hoezo wat moet jij daarmee doen? Die jongen heeft zelf de verantwoording voor zijn eigen situatie.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:25 schreef lf2 het volgende:
[..]
Eerder in het topic gaf TS aan dat hij ingeschreven blijft op het adres van het huurhuis en er minstens vier nachten per week zal zijn. Als dat klopt, is het dus wel zijn hoofdverblijf.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:44 schreef hottentot het volgende:
Nee daar heb je geen advocaat voor nodig. Het is namelijk simpel genoeg.
1. Je hebt een koopwoning en dus geen recht op een sociaal huurhuis. Illegaal een sociale huurwoning aanhouden.
2. Je noemt de sociale huurwoning je hoofdverblijf maar je woont er niet. Nog een overtreding.
3. Je verhuurt illegaal onder. Nogmaals een overtreding.
Ik heb het enige echte juiste antwoord allang gegeven, van dichter bij de bron dan mogelijk (vanuit een woningbouwvereniging zelf), maar de discussie gaat maar door. En TS blijft ook reageren alsof hij het antwoord nog niet weet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerder in het topic gaf TS aan dat hij ingeschreven blijft op het adres van het huurhuis en er minstens vier nachten per week zal zijn. Als dat klopt, is het dus wel zijn hoofdverblijf.
Of er sprake is van illegale onderhuur is ook maar zeer de vraag.
Wat is er niet illegaal aan om zonder dat je verhuurder het weet iemand anders tegen vergoeding in je sociale huurwoning te laten wonen? Waar staat die persoon trouwens ingeschreven? Bij het leger des heils?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerder in het topic gaf TS aan dat hij ingeschreven blijft op het adres van het huurhuis en er minstens vier nachten per week zal zijn. Als dat klopt, is het dus wel zijn hoofdverblijf.
Of er sprake is van illegale onderhuur is ook maar zeer de vraag.
Mensen vinden het schijnbaar onzin en willen het dus niet horen. Maar wel in andere topics jammeren dat er meer sociale woningen moeten komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb het enige echte juiste antwoord allang gegeven, van dichter bij de bron dan mogelijk (vanuit een woningbouwvereniging zelf), maar de discussie gaat maar door. En TS blijft ook reageren alsof hij het antwoord nog niet weet.
Daar zegt TS tegenstrijdige dingen over. Hij heeft het de ene keer over bijdragen in de kosten, de andere keer over kosteloos bij hem inwonen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:31 schreef hottentot het volgende:
Wat is er niet illegaal aan om zonder dat je verhuurder het weet iemand anders tegen vergoeding in je sociale huurwoning te laten wonen? Waar staat die persoon trouwens ingeschreven? Bij het leger des heils?
Iemand die je niet aanmeld, en die zich niet op dat adres inschrijft is vast illegaal daar woonachtigquote:Op donderdag 2 oktober 2014 02:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar zegt TS tegenstrijdige dingen over. Hij heeft het de ene keer over bijdragen in de kosten, de andere keer over kosteloos bij hem inwonen.
Nou weet ik eerlijk gezegd niet hoe het precies zit, maar ik kan me niet voorstellen dat het per definitie illegaal is om iemand bij je in huis te nemen. Zelfs niet als die persoon bijdraagt in de kosten. Ik bedoel; wat als er geen student bij TS was ingetrokken, maar zijn vriendin? Dat had toch ook gemogen? Dus waar ligt dan formeel de grens tussen wie wel of niet bij je mag wonen?
Als het gaat om illegale onderhuur van sociale huurwoningen, dan gaat het volgens mij meestal over onderverhuur van de hele woning. Over een hospita/hospes-constructie doen ze niet zo moeilijk.
Het kan zijn dat TS - als hospes - melding had moeten maken van die student. Ik weet niet precies welke regels corporaties daar voor hanteren. Het wel of niet inschrijven is echter niet de verantwoordelijkheid van de hospes.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Iemand die je niet aanmeld, en die zich niet op dat adres inschrijft is vast illegaal daar woonachtig![]()
Of dat dan je zieke Oma, je partner of een vriend is maakt niet uit.
Wie er allemaal officieel wel of niet bij TS mogen wonen weten we niet, maar dat maakt ook niet uit want de ander is toch niet ingeschreven.
Topic even herlezen, en de vriend is sinds een half jaar ingeschreven. Afhankelijk van de woningbouw zou hij over bijvoorbeeld 1,5 jaar als medehuurder geregistreerd staan. In welk geval bij ontdekking binnen anderhalf jaar deze vriend alsnog op straat komt te staan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Het kan zijn dat TS - als hospes - melding had moeten maken van die student. Ik weet niet precies welke regels corporaties daar voor hanteren. Het wel of niet inschrijven is echter niet de verantwoordelijkheid van de hospes.
Voor de woningbouw is het een medebewoner die staat ingeschreven op het adres (tenminste, dat zou zo moeten horen). Dat deze bewoner wellicht bijdraagt aan de huur, maakt voor de woningbouw niet uit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Het kan zijn dat TS - als hospes - melding had moeten maken van die student. Ik weet niet precies welke regels corporaties daar voor hanteren. Het wel of niet inschrijven is echter niet de verantwoordelijkheid van de hospes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |