Huur je die woning of verhuur je hem?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef lf2 het volgende:
Heeft iemand enig idee of je je sociale huur woning moet opgeven als de partner een huis koopt en jij staat ook in het contract ?
Huur zelf. Je kan geen sociale woning verhuren ?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Huur je die woning of verhuur je hem?
Voor zover ik weet hoeft dat niet. Net zoals je gewoon in aanmerking kan komen voor sociale huur als je zelf 3 huizen en een miljoen euro bezit...quote:Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef lf2 het volgende:
Heeft iemand enig idee of je je sociale huur woning moet opgeven als de partner een huis koopt en jij staat ook in het contract ?
huur omzetten naar alleen jouw naamquote:Op donderdag 25 september 2014 15:36 schreef lf2 het volgende:
Ja dat dacht ik ook maar de woningbouw zei eigenlijk dat ik binnen een jaar moet oprotten :\
Jij blijft in de huurwoning en je partner gaat naar een koopwoning?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:36 schreef lf2 het volgende:
Ja dat dacht ik ook maar de woningbouw zei eigenlijk dat ik binnen een jaar moet oprotten :\
Wat noem je dan een "partner" als je gescheiden leeft?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Jij blijft in de huurwoning en je partner gaat naar een koopwoning?
Ik noem niks.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat noem je dan een "partner" als je gescheiden leeft?
Als jij daar werkelijk blijft wonen dan hoeft het niet zo'n probleem te zijn, mits jij niet probeert hypotheekrente af te trekken, want je woont niet in de koopwoning, en als jullie voorrang bij de koop van de koopwoning hebben gekregen omdat je een huurwoning achterlaat dan is het ook wat lastiger.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:36 schreef lf2 het volgende:
Als je op het koopcontract staat, heb je sowieso pech. Zodra de woningbouw weet dat je ergens anders een half huis bezit, gaan ze jou er uitgooien.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:24 schreef lf2 het volgende:
Nee ik hoef geen hypotheekrente. Het gaat mij erom dat ik t kan hebben mocht er wat gebeuren hehe. Dat trucje werd me ook verteld ik wil iemand in m'n huis erbij halen die de helft van de kosten op zich neemt. Maar ben niet van plan degene het huis te geven.
Ik sta op beide ja.
Dus eigenlijk wil je een sociale huurwoning bezet houden zodat je iets hebt om op terug te vallen als het in de koopwoning samen met je partner niet bevalt?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:24 schreef lf2 het volgende:
Nee ik hoef geen hypotheekrente. Het gaat mij erom dat ik t kan hebben mocht er wat gebeuren hehe. Dat trucje werd me ook verteld ik wil iemand in m'n huis erbij halen die de helft van de kosten op zich neemt. Maar ben niet van plan degene het huis te geven.
Ik sta op beide ja.
Dat is niet toegestaan. Hehe.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:24 schreef lf2 het volgende:
Ik sta op beide ja.
Ik liever ook niet, lijkt me logisch, maar de bank stond erop dat ik dit wel hypotheekrente heb, beetje jammer is dat.quote:
Nee ik wil niet verhuren. Ik woon er zelf nog in en betaal ook gedeelte van de kosten.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:30 schreef JoPiDo het volgende:
Als je een sociale huurwoning huurt, moet dat het adres zijn waar je staat ingeschreven en moet degene op het contract ook daadwerkelijk in de woning wonen (het hoofdadres moet die woning zijn). Anders valt het onder fraude en kun je er gemakkelijk uitgezet worden.
Dus wat jij wil (woning verhuren terwijl je in de koopwoning van je vriendin woont) mag niet en is een reden voor de woningbouw om jou er uit te gooien.
Ja precies en nee ze staat niet ingeschreven op mijn adres.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je een sociale huurwoning bezet houden zodat je iets hebt om op terug te vallen als het in de koopwoning samen met je partner niet bevalt?
Woont je partner nu ook in de huurwoning?
Je woont er nog in? Maar je trekt straks bij haar in?quote:Op donderdag 25 september 2014 19:55 schreef lf2 het volgende:
[..]
Nee ik wil niet verhuren. Ik woon er zelf nog in en betaal ook gedeelte van de kosten.
[..]
Ja precies en nee ze staat niet ingeschreven op mijn adres.
Dan is zij dus degene die de hypotheekrente van haar inkomen moet kunnen aftrekken.quote:
Ja maar ik wil het huis nog een jaar of 2 houden voor het geval dat en hou rekening met iemand die even nergens kan wonen. (Mooi als smoesquote:Op donderdag 25 september 2014 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je woont er nog in? Maar je trekt straks bij haar in?
Leg het nou eens uit.
Ja, je verdient al snel genoeg om een sociale huurwoning te kunnen betalen.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:32 schreef lf2 het volgende:
[..]
Ja maar ik wil het huis nog een jaar of 2 houden voor het geval dat en hou rekening met iemand die even nergens kan wonen. (Mooi als smoes)
Ik verdien genoeg er voor dus ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |